Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

bluemirage

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    163
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    5

bluemirage last won the day on November 7 2016

bluemirage had the most liked content!

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra Classic II
  • Város
    Mosonmagyaróvár

Legutóbbi látogatók

1.851 profile views

bluemirage's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

72

Hírnév

  1. Megvolt az olajcsere. Továbbra is 2 db G-s Astra van a családban, szinte tök egyformák. Mindegyikben 75 ezer km van kb.... és mindegyik évente 10-12 ezer km-t megy, amióta nálunk van és nem egy bácsinál, akik csak hétvégente jártak vele a szomszéd tesco-ba. De ami a lényeg, hogy a csere után megszűnt az autó hangja, bentről nem is hallani. Tudom, hogy ez az állapot hétre-hétre romlani fog és egy idő után újra lesz motorhang az utastérben. (Classic II, azaz nincs érdemi motorteres hangszigetelés). De több év után is rácsodálkozom, hogy mennyit számít a friss olaj egy motornál... azaz maga az olaj mennyire fontos dolog. A használat módjától is függ, de Capuccinó effekt nincs egyik kocsi tanksapkáján sem. Utoljára ilyet a gyári GM-nél láttam, amikor a vásárlásuk utáni első évben ez került az enyémbe. A pároméba akkor még Castrol Magnatec ment, de után már én cserélem nála is az olajat és azt kapja amit az enyém. Így több év után sem fogunk változtatni... marad a Mobil Super 3000 XE 5W-30 Szűrők: MANN FILTER HU612/2X (utolsó években gyártott G Classic II-höz már ez hosszúkásabb, módosított kell) + MANN FILTER C30130 légszűrő. A használt olajszűrőn egy minimális csavarodás szokott lenni, emiatt mindig gondolkodom, hogy abból lehetne feljebb' lépni és más kipróbálni... Olajfogyás az évi 10-12 ezer km alatt, szint semmi. Egy csíkot megy le a nívópálcán a periódus végére, ezért nem is szoktunk utántölteni. Sajnos mindegyikünknél kell viszont hűtőfolyadékot pótolni az 1 év alatt. Kb. 1 decit vagy talán egy picivel kevesebbet... de ez akkor sem valami megnyugtató...
  2. Ahogy az előbb írták is: egy 2007-es az nagy eséllyel már a modernebb XEP jelölésű motorral van, azaz motorikusan kvázi H-s Astra. Mindenképpen 5W30, vagy jobb kell bele és a 10W40 nem ajánlott hozzá. Működik vele és van aki ezzel hajtja és állítja, hogy neki még működik az autója, de gondolom annál többet vársz el tőle, hogy működjön... Olvass vissza itt. Sok jó ajánlás van, vannak listák az ajánlott olajokról stb...
  3. Ha fontos az ADAC, akkor ebben a méretben 2 éve a Conti és Vredestein volt a sztár'. Saját vélemény: Ez már a harmadik kocsim, de nekem nyáron mindig csak ContiPremiumContact gumik voltak... Biztos választás. Nem kellett gondolkodnom. Sok autógyár első szerelésű abroncsként használja már régóta.
  4. Értem amit mondasz, de attól még a 185/65 R15 is gyári méret. Azzal került a legtöbb a forgalomba.
  5. 2014-ben adtam el az F Astra-mat akkor 290 ekm volt benne (óra szerint)... Az mostani tulaját (Piroskát) ismerem, tegnap találkoztam vele kés abban is 330 ekm van ... a valós közelebb lehet inkább a 400 ekm-hez (persze ezt nem mondtam neki). Csak GM olaj volt benne. De ezt a elnyűhetetlen 8 szelepest és azt az egész autót még az utolsó barna köpenyes szakik terveztek Rüsselsheim-ben. Ez volt a nyugatnémet Suzuki. Az utána jövő, olajra is kényes 14xep-es motornál erősen nem ajánlott a GM olaj. Szóval szerintem ne hasonlítsuk össze ebben a G-s topikban az almát a körtével... mondom ezt én is ex F Astra tulajként. A XEP-es motor sajnos olajérzékenyebb és még babusgatással is messze problémásabb, mint az ősi 8 szelepes. Ez van...
  6. A kinézett 5W-40-nek úgy tudom, hogy nincs dexos2-es minősítése, ami erősen ajánlott lenne. Persze.... vannak akiket ez nem zavar. De mivel számos jobbnál, jobb dexos2-es olaj közül lehet választani és ez az autó meg nem egy versenygép, hogy csúcs olaj kelljen bele.... ezért és sosem értettem, hogy miért van egyeseknél a csakazértsem' hozzáállás.
  7. Nekem ugyan 1,4-es van.Fogyasztási statisztikámat láthatod az aláírásban. Az 1,6-os nem feltétlenül eszik többet. Sőt bizonyos esetekben jobb is lehet az 1,4-esnél. A fogyasztás ennyire azonos autók mellett szinte kizárólag a vezetési stílustól és a használat körülményeitől függ. Az újabb XEP végződésű motorok néhány deci-vel kevesebbet fogyasztanak. Én a helyedben keresnék jó állapotú autót és ha azt egy 1,4-esben találnám meg, akkor azt venném... ha 1,6-osban pedig akkor azt. Amikor pályázok akkor pl. hiányát érzem, hogy nem 1,6-os az autóm, mert így már 130 környékén 4000-et forog a motor... és mivel az enyém 2008-as, azaz már a lengyel classic II... ezért a zajszigetelés hiánya miatt... akkor már túl hangos. 1,2-t semmiképpen ne vegyél! Városban is kevés a biztonságos és dinamikus vezetéshez, ha a klímát is bekapcsolod mellé.... akkor már nagy a baj a városi forgalomban... Emiatt aztán taposnod kell és szíváson kívül a végén még többet is ehet, mint egy 1.4-es. Már egy magyar középhegységben is kihívás vele rendesen közlekedni. Szóval egy kicsit gáz a szerelőd.
  8. Állítható deréktámaszt vegyél. Én évekkel korábban kaptam egy ehhez hasonló kéket és nagyon nagy segítség. Itt is van egy "deréktámasz autóba" stb. szavakra találsz.
  9. Típushiba... szerintem lassan megadja magát a tengely. Én nem szórakoztam sokat vele.
  10. Igen. De nem sokat ért, ahogyan a párom kocsijának sem. Az ózonos tisztítás után 1-2 nappal már újra jött vissza a szag. A vegyi szerintem tartósabb. Én többi nem viszem ózonra. 2:0 nálunk a befújós habos javára. Mi ide vittük a kocsikat. A "visszatérhetnek a szagok" pontban nem hiába van már előre magyarázkodás. De próbáld ki... ha nem nagy a baj nálad, akkor akár be is válhat.
  11. Párom autójánál és nálam is jelen van. Mindegyikben csak 50-60 ekm van... de amikor vettük már 20-30 ekm-nél is ezt csinálta. Amikor 23 eKm-el az Opel márkaszervízben ezt megmutattam, akkor mondták, hogy ez ilyen. Ha van kedvem, akkor hátramehetek a szervízbe, de majd minden motornál hallani fogom kisebb-nagyobb mértékben. Ha jobban szigetelt lenne a motor, akkor az utastérben nem is hallanám alapjáraton... de mivel a 2005 után G-s Astrákban szinte nincs is szigetelés, így mindent... mindig hallani fogok... a kopogást is... újonnan is. Azt is mondták, hogy sok pénzért tudnak rajta javítani, de nem szívesen, mert idővel vissza fog jönni a hang. Ezek a kopogó hangok szelepek hangjai... Sajnos az opel mérnőkei nem voltak ebben elég pengék. De számos más márkánál is megvan a kopogó szelep hang. A motor felső részéből jön. Hidrotőke nélküli autóknál is előfordul. Az indításkori vagy hidegen való kopogás nem gond... normál. Egy másik szerelő szerint is tömeges a jelenség és nemcsak egy adott márka, adott motor típusára jellemző. Ő viszont azt mondta, hogy a meleg alapjáraton való kopogással vagy főleg a terhelésnél jelentkezőnél hosszabb távon sajnos kezdeni kell valamit... de véleménye szerint idővel vissza fog térni, mert konstrukciós hiba. Ez az utolsó mondatrészlet egybe vág az Opel márkaszervízével.
  12. Az aláírásomban látható, hogy 1,4-es XEP-es benzines... NULLA olajfogyasztással... ami azért nem mindig jó hír. A páromnak egy néhány hónappal idősebb van... szintén ugyanilyen fogyasztással olajs is nulla, benzin és szinte tized pontosan annyi... Ő is mindig kiszámolja amikor tankol... csak nem vezeti táblázatban. Alapvetően az autó állapota ami számít a vásárlásnál... az újabbak úgyis már XEP-es motorral vannak. Az került a H-s Astra-ba is... pontosabban ugyanakkor... hiszen egyidőben futott az Astra Classic II és a H-s Astra gyártása. 1.4-es elvan klímával is... ha sokat mennék autópályán... akkor és csak akkor 1,6-ost keresnék. Az 1,4-es sokat kér benzinből baromság... Alapba elvi buktatós, hogy a kisebb űrtartalom többet fogyaszt... a fogyasztás számos dologtól függ... én nem foglalkoznék túl sokat ezzel a vásárlásnál. A lényeg az autó állapota. A fogyasztás pedig leginkább a sofőrön múlik illetve a használat körülményein. Nagyfaluban biztosan többet fog enni... mint vidéken hosszú utakon használva... stb... stb... Szerk: Előtte egy 2000-es évjáratú F Astra-m volt 1,4 8V. Az többet fogyasztott. Télen inkább 7 liter környékén... nyáron nagy ritkán 6 alatt. Még előtte egy 1996-os B-s Corsam, az is 6-7 között fogyasztott, ahogy az F Astra. De amíg a B-s Corsa a városban korrekt autó volt, addig az F-Astra a nulla dinamikával inkább egy mozgó forgalmi akadály. Már egy 1,4-es XEP-es Astra is más vezetési élmény városban, mint a F-es tehénkém. De cserébe az baromi csendes volt és országúton imádtam vele menni. Ezzel a morgóval csak városban jobb, de országúton nekem nem jön be az F-hez képest.
  13. Megnéztem a Mann oldalán. Szerintük a WK613-as az F-Astra X16 XEL motrához jó, míg a nálad is lévő WK512-es G-s Astra X16 XEL motrához. WK512 WK613 A második fülén lehet megnézni a hol alkalmazható típusokat.
  14. Szerintem neked Mann-ból a WK 613-as kell 16 XEL-es motorhoz. De vidd be a forgalmidat egy jobb bolthoz ahol rendes adatbázis... pl. Unix-os van és akkor kiderül. Szerintem olyan nem nagyon van, hogy elfelejtette, hiszen amikor az ember fizet, akkor még egy számla nélküli fusi falusi szerelőnél is végigmegy, hogy akkor főnök volt egyszer... ez meg ez... meg az... meg az... és akkor ez így összesen. A kép alapján én inkább úgy mondanám, hogy átvert.
  15. Lehet, hogy legközelebb én is csak tömítést cserélek. Mondjuk azt nem nagyon értem, hogy miért árulnak csavart kompletten, ráadásul elég nagy választékban... méghozzá számos gyártótól... Arra gondolok, hogy a világ boldogabbik felén nem szórakoznak a tömítéssel, hanem cserélik a csavart kompletten és kész..? Kb. 3 Euro... Ami nekik semmi.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.