Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Angel eyes Első lámpát vásárolnék! Akinek van eladó írjon bátran :)

Üdv Tomi

Szerintem ne tedd, nem szólok bele, csak F Astra topicban is olvasható, hogy ezekkel az éndzsölösökkel semmit nem látsz hiába van beállítva a fényszóró, személy szerint nem tudom milyenek, nem is nagyon érdekel, de ha astra-n nem jó szerintem Corsa-n sem sokra való, aminek 1000x több értelme van az a "síküveges" fényszóró, annak komoly fénye van és jól lehet vele látni, főleg ha jó minőségű izzót teszel bele, Osram, Tungsram vagy hasonlók.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem ne tedd, nem szólok bele, csak F Astra topicban is olvasható, hogy ezekkel az éndzsölösökkel semmit nem látsz hiába van beállítva a fényszóró, személy szerint nem tudom milyenek, nem is nagyon érdekel, de ha astra-n nem jó szerintem Corsa-n sem sokra való, aminek 1000x több értelme van az a "síküveges" fényszóró, annak komoly fénye van és jól lehet vele látni, főleg ha jó minőségű izzót teszel bele, Osram, Tungsram vagy hasonlók.

Én most vettem egy osram silverstar-t. Vannak vele tapasztalatok?

Link to comment
Megosztás:

Én most vettem egy osram silverstar-t. Vannak vele tapasztalatok?

Nekem is az van, eddig nagyon patent, gyönyörű fénye van, szép fehéres és tényleg nem kamu a +50%-os fényerő, ráadásul az olcsó h4-essel semmit nem láttam esős úton este, ezzel tökéletes.

Eddig kibírt egy törést is az izzó, annyira berohadt a csatlakozóm, hogy sikerült letörnöm az izzó belsőrészt a peremről, de sikerült megoldanom azóta is üzemel. :) Aztán meglátjuk meddig...

Link to comment
Megosztás:

City-ben még középső kijelző, hőmérő, dátum sincs. Füll fapad. Ha szerencséd van, a váltó legalább már 5 fokozatú.

Igazán nem akarok akadékoskodni, de úgy gondolom, hogy nem az a fontos, hogy egy corsa city, vagy swing, hanem az általános műszaki állapota! Nekem már a 2. city-m van, de normálisan közlekedve egyikkel sem volt semmilyen probléma (az elsőt sajnos egy őrült összetörte)!

Link to comment
Megosztás:

Igazán nem akarok akadékoskodni, de úgy gondolom, hogy nem az a fontos, hogy egy corsa city, vagy swing, hanem az általános műszaki állapota! Nekem már a 2. city-m van, de normálisan közlekedve egyikkel sem volt semmilyen probléma (az elsőt sajnos egy őrült összetörte)!

Hát elég nagy tévedésben vagy, a műszaki állapot is sokat számít, de nyugodtan nézz meg egy CITY vs GSI/SPORT felszereltségű autót vagy esetleg az extrás 99-2000es modelleket és rájössz, hogy ez is számít. Egyébként a fapad verziónál a fék is gagyibb nincsenek stabrudak és még sorolhatnám estig. Csoda, hogy kormány meg pedálok vannak benne.... Nem sértegetni akarlak, de nem szeretem az igénytelenséget. Ugyan ez a véleményem a suzukisok dumájáról is, áhh ezen nem megy tönkre semmi. Ugyanis nincsen benne semmi... A másik kedvencem, hogy egy ruppót sem kell rákölteni. Azért mert egy igénytelen állat a gazdája, nem létezik olyan autó amire nem kell költeni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nemrég lett véve egy corsa.

A probléma vele hogy eléggé instabilnak tűnik a segge, főleg ha fékezek is a kanyarban. Ezt mi okozhatja?

Elég zavaró tud lenni, egyszer már keresztbe is fordultam miatta.

Ha valakinek van valami tippje az segíthetne :)

Link to comment
Megosztás:

Egyébként a fapad verziónál a fék is gagyibb nincsenek stabrudak és még sorolhatnám estig. Csoda, hogy kormány meg pedálok vannak benne.... Nem sértegetni akarlak, de nem szeretem az igénytelenséget.

Az igénytelen autó az az amivel nem törődik a gazdája. Ami gyárilag minimalista a felszereltséget illetően, az inkább csak puritán.

Egy másik nézőpont: a GSi meg azért nem jó, mert bár fel van szerelve minden földi jóval, de azok elég jól mentek a kategóriájukhoz képest, úgyhogy mindet széttaposták/megtörték, míg az alap Cityvel csak a boltba jártak a nyugger mamókák... :D

Mindent egybevetve Henry Fordnak volt igaza, aki szerint a legjobb autó az új autó. És ezt még akkor mondta amikor ismeretlen fogalom volt az autóhitelezés, bár amint a körülmények mutatják, még ma is sokan így gondolkodnak mint ő. (egyébként őket is megértem: akinek nincs műszaki érzéke vagy nem ért az autókhoz, az vegyen csak nyugodtan újat. Többe lesz neki, de legalább nem fog sz.pni vele)

Végső soron mindenkinek olyan autót kéne vennie amilyet szeretne illetve ami megfelel a céljainak, és nem amilyet megengedhet magának vagy ami nagyobb/jobb/szebb a szomszédénál. Ha így lenne akkor nem lennének szétracsingolva a C12NZ-k, és senki nem várna 6literes fogyasztást egy C20XE-től, valamint nem akarnának az emberek utólag klímát meg szervót szerelni az X10XE-be, mert már eleve olyat vettek volna amiben van.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Tgabi. Van valami abban amit írsz. Egyébként a GSI C16XE alapból is 1 gagyi konstrukció nem véletlen hullanak szét, a másik fele, hogy a magyarok vezetési stílusa kritikán aluli "nincs pénz" még sem vigyáznak semmire.

Szerintem magyarországon butaság új autót venni. Ide felesleges nehéz fenttartani hitelre meg soha nem vennék semmit. Egyébként sok embernek elvenném a jogosítványát akinek nincs fogalma az autóval kapcsolatos dolgokkal. Nem értem pl, miért vezethetnek olyanok akik pl kereket sem tudnak cserélni és még sorolhatnám. Kéne valami műszaki tudás, hogy elindulás előtt tudd ellenőrizni az autót. Most is nem a bohóc lámpákra gondolok. Sokak évekig logó gömbfejekkel járnak és stb...

A fejekben meg vannak bajok... sajnos ez gyógyíthatatlan :)

Link to comment
Megosztás:

Amikor én szereztem a jogsit, még volt valami műszaki ismereteknek vagy hasonlónak nevezett tantárgy a KRESZ órák után és a vezetési gyakorlat előtt, ahol épp az ilyen kerék- meg izzócserék gyakorlati kivitelezését tanították. Ma már ilyen tudtommal nincs, egyfelől azért mert az autók is megbízhatóbbak lettek és ritkábban hibásodnak meg, másfelől meg mert sokukhoz speciális szerszám kell akár már egy izzócseréhez is, amit lehetetlenség az út mentén végrehajtani. Egyebek között ezért nem kötelező tartozék ma már az izzókészlet és a pótkerék sem. Amúgy végülis egy lerobbant műszaki állapotú autó az út szélén a többi sofőrt a legritkább esetben szokta akadályozni, így nem szükséges törekedni a helyzet mielőbbi megoldására, azaz az "áldozat" nyugodtan megvárhatja az autómentőt ha nem tud egyedül kereket cserélni.

Ellenben a KRESZ-ben ma is szerepel egy alapszintű indulás előtti átvizsgálás, pölö kevesen tudják, de elvileg az összes világítótest működését (a féklámpát is beleértve!) ellenőrizni kéne minden indulás előtt... a komolyabb műszaki problémákra (lógó gömbfejek pl.) meg elvileg ott van a kétévente esedékes műszaki vizsga. Az mondjuk igaz hogy kevesen ismerik fel ha az autójuk ezen kétéves periódus kellős közepén műszakilag alkalmatlanná (neadjisten balesetveszélyessé) vált a közlekedés szempontjából és nem viszik el szerelőhöz, mondván jó az még és különben is van rajta műszaki, de ennyi erővel bizonyos szintű orvosi ismereteket is követelhetnének a vezetőktől, hogy pl. észrevegye ha a látása, hallása vagy reflexei olyan mértékben romlottak és abbahagyja a vezetést akkor is ha a jogsija orvosi alkalmassága még érvényes esetleg... de ma ezeket mindenkinek a saját belátására és józan ítélőképességére bízzák, amiben van is valami igazság, lévén feltehetően senki nem akar szándékosan megdögleni, pláne nem saját hibájából. Mindezeken túl meg ott a KRESZ alapjául szolgáló bizalmi elv, miszerint úgy kell közlekedni hogy feltételezed hogy a másik fél betartja a vonatkozó szabályokat, azaz nem közlekedik műszakilag hibás autóval és meg fog állni egyenrangú útkereszteződésben ha neked balról jön. Ha ezeket nem tartják be, akkor jönnek a balesetek.

Link to comment
Megosztás:

Itthoni személyautópark átlagéletkora 15-16év környékén van,ami évről-évre csak nő,mivel új autót nem igen adnak el vagy öt éve.

Most akinek van egy ilyen fiatalkorú autója ami ér 3-4k-t és ezen kívül még élnie is kell valamiből az nem igazán fogja egy-két évente rákölteni az autójára az értékét,csakhogy hokizhasson rá,hogy neki milyen szép és jó öreg szarjai vannak. Én is pont ezt csinálom,de tisztában vagyok vele,hogy igazából nem kéne.

Szal nagy átlagnak annyi érdekes,hogy guruljon. Valahol igazuk is van, mert mást igazából nem lehet elvárni olyan autóktól,ami a gyár által elvárt élettartam duplájánál jár. Lehetni lehet persze csak elég sokba kerül, mindig lesz rajta valami ami szar. PÉNZTEMETŐ.

Nem magyar specialitás amúgy,hogy kimaradnak kötelező karbantartások. Jövedelemmel arányos ez a dolog. Tőlünk keletre (ukrajna,szerbia,románia,stb ) még igénytelebbek egymást húzgálják a trágyadobjaikkal. Amit az előző német,osztrák..stb tulaja három éve nem emberbaráti szeretetből adott le exportra néhány száz euróért, hanem mert 1200-1500 eurót már nem szánt rá,hogy kilakatolják meg rendbe rakják a szervizben a következő műszakira.

Link to comment
Megosztás:

Amikor én szereztem a jogsit, még volt valami műszaki ismereteknek vagy hasonlónak nevezett tantárgy a KRESZ órák után és a vezetési gyakorlat előtt, ahol épp az ilyen kerék- meg izzócserék gyakorlati kivitelezését tanították. Ma már ilyen tudtommal nincs

...amióta a hugomnak megmutattam egy szétszerelt kuplungszerkezetet és hogy mekkora szopás csserélni, érdekes módon leszokott a kuplung dobálásról. :D

Link to comment
Megosztás:

Ja tök alap corsa 320-350 között tud.

450-ért friss műszakival, átírással full extrás 1.4xe-mre se hívott senki.

Lesz*rom,Inkább majd tavasszal 550-ért fogom eladni,mikor rájön a paraszt,hogy melege van és jó a klíma. :D

Tavasszal tuti elviszik :) most jön a karácsony azt mindenki spórol. Egyébként alap corsa reális ára 250E kb jobb esetben 300ért eltudja adni és akkor össze teheti a két kezét.

Link to comment
Megosztás:

Szerbusztok, légyszi segítsetek, 1994 es B-s 1,2 c12NZ corsába vettem egy fordulatszámmérős kilóméterórát mivel a eredetiben nincs.Azt mondták csak be kell rakni és minden fog műkszeni. Megy is minden ranjta kivéve a fordulatszámmérő :( Mi lehet a gond , mert az óra jó garis, nincs ott a jel? honnan veszi? meik lábára menne a csatlakozóra? ki mit tud erről?

Link to comment
Megosztás:

Szerbusztok, légyszi segítsetek, 1994 es B-s 1,2 c12NZ corsába vettem egy fordulatszámmérős kilóméterórát mivel a eredetiben nincs.Azt mondták csak be kell rakni és minden fog műkszeni. Megy is minden ranjta kivéve a fordulatszámmérő :( Mi lehet a gond , mert az óra jó garis, nincs ott a jel? honnan veszi? meik lábára menne a csatlakozóra? ki mit tud erről?

Anyós ülésnél leszereled a műanyagot alatta a computer ott a zöld szálat megcsapolod elviszed az órához és venni kell bontóban ilyen fémet arre rákötöd berakod a helyére és menni fog. Elég sokszor leírták már utána kell keresni.

a1_2012_11_12_t2gs7ow0m6.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.