Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Általános műszaki problémák


hemi

Recommended Posts

Sziasztok. Sok segítséget szoktam itt kapni, próbálok annyit visszaadni, amennyit tudok. Igaz, az én műszaki problémáim sokakéhoz képest lepkefing jellegűek.

Most csak azért jelentkezem, hogy aki tetőkárpit felújításban gondolkodik, én erre jutottam:

Az olx-en vettem 2,5m kárpitot, egyszínűt, szivacsosat 3800 Ft-ért (postázva). A színe nem pont az lett "mint a fotón", de így jártam. Örülök, hogy nem a kispöttyöset vettem (amiben rombusz-raszterben sötét pontok vannak világos alapon) mert azt nem tudtam volna pontosan a kocsi hossztengelyével párhuzamosan feltenni, az ziher.

Ragasztót a ragasztonagyker.eu-n vettem, QAC HCA-t. Ez elvileg bírja a hőt. 3400 pénzbe került. Caravan-ra ippeg elég, én majdnem elszúrtam, túl sokat fújtam az elején. Még így is kérdéses, hogy eleget tudtam-e fújni a végére. Jövő nyáron kiderül...

20141003632490.jpg

2014100363678.jpg

A régi szivacs olyan mint a vattacukor, ragad, eltömíti a drótkefét, a spakli meg kiszúrja a kérget. Én egy meghajlított rézlappal tudtam lekaparni.

20141003646.jpg

2014100363342.jpg

Az A oszlopnál lett egy kis gyűrődés, a sarkokban látszik, de nincs szem előtt. Ragasztás után kis mázolóhengerrel próbáltam lenyomtatni a szivacsot a kéregre. Egyelőre fent maradt. :icon1:

20141004649.jpg

Most van egy autóm új tetőkárpittal és lyukas kipufogóval. . .

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Sok segítséget szoktam itt kapni, próbálok annyit visszaadni, amennyit tudok. Igaz, az én műszaki problémáim sokakéhoz képest lepkefing jellegűek.

Most csak azért jelentkezem, hogy aki tetőkárpit felújításban gondolkodik, én erre jutottam:

Az olx-en vettem 2,5m kárpitot, egyszínűt, szivacsosat 3800 Ft-ért (postázva). A színe nem pont az lett "mint a fotón", de így jártam. Örülök, hogy nem a kispöttyöset vettem (amiben rombusz-raszterben sötét pontok vannak világos alapon) mert azt nem tudtam volna pontosan a kocsi hossztengelyével párhuzamosan feltenni, az ziher.

Ragasztót a ragasztonagyker.eu-n vettem, QAC HCA-t. Ez elvileg bírja a hőt. 3400 pénzbe került. Caravan-ra ippeg elég, én majdnem elszúrtam, túl sokat fújtam az elején. Még így is kérdéses, hogy eleget tudtam-e fújni a végére. Jövő nyáron kiderül...

A régi szivacs olyan mint a vattacukor, ragad, eltömíti a drótkefét, a spakli meg kiszúrja a kérget. Én egy meghajlított rézlappal tudtam lekaparni.

Az A oszlopnál lett egy kis gyűrődés, a sarkokban látszik, de nincs szem előtt. Ragasztás után kis mázolóhengerrel próbáltam lenyomtatni a szivacsot a kéregre. Egyelőre fent maradt. :icon1:

Most van egy autóm új tetőkárpittal és lyukas kipufogóval. . .

Szép lett. :icon13: Nekem is itt van az új kárpitanyag, én vajszínű műbőrt teszek most fel. Az első nekifutás olyan 2-3 évig tartott aztán megerszkedett, elengedte a pálmatex. Most úgy gondolom Tesa ragasztósprét hazsnálok, kifejezetten kárpithoz valót, hőállót. Csak lusta vagyok nekiállni. :lurker: Pedig nekem nem lenne már nagy munka a szivacs le lett már túrva róla, csak ki kell szedni és lehúzni a régi műbőrt, és felragasztani az újat. Mindkét oldalt be kell vele fújni vagy csak az egyiket?

Link to comment
Megosztás:

Szép lett. :icon13: Nekem is itt van az új kárpitanyag, én vajszínű műbőrt teszek most fel. Az első nekifutás olyan 2-3 évig tartott aztán megerszkedett, elengedte a pálmatex. Most úgy gondolom Tesa ragasztósprét hazsnálok, kifejezetten kárpithoz valót, hőállót. Csak lusta vagyok nekiállni. :lurker: Pedig nekem nem lenne már nagy munka a szivacs le lett már túrva róla, csak ki kell szedni és lehúzni a régi műbőrt, és felragasztani az újat. Mindkét oldalt be kell vele fújni vagy csak az egyiket?

Köszi. Azért van ugye vele némi szöszmötölés, kiszedésnél/berakásnál, ha nem akarod teljesen szétbontani a belteret, nem? Dehát rajta, addig csináld, amíg jóidő van!

Mindkettőt be kell fújni. Egy hibája van ennek a ragasztónak, hogy a munka 2 fázisban megy, egyszerre a fele felületet ragasztja az ember. A kettő között van egy 4-5 perc szünet (ennél fújás után 2-4 percet kell várni, amikor már kézhez nem ragad, akkor összeilleszteni, aztán hengerelni). A második fújásnál már nem volt olyan szép a szórásképe, hiába fújtam egyet fejjel lefelé vele hogy be ne száradjon.

Ja és nem mindenhol vágtam ki a kárpitot, pl a vezetőülésnél a kapaszkodó helyének a dugóit nem is tettem vissza.

Link to comment
Megosztás:

Köszi. Azért van ugye vele némi szöszmötölés, kiszedésnél/berakásnál, ha nem akarod teljesen szétbontani a belteret, nem? Dehát rajta, addig csináld, amíg jóidő van!

Mindkettőt be kell fújni. Egy hibája van ennek a ragasztónak, hogy a munka 2 fázisban megy, egyszerre a fele felületet ragasztja az ember. A kettő között van egy 4-5 perc szünet (ennél fújás után 2-4 percet kell várni, amikor már kézhez nem ragad, akkor összeilleszteni, aztán hengerelni). A második fújásnál már nem volt olyan szép a szórásképe, hiába fújtam egyet fejjel lefelé vele hogy be ne száradjon.

Ja és nem mindenhol vágtam ki a kárpitot, pl a vezetőülésnél a kapaszkodó helyének a dugóit nem is tettem vissza.

A pálmatexel is úgy csinátam, hogy ráterítettem a kárpitot a hordozóra, aztán középről felhajtottam, ha jól emlékszem 4 részletben lett ragasztva ugye ott is megkentem mindkét oldalt majd várni kellett. A kiszedésnél majd lesz egy kis gond, mert ha jól emlékszem mindegyik első ajtónál felragasztottam a gékert, de majd valahogy kijátszom alóla. Van még egy plussz világítás kapaszkóm, lehet akkor itt lesz a lehetőség befaragni a vezetőoldalra ugye itt fúrni is kell a tetőmerevítésbe. Meg lehet teszek valami szigetelőanyagot a tetőkárpit és a lemez közé. Neked is potyogott olyan salakszerű valami? Úgy nézett ki mint a hegesztési salak.

Link to comment
Megosztás:

A pálmatexel is úgy csinátam, hogy ráterítettem a kárpitot a hordozóra, aztán középről felhajtottam, ha jól emlékszem 4 részletben lett ragasztva ugye ott is megkentem mindkét oldalt majd várni kellett. A kiszedésnél majd lesz egy kis gond, mert ha jól emlékszem mindegyik első ajtónál felragasztottam a gékert, de majd valahogy kijátszom alóla. Van még egy plussz világítás kapaszkóm, lehet akkor itt lesz a lehetőség befaragni a vezetőoldalra ugye itt fúrni is kell a tetőmerevítésbe. Meg lehet teszek valami szigetelőanyagot a tetőkárpit és a lemez közé. Neked is potyogott olyan salakszerű valami? Úgy nézett ki mint a hegesztési salak.

Szigetelésnek maradék üveggyapot jó lenne mögé, nem?

Salak, tényleg az volt benne. Nem bírtam rájönni, mi az. Valami csontra száradt gumiszerű ragasztó lehetett? Azzal ragasztották be a gumit a sarkokba, hogy ne kússzon el? Nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Szigetelésnek maradék üveggyapot jó lenne mögé, nem?

Salak, tényleg az volt benne. Nem bírtam rájönni, mi az. Valami csontra száradt gumiszerű ragasztó lehetett? Azzal ragasztották be a gumit a sarkokba, hogy ne kússzon el? Nem tudom.

Á gyapott semmiképpen. Akkor is megörülnék amikor feltömködöm, telepotyog az utastér, meg közben is azért csak jutna ki. Van olyan radiátor mögé tehető alu kasirozású hungarolcell tekercsem. Az ajtóba akartam tenni a gyári fólia helyére, de ott nem jó, mert gyenge és szakad ahogy igazgatom, de a tetőnél ellessz, felragasztom, aztán ha el is engedné a ragasztó akkor sem tud hová esni. Én úgy láttam hogy a tetőlemez és a merevítések között van ez a salak alapból, csak valahogy megszáradt és potyog.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Sok segítséget szoktam itt kapni, próbálok annyit visszaadni, amennyit tudok. Igaz, az én műszaki problémáim sokakéhoz képest lepkefing jellegűek.

Most csak azért jelentkezem, hogy aki tetőkárpit felújításban gondolkodik, én erre jutottam:

Az olx-en vettem 2,5m kárpitot, egyszínűt, szivacsosat 3800 Ft-ért (postázva). A színe nem pont az lett "mint a fotón", de így jártam. Örülök, hogy nem a kispöttyöset vettem (amiben rombusz-raszterben sötét pontok vannak világos alapon) mert azt nem tudtam volna pontosan a kocsi hossztengelyével párhuzamosan feltenni, az ziher.

Ragasztót a ragasztonagyker.eu-n vettem, QAC HCA-t. Ez elvileg bírja a hőt. 3400 pénzbe került. Caravan-ra ippeg elég, én majdnem elszúrtam, túl sokat fújtam az elején. Még így is kérdéses, hogy eleget tudtam-e fújni a végére. Jövő nyáron kiderül...

A régi szivacs olyan mint a vattacukor, ragad, eltömíti a drótkefét, a spakli meg kiszúrja a kérget. Én egy meghajlított rézlappal tudtam lekaparni.

Az A oszlopnál lett egy kis gyűrődés, a sarkokban látszik, de nincs szem előtt. Ragasztás után kis mázolóhengerrel próbáltam lenyomtatni a szivacsot a kéregre. Egyelőre fent maradt. :icon1:

Most van egy autóm új tetőkárpittal és lyukas kipufogóval. . .

gyökérkefe, körömkefe elég jól hozza a régi szivacsot

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Á gyapott semmiképpen. Akkor is megörülnék amikor feltömködöm, telepotyog az utastér, meg közben is azért csak jutna ki. Van olyan radiátor mögé tehető alu kasirozású hungarolcell tekercsem. Az ajtóba akartam tenni a gyári fólia helyére, de ott nem jó, mert gyenge és szakad ahogy igazgatom, de a tetőnél ellessz, felragasztom, aztán ha el is engedné a ragasztó akkor sem tud hová esni. Én úgy láttam hogy a tetőlemez és a merevítések között van ez a salak alapból, csak valahogy megszáradt és potyog.

,

gondolom ne rezegjen, ne dörzsöljék egymást. olyan mint ami kb a tetőablaknál van? szerintem az rezgéscsillapítás miatt van ott, ne legyen olyan lemez hangja az autónak mint a 2t wartburgnak, meg barkasnak

Link to comment
Megosztás:

,

gondolom ne rezegjen, ne dörzsöljék egymást. olyan mint ami kb a tetőablaknál van? szerintem az rezgéscsillapítás miatt van ott, ne legyen olyan lemez hangja az autónak mint a 2t wartburgnak, meg barkasnak

Én szigeteltem lakást üveggyapottal, nem vakaróztam se közben, se utána.

Jogos a rezgéscsillapítás. Tényleg az lehetett.

És még amit kifelejtettem: tetőkárpit csere előtt meg kell szüntetni a beázásokat... (Caravan: tetősín csavaroknál)

Link to comment
Megosztás:

Nálam is aktuális lesz a szigetelés, mert levan bontva az utastér. Én polifoam alapú hőtükröt gondoltam felragasztani, attól még pont tud mozogni a roló is. Kérdés hogy mivel kéne a lemezre felragasztani?

Én szigeteltem lakást üveggyapottal, nem vakaróztam se közben, se utána.

Jogos a rezgéscsillapítás. Tényleg az lehetett.

És még amit kifelejtettem: tetőkárpit csere előtt meg kell szüntetni a beázásokat... (Caravan: tetősín csavaroknál)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy amióta bejöttek az éjszakai hidegek, főleg reggel mikor megyek az autóval melóba, kigyorsításoknál a motorhang mellé még valamilyen traktor szerű hang is társul és nem tudom behatárolni, hogy pontosan honnét jön. Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Mi lehet a probléma?

Üdv,

Zoli

Link to comment
Megosztás:

Nálam is aktuális lesz a szigetelés, mert levan bontva az utastér. Én polifoam alapú hőtükröt gondoltam felragasztani, attól még pont tud mozogni a roló is. Kérdés hogy mivel kéne a lemezre felragasztani?

Kétoldalas ragasztószalag? Csak a nyári melegtől előbb-utóbb lejöhet. Azt megkérdezhetem, mért akarjátok hőszigetelni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy olyan problémám, hogy amióta bejöttek az éjszakai hidegek, főleg reggel mikor megyek az autóval melóba, kigyorsításoknál a motorhang mellé még valamilyen traktor szerű hang is társul és nem tudom behatárolni, hogy pontosan honnét jön. Találkozott már valaki ezzel a jelenséggel? Mi lehet a probléma?

Üdv,

Zoli

Ha a motortér felől jön, és nem valami lógó lemez akkor lehet, hogy hidrotőke, esetleg határra állított gyújtás, ha régi elosztósról beszélünk.

Link to comment
Megosztás:

Én szigeteltem lakást üveggyapottal, nem vakaróztam se közben, se utána.

Jogos a rezgéscsillapítás. Tényleg az lehetett.

És még amit kifelejtettem: tetőkárpit csere előtt meg kell szüntetni a beázásokat... (Caravan: tetősín csavaroknál)

Én így szoktam gyapotozni:

1615942-20141008-YkDDEP.jpg

Ha a motortér felől jön, és nem valami lógó lemez akkor lehet, hogy hidrotőke, esetleg határra állított gyújtás, ha régi elosztósról beszélünk.

Ha van: szekunder levegő fuvóka?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy X16SZR motorkódú f astrám van, ami motorcsere után lett beletéve, előtte Egy C16NZ motor volt benne.Sok gond van a verdával, de legnagyobb az, hogy nagyobb gázadásnál megtorpan, főleg nagyobb sebességi fokozatokban.A Check engine folyamatosan világít benne.kivillogtattam a hibakódokat, a 47-es, 33, és 22 jött ki. az EGR szelep le lett zárva, de a probléma továbbra is fent áll.Egyébként se a belső, se a külső ventillátor nem megy benne.Az alapjárat néha jó, néha meg ha kinyomom a kuplungot felmegy.Néha olyat is csinál, hogy teljesen lemegy az alapjárat, és lefullad.Valami ötlet?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy X16SZR motorkódú f astrám van, ami motorcsere után lett beletéve, előtte Egy C16NZ motor volt benne.Sok gond van a verdával, de legnagyobb az, hogy nagyobb gázadásnál megtorpan, főleg nagyobb sebességi fokozatokban.A Check engine folyamatosan világít benne.kivillogtattam a hibakódokat, a 47-es, 33, és 22 jött ki. az EGR szelep le lett zárva, de a probléma továbbra is fent áll.Egyébként se a belső, se a külső ventillátor nem megy benne.Az alapjárat néha jó, néha meg ha kinyomom a kuplungot felmegy.Néha olyat is csinál, hogy teljesen lemegy az alapjárat, és lefullad.Valami ötlet?

látom akkor hasznos csere volt :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy X16SZR motorkódú f astrám van, ami motorcsere után lett beletéve, előtte Egy C16NZ motor volt benne.Sok gond van a verdával, de legnagyobb az, hogy nagyobb gázadásnál megtorpan, főleg nagyobb sebességi fokozatokban.A Check engine folyamatosan világít benne.kivillogtattam a hibakódokat, a 47-es, 33, és 22 jött ki. az EGR szelep le lett zárva, de a probléma továbbra is fent áll.Egyébként se a belső, se a külső ventillátor nem megy benne.Az alapjárat néha jó, néha meg ha kinyomom a kuplungot felmegy.Néha olyat is csinál, hogy teljesen lemegy az alapjárat, és lefullad.Valami ötlet?

Ötlet : vidd vissza oda ahol motort cseréltek (egy kissé sok a probléma)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy X16SZR motorkódú f astrám van, ami motorcsere után lett beletéve, előtte Egy C16NZ motor volt benne.Sok gond van a verdával, de legnagyobb az, hogy nagyobb gázadásnál megtorpan, főleg nagyobb sebességi fokozatokban.A Check engine folyamatosan világít benne.kivillogtattam a hibakódokat, a 47-es, 33, és 22 jött ki. az EGR szelep le lett zárva, de a probléma továbbra is fent áll.Egyébként se a belső, se a külső ventillátor nem megy benne.Az alapjárat néha jó, néha meg ha kinyomom a kuplungot felmegy.Néha olyat is csinál, hogy teljesen lemegy az alapjárat, és lefullad.Valami ötlet?

Így onlájn senki nem fogja látni, hogy mi lett lehagyva és hol, vagy mi lett elsz,rva és hol. Viszont az biztos, hogy ez a művelet nem minősül befejezett munkának. Lehet hogy vissza kéne vinni. Illetve nem biztos. Ha elsőre, úgy hogy ki is lett fizetve, nem tudta megcsinálni, akkor nem sok esély van rá, hogy kényszerből, idegesen mert "hisztis a kuncsaft" hozzáállással sikerülni fog. Az biztos hogy szét kell szedni, végignézni az egészet. Nincs egy "varázskábel" amit a mester elfelejtett bekötni, és hirtelen minden megjavul.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nemrég vettem a verdát, elég olcsón. A motrot még az előző tulaj cseréltette, ez a lehetőség kilőve, hogy oda visszavigyem. Gondoltam ráköltök valamennyit, és lesz egy jó verdám, hát lehet hogy nem is keveset kell rá költeni.

Üdv, nézd meg a nagy fekete kupak mögött-alatt a csöveket az inejktorháznál, megy be egymás fölött kettő olyan 1 centi vastag a felsőnek kell mennie a MAP-szenzorhoz az alsónak a szelepefedélhez ez a kartergázcső. Mivel kivették a motor lehet felcserélték őket, ez beleszól nagymértékben az alapjáratba. Az EGR-fizikailag le lett falazva, vagy csak a csati le lehúzva?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv, Köszi a választ.Megnéztem a csöveket amiket mondtál, elvileg azok jók, ha jókat néztem.:) Igen, le lett falazva fizikailag is, de lehet hogy a baj itt van.Hajlékony, alulemez szerű dologgal falaztam le, kandallózásnál használják, ezt az anyagot. Kicsit hasonlít az alufóliára, de attól erősebb.Falazás után mentem egy próbakört, az autó teljesen megváltozott, nem torpant, új erőre kapott. Leállítottam, pár óra múlva mentem vele, aztán visszatért megint a torpanás.Egyébként ez a torpanás se mindig egyforma, van amikor csak 5.-ben jön elő, van amikor minden sebességi fokozatban.

Link to comment
Megosztás:

Üdv, Köszi a választ.Megnéztem a csöveket amiket mondtál, elvileg azok jók, ha jókat néztem. :) Igen, le lett falazva fizikailag is, de lehet hogy a baj itt van.Hajlékony, alulemez szerű dologgal falaztam le, kandallózásnál használják, ezt az anyagot. Kicsit hasonlít az alufóliára, de attól erősebb.Falazás után mentem egy próbakört, az autó teljesen megváltozott, nem torpant, új erőre kapott. Leállítottam, pár óra múlva mentem vele, aztán visszatért megint a torpanás.Egyébként ez a torpanás se mindig egyforma, van amikor csak 5.-ben jön elő, van amikor minden sebességi fokozatban.

Érdemes lenne megnézni akkor a falazást, kiszedve. Én anno sörösdobozból vágtam lapot, és tettem be, de azt 2 nap alatt "megette". A festékesdoboz fedele már tovább bírta :D

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem egy X16SZR motorkódú f astrám van, ami motorcsere után lett beletéve, előtte Egy C16NZ motor volt benne.Sok gond van a verdával, de legnagyobb az, hogy nagyobb gázadásnál megtorpan, főleg nagyobb sebességi fokozatokban.A Check engine folyamatosan világít benne.kivillogtattam a hibakódokat, a 47-es, 33, és 22 jött ki. az EGR szelep le lett zárva, de a probléma továbbra is fent áll.Egyébként se a belső, se a külső ventillátor nem megy benne.Az alapjárat néha jó, néha meg ha kinyomom a kuplungot felmegy.Néha olyat is csinál, hogy teljesen lemegy az alapjárat, és lefullad.Valami ötlet?

Ez a 3 hibakód az EGR-re, a Map-szenzorra és a fojtószelepállás-érzékelő potméterre vonatkozik, ezeket nézd át, ill. a kábeleket, az ECU-nál a csatlakozót.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.