Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Fogyasztás


neonx

Recommended Posts

Én is tudok 7 liter alatt autózni, de nem szeretek... :smartass:

Azért érdekes a dolog, mert mióta E85-tel megy, nem ijed meg az emelkedőktől a taliga.

Benzinnel a Gödöllő környékén lévő nagy emelkedőre kb 4000-es fordulattal kellett neki engedni, hogy ne lassuljon vissza.

Most elég neki a 3000-es is...sőt, ha nyomok egy kis gázt neki, akkor még gyorsul... :)

Szóval nem baj, hogy nincs 7 lityi alatt... :D

Link to comment
Megosztás:

Azért érdekes a dolog, mert mióta E85-tel megy, nem ijed meg az emelkedőktől a taliga.

Benzinnel a Gödöllő környékén lévő nagy emelkedőre kb 4000-es fordulattal kellett neki engedni, hogy ne lassuljon vissza.

Most elég neki a 3000-es is...sőt, ha nyomok egy kis gázt neki, akkor még gyorsul... :)

Szóval nem baj, hogy nincs 7 lityi alatt... :D

Én meg azt vettem észre hogy bármilyen papisan megyek akkor sem megy 6.5-alá, és ha nyomom neki akkor sem megy 7.5-fölé, és ez is szesszel felesben szóval inkább hajtom.

Link to comment
Megosztás:

Én meg azt vettem észre hogy bármilyen papisan megyek akkor sem megy 6.5-alá, és ha nyomom neki akkor sem megy 7.5-fölé, és ez is szesszel felesben szóval inkább hajtom.

Jó neked!

Én szesszel csak 7,5-ig tudtam eddig levinni, hosszú úton...

De városban simán fel tudom tornázni akár 12 fölé is...szeszből is... :D

Úgyhogy inkább nem sztrítrészerkedek! :D

Link to comment
Megosztás:

Jó neked!

Én szesszel csak 7,5-ig tudtam eddig levinni, hosszú úton...

De városban simán fel tudom tornázni akár 12 fölé is...szeszből is... :D

Úgyhogy inkább nem sztrítrészerkedek! :D

Ja persze igen városban főleg télen nekem is felmegy 10liter fölé, ezzel a 7.5-ös maxal arra gondoltam amikor pölö jártam naponta hónapokig Bécsbe és ugyanazt az utat tettem meg nap mint nap tudtam tesztelgetni a vezetési stílus és a fogyasztás összefüggését.

Link to comment
Megosztás:

Huh, de megugrott a szeptemberi fogyasztásom!!! 7,76 l / 100 km lett, igaz, hogy sok volt a rövid út benne, meg menetpróbák, alig mozgott valamit (650 km csak) elvégre vizsgára készül fel a kocsi. Látszik a költségeken is: ~ 20000 Ft benzinre, és ~23000 javítás, karbantartásra....

Link to comment
Megosztás:

Én azt vettem észre hogy amióta ki szettem az alap járati motort,és megtisztítottam,persze nagyon tele volt kosszal,azóta kellemesebb a fogyasztásom,és szebb az alapjáratom is :icon1:

Bár pontosan nem teszteltem még,de az átlag tankolással lefogom :D

Pedig alapvetően az alapjárati motornak nincs sok köze a fogyasztáshoz, mivel az csak alapjáraton dolgozik és csak levegőt szabályoz. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Új vagyok a fórumon.Lenne egy-két kérdésem.Mégpedig:Van egy F Astra Caravan C16NZ motorkódos,Központi injektoros autóm.Eddigi fogyasztásom 100 km-ren 6-6.5 liter volt.Most hirtelen megnőtt a fogyasztásom,mégpedig 6 literrel 70 km-t tudok elmenni.Pedig semmi sem lett csinálva rajta amitől így hirtelen meg kellett volna ugorjon,csak a gumik lettek lecserélve télire,mert a nyáriak elhasználódtak,és egyenlőre nem igazán tudom megengedni egy másik garnitúra vásárlását.Motorhőfok-jeladó jó,termosztát jó,vezetési stílus ugyan az,mert csak én hajtom az autót.Lambdaszona egy kicsit érdekes nekem,mert járó motornál széthúzom a vezetékét/egyszálas/,és semmi sem történik.Bocsánat,hogy kicsit zűrzavaros az írásom,de kiakaszt ez a helyzet.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Új vagyok a fórumon.Lenne egy-két kérdésem.Mégpedig:Van egy F Astra Caravan C16NZ motorkódos,Központi injektoros autóm.Eddigi fogyasztásom 100 km-ren 6-6.5 liter volt.Most hirtelen megnőtt a fogyasztásom,mégpedig 6 literrel 70 km-t tudok elmenni.Pedig semmi sem lett csinálva rajta amitől így hirtelen meg kellett volna ugorjon,csak a gumik lettek lecserélve télire,mert a nyáriak elhasználódtak,és egyenlőre nem igazán tudom megengedni egy másik garnitúra vásárlását.Motorhőfok-jeladó jó,termosztát jó,vezetési stílus ugyan az,mert csak én hajtom az autót.Lambdaszona egy kicsit érdekes nekem,mert járó motornál széthúzom a vezetékét/egyszálas/,és semmi sem történik.Bocsánat,hogy kicsit zűrzavaros az írásom,de kiakaszt ez a helyzet.

Alapjáratin nem figyeli annyira a lambda szondát a motorvezérlő, mint gázadáskor/terheléskor. Ezért is lehet tudni, hogy a szonda döglődik, hogy ha megtorpan gázadásnál a gépsas, akkor általában szondagyanús a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Alapjáratin nem figyeli annyira a lambda szondát a motorvezérlő, mint gázadáskor/terheléskor. Ezért is lehet tudni, hogy a szonda döglődik, hogy ha megtorpan gázadásnál a gépsas, akkor általában szondagyanús a dolog.

Köszönöm a válaszod.ezek szerint akkor első sorban is azt cseréljem ki,mert gázadáskor bizony,hogy torpan a gép.És egy olyan dolog még,hogy vezérműszíj csere is volt,feszítővel,és vízpumpával együtt.vezérlés jól beállítva,de a gyújtás már nem volt jó neki,mert indulni szépen indult,alapjárat szép volt,viszont kisebb fordulaton nem húzott semmit se a gép.Elért egy bizonyos fordulatot,és akkor kezdett húzni.Ezért lett neki adva előgyújtás,így szépen húz,és alapjárat is van,csak egy kicsit nehezebben indul.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszod.ezek szerint akkor első sorban is azt cseréljem ki,mert gázadáskor bizony,hogy torpan a gép.És egy olyan dolog még,hogy vezérműszíj csere is volt,feszítővel,és vízpumpával együtt.vezérlés jól beállítva,de a gyújtás már nem volt jó neki,mert indulni szépen indult,alapjárat szép volt,viszont kisebb fordulaton nem húzott semmit se a gép.Elért egy bizonyos fordulatot,és akkor kezdett húzni.Ezért lett neki adva előgyújtás,így szépen húz,és alapjárat is van,csak egy kicsit nehezebben indul.

Azért én mielőtt lambdát cserélnék kiméretném egy szakival. Nem olcsó ám a gyári lambda, univerzálist pedig be ne tegyél!

Link to comment
Megosztás:

Azért én mielőtt lambdát cserélnék kiméretném egy szakival. Nem olcsó ám a gyári lambda, univerzálist pedig be ne tegyél!

A gyári valóban drága, de a Bosch olcsóbb, ami szintén jó bele és hiába nem anyázik még miatta az ECU (mert utána tudja állítani a keveréket), előbb-utóbb cserélni kell.

Link to comment
Megosztás:

A gyári valóban drága, de a Bosch olcsóbb, ami szintén jó bele és hiába nem anyázik még miatta az ECU (mert utána tudja állítani a keveréket), előbb-utóbb cserélni kell.

Köszönöm a válaszokat.Sajna itt felénk normális szakember nincs,aki ki tudná nekem mérni.A hivatalos Opel szervíz pedig nekem drága lenne,így marad az,hogy cserélem,és utána kiderül.Szerencsére 50%-os kedvezményem van egy autósboltban.Ja,és az autórol még annyit,hogy 92-es kiadás 281000 óra szerinti kilóméterrel,most volt műszaki vizsgán,és már ott is szóltak,hogy nagy a co-ja.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat.Sajna itt felénk normális szakember nincs,aki ki tudná nekem mérni.A hivatalos Opel szervíz pedig nekem drága lenne,így marad az,hogy cserélem,és utána kiderül.Szerencsére 50%-os kedvezményem van egy autósboltban.Ja,és az autórol még annyit,hogy 92-es kiadás 281000 óra szerinti kilóméterrel,most volt műszaki vizsgán,és már ott is szóltak,hogy nagy a co-ja.

Csak viszonyításképpen: Én 7 éve cseréltettem márkaszervizben, szonda 24 ezer, csere 4 ezer (fél óra).

Manapság itt hallottam, hogy a Bosch (ami még jó lehet) 16 ezer körül van, de az univerzálisakat 6 ezer körül hajigálják utánnad, te meg a szemétbe....

Tehát egy mérés, ami szakszervízben nem lehet gond, bőven megéri, mert akkor a szereléssel együtt sem lehet akkora összeg, mintha hiába vásárolsz meg egy gyári szondát. A mérés sem lehet több fél óránál. Kérdezd meg előre!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat.Sajna itt felénk normális szakember nincs,aki ki tudná nekem mérni.A hivatalos Opel szervíz pedig nekem drága lenne,így marad az,hogy cserélem,és utána kiderül.Szerencsére 50%-os kedvezményem van egy autósboltban.Ja,és az autórol még annyit,hogy 92-es kiadás 281000 óra szerinti kilóméterrel,most volt műszaki vizsgán,és már ott is szóltak,hogy nagy a co-ja.

Nos ma egy újabb fejlemény:széthúztam a lambdaszonda vezetékét,és üresben nyomtam a gázt,de nem mint az őrült.Semmi változást nem hozott a széthúzott vezeték akkor.Viszont:6 liter rossz minőségű benzinnel ment el 84 km-t.Ez normál minőségű üzemanyaggal legalább 94-95 km lett volna.Mondhatni,hogy visszatért az eddigi fogyasztásom.Kíváncsi leszek a következő mérésre.De ez már normál minőségű benzinnel lesz.

Link to comment
Megosztás:

Csak viszonyításképpen: Én 7 éve cseréltettem márkaszervizben, szonda 24 ezer, csere 4 ezer (fél óra).

Manapság itt hallottam, hogy a Bosch (ami még jó lehet) 16 ezer körül van, de az univerzálisakat 6 ezer körül hajigálják utánnad, te meg a szemétbe....

Tehát egy mérés, ami szakszervízben nem lehet gond, bőven megéri, mert akkor a szereléssel együtt sem lehet akkora összeg, mintha hiába vásárolsz meg egy gyári szondát. A mérés sem lehet több fél óránál. Kérdezd meg előre!

Bosch lambdaszonda 50%-os kedvezménnyel nekem 7 ezer magyar pénz.Idáig ahol voltam szervízben,egy gépre tételért kértek volna 15 ezret.És akkor még nem csináltak semmit sem vele. :angry:

Link to comment
Megosztás:

Nos ma egy újabb fejlemény:széthúztam a lambdaszonda vezetékét,és üresben nyomtam a gázt,de nem mint az őrült.Semmi változást nem hozott a széthúzott vezeték akkor.Viszont:6 liter rossz minőségű benzinnel ment el 84 km-t.Ez normál minőségű üzemanyaggal legalább 94-95 km lett volna.Mondhatni,hogy visszatért az eddigi fogyasztásom.Kíváncsi leszek a következő mérésre.De ez már normál minőségű benzinnel lesz.

Indítás után kb. 1 percig nem is figyeli a lambdát az ECU.

Ha meg később próbáltad az ECU átállt vészprogramra mivel akár még autózni is lehet....

Link to comment
Megosztás:

Indítás után kb. 1 percig nem is figyeli a lambdát az ECU.

Ha meg később próbáltad az ECU átállt vészprogramra mivel akár még autózni is lehet....

Majdnem üzem meleg motorhőfoknál kezdi el figyelni. Ha egy perc alatt bemelegszik annyira, akkor tényleg csak utána kezdi el figyelni.

Link to comment
Megosztás:

Közlekedni kéne vele, sőt kimenni főútra és haladni. Akkor majd fogja dobni a hibát. :)

Holnap kipróbálom úgy is.De érzésem szerint ki lesz cserélve az a szonda.Remélem attól meg fog oldódni ez a problémám.Kifejezetten tetszett,hogy ennyi km-rel az órában,és 1.6-hoz képest szerintem nem evett sokat.

Link to comment
Megosztás:

Közlekedni kéne vele, sőt kimenni főútra és haladni. Akkor majd fogja dobni a hibát. :)

Nos,mai eredményem:Üzemmeleg motornál leállítva azt,széthúztam a vezetéket,és 9 km-ren keresztül 90-nel hazáig jöttem.Eredmény:hiba jelzés nincs,viszont jobban reagál a kocsi gázadásra,és alapjáratra is azonnal visszamegy,ami eddig tartott kb 3-4 másodpercig. :confused:

Link to comment
Megosztás:

Nos,mai eredményem:Üzemmeleg motornál leállítva azt,széthúztam a vezetéket,és 9 km-ren keresztül 90-nel hazáig jöttem.Eredmény:hiba jelzés nincs,viszont jobban reagál a kocsi gázadásra,és alapjáratra is azonnal visszamegy,ami eddig tartott kb 3-4 másodpercig. :confused:

Hát nem tudom hogy vagytok ti vele, de mikor nekem ugyanez volt műszakin a problémám én is küzködtem vele, viszont én széthúztam és nekem úgy sem jelzett hibát több 100km-en keresztül se, (kivéve dugóban 1-esbe tolakodva de ez még a mai napig így van :D )ezek a majmok kicseréltettek velem mindent gyujtásfedél,kábelek.. SZONDA!! Nos nekem a Bosh 12500FT-volt, gondoltam megoldódik a probléma , kb 10perc alatt ki is cseréltem, visszavittem, semmi változás... Na mondom most lett elegem ebből a cégből (3hétig járkáltam),elvittem egy másikhoz 5perc alatt megmondta hogy katalizátoros. És valóban :o Ott helyben neki is állt leszedte és lááásd... a kati" közepe kivolt ütve( nem mintha jobban menne a kocsi tőle :smartass: ).... azt hittem padlót fogok :huh: , szóval ha valakinek ilyesmi gondja van és még nem vitte műszakira (frissen vásárolt) , és azt mondják magas a CO érdemes belenézni... Ez sem volt olcsó mulatság 25E FT a legolcsóbb új katalizátor, viszont a diagnosztikát és szerelést ingyen csinálta...... ... Ebből látszik hogy ő a töredékéért szerzi be de ez már egy másik téma :D :D :D

Petya

C14NZ

Link to comment
Megosztás:

Hát nem tudom hogy vagytok ti vele, de mikor nekem ugyanez volt műszakin a problémám én is küzködtem vele, viszont én széthúztam és nekem úgy sem jelzett hibát több 100km-en keresztül se, (kivéve dugóban 1-esbe tolakodva de ez még a mai napig így van :D )ezek a majmok kicseréltettek velem mindent gyujtásfedél,kábelek.. SZONDA!! Nos nekem a Bosh 12500FT-volt, gondoltam megoldódik a probléma , kb 10perc alatt ki is cseréltem, visszavittem, semmi változás... Na mondom most lett elegem ebből a cégből (3hétig járkáltam),elvittem egy másikhoz 5perc alatt megmondta hogy katalizátoros. És valóban :o Ott helyben neki is állt leszedte és lááásd... a kati" közepe kivolt ütve( nem mintha jobban menne a kocsi tőle :smartass: ).... azt hittem padlót fogok :huh: , szóval ha valakinek ilyesmi gondja van és még nem vitte műszakira (frissen vásárolt) , és azt mondják magas a CO érdemes belenézni... Ez sem volt olcsó mulatság 25E FT a legolcsóbb új katalizátor, viszont a diagnosztikát és szerelést ingyen csinálta...... ... Ebből látszik hogy ő a töredékéért szerzi be de ez már egy másik téma :D :D :D

Petya

C14NZ

Nos,mivel nem nagyon szólnak hozzá a dologhoz,ezért nem is írtam eddig ide,de: széthúztam a vezetéket,láss csodát,jobban megy az autó.Amikor a vízhőfokom eléri a 90-et,akkor dobja a hibát a lambdára,egész addig semmi jelzés.Folyamatban van a lambda csere,de mellé lesz cserélve termosztát is.Termosztátot azért,mert menet közben szinte nem melegszik a vizem.De persze egy motorhőfok-jeladót is beszerzek,tartalékban jó ha van ;)

Link to comment
Megosztás:

Nos,mivel nem nagyon szólnak hozzá a dologhoz,ezért nem is írtam eddig ide,de: széthúztam a vezetéket,láss csodát,jobban megy az autó.Amikor a vízhőfokom eléri a 90-et,akkor dobja a hibát a lambdára,egész addig semmi jelzés.Folyamatban van a lambda csere,de mellé lesz cserélve termosztát is.Termosztátot azért,mert menet közben szinte nem melegszik a vizem.De persze egy motorhőfok-jeladót is beszerzek,tartalékban jó ha van ;)

Akkor hajrá!! :)

Azt a termosztátot elég rossz helyre tervezték ,remélem nekem soha nem kell cserélnem... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.