Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Board Computer


PetiGSI

Recommended Posts

BC ről lemondtam.

De fordulatszámmérős órát be lehet tenni gyárilag nem fordulatszámmérős helyére? :devlish: :devlish:

Ja, és milyen olajat töltsek a motorba szerintetek? :lol: :D

Ilyen öreg autóba csak 200w40-et, mert különben álló helyzetben kifolyik belőle. És fordulatszámmérőt sem szabad, mert ne tákojjáá' :icon13:

Link to comment
Megosztás:

Emberek! (már aki annak mondható az ebben a topicban)

Olvastam gyik-et, visszalapoztam egy két oldalt bár nem találtam információt. A kérdésem az volt, hogy megoldható-e valahogy a fogyasztás mérés! Tudom, hogy nincs az autómban computer, azt is tudom, hogy fogyasztásmérő sincs benne! Most vettem az Opelomat, előtte Citroen Xm-em volt és magam javítottam benne az elektronikát, mert az xm-nél szükség van erre, a chiptuningot is saját magam csináltam hozzá, úgyhogy úgy gondolom egy icipicit konyítok az autóelektronikához. Mivel ez a topic csak a Board Computerrel foglalkozik elvileg, ezért bátorkodtam megkérdezni a dolgot. A kérdésem még mindig fennt áll! Vannak fogyasztásmérős dízel autók! Nem lehet valamelyik, akár Opel, dízel autó fogyasztásmérőjét a board computerrel összehozni? Mert a többi funkció működik a dízelben is ha átalakítja valaki board computeresre, úgyhogy bele lehet építeni! De nem is kérdezek többé tőletek semmit, mert mindenhez értetek, csak ahhoz nem amihez hozzászólogattok! (Tisztelet a kivételnek!) Akkor minek vagytok itt?! Aki nem tud egy ember kérdésére érdemleges és értelmes választ adni, az minek ír be akármit is? Nem értem! Azért, hogy minél több hozzászólás legyen? Érdemes lenne megnéznetek a Citroen XM Index fórumot. Ott az XM tulajdonosok csak egymásra tudnak hagyatkozni javítási és átalakítási kérdésekben. Ha valamit 1000 szer megkérdeznek akkor 1000 szer válaszolnak rá. Hiszen ugyan addig tart beírni egy rövidebb választ, mint beírni azt, hogy "Nézd meg a googleban, meg a gyikban, meg visszább mielőtt kérdezel!" Ennyi lett volna!

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Ezért tényleg kár ezt a fórumot fenntartani! Írjatok egy GYik-et, meg oda kell írni, hogy "Ha a kérdésedre nem találtad meg a válszt, akkor fordulj valamelyik keresőhöz!"

Szerintem befejezheted már.

Valószínű, senki nem csinált még ilyet. Esetleg nem is hallottunk róla. Eleinte nekem is megfordult a fejemben hogy jó lenne, mert az előző autómban nagyon jól működött, és jó dolog volt hogy tudtam mennyi km van még a kocsiban. X20XEV B Omega volt.

De beláttam hogy nem lehetséges. Ha te nem akarod belátni, akkor tényleg máshol kell keresgélned, mert ebben itt nem tud segiteni senki.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem befejezheted már.

Valószínű, senki nem csinált még ilyet. Esetleg nem is hallottunk róla. Eleinte nekem is megfordult a fejemben hogy jó lenne, mert az előző autómban nagyon jól működött, és jó dolog volt hogy tudtam mennyi km van még a kocsiban. X20XEV B Omega volt.

De beláttam hogy nem lehetséges. Ha te nem akarod belátni, akkor tényleg máshol kell keresgélned, mert ebben itt nem tud segiteni senki.

Én is azt szeretném tudni, hogy hány km van még a tankban. Szétnézek egy kicsit a világhálón, ha össze sikerül hoznom, akkor részletesen beszámolok róla.

Link to comment
Megosztás:

Emberek! (már aki annak mondható az ebben a topicban)

Olvastam gyik-et, visszalapoztam egy két oldalt bár nem találtam információt...

Íme a keresett információ. A második bekezdés második szavában ott a varázsszó és a miért nem lehetre a válasz. ECU. Nem vagyok autovellanyosságis, de Iozan Parasztiesz görög filozófus barátommal kiókumláltuk, hogy nagy valószínűséggel ezt híjják motorvezérlő elektronyos gépikészüléknek. Vagyis ő lenne a motorvezérlő számítógép. Ez a kis dobozka Opeléknál csak és kizárólag a Nicolaus August Otto által szabadalmaztatott elven működő belsőégésű motorokon található meg. Dízelfronton mind a két felhasznált motor (Opel, Isuzu) mechanikus vezérlésű. Summa summarum NINCS motorvezérlő elektronika. Ezért, ha fejen állsz és ketyegsz akkor sem fog a beépített BC fogyasztást mérni, természetesen minden más funkciója működni fog. Fogyasztás mérős BC szvsz. a "G" Astra-tól felfelé van csak. Hogy miért? Mert az annál használt adagoló legjobb tudomásom szerint már elektronikus vezérlésű. Bár lehet, hogy csak a CDTI motoroktól mér fogyasztást, mivel azok tuti elektronikusan vezérelt "adagolók".

Megfelel a válasz?

ui.:

Ha valamiben nagyon mellélőttem, a nálam nagyobb gázolajvérűek majd kijavítanak...

Link to comment
Megosztás:

Íme a keresett információ A második bekezdés második szavában ott a varázsszó és a miért nem lehetre a válasz. ECU. Nem vagyok autovellanyosságis, de Iozan Parasztiesz görög filozófus barátommal kiókumláltuk, hogy nagy valószínűséggel ezt híjják motorvezérlő elektronyos gépikészüléknek. Vagyis ő lenne a motorvezérlő számítógép. Ez a kis dobozka Opeléknál csak és kizárólag a Nicolaus August Otto által szabadalmaztatott elven működő belsőégésű motorokon található meg. Dízelfronton mind a két felhasznált motor (Opel, Isuzu) mechanikus vezérlésű. Summa summarum NINCS motorvezérlő elektronika. Ezért, ha fejen állsz és ketyegsz akkor sem fog a beépített BC fogyasztást mérni, természetesen minden más funkciója működni fog. Fogyasztás mérős BC szvsz. a "G" Astra-tól felfelé van csak. Hogy miért? Mert az annál használt adagoló legjobb tudomásom szerint már elektronikus vezérlésű. Bár lehet, hogy csak a CDTI motoroktól mér fogyasztást, mivel azok tuti elektronikusan vezérelt "adagolók".

Megfelel a válasz?

ui.:

Ha valamiben nagyon mellélőttem, a nálam nagyobb gázolajvérűek majd kijavítanak...

Ez idáig ok. De lehetne csinálni egy fogyasztásmérőt. Meg kell mérni az üzemanyag átfolyást, meg a résolaj átfolyást és kellene szerkeszteni egy computert ami kiszámolja a két adatból a pillanatnyi fogyasztást. És most jön a nehezebbik része, ezt össze kell hozni a board computerrel. Én úgy tudom, hogy az átlagfogyasztás és a hátralevő km számítást már a board computer méri az üzemanyag jeladó és az üzemanyag átfolyásmérő adataiból. Csak ehez teljesen meg kell ismernem a board computer és a benzines Astrák motorvezérlőjének működését. Nem lesz egyszerű, de ha lesz egy kis időm, akkor összeülök egy pár nagyokossal és belevágok a projectbe.

Link to comment
Megosztás:

Ez idáig ok. De lehetne csinálni egy fogyasztásmérőt. Meg kell mérni az üzemanyag átfolyást, meg a résolaj átfolyást és kellene szerkeszteni egy computert ami kiszámolja a két adatból a pillanatnyi fogyasztást. És most jön a nehezebbik része, ezt össze kell hozni a board computerrel. Én úgy tudom, hogy az átlagfogyasztás és a hátralevő km számítást már a board computer méri az üzemanyag jeladó és az üzemanyag átfolyásmérő adataiból. Csak ehez teljesen meg kell ismernem a board computer és a benzines Astrák motorvezérlőjének működését. Nem lesz egyszerű, de ha lesz egy kis időm, akkor összeülök egy pár nagyokossal és belevágok a projectbe.

Barátom, sok sikert! De komolyan, nem poénból mondom. Nekem tökéletesen megfelel az üzemanyag szintjelző alján lévő sárga izzó. Eddig minden kocsimban csak ennyi jelezte, hogy kezd megéhezni a ménes. Ha vezettél már 1.1 Tabantot a sima tankujjáfőköcsög lámpát is tudod értékelni. :lol:

Link to comment
Megosztás:

...magam javítottam benne az elektronikát, mert az xm-nél szükség van erre, a chiptuningot is saját magam csináltam hozzá, úgyhogy úgy gondolom egy icipicit konyítok az autóelektronikához. Mivel ez a topic csak a Board Computerrel foglalkozik elvileg, ezért bátorkodtam megkérdezni a dolgot. A kérdésem még mindig fennt áll! Vannak fogyasztásmérős dízel autók! Nem lehet valamelyik, akár Opel, dízel autó fogyasztásmérőjét a board computerrel összehozni? ...

Köszönöm!

Mondhatnám, ha Te ekkora maestro vagy akkor tudhatnád..., de nem ezt mondom. :icon13:

Ha csak az eredeti kérdésedet olvasod el, abból nem derül ki semmi arról, amit közben gondolsz vagy tudsz.

Nyilván a válasz hangneme sem a legszebb, de kell tudni figyelmen kívül hagyni kérdést is és választ is.

Ha meg szeretném oldani a problémádat, akkor úgy tenném fel a kérdést, hogy valaki alakított-e át ilyet. Főleg akkor ha tudom, hogy a fogyasztás méréséhez valahonnan jelet kell kapnia a BC-nek. A dízelnél (egy lehetőség szerint) be kell építeni egy átfolyás mérőt (vagy kettőt a visszatérő ág miatt) és ebből lehet fogyasztás jelet kapni. A kérdés az, hogy ezt lehet-e arányosítani a benzines jeléhez, mert ha igen, akkor kész a megoldás.

Elég kicsi az esélye, hogy találsz olyan embert aki foglalkozik ezzel egy pár 100e Ft-os autónál (átfolyásmérő, elektronika hozzá stb.), de mivel értesz hozzá tudod milyen jelet ad ki egy átfolyásmérő és hogyan lehet azt átalakítani a BC-hez. Mivel itt is van pár elvetemült :icon13: , biztos találnál olyan embert akinek van BC-je és tudna fogyasztásjelet mérni különböző értékeknél, így már csak a két adatot kellene összehangolni.

A GyIK egy érdekes kérdés. Voltak akik elég sokat dolgoztak azon, hogy legyen egy tartalomjegyzékes valami, ahol a főbb dolgokat meg lehet találni. Egyrészt, hogy az alap dolgokat gyorsan meg lehessen találni ha kell valakinek, másrészt, hogy ne kelljen mindennap ugyanazokra a kérdésekre válaszolni. Egész más, ha valakinek problémája van és csak arra keresi a választ, vagy amikor valaki nap mint nap itt van. Mindenkinek el kell tudni itt férni. (de ez már egy másik történet)

Szóval, ha az adatok összeházasításában kell segítség, biztos lesz itt valaki akit érdekel, és tudtok egymásnak segíteni. :D :devlish:

...

Ja, és milyen olajat töltsek a motorba szerintetek? :lol: :D

Tiv, a Te kérdésedre itt: a válasz. :devlish: B)

Link to comment
Megosztás:

Ez idáig ok. De lehetne csinálni egy fogyasztásmérőt. Meg kell mérni az üzemanyag átfolyást, meg a résolaj átfolyást és kellene szerkeszteni egy computert ami kiszámolja a két adatból a pillanatnyi fogyasztást. És most jön a nehezebbik része, ezt össze kell hozni a board computerrel. Én úgy tudom, hogy az átlagfogyasztás és a hátralevő km számítást már a board computer méri az üzemanyag jeladó és az üzemanyag átfolyásmérő adataiból. Csak ehez teljesen meg kell ismernem a board computer és a benzines Astrák motorvezérlőjének működését. Nem lesz egyszerű, de ha lesz egy kis időm, akkor összeülök egy pár nagyokossal és belevágok a projectbe.

Az a gond, hogy nagyon érzékeny átfolyásmérő kellene, amiket talán laborkörülmények között használnak, csak azok nem biztos, hogy bírnák a szélsőséges körülményeket, amik egy kocsiban előfordulnak, ráadásul nem olcsók. De ha találsz ilyet, már "csak" egy PIC kérdése, hogy a két átfolyásmérő jeléből egy benzineseknél szokásos fogyasztásjel legyen.

Azon gondolkodtam, hogy ezeknél az egyszerű dieseleknél mi befolyásolja a fogyasztást? Csak két dolog jutott eszembe: a gázpedál állása és a hidegüzemi dúsítás. Mivel az adagoló semmilyen információt nem kap arról, hogy a kocsi mennyi terheléssel megy, adott gázpedálállásnál mindig ugyanannyi üzemanyagot adagol. Ebből kiindulva egy potival a gázpedálon és egy mikrokapcsolóval a hidegdúsító karon (meg persze a sebességjelből, amit a kilométeróra állít elő) máris kalkulálható lenne a fogyasztás...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Szükségem lenne a segítségetekre, a kérdésem a következö.

1. mi vezérli a bc-n a pillanatnyi fogyasztás kijelzést hogy l/100km, l/h??/ mérni mér csak menet közben is /h ban./

2. miért írhatja ki hogy az átlagfogy 39l/100km közben az átlag sebesség meg 3km/h

3. nem frissíti a megtehető km-t./valszeg mert fogyasztást csak /h ban mér./

Találkozott már valaki ilyennel?

A válaszokat köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Szükségem lenne a segítségetekre, a kérdésem a következö.

1. mi vezérli a bc-n a pillanatnyi fogyasztás kijelzést hogy l/100km, l/h??/ mérni mér csak menet közben is /h ban./

2. miért írhatja ki hogy az átlagfogy 39l/100km közben az átlag sebesség meg 3km/h

3. nem frissíti a megtehető km-t./valszeg mert fogyasztást csak /h ban mér./

Találkozott már valaki ilyennel?

A válaszokat köszönöm.

pillanatnyi fogyi a motorvezérlőről, meg a sebesség alapján számol szerintem. Tehát ha átlépsz egy bizonyos sebességet ami itt az opelnél nagyon alacson át vált l/100km-re (Off autónál a másik szekerünkbe ez a határ 30km/h és csak utánna mér a bc.) tehát gondolom itt is az lesz. Valszeg a sebesség jel nincs

És szerintem a többit is befolyásolhatja ez.

Link to comment
Megosztás:

pillanatnyi fogyi a motorvezérlőről, meg a sebesség alapján számol szerintem. Tehát ha átlépsz egy bizonyos sebességet ami itt az opelnél nagyon alacson át vált l/100km-re (Off autónál a másik szekerünkbe ez a határ 30km/h és csak utánna mér a bc.) tehát gondolom itt is az lesz. Valszeg a sebesség jel nincs

És szerintem a többit is befolyásolhatja ez.

Erre gondoltam én is, csak nem tudom hogy mi adja neki a jelet,/ mert minden más működik rendesen/ vagy hogy hol található ez a jeladó.

De köszi a választ.

Link to comment
Megosztás:

Erre gondoltam én is, csak nem tudom hogy mi adja neki a jelet,/ mert minden más működik rendesen/ vagy hogy hol található ez a jeladó.

De köszi a választ.

Hát ahogy leírtad semmi nem működik rendesen a bc vel kapcsba. Ez meg cska egy vezeték ami összeköti a bc-t meg a műszeregységet...... lehet ez van lecsusszanva.. Piros-szürke talán..

Vagy még a tank szint jeladót lehet megnézni.. Esetleg a vezérlőnél nincs-e valami gebasz.

Link to comment
Megosztás:

Hát ahogy leírtad semmi nem működik rendesen a bc vel kapcsba. Ez meg cska egy vezeték ami összeköti a bc-t meg a műszeregységet...... lehet ez van lecsusszanva.. Piros-szürke talán..

Vagy még a tank szint jeladót lehet megnézni.. Esetleg a vezérlőnél nincs-e valami gebasz.

Ja úgy gondoltam hogy a műszerfalon minden rendesen működik.km óra számláló stb.

Tankolás után felülírja a megtehető utat így szerintem nincs vele gebasz.

De azért megnézem a csatiját a vezérlőnél hátha csak meg kell mozgatni.

Link to comment
Megosztás:

Ja úgy gondoltam hogy a műszerfalon minden rendesen működik.km óra számláló stb.

Tankolás után felülírja a megtehető utat így szerintem nincs vele gebasz.

De azért megnézem a csatiját a vezérlőnél hátha csak meg kell mozgatni.

A km-óra, és a napi számláló mechanikusan működik, bowden tekergeti. A km-óra hátulján van a sebességjeladó, ami utána a villanyos részekhez adja a sebességjelet. Viszont ha a jeladód meghalt, akkor azért nem csak a BC-n kéne jelentkeznie problémáknak :lol:

Link to comment
Megosztás:

A km-óra, és a napi számláló mechanikusan működik, bowden tekergeti. A km-óra hátulján van a sebességjeladó, ami utána a villanyos részekhez adja a sebességjelet. Viszont ha a jeladód meghalt, akkor azért nem csak a BC-n kéne jelentkeznie problémáknak :lol:

És még miben jelentkezhet ha a jeladó adta meg magát?

Hogyan tudnám kiszűrni?

Link to comment
Megosztás:

Nem szokott sebességből kivétel után leállni a motor, pl. ha gurulsz egy lámpa felé? Sárga hibajelző lámpa nem világít menet közben?

Nem áll le nem ingadozik az alapjárat sem.

A csekk lamp néha be be villan, de az lamdaszonda miatt, legalább is ez lett kiolvasva.

Link to comment
Megosztás:

Nem áll le nem ingadozik az alapjárat sem.

A csekk lamp néha be be villan, de az lamdaszonda miatt, legalább is ez lett kiolvasva.

Akkor csak a BC-hez nem jut el a sebességjel, az óra még előállítja. Azt kéne megnézni, hogy a BC-hez menő vezeték megvan-e, egy kék-piros vezeték, a BC-n a nagyobbik csatiba megy. Esetleg lehet, hogy a BC-ben a csatlakozónál egy forrasztás engedte el magát a panelon.

Link to comment
Megosztás:

Akkor csak a BC-hez nem jut el a sebességjel, az óra még előállítja. Azt kéne megnézni, hogy a BC-hez menő vezeték megvan-e, egy kék-piros vezeték, a BC-n a nagyobbik csatiba megy. Esetleg lehet, hogy a BC-ben a csatlakozónál egy forrasztás engedte el magát a panelon.

Köszi a tippet megnézem.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elolvastam a MID kijelző beszerelését, de nem világos számomra, hogy gyárilag a két gomb egyszeri benyomására a pillanatnyi sebességet kiíró TID kijelző esetén, az ablaktörlőkar-kapcsolók bekötésén kívül még be kell-e kötni valamit? A Check Control kiiktatásán kívül persze.

Egyébként a kijelzőn kiírt pill. sebesség teljesen rossz, kb. a fele a valós sebességnek -ezt nem tudom, hogy mi okozza ill. hogy ez a hiba vezet-e valamilyen bonyodalomhoz.

Köszönöm a válaszokat, előre is.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.