Jump to content

KMiki

Forummember
  • Content Count

    179
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

KMiki last won the day on November 11 2017

KMiki had the most liked content!

Community Reputation

59 Segítőkész

About KMiki

  • Rank
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Pécs-Békéscsaba (utóbbi sajna elég ritkán...:()

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Astra G 1.6 16V Caravan Z16XE (évj.:2000(?))
  • City
    Békéscsaba

Recent Profile Visitors

1,771 profile views
  1. Hello, A Valeo önindítóknak van egy típushibája, mégpedig az, hogy a házon ragasztással rögzített 4db állandó mágnes ragaszása elengedhet és a mágnes a forgórészre tapadva önálló életet kezd. Erre én is az önindítót leszedve és az interneten kutakodva találtam. A hibajelenség: - indítózáskor furcsa hang (nem a bendix-recsegése), kicsit koppanós, mintha a behúzótekercs adná és utána ha forog az önindító inkább olyan sercegős. - a kulcs elfordításakor teljes BLACK-OUT, majd következő próbálkozáskor normálisan indít. A hiba leírását előbb egy svájci, majd egy Dél-afrikai BMW motoros fórumon angol nyelven találtam meg, mivel ezekbe a motorkerékpárokba is bőven jutott az ominózus Valeo indítómotorból: https://www.schweizerschrauber.ch/mot/r-elec.html http://www.largiader.com/tech/valeo/ Az enyémben az egyik mágnes leszakadt és feltapadt a forgórészre, majd ahogyan elforgott a forgórésszel, a következő mágnest palást mentén félbetörte és azzal együtt hol beszorult- hol el tudott forogni. Ebből adódott a furcsa zaj ill a teljes Black-out indításkor. Én egy felújított fél évig garis eredetit raktam be, mert az utángyártott kínairól nagyon lesújtó véleményt mondott az ember. Álláspontja szerint, szét sem szedi a cserébe leadott motorokat, nem tudja felújítani olyan vackerájok. Árban ugyanannyi volt, mint az utángyártott kínai. Az otthoni felújítás annyiban meggondolandó, hogy ha szabályoztatni kell a kommutátort, akkor azzal számolni kell. Egyébként minden kapható, maga a ház a mágnesekkel kb.5000 Forint.
  2. Hello, Mivel a tavasszal magam is átestem egy Z16XE 1.számú lambda cserén, írnék néhány gondolatot. A gép 2000 novemberi, feltételezhetően az eredeti szonda volt bent. Én BOSCH-t vettem Opel csatisat, nem akartam vacakolni a csatlakozó átrakásával. Nem kerítettem un. lambda szonda kulcsot (vagy dugókulcs fejet) ez így utólag vagy hiba volt vagy nem... A leömlő hővédő lemezének csavarjai - magam is meglepődtem - könnyen kijöttek. A szonda nagyon be volt rohadva. Kapta a csavarlazát - 3 fajtát már előző este, melegen, hidegen - de meg sem mozdult. Mivel elég elcseszett helyen van a leömlőben, továbbá nekem van egy elektromos előmelegítő betétem az egyik fagydugó helyén, így meg sem próbáltam megbontás nélkül rátenni a csillagkulcsot (na jó, ez így duma. de igen megpróbáltam, csak épp sehogyan sem sikerült fogást találni). Szépen lebontottam az elejét: lökhárító levesz, hűtőradiátor kiemel ,klímahűtő kifordít. De így sem akart megindulni. Próbáltam hajlított és egyenes csillagkulccsal is. semmi. Melegítettem, ugyan nem lángvágóval, csak PB gázforrasztó égővel (amivel a rézcsöveket forrasztják) semmi. A csillagkulcs már kezdte elnyalni a csavar sarkát, miközben le akart fordulni, ezért feladtam a próbálkozást. A vége az lett, hogy lesz-ami-lesz alapon elvágtam a szondát a hatlapú rész felett flex-el, így már rá tudtam tenni egy orosz hatlapú dugókulcs fejet és azzal megindítani nagyon kicsit. Olyan 1/32-eket mozdítva és csavarlazítózva kijött. Konklúzió: sok szép videó van a youtube-on a kivételről. Véleményem szerint a "mocskosul berohadt"-verziókat érdemes tanulmányozni. Mivel melegíteni csak korlátozottan lehet a környező dolgok miatt így az kb. felejtős, talán forró leömlő esetén, de az meg önsanyargatás szagú. A spec szerszám (lambda-kulcs), talán használható, ha odafér és felfekszik rendesen és meg tudod úgy nyomni, hogy lazítás közben ne forduljon le. Ha találsz értelmes áron, lehet megéri a beruházást. Minden esetre figyelni kell a klíma- és hűtőradiátorra, nehogy megsérüljön. Ha csillagkulcsot használnál, mindenképp olyat keress ami nem csillag, hanem hatlapú ugyanezt javaslom a dugókulcsnál is. Ami még kellhet: erőkar, erős hajtószár és kitartó jókedv!
  3. Hello, Nem hinném, hogy nagyon sérülékeny, ha érzéssel bánsz vele. Az enyémen szépen kitekeredett. Érdemes odakészíteni egy 1/2"-os (12-13 mm) gumicső darabot, amit a csonkra rá tudsz húzni, vagy egy pet palackból készített tölcsért. Így egy 5 literes kannába le tudod fejteni a fagyállót.
  4. Remélem érezhető volt a humor a sorok közöt... Ugyan nincs előttem a saját autóm de vettem már ki a hűtőket, biztosan egyenesnek kell lenniük. Nálam a Z16XE-n a klímahűtő előtt is van venti, szemből nézve a bal oldalon. A két hűtő között meg kb. 2 cm-es a rés. Ha eddig nem volt gondod vele, ne bántsd amíg jó. Arra figyelj, ahol nagyon közel van egymáshoz a két hűtő ott összegyülhet a kosz, levél, rovartetem és fokozza a korróziót. Ugyanez érvényes a két alsó sarokra is. Lehet, hogy a márkakereskedésben sérült, vagy valakinek szüksége volt egyre és cserélte... De az is lehet, hogy simán kijött így hajlott hűtővel a gyárból egy "péntek esti" vagy " hétfő reggeli" műszakban.
  5. Így bukik le a notorikus gyorshajtó... Bernoulli törvény a torlónyomásra: pt = ps + ( p/2*v2) https://hu.wikipedia.org/wiki/Torlónyomás Szerintem a torlónyomás nyomta be azt a hűtőt...
  6. A varázsszer: nylon harisnya - duplán. Vagy anyáról/barátnőről lerángatott combfix... -szintén duplán. Az export csomagolós cégek előszeretettel használnak a hagyományos macskaalomhoz (talán zeolit?) hasonló nedvességmegkötő anyagot. 0,5-1 kg tömegű csomagokban (topdry). A zsák anyaga leginkább a porszívók eldobható műszálas porzsákjához hasonlít. Most hogy ezt így leírtam, megvilágosodtam: miért is nem használom ezt a megoldást a harisnya helyett...?
  7. Hello, Ugyan nen hangzott még el a kérdés, de a külső-belső levegőkeringtető zsalu átvált? Ha kiveszed a kesztyűtartót látni fogod. Ha nem működik a megoldás itt a fórumon olvasható, vagy átállítod állandó külső állásba. Nem vizes a padlókárpitod? Sajnos előfordul. Ha klímás az autód akkor azzal is le lehet huzatni a párát. Szezonon kívül egyébként is javasolt hetente egyszer járatni kicsit az olaj miatt.
  8. Hello, Gumilemezt itt tudsz nézni: Pécsen a T&T&T kft: http://www.tttkft.hu/ Agro-Portéka: http://agro-porteka.hu/ A T&T&T-nél lehet venni 10-20cm-es csíkot a tekercsből, ami asszem 100cm széles. Jégkorong: Decathlon: https://www.decathlon.hu/jeghoki-korong-hivatalos--id_8392508.html https://www.decathlon.hu/jeghoki-korong-gyerekeknek--id_8331173.html https://www.decathlon.hu/hivatalos-hokilabda--id_8334379.html Egy 500-ast megér a próba. Én a krokodil-emelőnek az emelőcsészéjébe csináltam egy lépcsős betétet rétegelt-lemezből és ennek a tetejére ragasztottam szöveterősítésű gumilemez korongot. Ha az alváznyúlványod ép, akkor simán tudod középen emelni egy 2T-s krokodillal és mindkét kerék a levegőben van. Nyilván bakolni saját épséged miatt is érdemes. Mondjuk egy korábbi és meg nem valósult projektből kifolyólag van vagy 6 jégkorongom valahol valamelyik doboz mélyén... Annak idején szerelőasztal lábához kerestem talpakat és egy internetes fórumon hobby cnc-sek csináltak ebből vibrációelnyelő géptalpat. Ui: Emelőre való gumipogácsát esetleg itt is tartanak: Convoy Truck Shop: http://www.convoytruckshop.hu/
  9. Ugyan OFF a márka, de szerintem ezek az autótulajdonosok ma már másként vélekednének a fogyogató hűtővíz és az eltűnő motorolaj kérdésköréről.... https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/05/mitol_doglik_a_ford_ecoboost/ https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2018/11/08/igy_doglik_meg_a_ford_ecoboost/ű Ui: Egyes szíjas vezérlésű motoroknál (pl. Z16XE) ahol a vízpumpa a vezérlés része, egy elszálló vízpumpa okozta galiba komolyan le tudja ám rántani a családi költségvetést.
  10. A Felületvédelmi Kft. a Magtár utcában :http://feluletvedelem.com/ Én náluk csináltattam homokfúvás+porfestést. De őszinte leszek, az első tél már nyomot hagyott a felniken. Nem tudom mi lenne a jobb: horganyoztatni porfestés előtt vagy porfestés helyett valamilyen alapozóval alapozni és lefestetni.
  11. Biztosan motorolaj? Ha klímás az autód esetleg a klímából elszivárgó kenőanyag?
  12. Hello, Nézd meg az első teleszkóp rugótányérjában nincs-e kavics.
  13. Hello, Első körben tetesd rá TECH2 vagy más diagnosztikai műszerre. Lehet csak megkergült. Nővéremék digitklímás Astráján is volt valami hasonló hiba, talán akksi lemerülés vagy saru levételt követően.
  14. Végül is, Fahrenheitben még akár pontos is lehet... ([F°]-32) x 5/9 = [C°]
  15. Hello, A tükrök kontinentális autóból valóak, vagy angolból? Ha esetleg angol, akkor gondod lehet vele: a jobbkormányos autóknál más szögben áll a tükörház.De nincs komoly gond, kevés munkával átrakható a régi manuális házba is a motor. Ui: érdeklődés hiányában arra a két fehér tükörburkolatra rámozdulnék...
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.