Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Hát ennyitől szomorú is lett volna... :D

a nemcsak az én kutyám szarik a parkba, nemcsak én dobom el a szemetet, nemcsak az én autóm dolgokat inkább hagyjuk... :huh: ( bakker, nem írok ma több kommentet <_< )

Azt meglesem. :D :lol:

Elküldve
1. Ez így igaz, de Te is tehetsz ellene, hogy kevesebb legyen.

2. Bízunk benne, hogy így lesz. :huh:

3: Örülök. <_<

4. Rendben.

Megértésedet köszönöm! :D

Elküldve
Kutyám nincsen, szemetelni nem szoktam, úgy hogy engedd már meg hogy hozzászóljak a dolgokhoz valahogy! Kösz!

Mondtam én, hogy sértődés lesz a vége. <_< A kutyás, szemetelős dolgot a hozzáállásra értettem.

Elküldve
Megértésedet köszönöm! :huh:

Csak még egy megjegyzés és be is fejezem.

A környezetvédelem pedig azért is érdekeljen, mert ahogy látom gyönyörű helyen lax. :D

Ezzel a témát lezártam. <_<

Elküldve
Csak még egy megjegyzés és be is fejezem.

A környezetvédelem pedig azért is érdekeljen, mert ahogy látom gyönyörű helyen lax. :huh:

Ezzel a témát lezártam. <_<

Igen, tényleg szép hely, de sajnos a megélhetés a legrosszabb ezen a környéken, ezért sajnos rá van utalva az ember hogy keresse a kiskapukat. Sajnos ilyen világot élünk. Merem azt állítani hogy ma egy kocsi fenntartása ha nem is luxus, de húzós. A muszáj nagyúr...

Elküldve
Sziasztok!

Lenne egy kérdésem.

Mégpedig:

A bödön beszerelése kapcsán az lenne a kérdésem, hogy mekkora a kartergáz áramlási sebessége a szelepfedél felől a szívócsőbe?

Azért kérdezem, mert eléggé gyenge megoldással egy sima csővel kötöttem be a bödönt és a cső ugyan hideg állapotban nem törik meg, de ahogy bemelegszik a motor úgy érzem, mintha már nem lenne meg a szilárdsága és egyfajta tompulást, fojtást érzek a kocsin.

Arra gondolok, hogy a puha csövet a meleg kartergáz összehúzza és ezért van ez a jelenség.

De ez csak akkor lehetséges, ha elég nagy a gáz sebessége.

Szerintetek?

Itt több kérdésedre is választ találsz: http://www.opelforum.hu/index.php?s=&s...st&p=414702

Én 12 mm belső átmérőjű benzincsövet használtam a vastagabb vezetékhez, 6-ost a vékonyabbhoz, az nem horpad, nem lapul, nem olvad meg. Kaphatsz hozzá toldót, tudsz forrasztani T idomot rézből, (vízszerelési szerelvény) és minden patent, nincs rizikó!

Elküldve
ki kellene olvasni, hogy mi a hibája

de szerintem lamda-hibát fog dobni

Szerintem meg lehet ez EGR-szelep is, vagy sebességjeladó.

Sztem azt a legközelebbi autósboltban is megrendelheted. Cikkszám alapján. Ezügyben keresd FPepe cartársat. :huh:

Hehe, ez lesz a feladatom a klubban, EPC-böngészés <_<

X16XEL motornál kétféle lambda-szonda volt:

- 95-ig 25163613 számú, 30600Ft a gyári, hosszúkás hengeres alakú, 2 hatlapú rész van rajta, egy közvetlenül a kipuffcsonknál, egy a másik végén, ahol a vezetékek kijönnek belőle.

- 95 után 25164596 számú, 28800Ft a gyári, ez úgy néz ki, mint egy gyújtógyertya

Elküldve
Szerintem meg lehet ez EGR-szelep is, vagy sebességjeladó.

Hehe, ez lesz a feladatom a klubban, EPC-böngészés <_<

X16XEL motornál kétféle lambda-szonda volt:

- 95-ig 25163613 számú, 30600Ft a gyári, hosszúkás hengeres alakú, 2 hatlapú rész van rajta, egy közvetlenül a kipuffcsonknál, egy a másik végén, ahol a vezetékek kijönnek belőle.

- 95 után 25164596 számú, 28800Ft a gyári, ez úgy néz ki, mint egy gyújtógyertya

Megadtam volna neki én is, de nálam vmiért nem műxik az EPC. :huh:

Elküldve
Szerintem meg lehet ez EGR-szelep is, vagy sebességjeladó.

Hehe, ez lesz a feladatom a klubban, EPC-böngészés <_<

X16XEL motornál kétféle lambda-szonda volt:

- 95-ig 25163613 számú, 30600Ft a gyári, hosszúkás hengeres alakú, 2 hatlapú rész van rajta, egy közvetlenül a kipuffcsonknál, egy a másik végén, ahol a vezetékek kijönnek belőle.

- 95 után 25164596 számú, 28800Ft a gyári, ez úgy néz ki, mint egy gyújtógyertya

Kösz az infót! És ha nem gyári lesz hanem utángyártott, akkor az nem jó? Csak érdeklődök.

Elküldve
Kösz az infót! És ha nem gyári lesz hanem utángyártott, akkor az nem jó? Csak érdeklődök.

Lambdából semmikép sem jó az ugy, csak ideig óráig.

A legbiztosabb/legtartósabb a gyári.

Elküldve
Lambdából semmikép sem jó az ugy, csak ideig óráig.

A legbiztosabb/legtartósabb a gyári.

És ugye a legdrágább... Én megértem hogy mindenből a legjobbat meg minden, de akkor ennyi erővel új autót is vehetne az ember, és akkor nem lenne fórum... <_<

Elküldve
És ugye a legdrágább... Én megértem hogy mindenből a legjobbat meg minden, de akkor ennyi erővel új autót is vehetne az ember, és akkor nem lenne fórum... <_<

Sok tapasztalat volt hogy megvették a gyárit és pár hónap múlva megint jelzett a a sárga. Annyira nem olcsó az utángyári sem hogy megérje ezzel kísérletezni, de a döntés a tiéd.

Elküldve
És ugye a legdrágább... Én megértem hogy mindenből a legjobbat meg minden, de akkor ennyi erővel új autót is vehetne az ember, és akkor nem lenne fórum... <_<

Hidd el, ha nem gyárit raksz bele, kb fél-egy éven belül vehetsz másikat. :huh:

Ez többek tapasztalata.

Márcsak ezért is jó, hogy van ez a forum.

Elküldve
Sok tapasztalat volt hogy megvették a gyárit és pár hónap múlva megint jelzett a a sárga. Annyira nem olcsó az utángyári sem hogy megérje ezzel kísérletezni, de a döntés a tiéd.

Ez igaz. Nekem azt mondták hogy 6000 ft-ért is lehet már kapni, mivel hogy az enyémbe 1 vezetékes kell. Dehát egyszer minden elromlik, csak az a kérdés hogy mikor.

Elküldve
...

És még valami:

4-5000-es fordulaton elkezd egy kicsit rángatni a motor mintha sokat kapna. Mitől lehet ez?

A lambda szonda nem jó, lehet valami köze hozzá?

De mielőtt bármit is cserélsz, faggasd ki az autót, hogy konkrétan mi a problémája. Ehhez itt találsz segítséget.

Elküldve
De mielőtt bármit is cserélsz, faggasd ki az autót, hogy konkrétan mi a problémája. Ehhez itt találsz segítséget.

Most megyek és megmutatom neki, hátha tud angolul... <_< De azért kössz a tippet! Tényleg igaz hogy előbb érdemesebb körüljárni a dolgot mint egyből neki esni a kalapáccsal!

Elküldve
Most megyek és megmutatom neki, hátha tud angolul... <_< De azért kössz a tippet! Tényleg igaz hogy előbb érdemesebb körüljárni a dolgot mint egyből neki esni a kalapáccsal!

A dolog kb. annyiból áll, hogy kell egy darab drót (én pl. kihajtogatott gemkapcsot használok), amivel összezárod a diagnóziscsati megfelelő lábait (a biztiknél található), a linkelt oldalon megtalálod, melyik lábakat, aztán ráadod a gyújtást (nem kell beindítani), és figyeled a sárga lámpát, számolod a villlogásokat. Az oldalon meg tudod nézni, hogy hány villogás mit jelent.

Elküldve
A dolog kb. annyiból áll, hogy kell egy darab drót (én pl. kihajtogatott gemkapcsot használok), amivel összezárod a diagnóziscsati megfelelő lábait (a biztiknél található), a linkelt oldalon megtalálod, melyik lábakat, aztán ráadod a gyújtást (nem kell beindítani), és figyeled a sárga lámpát, számolod a villlogásokat. Az oldalon meg tudod nézni, hogy hány villogás mit jelent.

Ha itt laknál a közelbe akkor én inkább ezt rád bíznám. A kapcsolási rajzokat nem értem (a vonalak és a betűk nem mondanak semmit nekem). Ezek amúgy jó dolgok hogy így "házilag" is meg lehet nézni a dolgokat, de fennáll annak a veszélye hogy ha valamit nem jól csinál az ember akkor elszállhat az egész rendszer, aztán meg csak pisloghatok a szerelőnél... Meg amúgy itt megfigyeltem hogy az én autómba már a Vectra motorja van.

Elküldve

1, semmilyen kapcsolási rajz nincs :huh:

a biztosítéktáblán van egy 10 vagy 16 pines csatlakozó, ami a képeken is látszik

10 pinesnél a jobb felső kettőt kell összekötni, majd gyűújtás és számolod a sárga lámpicska villogását a korábban leírtak szerint

16 pinesnél a bal oldalon a 3-4. pint kell összekötni, a többit lásd fentebb

és ezzel nem lehet elrontani semmit

2, hogy érted, hogy vectra motor van a tiedben? <_<

Elküldve
2, hogy érted, hogy vectra motor van a tiedben? <_<

Végülis a motorkód alapján. :D Amúgy az én kocsimba már a G-s Astra-nak a motorja van. Tehát ecotec-es.

Akkor viszont lehet hogy nem jó helyen fórumozok...? Pedig F-es Astrám van, akkor most mitévő legyek? :huh:

Elküldve
1, semmilyen kapcsolási rajz nincs :huh:

a biztosítéktáblán van egy 10 vagy 16 pines csatlakozó, ami a képeken is látszik

10 pinesnél a jobb felső kettőt kell összekötni, majd gyűújtás és számolod a sárga lámpicska villogását a korábban leírtak szerint

16 pinesnél a bal oldalon a 3-4. pint kell összekötni, a többit lásd fentebb

és ezzel nem lehet elrontani semmit

2, hogy érted, hogy vectra motor van a tiedben? <_<

most lemegyek és kiprobálom. nem vagyok egy McGyver de remélem nem robbanunk fel :D

Elküldve
most lemegyek és kiprobálom. nem vagyok egy McGyver de remélem nem robbanunk fel :huh:

Azért biztos ami biztos alapon lemennyünk a pincébe? Győr elég közel van hozzád. <_<

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.