Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

1.4 és 1.6si-ben is egyformák a szelepek,38-as szívószelep van mindkettőben. Láttam már 1.6 blokkot 1.4se fejjel és fordítva is,rámenni rámegy.értelemszerűen az 1.6 hf sűrítési térfogata nagyobb.egyik sem lesz jobb,mert a másiké van rajta. A szívósor is telejesen egyforma,injektorokkal együtt, mindegyik 150cm3/perc. A különbség az ecu-ban is csak az eprom-ban van,felcserélhetőek,de szerintem 1.4 1.6 eprommal ugyancsak bezabál. De bruttó 5perc kipróbálni....

Leömlőhöz érdemes hozzányúlni se motoroknál egyrészt,sokan mondják,hogy jobb lesz,én is ráalakítom a c20xe leömlőt a héten az enyémre. Főleg az 1.4se hitvány leömlője helyett lehet látványos a változás az 1.6-on komolyabb van gyárilag.

Se motorokból elég jól ki van szedve,amit párhuzamosan álló hengerenként két szelepes szívómotorból ki lehet. Lehet azért kapni hozzá komolyabb tengelyeket,pl. ami nekem van kent NV062 azzal csak alul lesz jobb,nyomatékosabb,max lóerőben ugyanolyan lesz nagyjából. 290 vagy feletti tengellyel,meg ahhoz méretezett 4-1 leömlővel és 7000 fölé vitt tiltással felprogramozva +10-15le növelhető a teljesítményük.

van olyan gyári leömlő ami passzolna rá?

Link to comment
Megosztás:

Helló, a gumi kéder hajlamos az méretváltozásra, hisz rugalmas anyagból van!

Ha leveszed visszarakásnál ha nem a megfelelő "feszességgel" teszed vissza akkor vagy rövidebb lesz(esetedben) vagy túlnyújtva teszed vissza és hosszabb lesz!

Próbáld felrakni úgy hogy a toldásnál kezded, de nem nyomod rá hanem ráilleszted az egész kédert! majd ha már csak a rányomkodásra vár akkor elkezded a felénél (nem a toldásnál) és úgy nyomod rá hogy közbe a kiindulási ponttól szétfele húzva nyomod(csak kicsit)...

Annyit lehet még javítani a dolgon, hogy a kéder vájatába adagolni egy kevéske motortömítő pasztát (pl loctite 5910), és úgy felrakni a helyére. Nálam B Vekinél bevált a módszer, és azóta nem is ázik be a csomagtartó! Persze felrakni úgy kell, hogy összeérjen a két vége :)

Link to comment
Megosztás:

Annyit lehet még javítani a dolgon, hogy a kéder vájatába adagolni egy kevéske motortömítő pasztát (pl loctite 5910), és úgy felrakni a helyére. Nálam B Vekinél bevált a módszer, és azóta nem is ázik be a csomagtartó! Persze felrakni úgy kell, hogy összeérjen a két vége :)

Köszi az infót! Néztem ezt a tömítő pasztát, kétféle kiszerelés van: 80 ml és 200 ml. A 80-as elég lenne nekem körbe? Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Lenne egy pár kérdése szereléssel és alkatrésszel kapcsolatban. Szerelés: a probléma a következő. Este leállítom az autót és reggel olyan mintha a benzin elveszett volna a rendszerből és sokáig kell tekertetni míg elindul. Ha napközben állítom le akár 2 órára is akkor semmi baja. Ha munkahelyemen állok meg és 8 óra állás után indítom be, akkor sem kell ennyit reszelni vele. Mi lehet a probléma? Hátha valaki már találkozott hasonlóval. A második, akinek ültetve van a kocsija. Szeretnék tenni alá egy 15ös kereket, max 195/50es gumival. Mekkora ültetés lehetséges anélkül, hogy beleérne minden, mindenbe? Alkatrészről, nincs valakinek véletlenül elfekvőben egy 3 ajtós kalaptartója? Gyári, kellene ami se kivágva se beszakadva nincs. Illetve az enyém meg van hajolva és így ügyeskedni kell ha le akarom csukni a csomitartót és idegesít. További alkatrész. Első lökös aljára koptató jó állapotban, elfekvőben esetleg valakinek?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Visszaraktam a csomagtartó gumiját rendesen :icon1: , klappol minden! De sajnos még mingid beázik :omg:

Szombaton elviszem a kasztnishoz, úgy is csinálni kell rajta a peremet, mert most, hogy leszedtem a gumit, egy helyen sajnos elég rozsdás, azt megcsináltatom, és meglátom mond e valamit a gumira azon kívűl, hogy vegyek újat. Ha nem, akkor hétvégén pasztázás! Köszi mindenkinek a segítséget! G.

Link to comment
Megosztás:

üdv ötleteket szeretnék kérni...

az a problémám, hogy az ablaktörlő a legkissebb fokozatban elindul és szépen töröl de amikor megáll akkor mindig más helyen áll meg nem a végállásba. a relét hallom lekapcsolni tehát nem megszorul vagy hasonló a gond szerintem...jah és a nagyobb sebességekben tökéletessen végzi a dolgát!

gondolkodtam ablaktörlőmotor cserében, de talán valami egyszerű (számomra ismeretlen) trükkel meglehetne oldani ezt a gondot?

Link to comment
Megosztás:

üdv ötleteket szeretnék kérni...

az a problémám, hogy az ablaktörlő a legkissebb fokozatban elindul és szépen töröl de amikor megáll akkor mindig más helyen áll meg nem a végállásba. a relét hallom lekapcsolni tehát nem megszorul vagy hasonló a gond szerintem...jah és a nagyobb sebességekben tökéletessen végzi a dolgát!

gondolkodtam ablaktörlőmotor cserében, de talán valami egyszerű (számomra ismeretlen) trükkel meglehetne oldani ezt a gondot?

Helló

Azt hogy érted hogy mindig más helyen?

Lent egy bizonyos 5-10 cm-ben?

Vagy az ablaktörlés szakasz tartományában bárhol?

Ha lent, akkor nézd meg a tengelyt, nem e lötyög, vagy ki van e kopva, esetleg az egész mechanika a műanyag alatt.

Ha bárhol áll meg akkor valószínű elektromos baja lesz, mégpedig a törlésért felelős "programtárcsa" ez egy csúszóérintkezőkkel tele kis kütyü ami felelős a végállás pontos helyének a megállításában...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Lenne egy pár kérdése szereléssel és alkatrésszel kapcsolatban. Szerelés: a probléma a következő. Este leállítom az autót és reggel olyan mintha a benzin elveszett volna a rendszerből és sokáig kell tekertetni míg elindul. Ha napközben állítom le akár 2 órára is akkor semmi baja. Ha munkahelyemen állok meg és 8 óra állás után indítom be, akkor sem kell ennyit reszelni vele. Mi lehet a probléma? Hátha valaki már találkozott hasonlóval. A második, akinek ültetve van a kocsija. Szeretnék tenni alá egy 15ös kereket, max 195/50es gumival. Mekkora ültetés lehetséges anélkül, hogy beleérne minden, mindenbe? Alkatrészről, nincs valakinek véletlenül elfekvőben egy 3 ajtós kalaptartója? Gyári, kellene ami se kivágva se beszakadva nincs. Illetve az enyém meg van hajolva és így ügyeskedni kell ha le akarom csukni a csomitartót és idegesít. További alkatrész. Első lökös aljára koptató jó állapotban, elfekvőben esetleg valakinek?

Vagy a visszacsapó szelep nyiffant ki, ami felelős a benya vissszafolyásában,

Vagy az AC-pumpád kezd gyengülni és nem nyom elég benyát a megfelelő nyomásra, vagy az AC reléje buzizik.

Azt nézd meg amikor nem akar beindulni (mielőtt beindulna) hogy van e nyomás a rendszerben, meg hogy tuti frankón nyom e a az AC.....

Link to comment
Megosztás:

üdv ötleteket szeretnék kérni...

az a problémám, hogy az ablaktörlő a legkissebb fokozatban elindul és szépen töröl de amikor megáll akkor mindig más helyen áll meg nem a végállásba. a relét hallom lekapcsolni tehát nem megszorul vagy hasonló a gond szerintem...jah és a nagyobb sebességekben tökéletessen végzi a dolgát!

gondolkodtam ablaktörlőmotor cserében, de talán valami egyszerű (számomra ismeretlen) trükkel meglehetne oldani ezt a gondot?

üdv! a motorral van baj, ha kiveszed és a szegecseléseket kifúrod majd szétszeded akkor látható lesz maga a szerkezet, ott elvileg két réz tűske forog egy kör pályán és ott az egyik tüske valószínű be van égve nem mindíg érintkezik rendesen, ha ezt meg tudod forassztatni akkor elvileg jónak kell lennie,

ha kész a kifúrt szegecsek helyére lemez csavart kell tenni ezzel rögzíted magát a fedőlemezt.

-utángyártott motor nincs

-maga a gyári drága, így csak bontott lehetséges az sem drága szerintem vagy bróbáld a javítást

szép napot!

Link to comment
Megosztás:

üdv ötleteket szeretnék kérni...

az a problémám, hogy az ablaktörlő a legkissebb fokozatban elindul és szépen töröl de amikor megáll akkor mindig más helyen áll meg nem a végállásba. a relét hallom lekapcsolni tehát nem megszorul vagy hasonló a gond szerintem...jah és a nagyobb sebességekben tökéletessen végzi a dolgát!

gondolkodtam ablaktörlőmotor cserében, de talán valami egyszerű (számomra ismeretlen) trükkel meglehetne oldani ezt a gondot?

Helló!

Ezzel a problémával küszködök én is. Én azt hittem, hogy a relével lehet a gond (mivel hiába kattan, attól még lehetne rossz), de kaptam kölcsönbe egyet, és ugyanazt csinálta mint előtte. Ha esetleg előbb sikerülne megoldani a problémát, mint nekem, ha megkérhetlek rá írd már meg. Előre is köszi :)

Link to comment
Megosztás:

Helló

Azt hogy érted hogy mindig más helyen?

Lent egy bizonyos 5-10 cm-ben?

Vagy az ablaktörlés szakasz tartományában bárhol?

Ha lent, akkor nézd meg a tengelyt, nem e lötyög, vagy ki van e kopva, esetleg az egész mechanika a műanyag alatt.

Ha bárhol áll meg akkor valószínű elektromos baja lesz, mégpedig a törlésért felelős "programtárcsa" ez egy csúszóérintkezőkkel tele kis kütyü ami felelős a végállás pontos helyének a megállításában...

a törlés tartományában akár hol :p

tehát a lényeg, hogy nem az ablaktörlő motorján van ilyen végállás szabályzó hanem vmi külön kütyün.

ezt a programtárcsát lehet javítgatni, beállítani? vagy cserés a drágám?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki tudna segíteni abban, hogy a Astra F ültetőrugói jók a Corsa B-hez?

Találtam pár használt hirdetést, és van aki azt írja hogy jó, a többi meg nem tudja. Remélem vannak jártas emberek ezen a téren is. :)

Előre is köszönöm a válasz!

Jók is meg nem is. Ezt értsd úgy hogy belemegy, de mivel a Corsa könnyebb, nem fog annyit ültetni rajta, sőt előfordulhat hogy semennyit. Nekem pölö a 40mm-es Calibra ültetőrugó még emelt is az A Corsán, nemhogy ültetett volna. Szóval ha biztosra akarsz menni, akkor inkább vegyél Corsához való rugókat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jók is meg nem is. Ezt értsd úgy hogy belemegy, de mivel a Corsa könnyebb, nem fog annyit ültetni rajta, sőt előfordulhat hogy semennyit. Nekem pölö a 40mm-es Calibra ültetőrugó még emelt is az A Corsán, nemhogy ültetett volna. Szóval ha biztosra akarsz menni, akkor inkább vegyél Corsához való rugókat.

Ja értem. Akkor lehet, hogy semmit nem érnék el vele...

Keresgélek akkor tovább. Az a baj, hogy B Corsára alig találni használtat, az új meg kicsit drága egyenlőre.

Köszönöm a választ! :)

Link to comment
Megosztás:

Ja értem. Akkor lehet, hogy semmit nem érnék el vele...

Keresgélek akkor tovább. Az a baj, hogy B Corsára alig találni használtat, az új meg kicsit drága egyenlőre.

Köszönöm a választ! :)

Mekkora csücsöt akarsz a sas alá?

Nekem van valahol egy 60-40-es szettem.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Tudomásom szerint csak az számít, hogy 3 vagy 5 ajtós, a 3 ajtós nyílván hosszabb egy kicsit, tehát ha 3 ajtós, akkor 3 ajtósról kell rá ajtó. A többi cullangot át lehet szerelni! G.

Plusz különbség még az is pl h a 3ajtós ajtónak az alsó sarka kerekitett (íves) az 5ajtósé meg szögletes(hegyes) Méregetés nélkül ezt kapásból meg lehet állapítani.

Link to comment
Megosztás:

Mekkora csücsöt akarsz a sas alá?

Nekem van valahol egy 60-40-es szettem.

Helló!

40/40 vagy 60/40-en gondolkoztam. 15"-os ET25-ös felnik vannak a gép alatt, 195/50-es gumikkal. Egy sárvédőív szélesítést már sikerült csinálnom, így elvileg eléggé leülhet... Azért nem az aszfalton szeretném siklatni a hasát.

Nem tudom mennyire gondoltál, de korrekt árban érdekelne.

Köszi a választ :)

Link to comment
Megosztás:

Helló!

40/40 vagy 60/40-en gondolkoztam. 15"-os ET25-ös felnik vannak a gép alatt, 195/50-es gumikkal. Egy sárvédőív szélesítést már sikerült csinálnom, így elvileg eléggé leülhet... Azért nem az aszfalton szeretném siklatni a hasát.

Nem tudom mennyire gondoltál, de korrekt árban érdekelne.

Köszi a választ :)

Hétvégén megnézem egyáltalán megvannak-e még! :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.