Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Corsa B - Általános -


kiwi1hu

Recommended Posts

Kérdés: gyári elektromos abalakom van sikeresen eldarálta a fogakat a motor az emelő szerkezeten. Nos kiszedni nem bírtsm még ebbe kérnék tanácsot illetve abba hogy lehet külön emelő szerkezetet venni vagy az egybe van a motorral?

Amúgy régebben volt termostát gondom. Hála istennek újra előjött a probléma. Menet közben meg sem közeliti a viz hőfoka a 90 fokot. Meleget se nyomja a fütés. Ha gyorsabban megyek a kocsival (90km/h) valamikor totálisan lehül a viz. Melyik termosztátot érdemes megvenni bele ( folyadék alu blokkhoz van) motorkód: x14xe

Gyári ablakemelő egyben van a szerkezettel, csak motort, nem lehet egyszerűen cserélni, és fordítva sem, tehát egyben cserés a dolog.

Ha jól emlékszem 3 vagy 4 szegecs tartja a helyén az egész szerkezetet, előtte lehúzod a motorról a csatlakozót, és felső állásban megfogatod az ablakot, akár valaki segít, akár egy erősebb fajta ragasztószalaggal felragasztod, mivel a szerkezet tartja az egészet.

Illetve érdemes a zár melletti ablakvezető sínt is kivenned, majd átfúrod 4-es fúróval a szegecseket és kint is van a szerkezet.

A másikat is szegeccsel rögzítsd vissza, mivel nem lazul ki a rázkódástól ellentétben a csavarral illetve helyigénye is minimális, na meg gyárilag is úgy volt.

Nem lesz így jó. Nem a folytonos 12V-ra kell kötnöd az ablakok kapcsoló szálját, hanem arra, amelyiken csak akkor van áram, amikor a kulcs be van dugva a helyére, de nincs gyújtáson a kocsi.

Iso átalakító kábelen a piros vagy a sárga, már nem emlékszem pontosan.

Nem egészen értem a fenti leírásodat, az, hogy bent a kulcs attól még a rádión nem lesz feszültség. A rádiónak van egy direkt pozitív vezetéke ami azért van, hogy a beállított értékeket ne felejtse el, és van egy gyújtás pozitív ami pedig a működéséhez kell, enélkül nem tudod elindítani. Ha jól értem amire te akarsz utalni az a gyújtáskapcsolón az ACC állás, ez a 0 és a gyújtás közti pont amikor már van feszültség a rádión, de nincs gyújtás, a probléma ott van, hogy tudtommal nem gyártottak ilyen verziójú Corsa B-t, először C-ben láttam ezt a megoldást, ahol gyárilag így van bekötve a rádió!

Tény, hogy a gyári rádiók Corsa B-ben is működtek gyújtás nélkül, de kulcs sem kellett hozzájuk, mivel nem készenlétis rádióról beszélünk így nem fogyasztott tulajdonképpen semmit (annyit ami az beállítások megtartásához kell) és állandó direkt feszültség volt rajta, ahogy akár az új rádiókat is be lehet kötni, csak fel kell cserélni a rózsaszín és citromsárga vezetékeket (ha emlékeim nem csalnak) és bármikor megy a rádió, persze ha leállítod az autót továbbra is megy ilyenkor a rádió, a gyári viszont figyelte a gyújtásszál feszültségét, ha nem volt meg leállította a rádiót, viszont gyújtás nélkül is vissza tudtad kapcsolni.

Egyébként, továbbra sem javaslom az iso csatlakozóról lekötni az ablakemelőt, egyrészt, nem gyári megoldást (lehet utángyártott, de akkor is törekedni kell a gyári bekötésre), másrészt, a rádiónak, a TID kijelzőnek, a fenti belső világításnak és még pár dolognak 1 db biztosítéka van gyárilag ami 20A, magának az ablakemelőnek is szüksége van minimum 20A-es biztosítékra, gyárilag 1 van hozzá és az elég is, most ha belegondolsz, nyitva az ajtó, megy a rádió és eleve a kijelző is, plusz te lehúzod az ablakot, akkora áramfelvétel lesz, hogy kidurrantod az 20A-es biztosítékot, mivel utána kötötted és duplán megbiztosítottál egy eleve nem akkorára tervezett rendszert.

Persze, ki lehet cserélni azt a 20A-es közös biztosítékot mondjuk 30-asra, de akkor veszélyezteted az összes alatta futó rendszert, a rádiótól kezdve mindent ami azon van.

Ezért mondom, hogy nem szabad ezt megcsinálni.

Azért van neki saját helye, egy megfelelő keresztmetszetű vezetékkel és saját biztosítékkal.

És ez a megoldás igen is kokányolás, és undorító.

Link to comment
Megosztás:

Igen érthető köszönöm:)

Az, hogy gyújtásról menjen nem fontos, igazából jó lesz a jelenlegi állapot is,csak a tápot kell átvariálni. A biztis dolgot meg szerintem megcsinálom mindenképpen.

Ami még gond, hogy ugye a kábeleket a szigetelt gyári kábelátvezetó mellett húzta be ez az örűlt indián... gondolom lusta volt behúzni a kábelt normálisan, de erre is ki kellene találnom valamit, mert az ajtó nyitás-csukás egy idő után megfogja enni a kábelt,az időjárás okozta mellékhatásokkal együtt:/ félő,mivel tizenpáréves autóról van szó, ezek a gyári cuccok azért elöregedtek annyira,hogy ne tudjam átvariaálni a szigetelésen belűlre,bár ahogy így első ránézésre láttam,lehet a kábelezés nem jó az ajtó bejövőjénél,és ezért a külső megoldás.

nos belelestem nálam a következők a színek:

piros: +12V (gyújtás)

Barna (szagatott piros csíkkal) : Test (0V)

fekete: +12V (akkuról)

zöld,zöldbarna (barna vezeték zöld csíkkal többinél ugyan ez)+kék,kékbaran+citrom,citrombarna+fehér,fhérbrana

elvileg 2 vezeték marad az a TID kijelzőé, ha nem kötöd rá semmire folyamatosan látod a tid kijelzőn a dátumot amúgy csak gyári "magnóval" megy szerintem mert ugye az ott jelzi vissza a rádió infókat stb...

Nálad hasonlít valami mert ha leírod mi van benne azért így is kitalálom ;)

Link to comment
Megosztás:

Igen érthető köszönöm:)

Az, hogy gyújtásról menjen nem fontos, igazából jó lesz a jelenlegi állapot is,csak a tápot kell átvariálni. A biztis dolgot meg szerintem megcsinálom mindenképpen.

Ami még gond, hogy ugye a kábeleket a szigetelt gyári kábelátvezetó mellett húzta be ez az örűlt indián... gondolom lusta volt behúzni a kábelt normálisan, de erre is ki kellene találnom valamit, mert az ajtó nyitás-csukás egy idő után megfogja enni a kábelt,az időjárás okozta mellékhatásokkal együtt:/ félő,mivel tizenpáréves autóról van szó, ezek a gyári cuccok azért elöregedtek annyira,hogy ne tudjam átvariaálni a szigetelésen belűlre,bár ahogy így első ránézésre láttam,lehet a kábelezés nem jó az ajtó bejövőjénél,és ezért a külső megoldás.

Gond nélkül elbír még egykét kábelt az ajtó átvezető. Én is azon vezettem át a központi zár kábeleit. 93-as autó. Bal oldalon ez összesen 5 vezeték. Ha precíz vagy, akkor beülteted a hiányzó fém érintkezőket az ajtó átvezető csatlakozóba, és a kocsi felől jövő ellenpárjába, ha nem annyira, akkor átfúrod egy olyan helyen a csatlakozót (apát-anyát egy helyen), ahol nincs fém érintkező, itt átmegy a vezeték. Összedugva a csatit nem látni semmit. Remélem érhető voltam. Előbbi pepecs meló nagyon, és kell bontott ajtó átvezető csati apa és anya is. Csináltam már mindkét verziót.

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Lehet, hogy pepecs meló, de szerintem megéri, mert ha netán le kell venni az ajtót, akkor csak szétcsavarod a csatit és kész is. Nem kell kiforrasztgatni, vagy lehúzogatni külön az ajtóból a vezetékeket. Én mikor hangcuccot építettem a kocsiba, megcsináltam normálisan, hogy hosszú távon ######a legyen. Ha lehet ne gányoljunk :smartass: G.

Link to comment
Megosztás:

Nem egészen értem a fenti leírásodat, az, hogy bent a kulcs attól még a rádión nem lesz feszültség. A rádiónak van egy direkt pozitív vezetéke ami azért van, hogy a beállított értékeket ne felejtse el, és van egy gyújtás pozitív ami pedig a működéséhez kell, enélkül nem tudod elindítani. Ha jól értem amire te akarsz utalni az a gyújtáskapcsolón az ACC állás, ez a 0 és a gyújtás közti pont amikor már van feszültség a rádión, de nincs gyújtás, a probléma ott van, hogy tudtommal nem gyártottak ilyen verziójú Corsa B-t, először C-ben láttam ezt a megoldást, ahol gyárilag így van bekötve a rádió!

Tény, hogy a gyári rádiók Corsa B-ben is működtek gyújtás nélkül, de kulcs sem kellett hozzájuk, mivel nem készenlétis rádióról beszélünk így nem fogyasztott tulajdonképpen semmit (annyit ami az beállítások megtartásához kell) és állandó direkt feszültség volt rajta, ahogy akár az új rádiókat is be lehet kötni, csak fel kell cserélni a rózsaszín és citromsárga vezetékeket (ha emlékeim nem csalnak) és bármikor megy a rádió, persze ha leállítod az autót továbbra is megy ilyenkor a rádió, a gyári viszont figyelte a gyújtásszál feszültségét, ha nem volt meg leállította a rádiót, viszont gyújtás nélkül is vissza tudtad kapcsolni.

Ilyen funkció az én kocsimban sincs (93-as évjárat), de azt hittem, a későbbi, ráncfellvart B Corsákban már bent volt ez a megoldás. A probléma ott van, ha kicseréled a fejegységet. Nekem már alapból ilyen nem gyári volt benne. Ha gyújtásra van kötve a rádió, akkor csak gyújtáson megy, azaz ha megy a motor. Ha leállítod, akkor kikapcsol, de ha pl vársz valakit a kocsiban, akkor nem tudsz rádiózni, illetve tudsz, csak akkor a rádió mellett még a ráadott gyújtás is szívja le az akksit. Szóval ez nem jó így. Ha állandó pozitívról megy a rádió, akkor meg külön kell mindig kikapcsolni a rádiót, ami pl B Vekihez szokott emberkéknek kényelmetlen :) Nameg 3 mp-ig kell nyomnom a rádión az off-ot, mire hajlandó kikapcsolni :)

A problémát a gyári rádió persze áthidalta.

Egyébként, továbbra sem javaslom az iso csatlakozóról lekötni az ablakemelőt, egyrészt, nem gyári megoldást (lehet utángyártott, de akkor is törekedni kell a gyári bekötésre), másrészt, a rádiónak, a TID kijelzőnek, a fenti belső világításnak és még pár dolognak 1 db biztosítéka van gyárilag ami 20A, magának az ablakemelőnek is szüksége van minimum 20A-es biztosítékra, gyárilag 1 van hozzá és az elég is, most ha belegondolsz, nyitva az ajtó, megy a rádió és eleve a kijelző is, plusz te lehúzod az ablakot, akkora áramfelvétel lesz, hogy kidurrantod az 20A-es biztosítékot, mivel utána kötötted és duplán megbiztosítottál egy eleve nem akkorára tervezett rendszert.

Persze, ki lehet cserélni azt a 20A-es közös biztosítékot mondjuk 30-asra, de akkor veszélyezteted az összes alatta futó rendszert, a rádiótól kezdve mindent ami azon van.

Ezért mondom, hogy nem szabad ezt megcsinálni.

Azért van neki saját helye, egy megfelelő keresztmetszetű vezetékkel és saját biztosítékkal.

És ez a megoldás igen is kokányolás, és undorító.

Nem olvastad végig figyelmesen, amit leírtunk az ablakemelőről. A GM gyári ablakemelők úgy működnek, hogy van egy állandó táp, és egy kapcsoló táp. Az állandó tápot a rajz szerinti 30-as vezetőre kell kötni. Ennek van nagy áramfelvétele, ezért 20 vagy 30 A-rel kell biztosítani. (Ezt vezette be a kocsin a topiktárs előző tulaja direktben az akksiról.).

Ellenben a kapcsoló táp áramfelvétele pedig nincs még 100mA sem. Tehát nyugodtan rá lehet kötni bármelyik 5A-rel biztosított stekkerre is, sőt még a rádió ACC-s betápjára is, ha van ilyen (egy 5 A-es biztosítékot közbe kötve)

Ez autó villamossági szempontból egyáltalán nem kókány megoldás, kényelem vs. biztonság szempontból pedig a legjobb közép út.

Hidd el nekem van tapasztalatom erről, nehány dolog amit bekötöttem kocsikba :)

B Veki:

- elektromos ablak elölre-hátulra (gyújtás nélkül mennek, külön biztosítva az első, a hátsó állandó táp, és külön a kapcsoló táp)

- Ködfényszórók, visszajelzőjük a műszerfalra (gyárival megegyező módon működnek)

- Manuális klíma, annak minden villamos cullangjával együtt (pl állóhelyzeti vízszivattyú)

- Elektromos tükrök (gyújtás nélkül mennek, az el ablakok kapcsoló tápjával közös biztosítékról)

(bontott cuccok voltak)

B Corsa:

univerzális központi zár

Minden fogyasztó a biztosíték dobozban van biztosítva

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Lehet, hogy pepecs meló, de szerintem megéri, mert ha netán le kell venni az ajtót, akkor csak szétcsavarod a csatit és kész is. Nem kell kiforrasztgatni, vagy lehúzogatni külön az ajtóból a vezetékeket. Én mikor hangcuccot építettem a kocsiba, megcsináltam normálisan, hogy hosszú távon ######a legyen. Ha lehet ne gányoljunk :smartass: G.

B Vekinél én is megcsináltam így, vagy 10 érintkezőt építettem be az ajtó átvezető csatikba (5 a tükör, meg 5 az elektromos ablak :) )

A Corsánál már nem volt hozzá türelmem, úgyhogy átvezettem a vezetéket simán a csatlakozón...

Link to comment
Megosztás:

Ilyen funkció az én kocsimban sincs (93-as évjárat), de azt hittem, a későbbi, ráncfellvart B Corsákban már bent volt ez a megoldás. A probléma ott van, ha kicseréled a fejegységet. Nekem már alapból ilyen nem gyári volt benne. Ha gyújtásra van kötve a rádió, akkor csak gyújtáson megy, azaz ha megy a motor. Ha leállítod, akkor kikapcsol, de ha pl vársz valakit a kocsiban, akkor nem tudsz rádiózni, illetve tudsz, csak akkor a rádió mellett még a ráadott gyújtás is szívja le az akksit. Szóval ez nem jó így. Ha állandó pozitívról megy a rádió, akkor meg külön kell mindig kikapcsolni a rádiót, ami pl B Vekihez szokott emberkéknek kényelmetlen :) Nameg 3 mp-ig kell nyomnom a rádión az off-ot, mire hajlandó kikapcsolni :)

A problémát a gyári rádió persze áthidalta.

Nem olvastad végig figyelmesen, amit leírtunk az ablakemelőről. A GM gyári ablakemelők úgy működnek, hogy van egy állandó táp, és egy kapcsoló táp. Az állandó tápot a rajz szerinti 30-as vezetőre kell kötni. Ennek van nagy áramfelvétele, ezért 20 vagy 30 A-rel kell biztosítani. (Ezt vezette be a kocsin a topiktárs előző tulaja direktben az akksiról.).

Ellenben a kapcsoló táp áramfelvétele pedig nincs még 100mA sem. Tehát nyugodtan rá lehet kötni bármelyik 5A-rel biztosított stekkerre is, sőt még a rádió ACC-s betápjára is, ha van ilyen (egy 5 A-es biztosítékot közbe kötve)

Ez autó villamossági szempontból egyáltalán nem kókány megoldás, kényelem vs. biztonság szempontból pedig a legjobb közép út.

Hidd el nekem van tapasztalatom erről, nehány dolog amit bekötöttem kocsikba :)

B Veki:

- elektromos ablak elölre-hátulra (gyújtás nélkül mennek, külön biztosítva az első, a hátsó állandó táp, és külön a kapcsoló táp)

- Ködfényszórók, visszajelzőjük a műszerfalra (gyárival megegyező módon működnek)

- Manuális klíma, annak minden villamos cullangjával együtt (pl állóhelyzeti vízszivattyú)

- Elektromos tükrök (gyújtás nélkül mennek, az el ablakok kapcsoló tápjával közös biztosítékról)

(bontott cuccok voltak)

B Corsa:

univerzális központi zár

Minden fogyasztó a biztosíték dobozban van biztosítva

Akkor sem gyári megoldás ez a fajta bekötés, minden autóban ahol gyárilag van bekötve ablakemelő csak gyújtás után megy, hogy értsd miért, mert képesek a kedves autólopkodó buckalakó barátaink benyúlni az ajtógumin keresztül majd lenyomja szépen az ablakemelő gombját, és hopp már övé is autó, innentől beindítani már gyerekjáték. Persze, betöri az ablakot és akkor is az övé, ez tény de most nem erről van szó.

A rádióval kapcsolatban, ahogy írod is és én is írtam, vagy direktben megy, vagy csak gyújtás után.

Ezzel is lehet játszadozni, például egy egyszerű időzítő elektronikával meg lehet, oldani ha direktbe kötöd a rádió, beállítod mondjuk 1 órára és figyeli (relé) a gyújtás meglétét, majd beindul az időzítő ha nincs, 1 óra után kikapcsolja a rádiót, ha pedig gyújtás van már megy is tovább, az esetek 99%-ban úgy sem vársz 1 órát az autóban, tehát ez egy járható út, lényegében ugyan az az elektronika ami a gyáriban is bent van, mivel az is lekapcsolt 1 óra után.

Másik, nem szép megoldás, ha az ülésfűtés nélküli típusokban felhasználod az egyik foglalatot, beteszel egy oda való kapcsolót és rákötöd a megfelelő szálat a kapcsolóra, így ha azt benyomod máris van rádiód, ha nem kell kikapcsolod és a gyújtás rákapcsolásakor sincs gond vele. Egy diódát be kell tenni a kapcsoló elé, mivel innen már lehet gyújtást adni az autóra, a motortérből meg indítózni, magyarul kulcs nélkül van járó motorod. De nem részletezem, mert nem szeretnék ötleteket adni a buckalakóknak. :D

Azzal kapcsolatban, hogy csináltál már egypár ilyen, elmondom neked, hogy én is, a manuális klíma beszerelésén kívül már kifordítottam a "ká-belét" egy pár opelnek, suzukinak és még sorolhatnám.

Riasztótól kezdve a központi záron át az ablakemelőig mindennel volt már dolgom.

Suzukiban össze kellett hoznom, hogy a stift 2-es bowdenes ajtózárja működjön egy fos kínai univerzális kp zár rudas kialakításával.

Tehát én is láttam már egypár dolgot és nem a levegőbe beszélek. ;)

Én inkább a gyári kialakítás híve vagyok még akkor is ha egy univerzális dologról van szó. Kokányolni nem érdemes, lásd Elethiel kollégát.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segitségetekre lenne szükségem mégpedig.

Opel corsa b hez 3 ajtós 94 utáni szeretnék vásárolni hátsó kerékjárati dob betétet.Létezik ilyen mert nekem is van ilyenem de sajna egy kicsit kint maradt a napon és eldeformálodot.Hol és mennyiért lehet beszerezni:-)

Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segitségetekre lenne szükségem mégpedig.

Opel corsa b hez 3 ajtós 94 utáni szeretnék vásárolni hátsó kerékjárati dob betétet.Létezik ilyen mert nekem is van ilyenem de sajna egy kicsit kint maradt a napon és eldeformálodot.Hol és mennyiért lehet beszerezni:-)

Előre is köszönöm a segítséget.

Itt találsz mind a négyre: http://cromax.hu/20000000-karosszeria/21320000-karosszeriara-szerelt-reszek/21320265-sarvedo-dobbetet-muanyag/

Link to comment
Megosztás:

Nah közbe én is a műszaki vizsgára való felkészülést csinálgatom azonbam ha így folytatódik lehet nem lesz műszaki. Nem tudom mi lesz a gond de elég sokat elvertem a kocsira megint. Erős fékezésnél a kocsi balra sodródik, most nemrég jöttem ki a műhelyből minden át lett nézve cserélve is lett egy két dolog és mégis rosz otthagytam 40e hufot és még mindig probléma van a fékkel. Elvileg lett cseréve fékbetét, trácsa a szervíz szerint rendbe van. De olyan érzésem van mintha a kocsi segge dobná ki balra a seggét. Létezik a hátsó dobfék jobban fog mint a jobb dobfék?

Szóltam nekik h nézzék meg a hűtőviz gondomat is azzal se csináltak semmit azt mondták lehet megcsinálni az gyárilag ilyen. Nem hiszem h jó az ha 70 fokos a motor tuti h nem gyári megoldás! Fűtés is nagyon minimális van. Ezért azt lenne még a kérdésem x14xe motoros corsánál van még a termostáston kívűl ami hibás lehet ilyenkor ha nem melegszik a víz? Pontosítanám alapjáraton szépen felmelegedig oké, ventillátor szépen bekapcsol azonbam a menet közbe kb 70 fogosra megy le a víz hőfoka. Ma reggel hidegebb volt totál hideg motorral mentem.

Link to comment
Megosztás:

Nah közbe én is a műszaki vizsgára való felkészülést csinálgatom azonbam ha így folytatódik lehet nem lesz műszaki. Nem tudom mi lesz a gond de elég sokat elvertem a kocsira megint. Erős fékezésnél a kocsi balra sodródik, most nemrég jöttem ki a műhelyből minden át lett nézve cserélve is lett egy két dolog és mégis rosz otthagytam 40e hufot és még mindig probléma van a fékkel. Elvileg lett cseréve fékbetét, trácsa a szervíz szerint rendbe van. De olyan érzésem van mintha a kocsi segge dobná ki balra a seggét. Létezik a hátsó dobfék jobban fog mint a jobb dobfék?

Szóltam nekik h nézzék meg a hűtőviz gondomat is azzal se csináltak semmit azt mondták lehet megcsinálni az gyárilag ilyen. Nem hiszem h jó az ha 70 fokos a motor tuti h nem gyári megoldás! Fűtés is nagyon minimális van. Ezért azt lenne még a kérdésem x14xe motoros corsánál van még a termostáston kívűl ami hibás lehet ilyenkor ha nem melegszik a víz? Pontosítanám alapjáraton szépen felmelegedig oké, ventillátor szépen bekapcsol azonbam a menet közbe kb 70 fogosra megy le a víz hőfoka. Ma reggel hidegebb volt totál hideg motorral mentem.

Szerintem meghalt a termosztátod, állandóan nyitva van és folyamatosan kering bent a víz azért nem tud felmelegedni, alapjáraton azért melegszik fel mert nincs fordulat eleve a vízpumpa sem nyomja nagyon a vizet körbe, ezért érzékeli a gomba hogy venti start van.

Ha menet közben vagy vele, 2-3 ezres fordulatnál többszörös sebességgel nyomja a vizet ráadásul a menetszél keményen hűti ezért sosem megy fel.

250km-re itthonról nekem is tönkrement a termosztátom, csak pont fordítva, nekem beragadt és már pirosban járta a mutató amikor sok megállással eljutottam Dunaújvárosba, utána ki lett ütve a termosztát (rugós szelep kivágva), hazafelé meg sem moccant a mutatóm.

Itthon, kb. 15-20 perc alatt kicseréltem azóta megint semmi gond vele, sajnos beleül az iszap, meg a vízkő aztán nem tud megmozdulni a szelep bent.

Link to comment
Megosztás:

Tapasztalati tanácsokat várok tőletek, kettős csapdában de biztos van megoldás csak az időm kevéske a tesztelésekhez.

Vettem sportrugókat, lengéscsillapitóival, szép piros-sárga. Az autó orra nagyon lejjebb került amire nem számítottam. "ez hatvanas ültetés". Hátulja pont jó.

De NEM tetszik! nagyon ugrál a kocsi feszes és a kasztni is merev. főleg, hogy a feleségemnek lett véve. az elején gondolkodva, mi ülteti le akocsit?

-ültetőrugó? igen!

-lengéscsillapitó? nem!

de a lengéscsillapító mint a képen is látszik rövidebb, vagyis az is befolyásolja a földhöz való lejjebb kerülést.

2 variáció jutott az eszembe.

GYÁRI LENGÉSCSILLAPITÓ és a piros rugó. -->ezzel szerintem vissza is ülne, de talán nem annyira, mert a lengéscsillapitó magasabb.

Ez lehet jó ötlet, de nem hiszem, h olyan nagy kilengéseket mennyire fogna meg.

másik SÁRGA lengéscsillapitó és gyári rugó.

Rövidebb a sárga lengéscsillapitó 2-3cm-el. akkor itt is lejjebb kerül az autó orra. a rugó viszont nem ülne le annyira mint a piros.

így télre jobb megoldás lenne a hó miatt is. talán..

Valakinek van tapasztalata?

Sportlengéscsillapitó(röviditett)+gyári rugó párosa, milyen hatást eredményez.?

cél:kevesebb pattogás, és pofásabb ha nem hordja fent annyira az orrát az autó, bár most nagyon lekonyul.

leng_scsillapit__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Tapasztalati tanácsokat várok tőletek, kettős csapdában de biztos van megoldás csak az időm kevéske a tesztelésekhez.

Vettem sportrugókat, lengéscsillapitóival, szép piros-sárga. Az autó orra nagyon lejjebb került amire nem számítottam. "ez hatvanas ültetés". Hátulja pont jó.

De NEM tetszik! nagyon ugrál a kocsi feszes és a kasztni is merev. főleg, hogy a feleségemnek lett véve. az elején gondolkodva, mi ülteti le akocsit?

-ültetőrugó? igen!

-lengéscsillapitó? nem!

de a lengéscsillapító mint a képen is látszik rövidebb, vagyis az is befolyásolja a földhöz való lejjebb kerülést.

2 variáció jutott az eszembe.

GYÁRI LENGÉSCSILLAPITÓ és a piros rugó. -->ezzel szerintem vissza is ülne, de talán nem annyira, mert a lengéscsillapitó magasabb.

Ez lehet jó ötlet, de nem hiszem, h olyan nagy kilengéseket mennyire fogna meg.

másik SÁRGA lengéscsillapitó és gyári rugó.

Rövidebb a sárga lengéscsillapitó 2-3cm-el. akkor itt is lejjebb kerül az autó orra. a rugó viszont nem ülne le annyira mint a piros.

így télre jobb megoldás lenne a hó miatt is. talán..

Valakinek van tapasztalata?

Sportlengéscsillapitó(röviditett)+gyári rugó párosa, milyen hatást eredményez.?

cél:kevesebb pattogás, és pofásabb ha nem hordja fent annyira az orrát az autó, bár most nagyon lekonyul.

A sport már csak pattogós, mivel lényegesen keményebbre tervezték direkt, az eredeti eleve olyan néha mint egy Cadillac-é.

Az hogy lent az orra, persze, hogy lent van mert 60/40 ültetést tettél be, tehát elöl 6 centit megy le hátul 4 centit, ettől olyan lesz mint egy gyorsulási versenyre készített járgány. Ez hogy összecserélgeted a gyárit meg a ültetőt szerintem nem jó ötlet, mivel teljesen másra tervezték így ki fogják készíteni egymást.

Ahhoz hogy ne üljön az eleje, cseréld ki 60-asról 40-esre így 40/40-es ültetésed lesz, ugyan az mint a gyári csak 4 centivel lejjebb.

A pattogósságra az a megoldás van, hogyha állíthatót veszel, de azoknak darabja szerintem 50 körül kezdődik.

Link to comment
Megosztás:

Valakinek van tapasztalata?

Sportlengéscsillapitó(röviditett)+gyári rugó párosa, milyen hatást eredményez.?

Fel fog ütni.

Túl puha a gyári rugó ahhoz hogy a rövidített teló csillapítási tartományában kirugózza magát, így egy esetleges útegyenetlenségen teljesen összeülne a rövidített gátló, ami azon kívül hogy elég csúnyán kopogna, nem is tesz jót neki annyira.

Fordítva (tehát gátló gyári, rugó rövidített) meg szélsőséges esetben el tud görbülni a teló szára ha nagyobb ütést kap...

Megoldásnak a rugókovácsot látom, azaz kell vele csináltatni (lágyítani?) olyan rugót ami gyárinaál azért keményebb, de mégsem olyan pattogós mint amit az ültetőszetthez adtak, és ezt betenni a rövidített (sport)gátlóhoz.

Link to comment
Megosztás:

Pattogni fog, ezt gondolom is a lengéscsillapitó miatt. Az egyszerűbb megoldás persze, a 40-40es, ezt tudtam én is. Ezért kérdezem a tapasztalaitokat, hogy mivel fog változni. már az segítene, ha feljebb lenne az orra, de nem, mint gyárilag.

feltételezéseim gondolataim nekem is vannak, de senkinek nincs saját tapasztalata esetleg?

Link to comment
Megosztás:

Gázos gátlók,gyári rugók meg vastag stabikkal az ég világon semmi gond. Pont jó. Ugyanezek vékony stabival inkább kényelmesek,mint feszesek. Vastag stabikkal keményedik érezhetően,de még nem ráz zavaróan. Viszont sokkal jobban tud kanyarodni.

Szal szép piros-sárga helyett érdemes először vastag stabrudakat (21mm-16mm) szerezni. Stabrúd nélkül amúgy jobban ül az eleje ha nincs akkor a felszerelése kicsit meg fogja emelni az elejét.

Link to comment
Megosztás:

Fel fog ütni.

Túl puha a gyári rugó ahhoz hogy a rövidített teló csillapítási tartományában kirugózza magát, így egy esetleges útegyenetlenségen teljesen összeülne a rövidített gátló, ami azon kívül hogy elég csúnyán kopogna, nem is tesz jót neki annyira.

Ebben kételkednék. Ha a hátsó lengcsillapitó rossz az autó hátul leül.

Ha elől akkor meg magasban van az orra, mert a rugó összevan nyomva és tolja kifelé magát.

Ha lerakom(emelőről) az autót akkor maga a súlya lejjebb teszi az autó. Pl. lejjebb az ültetővel, lejjebb a gyárival. De a gyári mivel jobban magasít ezért ebben a tartományban keményebb, mint az ültető

A gátló visszont szerintem nem ülne össze, mert a rugó inkább kifelé dolgozik(a gyári, ami magabb még jobban) és ha lefelé rugózik akkor hiába puhább abban az összenyomott tartományban kifelé tart és a keményebb lengéscsillapitó is jobban taszitja, hogy leüljön, felütközzön, mint a gyárinál.

várom a véleményed rosszul gondolom?

Szal szép piros-sárga helyett érdemes először vastag stabrudakat (21mm-16mm) szerezni.

van

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meghalt a termosztátod, állandóan nyitva van és folyamatosan kering bent a víz azért nem tud felmelegedni, alapjáraton azért melegszik fel mert nincs fordulat eleve a vízpumpa sem nyomja nagyon a vizet körbe, ezért érzékeli a gomba hogy venti start van.

Ha menet közben vagy vele, 2-3 ezres fordulatnál többszörös sebességgel nyomja a vizet ráadásul a menetszél keményen hűti ezért sosem megy fel.

250km-re itthonról nekem is tönkrement a termosztátom, csak pont fordítva, nekem beragadt és már pirosban járta a mutató amikor sok megállással eljutottam Dunaújvárosba, utána ki lett ütve a termosztát (rugós szelep kivágva), hazafelé meg sem moccant a mutatóm.

Itthon, kb. 15-20 perc alatt kicseréltem azóta megint semmi gond vele, sajnos beleül az iszap, meg a vízkő aztán nem tud megmozdulni a szelep bent.

Megcsináltam. Mikor kivettem nem vettem figyelembe kicsit nyomás alatt van a rendszer :) Végül nagyon könnyen lejött. Érdekes nem volt se vízköves se iszapos mivel erre azért odafigyelek mindig. Azonban akkor jöttem rá mi volt a baj mikor az újtat visszaraktam. Az újnál mikor csavaroztam vissza egyből éreztem h ami lezárja a szelepet rúgó kinyomja a termosztátot nos a réginél ilyen nem volt. A termosztátból kijővő vízcső se melegedett mikor elinditottam a motort olyan 92 fok környékén nyitott. Pont ahogy kell. Sajna a tömítés elég hülyén van megoldva de kis FSB tömítő segített, mivel mikor először beleraktam nem igazán illeszkedett a tömítés valami tökéletesen szivárgott is minimálisan. kb 12.000 Huf volt az új ne kérdezd milyen a márka nem nézetem. kb 6000-7000 Huf ért (pár más dolgot is vettem) hoztam el jó ha van autósbolba haver :D Most szinte azonnal felmegy a motor hőfoka, alapjáraton se melegszik olyan gyorsan fel a hűtővíz. Szépen szabályoz is 90 fok főlé megy egy rublikával aztán megy is vissza 90-re mikor nyit a termosztát. Kicsit csal a Hőfokmérő óra is.Mindet összevetve nem kell hozzá más csak egy fogó, ugye egy racsniskulcs, 8as trox fej kis tömítőanyag, imbusz kulcs meg kb 10-20 perc meg egy lavor hogy mégse a földre menyen a hűtővíz! 1000 köszönet a segítségért :)

Link to comment
Megosztás:

Ebben kételkednék. Ha a hátsó lengcsillapitó rossz az autó hátul leül.

De én nem rossz lengéscsillapítóra, hanem csak gyárira.

Sőt, itt most a felállás éppen fordított: az eredeti kérdése az volt hogy mi a helyzet kemény, rövidített lengéscsillapító, és viszonylag puha gyári rugó esetén. Erre mondtam hogy fel fog ütni, mert alapállapotban azért a gyári rugó annyira nem puha hogy hagyja leülni az autót (hiszen a gyári futóműves autók se húzzák a seggüket a porban), de egy esetleges útegyenetlenségnél amikor ki kéne rugóznia, a gyári rugónak viszonylag hosszú a működési tartománya, és mire az felvenné az útegyenetlenségből adódó lengő mozgást, addigra a rövidített szárú teleszkóp eléri a működési tartományának végét amit csúnya koppanással jelezne neked.

Link to comment
Megosztás:

gyári rugónak viszonylag hosszú a működési tartománya, és mire az felvenné az útegyenetlenségből adódó lengő mozgást, addigra a rövidített szárú teleszkóp eléri a működési tartományának végét amit csúnya koppanással jelezne neked.

értem. én ellenkező írányú koppanást értettem először. Próbát tennék kiváncsi lennék erre, de sajnos nincs időm tesztelgetni. valamit kitalálok.köszi!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Múlt héten lettek kicserélve az első kerékcsapágyak illetve kormányösszekötő gömbfejek a kocsiban.

Azóta sajnos eléggé balra húz a kocsi.

Lehet vmit állítani vagy futóműves kell hozzá?

Lehet h vmelyik gömbfej 1 menettel el lett csavarva és attól húz el.

Vagy milye lehetőségek vannak még ?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.