Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Tom

Recommended Posts

Sziasztok!

Jelenleg a kocsimon tömör tárcsa található.

Kérdésem az, hogy ha maradok a 236mm-nél, de hűtött tárcsát teszek fel (a hozzá tartozó nyereggel), akkor abba ugyan az a fékbetét való? Van ugyanis egy garnitúra vadi új gyári betétem, és annak a papírján hoz mindent az 1,4i-től az 1,4 se-ig.

A Bárdi oldalán is azt láttam, hogy a tömör és hűtött tárcsának egyezik a betétje.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jelenleg a kocsimon tömör tárcsa található.

Kérdésem az, hogy ha maradok a 236mm-nél, de hűtött tárcsát teszek fel (a hozzá tartozó nyereggel), akkor abba ugyan az a fékbetét való? Van ugyanis egy garnitúra vadi új gyári betétem, és annak a papírján hoz mindent az 1,4i-től az 1,4 se-ig.

A Bárdi oldalán is azt láttam, hogy a tömör és hűtött tárcsának egyezik a betétje.

Jó hozzá ua. a betét.

Link to comment
Megosztás:

Ez esetben felmerül bennem a kérdés, hogy a nyeregben mi a különbség?

Tudom, hogy a hűtött tárcsa vastagabb, de a nyereg tényleg különbözik?

Persze. Nehéz ezt így elmagyarázni. :D De más. A sima nyeregbe nem megy bele a vastagabb tárcsa mivel kisebb a nyeregben a "fészke". Pont ebbe van a különbség. Az a rész ahova a tárcsa bemegy ott más. Ha egymás mellett van a két nyereg látni fogod így elmagyarázni nehéz nekem legalább is. .D De más cserélni kell. Én is cseréltem már..

Link to comment
Megosztás:

Persze. Nehéz ezt így elmagyarázni. :D De más. A sima nyeregbe nem megy bele a vastagabb tárcsa mivel kisebb a nyeregben a "fészke". Pont ebbe van a különbség. Az a rész ahova a tárcsa bemegy ott más. Ha egymás mellett van a két nyereg látni fogod így elmagyarázni nehéz nekem legalább is. .D De más cserélni kell. Én is cseréltem már..

Ok, értettem!

:icon4:

Link to comment
Megosztás:

Ez esetben felmerül bennem a kérdés, hogy a nyeregben mi a különbség?

Tudom, hogy a hűtött tárcsa vastagabb, de a nyereg tényleg különbözik?

a gyári tömörtácsáshoz való nyeregben nem tudod visszanyomni annyira a munkahengert h a hűtött tárcsa is beférjen, ha jól emlékszem olyan kb 7 mm-el vaskosabb a hűtött tárcsa ezért kell a több hellyel rendelkező féknyereg, ha félig elhasznált betétekkel képes lennél összerakni a féket lehet elég hely lenne a régi nyereg is :D

Link to comment
Megosztás:

a gyári tömörtácsáshoz való nyeregben nem tudod visszanyomni annyira a munkahengert h a hűtött tárcsa is beférjen, ha jól emlékszem olyan kb 7 mm-el vaskosabb a hűtött tárcsa ezért kell a több hellyel rendelkező féknyereg, ha félig elhasznált betétekkel képes lennél összerakni a féket lehet elég hely lenne a régi nyereg is :icon4:

Meg ha lehet, akkor kopott tárcsákat rakjon a kopott betéthez és akkor tuti el fog férni! :D

Inkább komplett csere!ÚJ tárcsa+ÚJ betét+nyereg! Sztem! :icon4:

Link to comment
Megosztás:

én is irtózok a használt cuccoktól ha ilyen dolgokról van szó ami nem olyan nagy anyagi teher :D

Az enyémet 8ezerért vettem a párat anno. Semmi bajuk azóta se KOP-KOP

Most szereztem már 256osat is azt kemény 3ezer forintért a párat. Azok meg még jobb állapotba vannak mint a 236 volt. :icon4: 150e km-es autóból.

Aligha lehet baja. :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Már egy hónapja kijelez nekem, hogy "Bremsbelag".

No, gondoltam felszerelkezem, és vettem egy garnitúra fékbetétet (kedvezménnyel 5600-ért). és nekiláttam a cserének.

Nagy pofára esés történt, mert a fékbetétjeim teljes vastagsága 12 és 13 mm között volt! (Induló 15, kopáshatár 7!)

Aztán olvastam, hogy minden fékbetétcserénél cserélni kell a kopásérzékelőt és a vezetékét is!

Na, ez nálam az eddigi 2 cserénél biztosan nem történt meg, mert a szerelőm azt nem tudta.... Most majd cserélem. Azért ez az alkalom jó volt egy kis féktisztításra, kencézésre. Most olyan puhán fog a fékem, mint még sose, és nagyon harap! :D

A 106 ezret futott féktárcsáim vastagsága pedig 22,2 (kopáshatár 21), szóval még 40 -50 ezret kibír. Se csíkozódás, se hullámosodás nincs benne.

Link to comment
Megosztás:

Már egy hónapja kijelez nekem, hogy "Bremsbelag".

No, gondoltam felszerelkezem, és vettem egy garnitúra fékbetétet (kedvezménnyel 5600-ért). és nekiláttam a cserének.

Nagy pofára esés történt, mert a fékbetétjeim teljes vastagsága 12 és 13 mm között volt! (Induló 15, kopáshatár 7!)

Aztán olvastam, hogy minden fékbetétcserénél cserélni kell a kopásérzékelőt és a vezetékét is!

Na, ez nálam az eddigi 2 cserénél biztosan nem történt meg, mert a szerelőm azt nem tudta.... Most majd cserélem. Azért ez az alkalom jó volt egy kis féktisztításra, kencézésre. Most olyan puhán fog a fékem, mint még sose, és nagyon harap! :icon4:

A 106 ezret futott féktárcsáim vastagsága pedig 22,2 (kopáshatár 21), szóval még 40 -50 ezret kibír. Se csíkozódás, se hullámosodás nincs benne.

Persze, mert Te nem használod :D

Link to comment
Megosztás:

Ez igaz, mondjuk szerintem betétből-pofából evidens hogy nem rakok be használtat. Tárcsát dobot lehet szabályoztatni, de én abból is újat vettem.

http://pics.coldline.hu/pics/284411-20110717-ZMpLy0.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/284413-20110717-JPSExM.jpg quote]

Szép stafírung!

Nekem utoljára 6 éve volt hasonló a kezemben. Igaz, hogy fékdob meg fékpofa akkor sem, viszont volt új munkahenger garnitúra igen, meg az összes flexi fékcső.

Jövő ősszel műszaki előtt én is tervezem a fékdobok cseréjét, mert már oválisak a mérés szerint. Szegénykék milyenek legyenek 19 évesen?!

Link to comment
Megosztás:

Szép stafírung!

Nekem utoljára 6 éve volt hasonló a kezemben. Igaz, hogy fékdob meg fékpofa akkor sem, viszont volt új munkahenger garnitúra igen, meg az összes flexi fékcső.

Jövő ősszel műszaki előtt én is tervezem a fékdobok cseréjét, mert már oválisak a mérés szerint. Szegénykék milyenek legyenek 19 évesen?!

Én becoptam velük, tavaly cseréltem őket pár hónappal a műszaki előtt akkor pont volt rá pénzem gondoltam aztán egy darabig nincs gond. Csak éppen a régi ezeréves összekopott fékkel tuti átment volna ezzel meg nem.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
20,64es főfékhengert van értelme cserélni 22-esre? Fogok érezni valamit orra bukósabb lesz a feeling? Meg erősebb a fék? Köszönöm szépen üdv

Hmmm...hidraulikánál nem úgy van, hogy minél kisebb az átmérője a hengernek amivel nyomod az olajat a fékmunkahengerekbe annál nagyobb erőt tudsz kifejteni? :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.