Jump to content
OPEL FÓRUM

KMiki

Forummember
  • Content Count

    186
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

KMiki last won the day on January 31

KMiki had the most liked content!

Community Reputation

62 Segítőkész

About KMiki

  • Rank
    Fórumlakó

Személyes információ

  • Neme
    Férfi
  • Lakhely
    Pécs-Békéscsaba

MOTE clubcard

  • Autó(k)
    Ez már a múlt: Astra G 1.6 16V Caravan Z16XE (évj.:2000(?))
  • City
    Békéscsaba

Recent Profile Visitors

1,912 profile views
  1. Hello, Hátulról meg tudod oldani a magasságállítást egy 10mm-es dugókulccsal az inbuszos forgató fogaskerékre merőleges tengely végén. Talán szerencsésebb is, mint inbusszal tekerni, sajnos könnyen kikoptatja a műanyagban a belső kulcsnyílást.
  2. Hello, Ha esetleg kivételkor megsérülne, vagy csak mert jobb, az Insignia fúvóka is kompatibilis bele és az permetezve terít nem csak két sugárban.
  3. Hello, A régit nézted, hogy működik-e oda-vissza? Tedd át a másik oldali motor csatlakozójára és teszteld le. Nekem egyszer szétakadt a motorban egy csúszkás érintkező és amiatt nem ment rendesen. Ha lepattintod a régi fedelét, akkor látni fogsz benne egy nyomtatott áramköri lapon lévő csúszkát ezt célszerű megtisztítani és ellenőrizni, hogy mindkét irányban együtt mozog a tengellyel. A visszarakásnál annyi a trükk, hogy ki kell járatni a tengelyt maximumra és a fényszóró foncsorát kézzel úgy mozdítani (az egyik izzó nyílásán át), hogy a villa, amibe a tengely vége be kell akadjon, a legkijjebb legyen. Először összeakasztod a tengelyt a foncsorral, majd utána rakod a helyére a motort. Még valami: inkább rakd töltőre az akkut, mert 15 perc alatt nem tudja összeszedni magát. Ui.: ha nagyon nem boldogulsz a visszaakasztásnál, lehet célszerűbb kivenni a légszűrőházat, hogy jobban hozzáférj. Teszt idejére meg csatlakoztasd le a másik oldali izzókat így kevesebb fogyasztód megy.
  4. Kérdés, ha gyárilag TPMS-el szerelt az autó - márpedig 2014 november 1. után minden EU-ban forgalomba helyezett új autóban kötelező - akkor ilyet elfogadnak-e műszakin, ahol allítólag ellenőrzik a működését. Bár ez utóbbit még nem tudom sem megerősíteni sem cáfolni, mivel ez év novemberében lesz esedékes. Illetve, ha egy normál fém szelepsapkát (vagy egy jobb fajta műanyagot) képesek lenyúlni a parkolóban álló autóról, ez meddig maradna rajta? Szívás ez így-is úgy is.
  5. A gyári Ford még működik, felteszem azzal jött ki 3 évesen a gyárból, amik most a nyári szetten vannak. A téli szettbe ALCAR került, gondolom a gumis, ahova vitték ezt tartotta és nem akartak a gyári szenzor rendelgetésével vesződni. Az élettartamra nagyon eltérő adatokat találni,van ahol 4-5 évet írnak, de a gyakorlat mást mutat. Ha nem az akku térdel le, akkor a szeleptest rohad össze a felnivel - ez utóbbira megoldás a cserélhető szeleptest. De a gumiszerelést akkor sem ússza meg az ember. Az elemcsere, ha a gumi vagy műgyanta kiöntés eltávolítását+ a kerekek le/fel+gumi szerelésével, centrírozással járó szívást, nem számítjuk, talán lehetséges, de szerintem puszta időpazarlás. Én is elhoztam az elsőt, kapargáltam a fekete kiöntő gumit, de nem jutottam vele tovább. Ha kicserélem az akkut akkor mi lesz a következő? A nyomásszenzor, vagy valami az elektronikában? Minden egyes hiba után irány a gumiszerviz. Ezek nem javítgatásra vannak tervezve. Én meg nem akarom azzal tölteni a Pécs-Békéscsaba útjaimat, hogy 10 percenként resetelem, majd újra tanítom a rendszert. Mondjuk unalom ellen nagyon szuper, mintegy éberségi berendezés, csak a retinámat kisütő sárga lámpa a sebességmérő közepén este elég zavaró tud lenni. Én meg szeretek sötétben vezetni, mert akkor legalább haladni is lehet. Van olyan márka (asszem a KIA) ahol egyes modelleknél áttértek az indirekt (a kerekek forgásából számított) nyomásmérésre. Hogy ez most jobb-e vagy sem, mindenki döntse el maga. Az én álláspontom az, hogy inkább kellene nagyobb hangsúlyt fektetni a világítás nélkül vagy sötétben/rossz látásnál is csak DRL-el furikázó holdkóros kamikadze-k kivédésére.
  6. Hello, A személyes meglátásom a dologhoz a következő: Miről is van szó? Egy használati eszközről - mert a gépkocsi egy ilyen dolog - márpedig mint minden használati eszköz kopik, fárad. Legyen szó egy néhány tízezer EUR értékű gépkocsiról vagy egy pár millió EUR értékű ipari termelőeszközről. A használat során vagy csak az eszköz kora miatt a legtöbb alkatrésze előbb-utóbb cserére szorul. Most épp egy 10x éves, 150+ ezret futott technika van napirenden, amit kb. 5 éves korában a gyártó/tervező országban elad a tulajdonosa, mert ő teljesen tisztában van azzal a ténnyel, hogy a járművének eredeti (vagy azt megközelítő) állapotban tartása gyári (vagy azzal megegyező) minőségű alkatrészekkel és márkaszervizes árakkal már nem rentábilis. Inkább átteszi a hitelét/lízingjét stb. egy másik, új modellbe és tudja, hogy az nagy valószínűséggel nem fog alóla kiesni. Ez van. Mit várunk egy 10x éves, 150+ ezer km-t futott eszköztől, főleg, ha az előző tulajdonosnál un. "költségem nem volt vele" üzemeltetést kapott? Ez jó eséllyel annyit jelent, nem is foglalkozott vele, hogy az élettartam miatt cserére megjelölt alkatrészeket kicseréltesse vagy állapot szerinti karbantartást elvégeztesse. Ilyenkor minden hibátlanul lefutott kilométer ajándék. Nekem is volt részem ilyesmiben, belefáradtam ezért lecseréltem a vasat. Nem terveztem ugyan a cserét, mert másnak van prioritása, de a rozsdával nem akartam már küzdeni. Azt nem lehet otthon megjavítani. Most egy 3 éves másik márkában ülök és hidd el, ez is tud szórakoztatni, csak ép mással, máshogy... csak egy példa: TPMS (guminyomás érzékelő) szenzor a téli kerék szettben kb. két hét alatt a négyből kettő cserés lett és már újra jelez, valószínűleg a másik kettő is az lesz. Darabja 15ezer. Ugyan nem a gyári lett bele téve, de elég szívás, hogy csak 3 évet bírt ki. Ez egy ilyen dolog.
  7. Hello, Nem ilyesmiket keresgéltek? https://opeleseknek.hu/opel-csatlakozo-idom-menetes-csonk-m10es-menet-gm-gyari-0850250?search=csonk https://opeleseknek.hu/opel-vizcso-csatlakozo-idom-vizcspcsonk-vizpumpara-vizszivattyura-m8as-menet-10-12-14-benzin-gm-gyari-1336376?search=csonk https://mullerautowebshop.hu/vizcso/2191-cso-csonk-vizcso-a-vizpumpan-opel-m10.html Mintha valaki korábban írta, hogy talált M10X1 vagy M8X1 (de lehet, hogy G1/8-os) menettel légtechnikai vagy hidraulika csatlakozót.
  8. Hello, A Valeo önindítóknak van egy típushibája, mégpedig az, hogy a házon ragasztással rögzített 4db állandó mágnes ragaszása elengedhet és a mágnes a forgórészre tapadva önálló életet kezd. Erre én is az önindítót leszedve és az interneten kutakodva találtam. A hibajelenség: - indítózáskor furcsa hang (nem a bendix-recsegése), kicsit koppanós, mintha a behúzótekercs adná és utána ha forog az önindító inkább olyan sercegős. - a kulcs elfordításakor teljes BLACK-OUT, majd következő próbálkozáskor normálisan indít. A hiba leírását előbb egy svájci, majd egy Dél-afrikai BMW motoros fórumon angol nyelven találtam meg, mivel ezekbe a motorkerékpárokba is bőven jutott az ominózus Valeo indítómotorból: https://www.schweizerschrauber.ch/mot/r-elec.html http://www.largiader.com/tech/valeo/ Az enyémben az egyik mágnes leszakadt és feltapadt a forgórészre, majd ahogyan elforgott a forgórésszel, a következő mágnest palást mentén félbetörte és azzal együtt hol beszorult- hol el tudott forogni. Ebből adódott a furcsa zaj ill a teljes Black-out indításkor. Én egy felújított fél évig garis eredetit raktam be, mert az utángyártott kínairól nagyon lesújtó véleményt mondott az ember. Álláspontja szerint, szét sem szedi a cserébe leadott motorokat, nem tudja felújítani olyan vackerájok. Árban ugyanannyi volt, mint az utángyártott kínai. Az otthoni felújítás annyiban meggondolandó, hogy ha szabályoztatni kell a kommutátort, akkor azzal számolni kell. Egyébként minden kapható, maga a ház a mágnesekkel kb.5000 Forint.
  9. Hello, Mivel a tavasszal magam is átestem egy Z16XE 1.számú lambda cserén, írnék néhány gondolatot. A gép 2000 novemberi, feltételezhetően az eredeti szonda volt bent. Én BOSCH-t vettem Opel csatisat, nem akartam vacakolni a csatlakozó átrakásával. Nem kerítettem un. lambda szonda kulcsot (vagy dugókulcs fejet) ez így utólag vagy hiba volt vagy nem... A leömlő hővédő lemezének csavarjai - magam is meglepődtem - könnyen kijöttek. A szonda nagyon be volt rohadva. Kapta a csavarlazát - 3 fajtát már előző este, melegen, hidegen - de meg sem mozdult. Mivel elég elcseszett helyen van a leömlőben, továbbá nekem van egy elektromos előmelegítő betétem az egyik fagydugó helyén, így meg sem próbáltam megbontás nélkül rátenni a csillagkulcsot (na jó, ez így duma. de igen megpróbáltam, csak épp sehogyan sem sikerült fogást találni). Szépen lebontottam az elejét: lökhárító levesz, hűtőradiátor kiemel ,klímahűtő kifordít. De így sem akart megindulni. Próbáltam hajlított és egyenes csillagkulccsal is. semmi. Melegítettem, ugyan nem lángvágóval, csak PB gázforrasztó égővel (amivel a rézcsöveket forrasztják) semmi. A csillagkulcs már kezdte elnyalni a csavar sarkát, miközben le akart fordulni, ezért feladtam a próbálkozást. A vége az lett, hogy lesz-ami-lesz alapon elvágtam a szondát a hatlapú rész felett flex-el, így már rá tudtam tenni egy orosz hatlapú dugókulcs fejet és azzal megindítani nagyon kicsit. Olyan 1/32-eket mozdítva és csavarlazítózva kijött. Konklúzió: sok szép videó van a youtube-on a kivételről. Véleményem szerint a "mocskosul berohadt"-verziókat érdemes tanulmányozni. Mivel melegíteni csak korlátozottan lehet a környező dolgok miatt így az kb. felejtős, talán forró leömlő esetén, de az meg önsanyargatás szagú. A spec szerszám (lambda-kulcs), talán használható, ha odafér és felfekszik rendesen és meg tudod úgy nyomni, hogy lazítás közben ne forduljon le. Ha találsz értelmes áron, lehet megéri a beruházást. Minden esetre figyelni kell a klíma- és hűtőradiátorra, nehogy megsérüljön. Ha csillagkulcsot használnál, mindenképp olyat keress ami nem csillag, hanem hatlapú ugyanezt javaslom a dugókulcsnál is. Ami még kellhet: erőkar, erős hajtószár és kitartó jókedv!
  10. Hello, Nem hinném, hogy nagyon sérülékeny, ha érzéssel bánsz vele. Az enyémen szépen kitekeredett. Érdemes odakészíteni egy 1/2"-os (12-13 mm) gumicső darabot, amit a csonkra rá tudsz húzni, vagy egy pet palackból készített tölcsért. Így egy 5 literes kannába le tudod fejteni a fagyállót.
  11. Remélem érezhető volt a humor a sorok közöt... Ugyan nincs előttem a saját autóm de vettem már ki a hűtőket, biztosan egyenesnek kell lenniük. Nálam a Z16XE-n a klímahűtő előtt is van venti, szemből nézve a bal oldalon. A két hűtő között meg kb. 2 cm-es a rés. Ha eddig nem volt gondod vele, ne bántsd amíg jó. Arra figyelj, ahol nagyon közel van egymáshoz a két hűtő ott összegyülhet a kosz, levél, rovartetem és fokozza a korróziót. Ugyanez érvényes a két alsó sarokra is. Lehet, hogy a márkakereskedésben sérült, vagy valakinek szüksége volt egyre és cserélte... De az is lehet, hogy simán kijött így hajlott hűtővel a gyárból egy "péntek esti" vagy " hétfő reggeli" műszakban.
  12. Így bukik le a notorikus gyorshajtó... Bernoulli törvény a torlónyomásra: pt = ps + ( p/2*v2) https://hu.wikipedia.org/wiki/Torlónyomás Szerintem a torlónyomás nyomta be azt a hűtőt...
  13. A varázsszer: nylon harisnya - duplán. Vagy anyáról/barátnőről lerángatott combfix... -szintén duplán. Az export csomagolós cégek előszeretettel használnak a hagyományos macskaalomhoz (talán zeolit?) hasonló nedvességmegkötő anyagot. 0,5-1 kg tömegű csomagokban (topdry). A zsák anyaga leginkább a porszívók eldobható műszálas porzsákjához hasonlít. Most hogy ezt így leírtam, megvilágosodtam: miért is nem használom ezt a megoldást a harisnya helyett...?
  14. Hello, Ugyan nen hangzott még el a kérdés, de a külső-belső levegőkeringtető zsalu átvált? Ha kiveszed a kesztyűtartót látni fogod. Ha nem működik a megoldás itt a fórumon olvasható, vagy átállítod állandó külső állásba. Nem vizes a padlókárpitod? Sajnos előfordul. Ha klímás az autód akkor azzal is le lehet huzatni a párát. Szezonon kívül egyébként is javasolt hetente egyszer járatni kicsit az olaj miatt.
  15. Hello, Gumilemezt itt tudsz nézni: Pécsen a T&T&T kft: http://www.tttkft.hu/ Agro-Portéka: http://agro-porteka.hu/ A T&T&T-nél lehet venni 10-20cm-es csíkot a tekercsből, ami asszem 100cm széles. Jégkorong: Decathlon: https://www.decathlon.hu/jeghoki-korong-hivatalos--id_8392508.html https://www.decathlon.hu/jeghoki-korong-gyerekeknek--id_8331173.html https://www.decathlon.hu/hivatalos-hokilabda--id_8334379.html Egy 500-ast megér a próba. Én a krokodil-emelőnek az emelőcsészéjébe csináltam egy lépcsős betétet rétegelt-lemezből és ennek a tetejére ragasztottam szöveterősítésű gumilemez korongot. Ha az alváznyúlványod ép, akkor simán tudod középen emelni egy 2T-s krokodillal és mindkét kerék a levegőben van. Nyilván bakolni saját épséged miatt is érdemes. Mondjuk egy korábbi és meg nem valósult projektből kifolyólag van vagy 6 jégkorongom valahol valamelyik doboz mélyén... Annak idején szerelőasztal lábához kerestem talpakat és egy internetes fórumon hobby cnc-sek csináltak ebből vibrációelnyelő géptalpat. Ui: Emelőre való gumipogácsát esetleg itt is tartanak: Convoy Truck Shop: http://www.convoytruckshop.hu/
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.