Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Nekem is ez a bajom, mint neked Peete, csak nekem végig ég a check lámpa. De én tudom mi a baja az enyémnek. Van az a cső, ami a légszűrőből indul. Na az a cső bele megy a motorba, és nekem ott, rögtön a motornál ki lukadt :lol: Ahogy adom neki a gázt, fars levegőt el kezd szívni, és nagyobb lesz a luk, mint alap járaton. Nekem addig nem esik le az alapjárat, amíg vissza nem áll a luk. Ki cseréltem volna már, csak az a baj,hogy lehetetlen hozzá férni....így hát marad a szerelő.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Végső elkeseredésemben már csak hozzátok tudok fordulni :-( A probléma a következő Opel Corsa GSI 1.6 c16xe motorkódú imádott járgányomnak olyan baja van amivel nem tudtak a szerelők mit kezdeni eddig.Nem találják a hiba okát!Ugy néz ki a dolog hogy a kis dárga gondol egyet és megtartja a fordulatot és onnan nem enged egy dekát sem.Pl ha bekuplungolok nem esik vissza a fordulat hanem az adott sebesség tartományba tartja a fordulatot söt volt olyan is hogy piros lámpánál üresbe az alapjáratom 3500 fordulaton pörgött mint a veszedelem.A motor visszajelzö már villant ki párszor.A hibakód kiolvasás légtömegmérőt hozott ki.Mint kiderült annak nincs baja.Alapjárati motorból 3 volt már benne nem azzal van a baj,Fökábel köteg zárlat miatt át lett nézve teljesen azzal sincs baj..Többet van szerelőknél az autóm mint amennyit használom már 5 hónapja....Valaki segítsen vagy ötletet adjon mert már kezdek nagyon belefáradni és kikészít teljesen...A létező összes variációra illetve ötletre ,tippre vevő vagyok csak segítsetek...Esetleg ha valakinek van c16xe motorhoz ECU-ja arra vevő lennék mert lehet hogy azzal van a baj...Vagy ha tudtok olyan ECUt ami kompatibilis vele akkor azt is irjátok meg..Köszönöm előre is:Peete

Keresd ezt a csövet a motortérben!

img_226.jpg

Ez köti össze a pillangótszelepet a szívóoldallal.Ezt kell lecserélni szerintem,ez szokott kilyukadni,de csak akkor látható ha jól megtöröd.

Vagy szilikoncső,vagy sima olajálló gumicső is jó,ha jól emléxem 67mm átmérőben.

Gyárit felejtsd el,5-6EFt körül van!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! (beteszem ide is, hátha itt többet jártok)

Új vagyok a fórumon, remélem jó topicba írok. A következőben kérném a segítségeteket: böngésztem a hozzászólásokat, meg is találtam, hogy szedjük szét a középkonzolt. Ki akartam szerelni, mert több probléma is adódott a környéken:

  1. a CD-lejátszó (gyári, clarion talán?) elromlott, nem olvassa a cd-ket;
  2. a középkonzol égői néha égnek, néha nem (pl. a ventillátor fokozat állításánál elalszanak-felgyulladnak);
  3. a központi kijelző elalszik, ha a helyzetjelzőt vagy a tompítottat felkapcsolom, kisebb ütögetésre megjavul;
  4. a sebességváltónál a műanyag konzolt nem lehet rögzíteni, eltört a fül.

Szóval első lépésben ki akartam szedni a CD-lejátszót, de nem jött össze. Ehhez valamilyen speckó szerszám kell? Vagy hogyan tudom kiszedni és elvinni valamilyen szervizbe?

A középkonzol égőivel se jutottam sokra, nem tudom, cserélni kéne őket vagy ez típushiba?

A központi kijelzővel kapcsolatban is tanácstalan vagyok. Csere? Kontakthibás?

A sebességváltóhoz meg majd szerzek bontóból valami ép darabot, amit rendesen be lehet illeszteni.

A lényeg, amiben a tanácsotokat kérném: az összeszerelés már nem ment. Próbáltam visszarakni a szellőzőt, a fűtéspanelt stb., de nem akart összeállni. Mindig valamilyen ellenállás volt. Ha a fűtéspanelt illesztettem be, akkor az elakadásjelzőt nem tudtam bepasszítani (szorult), ha meg a teteje volt a helyé, a fűtésgombok nem voltak szintben? Mi ilyenkor a teendő?

Ja még egy, ha már itt van: a kocsi hátul beázik valahol. A pótkerék alatt volt/van rozsda, meg a jobb hátsó lámpa előtt van némi víz(pára). Hol kaphat vizet, ha a pótkerék alatt ázik be? A lámpabura cserélve lett, lehet hogy amiatt ázik be jobb hátul.

Kuplung: időnként hosszabb városi araszolás után mintha nem emelne ki rendesen a kuplung, recsegve veszi a fokozatokat a váltó. Főleg az 1, 2, R-t. Ezt csak járó motornál csinálja, ha leállítom vagy "visszahűl", simán teszi a dolgát. A szerelő utána szokott húzni, ideig-óráig jó, de még nem sikerült stabil megoldást találni. Azt mondja, hogy kuplungot kéne cserélni (2 éve, kb. 30 000 km-rel ezelőtt cseréltek tárcsát). Mi lehet a probléma?

Motorolaj: ez már csak érdekesség, hogy 10 000 km-enként szoktam olajat cserélni, de ezalatt gyakorlatilag nem eszi az olajat. Lehet ez? Ilyen jó állapotban lenne a motor? (Pedig már futott vagy 300 000 km-t.)

Elnézést, hogy hosszú lett a post. Köszi a segítséget.

A kocsi amúgy egy 2000-es 1.5 TD Anniversary Edition Corsa.

jester

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem is volt hasonló problémám, azt egy szálszakadt gumi okozta. Bizonyos sebességtartományban rángatott a kormány. (30-40 km/h) Nem biztos, hogy kívülről látható ("kitökösödött"), első körben megnézetném egy gumissal. Ha nincs rendesen kicentrírozva a kerék, az is okozhatja ezt.

Ettől azonban lehet összetettebb is: laza kormányösszekötő, csapszeg stb.

Üdv., j

Sziasztok!

Írtam, hogy remeg a kormány és most már látható is, hogy remeg! (eddig csak hang volt)

Mi lehet a gond? Mi rázhatja?

Köszönöm szépen!

G.

Link to comment
Megosztás:

Nekem egy dízel Corsám van, annak is rázkódik a kormánya álló helyzetben, főleg télen, hideg motornál, ha kihagy az egyik henger --> egyenetlen vagy alacsony alapjárat. Erre tudok gondolni. A fordulatszám emelésével nem múlik ez a kormányrángatás? Mert ha igen, elképzelhető, hogy nálad is valamilyen rezonancia miatt ráz a kormány (ld. fent alacsony, ingadozó alapjárat).

Bocsi, azt elfelejtettem írni, hogy álló helyzetben rázza a kormányt.

G.

Link to comment
Megosztás:

Majd' el felejtettem.... kicsi corsámba nincs servó :lol: (Joy-os )

Valahogy lehetne bele szerkeszteni ? És ha igen mi pénzé ?

Nekem sem volt az Si-ben. Vettem német ebay-en egy gsi-ből komplet szettet, amiben benne volt a motortartó bak amin rajta van a pumpa helye, csövezés, servos kormánymű, és a tartály.

Odakell figyelni milyen motortartóbakod van menetirány szerint jobb oldalt, mert nem mindegyikkel lehet összerakni könnyen.

Ha nem a megfelelő van akkor inkább érdemes későbbi modellekből elektromos servot betenni. Az a kormányoszlopba van beépítve, és van 1 kicsi vezérlője is.

Link to comment
Megosztás:

Nagynéném corsab-jét hoztuk haza salgótarjánból kínylódott vele friss jogsival:D aztán elvittük a mesterhez és kérdezzük tőle hogy mit csinált a kormánnyal...rövid mosolyszünet:D aztán benyögi felfújtuk a kereket XD

Nekem is SI van és van benne szervó ráadásul 96'os szal nem a legfiatalabb. Igaz van benne gyári bőrülés is :lol: aztse sokat láttam még:D

Van itt valaki aki kipufógó összeszerkeztéseben járatos?

Tudja valaki hogy a gyári ködlámpa csatlakozója hogy néz ki mert ilyen ledes marhaságot akarok előre de a lökösöm nem a gyári igy a 12V-ot arra használnám, de nem tudom melyik az a csati. Kapcsoló megvan neki

Link to comment
Megosztás:

Tudja valaki hogy a gyári ködlámpa csatlakozója hogy néz ki mert ilyen ledes marhaságot akarok előre de a lökösöm nem a gyári igy a 12V-ot arra használnám, de nem tudom melyik az a csati. Kapcsoló megvan neki

Sztem ilyet keress, ez mondjuk a Coupéé, de Corsa is ugyanez szvsz:

507632a0cd141842532c6a2d0affd7b2.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok corsások!

Tudom hogy ez nem hirdetöoldal de mivel tudom, hogy sokan látogatják ezt az oldalt és sok mindent meg lehet itt találni ezért irok ide!

Megváltam imádott kis corsámtol és maradt pár csecsebecse!

Hátso sárvédögumi 5 ajtoshoz, lámpaállito motor eredeti, váltobör,bal elsö sárvédö vadi uj alapozva szorokittezve.

Ha valakit érdekel hivjon 30 354 4043.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok corsások!

Tudom hogy ez nem hirdetöoldal de mivel tudom, hogy sokan látogatják ezt az oldalt és sok mindent meg lehet itt találni ezért irok ide!

Megváltam imádott kis corsámtol és maradt pár csecsebecse!

Hátso sárvédögumi 5 ajtoshoz, lámpaállito motor eredeti, váltobör,bal elsö sárvédö vadi uj alapozva szorokittezve.

Ha valakit érdekel hivjon 30 354 4043.

Váltóbőr hogyé? :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok corsások!

Tudom hogy ez nem hirdetöoldal de mivel tudom, hogy sokan látogatják ezt az oldalt és sok mindent meg lehet itt találni ezért irok ide!

Megváltam imádott kis corsámtol és maradt pár csecsebecse!

Hátso sárvédögumi 5 ajtoshoz, lámpaállito motor eredeti, váltobör,bal elsö sárvédö vadi uj alapozva szorokittezve.

Ha valakit érdekel hivjon 30 354 4043.

Üdv!

A lámpaállító motort be lehet applikálni '97-es B corsába? Öt ajtós swing (X14SZ). Ha igen, mennyibe fájna?

Krisz

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A lámpaállító motort be lehet applikálni '97-es B corsába? Öt ajtós swing (X14SZ). Ha igen, mennyibe fájna?

Krisz

kell két motor egy kapcsoló meg elvileg a lámpának is tudni kéne ezt a dolgot. +kábelezés kapcsolási rajz van majdnem midnen corzás leírásban. összeget nem tudom de annyit nem ér sztem:D

URAK! valaki árulja már el hogy a fenébe lehet felaplikálni a első kerékívnél azt a díszítőcsíkot és mi pénz abból egy első pár mert az előző tulaj a sziloplasztos megoldás híve volt, hogy törjön le a keze aztán most kezd lejönni, de félek hogy bleekap a szél ugyhogy megcsinálnám kultúráltra.

Link to comment
Megosztás:

kell két motor egy kapcsoló meg elvileg a lámpának is tudni kéne ezt a dolgot. +kábelezés kapcsolási rajz van majdnem midnen corzás leírásban. összeget nem tudom de annyit nem ér sztem:D

URAK! valaki árulja már el hogy a fenébe lehet felaplikálni a első kerékívnél azt a díszítőcsíkot és mi pénz abból egy első pár mert az előző tulaj a sziloplasztos megoldás híve volt, hogy törjön le a keze aztán most kezd lejönni, de félek hogy bleekap a szél ugyhogy megcsinálnám kultúráltra.

Szerintem patentos a mószdere.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.