Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Ne kategorizáljunk már kasztni alapján. Nekem sem caravan van mégis dugattyús, ami terhelés azaz a hátulja magassága alapján szabályoz. Szerintem ez sokféle autóban megtalálható nem csak a kasztni hanem az évjárat, motorméret, fékrendszer vagy abs nem abs szerint is van sok kombináció.

Bár nem ismerem, de az a patronos szerintem egy egyszerű nyomáskorlátozó lehet, hogy nem menjen hátra x nél nagyobb nyomás.

Ha jól tudom a rugós-dugattyúsból is kétféle van. Egyik ami két nyomást "kapcsol" ha felemelkedik a kocsi hátulja (erős fékezéskor) akkor a kevesebb erőt ad hátra egyébként többet. A másik ami fokozatmentesen szabályoz a terheléstől ill. az autó farának magassága függvényében.

Mivel a Sedan az Caravanból van átalakítva, így azokon is dugattyús van. <_< Ha jól tudom, a Tied is Sedan. :wacko:

Link to comment
Megosztás:

Mivel a Sedan az Caravanból van átalakítva, így azokon is dugattyús van. <_< Ha jól tudom, a Tied is Sedan. :wacko:

Vajon ezt Gliwiceben miért nem tudták? :(

Ha minden ilyen egyszerű lenne...

Skorpijo!

Írtad, hogy cserélted már ezeket a nyomáskorlátozókat. Miért kellett?

Megvannak még?

Link to comment
Megosztás:

<BR><BR>Skorpijo!<BR><BR>Írtad, hogy cserélted már ezeket a nyomáskorlátozókat. Miért kellett?<BR>Megvannak még?<BR>

Cserélnem kellett, mert az egyik kerék állandóan blokkolt az elsőkkel egyszerre ( szétvágtam és törött volt bent a rugó),mig a másik megsem kisérelte még az aszfalt túrást sem(mert nem az 1.6-os hátbavágotthoz való 3/40-es számú volt bent,hanem a 3/25-ös).Nemtudom megvan-e még a kacatok közt amit nem vágtam szét.

Link to comment
Megosztás:

Cserélnem kellett, mert az egyik kerék állandóan blokkolt az elsőkkel egyszerre ( szétvágtam és törött volt bent a rugó),mig a másik megsem kisérelte még az aszfalt túrást sem(mert nem az 1.6-os hátbavágotthoz való 3/40-es számú volt bent,hanem a 3/25-ös).Nemtudom megvan-e még a kacatok közt amit nem vágtam szét.

Igazából csak azért kérdem, mert kíváncsi voltam, hogy mi tud elromlani benne. Nem néztem még bele soha.

Nálam is vannak gondok és már lassan erre gyanakodok.

Mikor utoljára mértem a bal hátulja növekvő pedálerő mellett növekvő fékerőt produkál, majd fokozatosan lassul az emelkedés a jobb oldalhoz képest és egyre nagyobb az eltérés a két oldal között. Eleinte még együtt mennek, majd növelve a fékerőt a bal lemarad. A komplett hátsóféket kicseréltem már, azzal is ugyan olyan. Mivel kézifékkel teljesen tökéletes a dolog, ezért hidraulikus a probléma. Az eleső fék is teljesen jó, ezért az átlós fékkörök miatt a főfékhenger is elvileg kizárható. Gumifékcsövet is cseréltem, biztos ami biztos (esetleges belső hiba miatt). A kör bezárult, már csak ez maradt.

Ha egyáltalán foglalkozok még vele, mert így is átmegy műszakin, 30%-on belül van az eltérés.

Pusztán csak kíváncsiság, mert még ahhoz is lusta voltam, hogy megcseréljem a kettőt és úgy mérjem le. De ezek szerint el tud romlani az is.

Link to comment
Megosztás:

Igazából csak azért kérdem, mert kíváncsi voltam, hogy mi tud elromlani benne. Nem néztem még bele soha.

Nálam is vannak gondok és már lassan erre gyanakodok.

Mikor utoljára mértem a bal hátulja növekvő pedálerő mellett növekvő fékerőt produkál, majd fokozatosan lassul az emelkedés a jobb oldalhoz képest és egyre nagyobb az eltérés a két oldal között. Eleinte még együtt mennek, majd növelve a fékerőt a bal lemarad. A komplett hátsóféket kicseréltem már, azzal is ugyan olyan. Mivel kézifékkel teljesen tökéletes a dolog, ezért hidraulikus a probléma. Az eleső fék is teljesen jó, ezért az átlós fékkörök miatt a főfékhenger is elvileg kizárható. Gumifékcsövet is cseréltem, biztos ami biztos (esetleges belső hiba miatt). A kör bezárult, már csak ez maradt.

Ha egyáltalán foglalkozok még vele, mert így is átmegy műszakin, 30%-on belül van az eltérés.

Pusztán csak kíváncsiság, mert még ahhoz is lusta voltam, hogy megcseréljem a kettőt és úgy mérjem le. De ezek szerint el tud romlani az is.

Nekem is úgy alakult a fékeltérés, hogy kezdetben nem volt különbség, a végén volt a határon, hol bellül maradt, hol meghaladta a tűrést. A szerelő szerint az egyik pofa meg volt üvegesedve, igaz ezt én is láttam, másrészt meg összekentem rézpasztával, bár ezt kétlem, de tökmindegy az üvegesedés miatt amúgy is csere volt. Elöl meg csak keresztbcserélte a betéteket.

Link to comment
Megosztás:

Cserélnem kellett, mert az egyik kerék állandóan blokkolt az elsőkkel egyszerre ( szétvágtam és törött volt bent a rugó),mig a másik megsem kisérelte még az aszfalt túrást sem(mert nem az 1.6-os hátbavágotthoz való 3/40-es számú volt bent,hanem a 3/25-ös).Nemtudom megvan-e még a kacatok közt amit nem vágtam szét.

Ezek szerint megfelelő arányszámút tettél bele. <_<

Nagyon nem mindegy,nekem is majdnem rosszat adtak,amikor a corsán cseréltem.

Link to comment
Megosztás:

Hát énis bevittem fékpadra mikor kezdett szórakozni. Ott mondták,hogy valószinű ezek szórakoznak. Na irány a bolt, csávo kérdi mi a száma? mert hármat is hoz a gép neki a vashoz, bamba pofát levágtam.Mondomneki, othon lekapom és megnézem. Mindkettő más számú volt. Bevittem neki döntse el ő.Fél óra telefonálás mire kideritette.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy rejtvényt teszek közszemlére. A tények: ez év februárjában teljesen fel lett újítva a fékrendszer a kocsin (astra F 1,4), új tárcsa, új betétek elöl hátul, fékdob felszabályozva, stb. Remsa fékbetétek vannak elöl, ez mind szép és jó, DE! Miután bemelegszenek, az első fékek úgy nyikorognak, sipákolnak hogy néha mint ha a fogamat húznák. Mi okozhatja ezt? A variációk amiket eddig hallottam a következők: sz*rok a betétek, durva szemcsések a betétek, vizet kapott a betét és beüvegesedett a felülete, páratartalom miatt. Vettem hozzá féktisztító spray-t, fújkáltam vele gazdagon de semmi. Ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy rejtvényt teszek közszemlére. A tények: ez év februárjában teljesen fel lett újítva a fékrendszer a kocsin (astra F 1,4), új tárcsa, új betétek elöl hátul, fékdob felszabályozva, stb. Remsa fékbetétek vannak elöl, ez mind szép és jó, DE! Miután bemelegszenek, az első fékek úgy nyikorognak, sipákolnak hogy néha mint ha a fogamat húznák. Mi okozhatja ezt? A variációk amiket eddig hallottam a következők: sz*rok a betétek, durva szemcsések a betétek, vizet kapott a betét és beüvegesedett a felülete, páratartalom miatt. Vettem hozzá féktisztító spray-t, fújkáltam vele gazdagon de semmi. Ötlet?

Nem ismerem a márkát, de pl. a ferodo hajlamos a nyikorgásra lassú fékezésnék /amit most használok az mondjuk pont nem/ és az úgy marad, nem lehet mit csinálni vele <_< Spec engem nem zavart.

Azt próbálhatnád meg, hogy betétek ki és flex használatával kicsit koptatsz a felületükön hátha segít.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy rejtvényt teszek közszemlére. A tények: ez év februárjában teljesen fel lett újítva a fékrendszer a kocsin (astra F 1,4), új tárcsa, új betétek elöl hátul, fékdob felszabályozva, stb. Remsa fékbetétek vannak elöl, ez mind szép és jó, DE! Miután bemelegszenek, az első fékek úgy nyikorognak, sipákolnak hogy néha mint ha a fogamat húznák. Mi okozhatja ezt? A variációk amiket eddig hallottam a következők: sz*rok a betétek, durva szemcsések a betétek, vizet kapott a betét és beüvegesedett a felülete, páratartalom miatt. Vettem hozzá féktisztító spray-t, fújkáltam vele gazdagon de semmi. Ötlet?

A fékbetét hátuljára oldalára azaz a nyereggel érintkező fém részekre szoktak valami réz alapú sprét fújni nyikorgás ellen. Bár szerintem nem lehet egy tartós megoldás, és sosem próbáltam csak hallottam.

Nekem a brembo tárcsa és ferrodo betét nem nyekereg, viszont a hátsó gyári ate dobban a ferrodo fékpofa ha nedves és hideg idő van mindíg nyekereg. Elég ciki hajnapban kiállni a lakóparkból. Igyekszem fékezés nélkül megoldani,d e nem mindíg sikerül...

Link to comment
Megosztás:

Ezek szerint megfelelő arányszámút tettél bele. <_<

Nagyon nem mindegy,nekem is majdnem rosszat adtak,amikor a corsán cseréltem.

Sziasztok!

Nekem az alvázszám alapján adták ezt 3/30-as csak az elődjén nem látok semmi jelőlést ezzel kapcsolatban. A Csergőben csak nem tévedtek már, vagy lehet? Olyan egyébként mint ha lentebb fogna a fék és a hátuján nem nagyon akar még mindíg megcsuszanni. Na most akkor jót adtak vagy sem? Ezt hogyan lehet eldönteni, mert ahoz, hogy csak félre dobjam és ott heverjen egy garnitura a polcon, nagyon drága valami volt.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem az alvázszám alapján adták ezt 3/30-as csak az elődjén nem látok semmi jelőlést ezzel kapcsolatban. A Csergőben csak nem tévedtek már, vagy lehet? Olyan egyébként mint ha lentebb fogna a fék és a hátuján nem nagyon akar még mindíg megcsuszanni. Na most akkor jót adtak vagy sem? Ezt hogyan lehet eldönteni, mert ahoz, hogy csak félre dobjam és ott heverjen egy garnitura a polcon, nagyon drága valami volt.

Vittem én már vissza nekik fékbetétet <_<

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem az alvázszám alapján adták ezt 3/30-as csak az elődjén nem látok semmi jelőlést ezzel kapcsolatban. A Csergőben csak nem tévedtek már, vagy lehet? Olyan egyébként mint ha lentebb fogna a fék és a hátuján nem nagyon akar még mindíg megcsuszanni. Na most akkor jót adtak vagy sem? Ezt hogyan lehet eldönteni, mert ahoz, hogy csak félre dobjam és ott heverjen egy garnitura a polcon, nagyon drága valami volt.

GM-számot sem? Elvileg C14NZ-hez 3-fél ilyen patron létezett alvázszámtartomány alapján.

Link to comment
Megosztás:

GM-számot sem? Elvileg C14NZ-hez 3-fél ilyen patron létezett alvázszámtartomány alapján.

3/45 , 3/50 , meg a 4/30 talán ,ha jól tudom. C14NZ-n a 3/45 Gy.ciksz:16 05 815 a jellemzőbb, de mérget ne vegyen rá senki hisz nemvagyok szerelő <_<

3/30 ha minden igaz Peugeot-on gyakoribb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Használ vki GSi fékeket 20-as főfékhengerrel.

Most szerelnémbe a komplett rendszert már megvan minden, de főfékhengercserét nem nagyon szeretnék. Van (egy "átlagautós" számára érezhető) érteleme annak a 2 mm-plusznak, amit ad a GSi nagyobbsága?

Az nem 2 mm, hanem 20 mm <_<

Én 288al járok a 256os főfékhengerével.

Az ótószererelő akivel konzultáltam azt mondta, hogy nem biztos, hhogy érdemes nekem cserélnem főfékhengert.

Link to comment
Megosztás:

Az nem 2 mm, hanem 20 mm :wacko:

Én 288al járok a 256os főfékhengerével.

Az ótószererelő akivel konzultáltam azt mondta, hogy nem biztos, hhogy érdemes nekem cserélnem főfékhengert.

De 2 mm. :( Mert nekem 20 mm-es a főfékhenger a Gsi-é meg 22. Így értettem, bocs ha félreérthető volt.

288? Az igen. <_< Akkor ezekszerint, te sem a hozzávaló főfékhengerrel használod?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.