Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Sziasztok! Fel akarom újítani a nap által kiszívott, már szürkének mondható lökhárító díszléceket. Sajnos mivel után gyártott, ezért nem tudom elemeire szedni, festést ajánlotok rá, vagy hallottam olyanról, hogy hősugárzóval a lökhárító felső rétegét "meg lehet olvasztani" és így az alatta lévő réteg pedig újnak mondható. Valaki csinált már ilyet?

A hősugárzós megoldás valóban működik, a kifakult műanyag sötétebb lesz, viszont könnyen meg lehet olvasztani vagy foltosra sikerül, na meg a festésnek sem tesz jót, szóval érdemes levenni előtte.

Illetve ha túl melegíted egy ponton akkor megvetemedik a műanyag és el fog állni a kasztnitól.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Corsa klán, a frissen vett gépsárkányon szertnék vezérműszíjat és minden hozzáfűződőt kicserélni, csak még nem jött össze rá a zsé, szóval azt szeretném kérdezni, hogy mennyi ideig is húzza normális esetbe egy ilyen szíj? Van a kapotta alatt egy érdekes kis papír amire rávan rajzolva a vezérmű, ahogy megy a szíj, rá van írva, hogy Replacement Date: 05.06.2006 Km: 114.184 ha logikusan gondolkodom akkor ez a legutóbbi vezérműszíj cserét mutatja. Jelenleg 165.658 km van a kocsiba. Mennyire sürgős ez a dolog, és mennyire lehet hinni annak a kis papírdarabnak? Corsa '95 1.4i Nz

Link to comment
Megosztás:

Kedves Corsa klán, a frissen vett gépsárkányon szertnék vezérműszíjat és minden hozzáfűződőt kicserélni, csak még nem jött össze rá a zsé, szóval azt szeretném kérdezni, hogy mennyi ideig is húzza normális esetbe egy ilyen szíj? Van a kapotta alatt egy érdekes kis papír amire rávan rajzolva a vezérmű, ahogy megy a szíj, rá van írva, hogy Replacement Date: 05.06.2006 Km: 114.184 ha logikusan gondolkodom akkor ez a legutóbbi vezérműszíj cserét mutatja. Jelenleg 165.658 km van a kocsiba. Mennyire sürgős ez a dolog, és mennyire lehet hinni annak a kis papírdarabnak? Corsa '95 1.4i Nz

Ha nincs vezetett szervizkönyve nem biztos, hogy az volt az utolsó csere, de ha nincs más infó róla akkor csak arra tudsz alapozni. Akkor viszont már ki kellene cserélni, egy vezérlésszett 20 körül kijön, a cseréje nem egy nagy dolog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tavaly augusztusban vettem egy Corsa B-t 1.0 Literes motorral. Az autóban igazoltan 167 ezer kilométer van. A kocsit nagyon kíméletesen használjuk, 1 év alatt kb 2.000 km lett beletéve. Vételkor gyertya, olaj, szűrő és egyebek lettek cserélve. A problémám, hogy a mostani olajszintellenőrzésnél a szint lassan a max. felett van, és az olajnak enyhén kávészíne lett. Mondanom semm kell, hogy az utóbbi időben 2X kellett hűtővizet utántölteni a kiegyenlítőbe. Kérdés: Mennyire ismert ennél a kis ezres motornál a hengerfejtömítés, mint gond, vagy gondolhatok-e valami "komolyabbra" is? Másik lenne: Vízpumpát milyen időközönként kell cserélni?

Köszi a segítséget, üdv: Lakat

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Tavaly augusztusban vettem egy Corsa B-t 1.0 Literes motorral. Az autóban igazoltan 167 ezer kilométer van. A kocsit nagyon kíméletesen használjuk, 1 év alatt kb 2.000 km lett beletéve. Vételkor gyertya, olaj, szűrő és egyebek lettek cserélve. A problémám, hogy a mostani olajszintellenőrzésnél a szint lassan a max. felett van, és az olajnak enyhén kávészíne lett. Mondanom semm kell, hogy az utóbbi időben 2X kellett hűtővizet utántölteni a kiegyenlítőbe. Kérdés: Mennyire ismert ennél a kis ezres motornál a hengerfejtömítés, mint gond, vagy gondolhatok-e valami "komolyabbra" is? Másik lenne: Vízpumpát milyen időközönként kell cserélni?

Köszi a segítséget, üdv: Lakat

Volt az autó hosszabb úton használva? Úgyértem, 100-200km egy szuszra?

Link to comment
Megosztás:

Kedves Corsa klán, a frissen vett gépsárkányon szertnék vezérműszíjat és minden hozzáfűződőt kicserélni, csak még nem jött össze rá a zsé, szóval azt szeretném kérdezni, hogy mennyi ideig is húzza normális esetbe egy ilyen szíj? Van a kapotta alatt egy érdekes kis papír amire rávan rajzolva a vezérmű, ahogy megy a szíj, rá van írva, hogy Replacement Date: 05.06.2006 Km: 114.184 ha logikusan gondolkodom akkor ez a legutóbbi vezérműszíj cserét mutatja. Jelenleg 165.658 km van a kocsiba. Mennyire sürgős ez a dolog, és mennyire lehet hinni annak a kis papírdarabnak? Corsa '95 1.4i Nz

Én is megcsináltam 17 ből megúsztam.Dayco szíj,skf feszítő,dolz vízpumpa.

Link to comment
Megosztás:

Volt az autó hosszabb úton használva? Úgyértem, 100-200km egy szuszra?

Szia,

Nem, eddig egyhuzamban nem mentünk ennyit vele. Utoljára az előző gazdi járt vele Szlovéniában. A hosszú táv nálam egyhuzamban max. 20-30 kilométert jelent.

Üdv: L

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Fel akarom újítani a nap által kiszívott, már szürkének mondható lökhárító díszléceket. Sajnos mivel után gyártott, ezért nem tudom elemeire szedni, festést ajánlotok rá, vagy hallottam olyanról, hogy hősugárzóval a lökhárító felső rétegét "meg lehet olvasztani" és így az alatta lévő réteg pedig újnak mondható. Valaki csinált már ilyet?

Használt motorolaj... ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Fel akarom újítani a nap által kiszívott, már szürkének mondható lökhárító díszléceket. Sajnos mivel után gyártott, ezért nem tudom elemeire szedni, festést ajánlotok rá, vagy hallottam olyanról, hogy hősugárzóval a lökhárító felső rétegét "meg lehet olvasztani" és így az alatta lévő réteg pedig újnak mondható. Valaki csinált már ilyet?

stilikon balzsam. Nálam bejött. Kb havonta 1x eltörli az ember és olyan mintha új lenne

Link to comment
Megosztás:

Ma kicseréltem a termosztátot (C12NZ) a kocsiban. A vezérlést nem bontottam le hozzá.

Kivettem a légszűrőházat, meg az ékszíjat. Lebontottam a felső vézérmű burkolatot, majd jelre fordítottam a vezérmű kereket. Ezután összejelöltem a szíjat és a vezérmű fogaskereket. Majd levettem a vezérműkereket, szépen leakadt a szíjról. Kicsavaroztam a belső vezérmű burkolatot tartó két csavart, majd kifeszítettem annyira, hogy hozzáférjek a termosztátházhoz. Ezután kihalásztam onnan a termosztátot. Majd ment bele az új. Visszaszerelés, majd a vezérműkerék visszatétele után felhúzattam a csavarral a helyére a vezérműkereket, a felsfestett illetve beállított jelekre. Gyertyák ki, 2-3 körbeforgatás, nem akad semmi, szépen forog. Utánna indítás, szépen jár így oké.

Ezután feltöltés vízzel.

A termosztáttal volt egy kis gond, Unixnál kétféle Wahler van azonos áron, a termosztát mindkettőben azonos:

- egyikhez van egy gumitömítés, amit rá kell húzni a termosztátra kívülről, és így mindkét oldalt tömíti.

- másikhoz van egy vastag gumitömítés, és 3 db papírtömítés, de ezek egyike sem passzol.

Pechemre utóbbit választottam anno, mikor vettem, de így kellett hozzá vágnom gumitömítést, plusz használni egy kis Loctite 5910-et hozzá. Végül jó lett.

Amíg kötött a loctite 5910 gondoltam benézek a szelepfedél alá, hogy kitisztítsam a cappuchinót alóla. A termosztát hiba miatti folyamatos hidegüzem miatt tekintélyes mennyiségű csokikrém volt a fedél alatt, az elválasztó burkolat felett azon a részen, ahol bejön a kartergáz. De ami miatt kis híjján sokkot kaptam, az a tekintélyes mennyiségű vastag olajsár ami fel volt oda rakódva a csokikrém mellé. Fél óráig tisztítottam vakargattam csavarhúzóval, mire úgy ahogy kinézett. Még egy brigécol+magasnyomású mosós kezelés kellett volna neki, de erre már nem volt időm, össze kellett rakni, mert kellett a kocsi. Most a 90-es felett van 1-2 mm-rel a mutató üzemmeleg motornál. Kíváncsi vagyok, visszamegy-e picit a fogyasztás is. 7-7,2-t benyelt.

Link to comment
Megosztás:

Ma kicseréltem a termosztátot (C12NZ) a kocsiban. A vezérlést nem bontottam le hozzá.

Kivettem a légszűrőházat, meg az ékszíjat. Lebontottam a felső vézérmű burkolatot, majd jelre fordítottam a vezérmű kereket. Ezután összejelöltem a szíjat és a vezérmű fogaskereket. Majd levettem a vezérműkereket, szépen leakadt a szíjról. Kicsavaroztam a belső vezérmű burkolatot tartó két csavart, majd kifeszítettem annyira, hogy hozzáférjek a termosztátházhoz. Ezután kihalásztam onnan a termosztátot. Majd ment bele az új. Visszaszerelés, majd a vezérműkerék visszatétele után felhúzattam a csavarral a helyére a vezérműkereket, a felsfestett illetve beállított jelekre. Gyertyák ki, 2-3 körbeforgatás, nem akad semmi, szépen forog. Utánna indítás, szépen jár így oké.

Ezután feltöltés vízzel.

A termosztáttal volt egy kis gond, Unixnál kétféle Wahler van azonos áron, a termosztát mindkettőben azonos:

- egyikhez van egy gumitömítés, amit rá kell húzni a termosztátra kívülről, és így mindkét oldalt tömíti.

- másikhoz van egy vastag gumitömítés, és 3 db papírtömítés, de ezek egyike sem passzol.

Pechemre utóbbit választottam anno, mikor vettem, de így kellett hozzá vágnom gumitömítést, plusz használni egy kis Loctite 5910-et hozzá. Végül jó lett.

Amíg kötött a loctite 5910 gondoltam benézek a szelepfedél alá, hogy kitisztítsam a cappuchinót alóla. A termosztát hiba miatti folyamatos hidegüzem miatt tekintélyes mennyiségű csokikrém volt a fedél alatt, az elválasztó burkolat felett azon a részen, ahol bejön a kartergáz. De ami miatt kis híjján sokkot kaptam, az a tekintélyes mennyiségű vastag olajsár ami fel volt oda rakódva a csokikrém mellé. Fél óráig tisztítottam vakargattam csavarhúzóval, mire úgy ahogy kinézett. Még egy brigécol+magasnyomású mosós kezelés kellett volna neki, de erre már nem volt időm, össze kellett rakni, mert kellett a kocsi. Most a 90-es felett van 1-2 mm-rel a mutató üzemmeleg motornál. Kíváncsi vagyok, visszamegy-e picit a fogyasztás is. 7-7,2-t benyelt.

Termosztát csere után nekem is lengett a hőmérő kicsit úgy mint neked. Amint kidolgozta a levegőt a rendszerből jó lett. Figyeld a folyadék szintet. Nálam elég volt 5-10km mennem. A tömitéssel nekem is volt gondom. Méretre jó volt csak nem tömitett :) Kis FBS és rendbe is volt. A fogyasztás is jobb lett bár nem olyan nagyon. 8-10 L kijövök a városba. Főúton 5.5-7 L. Pályán 7L 130-140 óra szerint.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Fel akarom újítani a nap által kiszívott, már szürkének mondható lökhárító díszléceket. Sajnos mivel után gyártott, ezért nem tudom elemeire szedni, festést ajánlotok rá, vagy hallottam olyanról, hogy hősugárzóval a lökhárító felső rétegét "meg lehet olvasztani" és így az alatta lévő réteg pedig újnak mondható. Valaki csinált már ilyet?

Körbe ki kell cserélni az íveket 5000ftért tudok ha érdekel írj privit : )

Link to comment
Megosztás:

Termosztát csere után nekem is lengett a hőmérő kicsit úgy mint neked. Amint kidolgozta a levegőt a rendszerből jó lett. Figyeld a folyadék szintet. Nálam elég volt 5-10km mennem. A tömitéssel nekem is volt gondom. Méretre jó volt csak nem tömitett :) Kis FBS és rendbe is volt. A fogyasztás is jobb lett bár nem olyan nagyon. 8-10 L kijövök a városba. Főúton 5.5-7 L. Pályán 7L 130-140 óra szerint.

Levegős még a rendszer, azt hallom a fűtőradiátornál.

Viszont szerintem a fűtőradiátorom is szarrá lehet, el van tömődve, mert hideg időben nagyon gyenge a fűtés. Pedig 90 fokos vízhőfoknál legalább 50-60 fokos levegőt kéne nyomnia. De jó ha 35-40-et tud.

Apropó. Hogy kell fűtőradiátort cserélni B Corsában? Valaki írja le légyszi.

Először kap egy jó alapos hőtőrendszer tisztítást, mert ocsmány rozsdalé lett a hűtőfolyadékból egy év alatt. Utánna pedig kap egy új radiátort.

Link to comment
Megosztás:

A termosztát csere óta érezhetően előbb melegszik a motor.

De azért nem hagyott nyugodni a gondolat, hogy megnézzem a hűtőcsöveket is, milyen melegek.

Mikor félúton van a hőfokmutató a ] és a 90 fok között, akkor a termosztát oldali vastag hűtőcső már rendesen meleg. Forrónak nem forró, mert még kézzel fogható, de meleg. És a hűtő jobb oldala is, ahova becsatlakozik ez az előbb említett cső, már kezd melegedni. Ez normális?

A hűtő másik oldala, és az onnan kimenő hűtőcső viszont még hideg.

A termosztát új, 92 fokos, körbe kapott pasztát, szóval kizárt dolog, hogy ott átengedne. Szerintetek?

Link to comment
Megosztás:

Hy all!

Régebben vki ajánlott Fiat hőgombát b corsaba.

Nem tudja vki h pontosan melyik való bele?

Amiért érdekelne, nekem olyan 100fok körül (mutató szerint) nyit a termosztát és ajánlották, hogy érdemes beletenni olyat ami előbb nyitna , hogy előbb is hűljön le a rendszer illetve előbb kapcsoljon be a ventilátor

Nem tudom mennyire érdemes kicserélni, majd a hozzáértők megmondják :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.