Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Miért írsz ilyent?? :lol:

Még csak most jön meg bele az erő! 400-ig húz mint a barom, utána meg még van benne legalább 15ezer! :lol:

Igen jó a Te motorod, sokat kibírnak!

Arra értettem, hogy hiába akarom én márkás olajjal kímélni a motorom 240ezer kilóméterrel a háta mögött nem tudom milyen előélete volt, milyen olajat, és milyen gyakran cseréltek benne.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Hozzáértőkhöz kérdés.

Elegem van a z18xe computeréből, és azon gondolkodtam, hogy a komplett kábelezését kidobom a kukába, és ráteszek egy x16xe kábelezést computerrel együtt a motorra. A főtengely és vezérműtengely jeladó elvileg azonos, A hőszenzorok nemhinném hogy hülye értéket mutatnának. A lamdaszondát nem tudom hogy egyezik, de abban sem lehetnek túl nagy eltérések. A szívócsonkban lévő kis motort nem tudja mozgatni, az biztos, de nagyon nem is érdekel, mert másik szívócsonkot szeretnék, és ugye kell egy pillangó is az x16xe-ről, mert az nem elektromos gázpedálos.

Egyéb dolog kell hozzá? Fog működni rendesen?

Vélemények?

Link to comment
Megosztás:

Ez első és legfontosabb ok, hogy sokkal olcsóbb az x16xe computer. kb 10x-es az árkülönbség.

Z18XE-n a szívócsonkra van felfogatva a computer. Télen -20 fokban elindulsz, compi felmelegszik 80 fokra, 10 percen belül, megállsz, 1 óra mulva megint -20 fokos. Nem tudom melyik hülye mérnökcsapat találta ki, hogy jó az elektronikus alkatrészeknek a 100 fokos hőingadozás. Rázkódik állandóan a motoron, csupa hibaforrás, és persze javíthatatlan szar kivitel.

Már totál elegem van belőle, elösször gondolt 1-et, és elfelejtette az immo-t. Aztán meg 1x csak 3 henger járt a 4 helyett. A computerben 1 hajszálnyi kis drót szépen elengedte magát. Se a forrasztó se a laserheggesztő semmi nem volt képes visszagyógyítani a helyére.

Link to comment
Megosztás:

Akkor végülis nem a computerrel van a baj, hanem hogy hova van felfogatva... és az új computert hova szeretnéd felfogatni ezek után? Vagy ha per pillanat működik a Z18XE computered, esetleg annak más helyet találni nem lehet?

Nekem amúgy Z18XEL vezérlő van az autómban (általam ismeretlen oknál fogva, én már így vettem), azzal működik a Z18XE ez biztos. Az X16XE sztem túl sokban különbözik.

Link to comment
Megosztás:

Akkor végülis nem a computerrel van a baj, hanem hogy hova van felfogatva... és az új computert hova szeretnéd felfogatni ezek után? Vagy ha per pillanat működik a Z18XE computered, esetleg annak más helyet találni nem lehet?

Nekem amúgy Z18XEL vezérlő van az autómban (általam ismeretlen oknál fogva, én már így vettem), azzal működik a Z18XE ez biztos. Az X16XE sztem túl sokban különbözik.

Épp az a baj hogy nem megy az ecu, bedöglött. Amit meg vettem kiderült hiába ugyanúgy néz ki, hiába Z18XE-hez van, C vectrába való, ami már CAN BUS-os, nem hagyományos. Egyszerűen nem megy vele.

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...
Indokolni is tudod?

A hengerfal hónolva van, vannak benne gyárilag karcok-vájatok, amiben az olaj megül, nem húzza le mindet a gyűrű, hiszen ha lehúzná akkor a másik kettő gyűrű szárazon futna, gondolj csak bele, Ezért valamennyire mindíg fogy az olaj, ezzel a szerrel eltömnéd azokat a hasznos vájatokat is, ha igaz amit írnak róla. Kékes füst, milyen gyakran kell utántölteni az olajat?

Link to comment
Megosztás:

2x töltöttem utána 1-1 litert

De azóta lementem több ezer km-ert

De lassan már az olajat is lekellene cserélnem

A gyári adat maximum 1000Km/ 7 deci ha jól rémlik, tehát mondjuk 5000Kilóméterre egy liter szerintem nem vészes. Egy motorgenerál amivel tényleg lehet orvosolni a dolgot meg nem két fillér.

Link to comment
Megosztás:

EGR szelep tisztítás témájában elkélne a segítség... Mennyire bonyolult ez a művelet? Hova érdemes vinni ahol alaposan kipucolják? Budapesti vagyok, ha ott tudnátok ajánlani valami helyet, megköszönném. Ja és égy 1.9 CDTI Astra GTC-ről lenne szó...

Előre is köszönök minden segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Na zotya megírtam az eladónak amit írtál a motorfelújitó szerről.

Ezt kaptam vissza:

A termék neve nem véletlenül Engine RESTORER & Lubricant (motorfelújító és kenőanyag egyben.) Az eredeti szabadalom száraz kenőanyagról szólt. A mikrofémszemcsék tartós beépülése a motor megfelelő üzemhőfokán történik és csak annyi épül be amennyit a dugattyúgyűrű és a hengerfal közti ideális tömítetség megkíván. Közben az optimális kenőhatás sem csökken! 15 éve foglalkozunk a termékkel, 100%-os elégedetség mellett.

Tisztelettel, Galán Laura

Szted??? Vki használt már ilyet?? Van róla tapasztalata?

Link to comment
Megosztás:

Na zotya megírtam az eladónak amit írtál a motorfelújitó szerről.

Ezt kaptam vissza:

A termék neve nem véletlenül Engine RESTORER & Lubricant (motorfelújító és kenőanyag egyben.) Az eredeti szabadalom száraz kenőanyagról szólt. A mikrofémszemcsék tartós beépülése a motor megfelelő üzemhőfokán történik és csak annyi épül be amennyit a dugattyúgyűrű és a hengerfal közti ideális tömítetség megkíván. Közben az optimális kenőhatás sem csökken! 15 éve foglalkozunk a termékkel, 100%-os elégedetség mellett.

Tisztelettel, Galán Laura

Szted??? Vki használt már ilyet?? Van róla tapasztalata?

Nézd én mindíg hitetlen voltam a csodaszerekkel szemben, elég ha a tévét nézed minden héten kijün egy jobb fényezésfelujító, karceltávolító, olaj-víz nélkül betonnal beöntve is menő adalék. A gyártó meg soha nem fog lebeszélni a vásárásról ha egyszer a termékből él. Én vagy 3-4 E85 átalakítót gyártóval emaileztem, felvetettem a központisok problémáját, mindegyik bizonygatta hogy az övé jó abba is. Pedig nem. Ezt a döntést neked kell meghozni, az biztos, ha egyszer motrofelújítás lesz esedékes, akkor veszek bele 40-50-60-ért egy fiatalabb bontott mocit .

De különben rémlik, hogy egyszer kérdeztem én is valakítól ilyen motorfelújítóról, én is hasonló választ kaptam mint te.

Link to comment
Megosztás:

Nézd én mindíg hitetlen voltam a csodaszerekkel szemben, elég ha a tévét nézed minden héten kijün egy jobb fényezésfelujító, karceltávolító, olaj-víz nélkül betonnal beöntve is menő adalék. A gyártó meg soha nem fog lebeszélni a vásárásról ha egyszer a termékből él. Én vagy 3-4 E85 átalakítót gyártóval emaileztem, felvetettem a központisok problémáját, mindegyik bizonygatta hogy az övé jó abba is. Pedig nem. Ezt a döntést neked kell meghozni, az biztos, ha egyszer motrofelújítás lesz esedékes, akkor veszek bele 40-50-60-ért egy fiatalabb bontott mocit .

De különben rémlik, hogy egyszer kérdeztem én is valakítól ilyen motorfelújítóról, én is hasonló választ kaptam mint te.

Anno még a '80-as években az akkori Ladámban használtam valami Dura-Lube terméket - súrlódás csökkentő adalék. Egyszer elment az olajnyomásom, mint kiderült a szivattyútengelyen vagy a hajtáson lekopott a recézés, akkor világító olajlámpával mentem kb 8-10 km-t hazáig, a motornak semmi baja nem lett. Lehet, hogy még volt valamennyi olajszállítás, csak annyi nem, hogy a lámpa elaludjon. Nekem akkor tetszett a termék a fentiek miatt, de azóta a sok más vélemény miatt semelyik autómba nem töltöttem semmilyen adalékot, és nem is szándékozom.

Link to comment
Megosztás:

Én se rakatok bele, mert ma kiszámoltam a hosszútávú fogyasztásomat

2500ból ( 7,2literből) elmentem 125kmert

ez azt jelenti hogy 2000ből (5,8liter) megyek el 100kmert (mert 500ftból 25km)

Akkor 1800ccm injektoros autóval hosszútávon egyenletes tempo (90-110) 100kmerenként csak 5,8 liter benzint eszik???

Ez a fogyasztás sztem tökéletes egy 320e kmeres benzines autóhoz képest.

Akkor meg sztem mi értelme lenne felújitani az autót?? Sztem semmi

Link to comment
Megosztás:

Én se rakatok bele, mert ma kiszámoltam a hosszútávú fogyasztásomat

2500ból ( 7,2literből) elmentem 125kmert

ez azt jelenti hogy 2000ből (5,8liter) megyek el 100kmert (mert 500ftból 25km)

Akkor 1800ccm injektoros autóval hosszútávon egyenletes tempo (90-110) 100kmerenként csak 5,8 liter benzint eszik???

Ez a fogyasztás sztem tökéletes egy 320e kmeres benzines autóhoz képest.

Akkor meg sztem mi értelme lenne felújitani az autót?? Sztem semmi

Ez így van. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Na a termosztátot leellenőriztem, kb 9percig járattam és nem forrósodott még meleg se volt a hütö.

A vizhőfok a 90 és a 0 közötti vonalon volt. Akkor termosztát jó ???

Ilyen időben 9 perc alatt el kéne hogy érje a nyitási hőfokot szerintem. Nem olvastam vissza, de nem szokta forralni a vizet?

Link to comment
Megosztás:

Na a termosztátot leellenőriztem, kb 9percig járattam és nem forrósodott még meleg se volt a hütö.

A vizhőfok a 90 és a 0 közötti vonalon volt. Akkor termosztát jó ???

Ilyen időben 9 perc alatt el kéne hogy érje a nyitási hőfokot szerintem. Nem olvastam vissza, de nem szokta forralni a vizet?

Hát igazából meg kell várni, hogy nyit a termosztát, hiszen arról szól az egész, 10-15 perc után szokott nyitni az időjárástól függően. Ha nem nyitna már megfőzte volna a motort az első hosszabb úton.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.