Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok! Lenne egy kérdésem van nekem egy B corsám (combi) x14xe motorral és elgondolkoztam rajta h mi lenne ha x16xe motorra cserélném. Kérdés h ez mibe kerül motor és a szerelésen kivül... tudtuk segiteni h mégis mit von ez maga után mennyi procedura és lové lenne egy ilyen projekt:

Szia!

Ott kezdődik,hogy a motor amit szeretnél, nos nagyjából az ÖSSZES szét van rúgva.

De tegyük fel találsz egy jót,szerintem 80-100pénzt simán el fognak kérni érte.

Váltódra rámegy,kábelezést ki kell cserélni,mivel a x16xe már légtömegmérős.

ECU-kábelezés csere így további 30rugóval számolhatsz alsó hangon.

Mást nem kell bántanod (bár ki tudja mi lesz még), tehát kb. 150eft a minimum összeg. Mondjuk az 1.4xe-t annyiért el tudod adni,mint amennyiért veszel 16xe-t.

De a kérdésedre válasz: motor és szerelésen kívül mibe kerülne? :D Azon kívül nincs más költség,20éves motorokról lekopik a motorszám,ilyen van.

Ha érzezhető többletet akarsz helyedben vagy kisblokkos 18xe-t néznék vagy nagyblokkos c20xe-t,bár azok még jobban szét vannak,mint egy x16xe. :D

Vagy ha elég lesz 110le is,akkor sportvezérműtengely,szívósor+chip. carstylingon árulta egy srác ezeket nemrég az 1.4xe-ből. Ez olcsóbban megúszható és kevésbé macerásabb,mint az 1.6ra csere,ráadásul ha eladod az autód,kiárulod belőle a tuning cuccokat,pénzed is visszajön.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Lenne egy kérdésem van nekem egy B corsám (combi) x14xe motorral és elgondolkoztam rajta h mi lenne ha x16xe motorra cserélném. Kérdés h ez mibe kerül motor és a szerelésen kivül... tudtuk segiteni h mégis mit von ez maga után mennyi procedura és lové lenne egy ilyen projekt:

Az is fontos csak akkor csináld ha az autó marad! Az ilyen dolgokat eladáskor nem számítanak vagy ha igen akkor ........ :-D

Amúgy 1.6 nál nagyobb motort akarsz akkor az drága lesz a papírmunka, nem tudom azt se a meglévő kipufogó, vízhűtés, motortartó bak, felfüggesztés, fékek és persze a karosszérián is lehet kell dolgozni :-D Valamikor összefuthatnánk vannak ilyen tuning boxok. +200 cm3 így nincs sok értelme. szerintem. írj majd pm-et :-D

Link to comment
Megosztás:

A haverom 6 éve vett egy swiftet belenyott százezret kérdem töle

milyen olajat használ azt monja nem tudja miért kell benne cserélni

na ilyen embertöl vegyen autot az ember. Én meg odafigyelek minden

zörrenésére cserélem javittom, hogy hálálja meg persze valami mindig

elromlik rajta. :-(

nem is tudom még mit nem cseréltem.

ja és még mindig 10-12 l/km

nálam ez nem sok de az páromnál is (max90).

Link to comment
Megosztás:

Kiment a középkonzol világítás a bal oldalon, tegnap szétszedtem kicseréltem, erre ma látom, hogy a fűtésfokozat szabályzónál a hátsó ablakfűtésnek a gombja nem világít. Kiszedtem a gombot, de belül egy prizmát látok, csak azt is kiszedtem, hol található maga az izzó? reménykedek benne, hogy nem kell megint szétszedni az egészet...

Link to comment
Megosztás:

Vagy ha elég lesz 110le is,akkor sportvezérműtengely,szívósor+chip. carstylingon árulta egy srác ezeket nemrég az 1.4xe-ből. Ez olcsóbban megúszható és kevésbé macerásabb,mint az 1.6ra csere,ráadásul ha eladod az autód,kiárulod belőle a tuning cuccokat,pénzed is visszajön.

És az mikor volt ? mert én nem találom...

Link to comment
Megosztás:

Kiment a középkonzol világítás a bal oldalon, tegnap szétszedtem kicseréltem, erre ma látom, hogy a fűtésfokozat szabályzónál a hátsó ablakfűtésnek a gombja nem világít. Kiszedtem a gombot, de belül egy prizmát látok, csak azt is kiszedtem, hol található maga az izzó? reménykedek benne, hogy nem kell megint szétszedni az egészet...

A cseréhez ki kell venned az egész közép konzolt. 3db rizsszem izzó világitja meg. Ha nincs megfelelő szerszámod, tapasztalatod hozzá inkább hagyad:-D Több kárt tudsz csinálni mint hasznot. hotdog.hu van jó leírás sajna mobilról nem tudom normális linket beszúrni

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

segítség kellene. Nincs valakinek rajza (részletes), vagy videó arról hogy kell W1150 fordulatszámmérős műszeregység szétszedéséről. Megadta magát és megnézném hátha gyógyítható. Nem megy a kilóméter (távolság) olyan mintha összeakadtak volna a "fogak". Mozog de nem lendül át csak néha. Lehet hogy szétesett?

Köszönöm a segítséget.

KJ

Link to comment
Megosztás:

A cseréhez ki kell venned az egész közép konzolt. 3db rizsszem izzó világitja meg. Ha nincs megfelelő szerszámod, tapasztalatod hozzá inkább hagyad:-D Több kárt tudsz csinálni mint hasznot. hotdog.hu van jó leírás sajna mobilról nem tudom normális linket beszúrni

Tudom, hogyan kell kiszedni, mint ahogy fentebb írtam is, a bal oldali rizsszem ment ki, így kicseréltem a jobb oldalit is, ha már megbontottam, hogy, ha lehet ne sűrűn bontogassam ki. A probléma, hogy azóta nem világít hátsó fűtés visszajelző gomb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

segítség kellene. Nincs valakinek rajza (részletes), vagy videó arról hogy kell W1150 fordulatszámmérős műszeregység szétszedéséről. Megadta magát és megnézném hátha gyógyítható. Nem megy a kilóméter (távolság) olyan mintha összeakadtak volna a "fogak". Mozog de nem lendül át csak néha. Lehet hogy szétesett?

Köszönöm a segítséget.

KJ

Én egyszer szétszedtem, ha már van tapasztalatod abban hogyan kell kivenni, és a kezedben lesz akkor nem nagy ördöngőség rájönni.

A plexi lapot csak patentok fogják, hátul meg a műszeregységek kis csavarokkal vannak rögzítve, ezután ott a fogaskerekes szerkezet, ahol pl. a km állását is tudod egy műszerész csavarhúzóval módosítani :)

Link to comment
Megosztás:

Tudom, hogyan kell kiszedni, mint ahogy fentebb írtam is, a bal oldali rizsszem ment ki, így kicseréltem a jobb oldalit is, ha már megbontottam, hogy, ha lehet ne sűrűn bontogassam ki. A probléma, hogy azóta nem világít hátsó fűtés visszajelző gomb.

ha kiszedted akkor tudod kéne hogy egy kb T hez hasonló műanyag keretben van 3db izzó és a középső világítja meg a hátsó ablakfűtés vagy klíma gombot ..... A képen a konzol tetején lehet látni a fekete színű "keretet" amiről beszélek. Nem lehet nem észrevenni mert le kell húzni róla a kábelköteget anélkül nem tudod kivenni. Kérlek olvassad el amit ajánlunk!

2012-06-07_14.01.27_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem szervós kormányművet van esély kivenni úgy, hogy nem vágom ketté a motort flexel?:D:D Na ez a vicc helye volt, a felfogató bilincs szerű valamit nem tudom leszedni magáról a kormányműről, de egyben jönne, viszont úgy nem fér ki a motortartótól stb. max ha lekapom még generátort. Az a bajom vele, hogy balra rángatva kopog bal oldalt a kormánymű, jobbra nem. Nem gömbfej az tuti, mára rendeltem egy összekötő rudat, ami elvileg gömbcsuklós komplettan, mert arra gondoltam, hogy a golyók koptak meg. Azt még nem tudom, hogy azt hogy lehet kiszedni, valakinek tapasztalat esetleg? Ezért akartam komplettan cserélni, mivel az már van 5ezer magyar forintért, de ha nem jön ki nem tudok mit csinálni.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha jól értem axiálcsuklót szeretnél cserélni? Ahhoz nem nagyon kell kivenni a kormányművet. Kiütod a gömbcsuklót a kerékagyból, gumiharang bilincset lecsíped a kormánymű felől, lehúzod a harangot, fogsz egy jókora csőfogót, és szépen kitekered. Kb ennyi a művelet, visszafelé természetesen fordítva, utána egy futómű állítás és minden remek! Sok sikert! G.

Link to comment
Megosztás:

Nem szervós kormányművet van esély kivenni úgy, hogy nem vágom ketté a motort flexel?:D:D Na ez a vicc helye volt, a felfogató bilincs szerű valamit nem tudom leszedni magáról a kormányműről, de egyben jönne, viszont úgy nem fér ki a motortartótól stb. max ha lekapom még generátort. Az a bajom vele, hogy balra rángatva kopog bal oldalt a kormánymű, jobbra nem. Nem gömbfej az tuti, mára rendeltem egy összekötő rudat, ami elvileg gömbcsuklós komplettan, mert arra gondoltam, hogy a golyók koptak meg. Azt még nem tudom, hogy azt hogy lehet kiszedni, valakinek tapasztalat esetleg? Ezért akartam komplettan cserélni, mivel az már van 5ezer magyar forintért, de ha nem jön ki nem tudok mit csinálni.

Én X14xe böl szedtem ki a kormanymüvet cseréltem szervosra a sima még ugy ahogy kijön

de a szervos csak motor ki godolom az 1.7 be sincs sokkal töbn

hely.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Köszönöm a műszercsoportos segítséget. kiszedtem rendben, egyben. Egy kérdésem még lenne. Gondolom vanna itt többen akik esetleg cseréltek már számlapot, mert a sebességmutatót hogyan a búbánatban kell leszerelni? vagy csak egyszerű erős határozott mozdulattal tengelyről leszed?? Kérdés ha így is van, akkor csak egy állásban lehet majd visszatenni?? értem ez alatt hogy ami eddig 30 km/h volt az ne legyen 50 km/h.

Köszönöm a válaszokat.

KJ

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Köszönöm a műszercsoportos segítséget. kiszedtem rendben, egyben. Egy kérdésem még lenne. Gondolom vanna itt többen akik esetleg cseréltek már számlapot, mert a sebességmutatót hogyan a búbánatban kell leszerelni? vagy csak egyszerű erős határozott mozdulattal tengelyről leszed?? Kérdés ha így is van, akkor csak egy állásban lehet majd visszatenni?? értem ez alatt hogy ami eddig 30 km/h volt az ne legyen 50 km/h.

Köszönöm a válaszokat.

KJ

Előszőr mindenképpen a kis pöcköt vedd ki aminek támaszkodik a mutató, mert ha azt kivetted (fogóval, kicsit szoros, de ne csavard mert bordázott az oldala, csak húzd) azután látni fogod hol áll meg nyugalmi állapotban a mutató, elvileg lejjeb fog esni kb 1-1.5 cm-t na azt a pontot jegyezd meg, fényképezd, nézd valamihez, vagy mérd valamihez, mert ugyanígy kell visszaraknod hogy igazat mutasson!,(visszafele nefeledd elöszőr mutató utána pöcök!) A mutatót a legegyszerűbben egy sütis villával tudod levenni alányulsz a mutató alá és lenyomod a villát. (csak nehogy elrepüljön)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha jól értem axiálcsuklót szeretnél cserélni? Ahhoz nem nagyon kell kivenni a kormányművet. Kiütod a gömbcsuklót a kerékagyból, gumiharang bilincset lecsíped a kormánymű felől, lehúzod a harangot, fogsz egy jókora csőfogót, és szépen kitekered. Kb ennyi a művelet, visszafelé természetesen fordítva, utána egy futómű állítás és minden remek! Sok sikert! G.

Igen azt akartam cserélni, de rájöttem, hogy maga a fogasléc kotyog, mint régebben a vectrámon. Viszont, ahhoz, hogy állítsak a feszítő csavaron le kell operálni a helyéről, ha nem lesz jó, akkor meg csere. Megnéztem a nagykönyvben:D azt írja, hogy motort kicsit megemel, hátsó bakot lekötni stb. stb. én nem kötöttem le a bakot, most már eléggé kijött, de az axiálcsuklót le kell kötnöm mindenképp, hogy kitudjam szedni jelenlegi helyzetében:S Ez a kocsi egy vicc, a vekiből szabályosan kiesett a kormánymű.

Link to comment
Megosztás:

Erre valami elképzelés,hogy mitől lehet?

Útjeladó jeléből tudja,hogy mozgásban van az autó,nálam 40körül 1200 az alapjárat,de még ha öttel gurulok akkor is 900-1000körül tartja és csak ha megállok akkor áll be normál alapjáratra. Viszont szokott hibakódot dobni ha nem megy az útjeladó. Itt hibakód az meg nincs ha jól értem.

Link to comment
Megosztás:

Erre valami elképzelés,hogy mitől lehet?

Olyan mintha az alapjárati motor tök nullára le zárna amikor motorfék van és amikor nyomsz egy kuplungot, akkor majd le fullad, de a terhelésért felelős elektronika (lehet ez a hiba forrása) szabályoz csak egy kicsit késve, és visszaáll a nom értkre... nem tudom van e benne alapjárati moci nem ezért írtam csak a hangos gondolkodásért! fura azt meg kell hagyni...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.