Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Szeretem a zőcséglevet, még mindig! :)

334-ért tankoltam most és vigyorogva konstatáltam, hogy 5.-ben 2500-ról Mecseknádasnál nem kapcsoltam vissza és szépen gyorsult a paripa. :)

7-8 között eszik közúton, nem lusta, tempós előzésekkel és óra szerint 100.

A szerpentines részen meg kiélveztem az ültetés és rendbe rakott futómű érzését! :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hétvégén neki álltunk a hengerfej levételnek. Délutánra kész a nyomáspróbázás,síkolás. Viszont az első dugattyúm eléggé kopottnak nézz ki a többihez képest :

http://kephost.hu/share-E761_4FE81C87.html

A többi ilyen állapotban van :

http://kephost.hu/share-009D_4FE81D76.html

Ha végig húzom rajta az újjam, kicsit barázdás, ami sztem a képen is látszik. A szelepülése is retkesebben nézz ki mint a többi:

http://kephost.hu/share-ABE2_4FE81E20.html

Egyébként a motor jól üzemelt, 140el simán ment, motorfék is elégerős volt benne. Cserélni kell szerintetek ezt a dugattyút ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hétvégén neki álltunk a hengerfej levételnek. Délutánra kész a nyomáspróbázás,síkolás. Viszont az első dugattyúm eléggé kopottnak nézz ki a többihez képest :

http://kephost.hu/sh...1_4FE81C87.html

A többi ilyen állapotban van :

http://kephost.hu/sh...D_4FE81D76.html

Ha végig húzom rajta az újjam, kicsit barázdás, ami sztem a képen is látszik. A szelepülése is retkesebben nézz ki mint a többi:

http://kephost.hu/sh...2_4FE81E20.html

Egyébként a motor jól üzemelt, 140el simán ment, motorfék is elégerős volt benne. Cserélni kell szerintetek ezt a dugattyút ?

Hát elég csúnyán néznek ki a szelepek az utolsó képen, szép tisztának kellene lennie, szürkés-barna színűnek (talán ahhoz hasonlíthatnám a legjobban) a tiéd meg tele van koksszal meg olajsárral talán bár ez nem teljesen egyértelmű, de nem volt tökéletes az égés az biztos. Szerintem mindenképpen rakasd rendbe a hf-et mielőtt visszarakod.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, elméleti síkú kérdés, de ha egy X12SZ-es autóból szeretnék egy c14se alapút csinálni hogy néz az ki nagy vonalakban. Ami az elképzelésem az az hogy:

- Veszek egy motort C14SE

- Felújíttatom (fúrás, dugattyúk, hengerfej, vezérlés, generátor stb... elektronika is)

- Kiszedem az 1.2-est

- Beteszem az 1.4-est

- ECU csere (vagy elég a program is?)

- Kábelcsere

- Ha már szétvan akkor kuplungfelújítás is

- A kipufogó az már egy későbbi projekt (leömlő, átmérőnövelés picit)

amiben nem vagyok biztos de biztos jó ha van csere, a váltó és az AC pumpa

meg persze 14"es felni és 256 os tárcsa pici szélesítés pogácsával és pici ültetés, valami szettel de ez is későbbi?

Elvileg jól áll fel?

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan problémával fordulok hozzátok,hogy van egy b corsam 1.4 1994es c14nz központi injektoros autóm,ami már elég régóta rángat. Eleinte mikor vissza kellett váltanom 3-ba,csak akkor csinálta,majd szinte mindig,mikor rájött. Gyújtás részen lett cserélve: gyertyák,kábelek,elosztófedél, rotor. Szinte semmi nem változott. Később gyanakodtunk a lambdaszondára,de az meg lett nézve,és jó. Kiolvasásra azt irta,hogy szegény a keverék. Meg lett nézetve egy opel szakértővel,adott egy hőgombát,de attól sem javult,csak most normálisan mutatja a vízhőfokot. A napokban ki lett cserélve kompletten az injektor,1 napig teljesen jól működött. Elég szépen megy most is,csak mikor visszakapcsolok,majd újra gázt adok neki,akkor megtorpan,ránt egyet-kettőt az autón,és normálisan megy tovább. Nem tudom mit lehetne még tenni... Tudnátok valami jó tanácsot adni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, elméleti síkú kérdés, de ha egy X12SZ-es autóból szeretnék egy c14se alapút csinálni hogy néz az ki nagy vonalakban. Ami az elképzelésem az az hogy:

- Veszek egy motort C14SE

- Felújíttatom (fúrás, dugattyúk, hengerfej, vezérlés, generátor stb... elektronika is)

- Kiszedem az 1.2-est

- Beteszem az 1.4-est

- ECU csere (vagy elég a program is?)

- Kábelcsere

- Ha már szétvan akkor kuplungfelújítás is

- A kipufogó az már egy későbbi projekt (leömlő, átmérőnövelés picit)

amiben nem vagyok biztos de biztos jó ha van csere, a váltó és az AC pumpa

meg persze 14"es felni és 256 os tárcsa pici szélesítés pogácsával és pici ültetés, valami szettel de ez is későbbi?

Elvileg jól áll fel?

Üdv

Kezd úgy,hogy vegyél inkább c16se-t akkor már,de ha neked elég a c14se akkor elég,fogyasztásra nem lesz különbség. Ne füstöljön,meg ne zörögjön,ezen kívül baja nem lehet.

ECU,kábelköteg az természetesen csere,meg kell ott kötözgetni is,mivel az si vezérlőt össze kell hozni a belső kábelköteggel is.

14se-nél is cserélni kell a leömlőtől katiig tartó csövet,mert az az 1.2nél kurvavékony és minden annál nagyobb motort megfog.

Váltót felesleges,mert amit szereltek x12szre azt szereltek c14-16se-re is

Benzinpumpa jó ötlet,mert 0.75 barossal nem fog beindulni,3.8as kell bele.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, elméleti síkú kérdés, de ha egy X12SZ-es autóból szeretnék egy c14se alapút csinálni hogy néz az ki nagy vonalakban. Ami az elképzelésem az az hogy:

- Veszek egy motort C14SE

- Felújíttatom (fúrás, dugattyúk, hengerfej, vezérlés, generátor stb... elektronika is)

- Kiszedem az 1.2-est

- Beteszem az 1.4-est

- ECU csere (vagy elég a program is?)

- Kábelcsere

- Ha már szétvan akkor kuplungfelújítás is

- A kipufogó az már egy későbbi projekt (leömlő, átmérőnövelés picit)

amiben nem vagyok biztos de biztos jó ha van csere, a váltó és az AC pumpa

meg persze 14"es felni és 256 os tárcsa pici szélesítés pogácsával és pici ültetés, valami szettel de ez is későbbi?

Elvileg jól áll fel?

Üdv

Üzemanyag szivattyút mindenképpen cseréld, váltót nem kell. Kipufogót is át kell alakítani, meg a szívócső átmérője sem stimmel szerintem ami a légszűrőt köti össze a szívócsonkkal. Ahogy Haka is írta a kábelköteget is össze kell variálni ami az utastérben megy. Sőt ha a c14se autó immo-s volt akkor azt is át kell tenni a tiédbe. A vízcsövek közül sem mindegyik egyezik az is kelleni fog. Aztán ha Astra-ból veszed a motort akkor a szívócső hőmérséklet érzékelő nem fog elférni a kiegyenlítőtartálytól mert annál a szívócsonk végébe van betekerve. Amúgy kb ennyi. De ha mindent megcsinálsz amit felsoroltál akkor ez egy elég drága projekt lesz.

Link to comment
Megosztás:

Hát elég csúnyán néznek ki a szelepek az utolsó képen, szép tisztának kellene lennie, szürkés-barna színűnek (talán ahhoz hasonlíthatnám a legjobban) a tiéd meg tele van koksszal meg olajsárral talán bár ez nem teljesen egyértelmű, de nem volt tökéletes az égés az biztos. Szerintem mindenképpen rakasd rendbe a hf-et mielőtt visszarakod.

Elhoztam a hengerfejet. Azt mondták ,hogy a nyomáspróbán jó volt, síkolták is, bár az előző síkolás is elég jó volt. A tömítésem nem volt összeégve, azt tanácsolták ,hogy nézzem át a olajhűtőt. Ez az, amire rámegy az olajszűrő igaz ? A blokk és a szűrő között helyezkedik el, az a kis téglalap ?

Egy másik kérdés, mivel leszedték a vezérműtengelyt, így újra bekell állitani a szelep hézagot ?

Link to comment
Megosztás:

Elhoztam a hengerfejet. Azt mondták ,hogy a nyomáspróbán jó volt, síkolták is, bár az előző síkolás is elég jó volt. A tömítésem nem volt összeégve, azt tanácsolták ,hogy nézzem át a olajhűtőt. Ez az, amire rámegy az olajszűrő igaz ? A blokk és a szűrő között helyezkedik el, az a kis téglalap ?

Egy másik kérdés, mivel leszedték a vezérműtengelyt, így újra bekell állitani a szelep hézagot ?

Olajszűrő nem a hengerfejen van hanem a blokk elülső felén.

Nem kell szelephézagot állítani mivel hidrotőkék vannak amik lényegében automatán beállnak, ha van megfelelő olajzás.

Javítsatok ki ha tévedek. :D

Egyébként mi a motorkódod?

Link to comment
Megosztás:

Hát a családban csak Z10XE van, de az halott 3000 alatt...

HTP fauvé motor,amivel kénytelen vagyok menni néha.

2500tól semmi panasz nem lehet rá,mármint a 64llovas teljesítményéhez képest.

Az x14xe-mbe meg raktam még e85öt,mert az osztrák előző tulaja átprogramoztatta etanolra. A schwartze-schweinhund nepperektől vettem kint, akik benzint raktak bele,amitől nagyon nem ment. <_< Kis nyomozás után rájöttem,hogy nem a megfelelő üzemanyag van benne az a baja.Most,hogy szinte tiszta e85 van benne,így 2500tól is van élet,de igazán csak 4000felett megy jól. Nem kéne magamnak,nem tetszik,hogy nulla a rugalmassága. Mert rálépek,mennyé-mennyé-mennyé...és mire felkúszik 4000ig már nem is aktuális az előzés.

Link to comment
Megosztás:

Olajszűrő nem a hengerfejen van hanem a blokk elülső felén.

Nem kell szelephézagot állítani mivel hidrotőkék vannak amik lényegében automatán beállnak, ha van megfelelő olajzás.

Javítsatok ki ha tévedek. :D

Egyébként mi a motorkódod?

Én is azt irtam, hogy a blokkon van, nem a hengerfejen :D

Nekem viszont a hátsó ( tűzfaloldali) felén található.

1.5 TD isuzu motor

Szóval akkor nem kell állitani szelephézagot ?

Link to comment
Megosztás:

Én is azt irtam, hogy a blokkon van, nem a hengerfejen :D

Nekem viszont a hátsó ( tűzfaloldali) felén található.

1.5 TD isuzu motor

Szóval akkor nem kell állitani szelephézagot ?

Ja hogy dízel :D Az teljesen más tészta, bár az égéstér akkor is csúnya szerintem.

Link to comment
Megosztás:

Én is azt irtam, hogy a blokkon van, nem a hengerfejen :D

Nekem viszont a hátsó ( tűzfaloldali) felén található.

1.5 TD isuzu motor

Szóval akkor nem kell állitani szelephézagot ?

Természetesen be kell állítani, mert az Isuzu motor nem hidrotőkés. Megfelelő méretű lapkákkal kell kiegyenlíteni a szelephézagot, szívónál 0,15, kipuffogónál 0,25 mm. Ezt a hengerfej felújító műhelyben meg szokták csinálni, ha kéred.

Sőt, elvileg a szelephézagot rendszeres karbantartás keretein belül 15 ezrenként ellenőrizni, szükség esetén utánállítani kell. Persze nemtudom ki csinálja meg ezt, én biztos nem szedegetem le félévente a szelepfedelet.

A porlasztót kellene ellenőrizni annál a hengernél, ami nagyon kormos. Lehet hogy szarul fecskendez be, ezért nem tökéletes az égés.

Az olajhűtőnek meg semmi köze ehhez az egészhez. A blokkon van a szűrő meg a blokk között, hátul. Ha nem szakadt át, és nem folyik össze a víz az olajjal, akkor nincs azzal semmi tennivaló.

Link to comment
Megosztás:

Természetesen be kell állítani, mert az Isuzu motor nem hidrotőkés. Megfelelő méretű lapkákkal kell kiegyenlíteni a szelephézagot, szívónál 0,15, kipuffogónál 0,25 mm. Ezt a hengerfej felújító műhelyben meg szokták csinálni, ha kéred.

Sőt, elvileg a szelephézagot rendszeres karbantartás keretein belül 15 ezrenként ellenőrizni, szükség esetén utánállítani kell. Persze nemtudom ki csinálja meg ezt, én biztos nem szedegetem le félévente a szelepfedelet.

A porlasztót kellene ellenőrizni annál a hengernél, ami nagyon kormos. Lehet hogy szarul fecskendez be, ezért nem tökéletes az égés.

Az olajhűtőnek meg semmi köze ehhez az egészhez. A blokkon van a szűrő meg a blokk között, hátul. Ha nem szakadt át, és nem folyik össze a víz az olajjal, akkor nincs azzal semmi tennivaló.

Köszönöm szépen, ezzel sokat segítettél. Esetleg a porlasztót hogyan tudnám ellenőrizni ?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Ugyebár nemrégiben vettem meg a corsát, kp. zár, riasztó, indításgátló..... Csak az a baj, hogy egy kulcs van egy riasztó házzal. Akarok másoltatni de ahhoz ugyebár még egy riasztóház kellene? Elvi kérdés, meglehet oldani h bicskakulcsos legyen és a kulcsházban benne legyen a riasztó és központi zár? Említettek olyat, hogy riasztót másoltatni azt nem lehet? Tudtok segíteni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy olyan problémával fordulok hozzátok,hogy van egy b corsam 1.4 1994es c14nz központi injektoros autóm,ami már elég régóta rángat. Eleinte mikor vissza kellett váltanom 3-ba,csak akkor csinálta,majd szinte mindig,mikor rájött. Gyújtás részen lett cserélve: gyertyák,kábelek,elosztófedél, rotor. Szinte semmi nem változott. Később gyanakodtunk a lambdaszondára,de az meg lett nézve,és jó. Kiolvasásra azt irta,hogy szegény a keverék. Meg lett nézetve egy opel szakértővel,adott egy hőgombát,de attól sem javult,csak most normálisan mutatja a vízhőfokot. A napokban ki lett cserélve kompletten az injektor,1 napig teljesen jól működött. Elég szépen megy most is,csak mikor visszakapcsolok,majd újra gázt adok neki,akkor megtorpan,ránt egyet-kettőt az autón,és normálisan megy tovább. Nem tudom mit lehetne még tenni... Tudnátok valami jó tanácsot adni?

Nem akarok hülyeséget írni, de nem külön van az "órához" és a motorvezérlőhöz a jeladó?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vissza alakítom a kocsimat gyárira és gondoltam körbe kérdezem hátha kell valakinek valami :)

Eladó Opel Corsa B-be (3ajtós) egy 60/40-es TA Technix szett ami kb 3-4ezer km futott a pár hónap alatt amióta bent van a kocsimba. A gátlókra adtak 2 év teljes körű garanciát a rugókra pedig örök garanciát. TÜV engedéllyel a Devil tuningtól vettem vadi újonnan papírok megvannak. Gyári rugókat és gátlókat beszámolok!

Ugyan itt eladó kristálylámpa hátulra, szép állapotban, és egy pár szénszálas morcosítás előre fekete színben szép állapotban.

Árban megegyezünk! :)

Link to comment
Megosztás:

Nem akarok hülyeséget írni, de nem külön van az "órához" és a motorvezérlőhöz a jeladó?

A Hőgombára gondolsz? Amúgy de..de mégse. :) Van a blokkon egy motorhőfok jeladó vastag kékszál. Az mondja az órának a hőfokot.

Van külön a hőgomba a hűtőben és az kapcsolja a ventit, ha a elérte asszem a 97fokot. Ha a hőgomba rossz attól még a hőfok mutató működik, csak a venti nem kapcsol, mert az a hűtőben lévő víz hőmérsékletére kapcsol testet ami megy a ventibe, mert a ventiben is állandó plusz van gyújtáson.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.