Adam1

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    4.988
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

  • Days Won

    7

Adam1 last won the day on July 31 2016

Adam1 had the most liked content!

Hírnév

191 Segítőkész

1 követő

Adam1 névjegye

  • Felhasználói rang
    Fórumlakó
  • Születésnap

Város, Autók

  • Város
    Zalaegerszeg

Személyes információ

  • Neme
    Férfi

Legutóbbi látogatók

4.930 profile views
  1. Vannak erre elektronikák, keress rá a neten.
  2. Akkor nincs más hátra, mint előre. Rendbe kell tenni. Hogy melyik utat választod, rajtad áll. Ép lökös (új vagy bontott) plusz alatta lévő dolgok rendbe tétele, vagy további kókler megoldások. Széles a lehetőségek tárháza
  3. Ez azért nem kínai bucsus műanyagból van, nem deformálódik el a melegtől Inkább a benyomódás miatt deformálódott el, ami a karambol miatt kérte. Ezt a lökhárítót cserélni kellene, plusz alatta megnézni, hogy a sárvédő lemez, illetve alul a nyúlványok mennyire mentek el. Ha sikerült beszerezned egy bontott vagy egy új lököst, akkor próbáld fel a helyére, és meglátod, hogy felmegy-e rendesen, vagy hézag marad azzal is. Rendbe kell tenni, ezen nincs mit tovább ragozni. Kár, hogy csak most vetted észre, bele kellett volna alkudni az árba.
  4. Most akkor el is szakadt a szíj? Gondolom igen, mert törte a himbákat. Egyébként ha szakadt a szíj, akkor szerintem mindenképpen le kell venni a hengerfejet, mert az a szelep, ami érintkezett a dugattyúval, az már nem fog jól zárni. Ez pedig nemcsak érintkezés, hanem egy nagy ütés. Isuzu motornál pl szelephézag lapka csere esetén is nagyon vigyázni kell, hogy nehogy olyan szelep legyen lenyomva, amelyikhez tartozó dugattyú felső holtponton van. Mert kicsit felkoppan, pár tized mm-t elmegy, aztán vége.
  5. Csak nehogy hajtókarcsapágy miatt kopogjon, arra figyelj.
  6. Kérdés, mi változott, miután elkezdte megenni a szíjat? Opel dieselről van szó? Isuzu, vagy német diesel?
  7. Én csak annyit tudok mondani, hogy a bowdenes tempomat húzogató motornak sincs visszajelző kimenete. Biztos nem nehéz behúzni a vezetéket, ha az ember tudja, hogy hova kell kötni a másik végét.
  8. Ne univerzálist építs be, amit vaterán, e-bay-on árulnak. Ha gyári elektromos ablakos, akkor van hozzá speciális felhúzó elektronika (nem gyári). Neten nézz utánna.
  9. Motorcserém volt nemrég. Az előző motornál, ha hidegindítás után utóizzítás közben levettem a tápot az izzítógyertya hídról, azaz kikapcsoltam az utóizzítást, elkezdett fulladozni a motor, közben elkezdett füstölni, és ha 10-15 másodperc múlva nem nyomtam vissza a vezetéket a hídra, le is fulladt a motor. Az új motornál ilyet nem tapasztaltam: Hidegindítás után egyből lekapcsoltam az utóizzítást, a motor szinte megkönnyebbült, hogy nem fogja a nagy terhelés a generátort, de semmi különös, kicsit kopogósabb lett a motor járása, de füstnek, fulladozásnak semmi nyoma. (Kb 5 fok celsius volt mindkét esetben) Mitől lehet ez szerintetek? Az előző motor kicsit lágyabban járt, mint az új. Ugyanaz az adagoló, cserekor át lett szerelve az immo megtartása miatt. (Generátor, szervo szintén át lett szerelve, bár ezek most mellékesek). Előtöltés indikátor órával lett beállítva. Szerintetek? Látható füstje egyik motornak sincs. A régi motornak az az orrfacsaró, elviselhetetlen szagú kipuffogógáza volt, az újnak nem olyan kellemetlen.
  10. Azt is nézd meg, hogy üzemmeleg motornál nem-e izzít tovább. Azok az izzítógyertyák, amik benne vannak, elég jól bírják a percekig való folyamatos izzítást, 4-5 percig nyomja az izzításvezérlő indítás után. De azért nem a végtelenségig.
  11. Az még lehet, hogy a hőmérséklet kapcsoló - ami a termosztátházba van becsavarva és 55 fokon kapcsol - rossz, vagy le van szakadva a vezetéke. Így állandóan izzít.
  12. Az egy sima motor, nem solenoid. A csatlakozónál szokott gondja lenni, elég szar az a megoldás. Próbáld meg 12V-al megvezérelni. Polaritás cserével nyit-zár.
  13. Valahogy így kellene indulnia, ha minden rendesen be van állítva: https://drive.google.com/open?id=0BzhiL_twDpeJRGZxN2xndVNOZ3c Igaz, hogy garázsban van, de csak 0,5 fok volt reggel.
  14. A kipuffogó füstöl-e, ez a kérdés. Nem arról van szó, hogy jó, vagy nem jó. Ha indítás után füstöl, mint ez, akkor kap üzemanyagot, csak nem tudja rendesen eldolgozni. https://www.youtube.com/watch?v=BbSr_y9asqs A rendesen el nem égetett üzemanyagot kitolja szürke-fekete füst formájában. Azt tudni kell ezekről az előkamrás dieselekről, hogy izzítógyertya nélkül ilyen hidegben gyakorlatilag esélytelen az indítás. Akármilyen jó a kompresszió, és a porlasztótcsúcs. Az üzemanyagot a vörösen izzó izzítógyertya gyújtja meg az első 1-2 percben. Ha indítás után már szépen jár a motor, nem füstöl, megy rendesen, akkor a porlasztócsúcs hibája gyakorlatilag kizárható. Ha nincs füstölés, akkor viszont nem kap üzemanyagot rendesen a motor. De ez az indítózás nekem még akkor is soknak tűnik. Mikor kifogy a tankból az üzemanyag, és teljesen levegős lesz a rendszer, és teljesen a nulláról a tankból kell felszívnia, akkor is hamarabb el kell ennek indulnia. Holnap reggel indításról csinálok egy videót, hogy nekem hogy indul. Kb 0-1 fok van a garázsban.
  15. Ha már a turbók különbségéről volt szó, a 95 előtti (műanyag szívósoros Vectra A) és a 95 utáni (fém szívósoros blokk - Vectra B) és hengerfej is különbözik egy kismértékben. A 95 előtti hengerfej bordázott, arról lehet felismerni. Illetve egy M8-as menetes furat hiányzik róla, ahova a turbó szívócsövet (ami 3 daraból van összerakva) rögzíteni kell, viszont a helye, a felöntés megvan. A 95 utáni változaton a a turbó szívócső egy darabból van, és műanyag, a hengerfej helyett a turbó fém nyomócsőhöz van rögzítve. A régi hengerfej gond nélkül jó az új helyett, fordított esetben, új blokkra régi hengerfejet rakva ez a furat hiányozhat, de nélkülözhető, vagy szükség esetén ki lehet alakítani könnyen. Különbözik még az olajhűtő, illetve a rögzítése, ami a 95 előtti változatokon plusz egy csavarral van a blokkhoz rögzítve (hátul, az adagoló mögött). Ez a menetes furat a 95 után blokkról hiányzik (a helye a felöntés megvan), mert itt az olajhűtő henger alakú, és csak az olajszűrő központi csapján lévő anya rögzíti. A régi blokkra gond nélkül felmegy az új olajhűtő, de a régi olajhűtőt az új blokkra rakva a rögzítési pont hiányozhat. Az olajnívó pálca, illetve annak vezető csöve is különbözik, ami levezeti az olajteknőbe. A nívópálca csak a csövével együtt cserélhető, mert különbözik a hosszuk, viszont nálam a régi blokkból nem jött ki az olajnívócső. Erőltetni nem akartam. Különbözik még a vezérműszíj feszítőgörgő is, mivel a motor rögzítése más. Viszont minden furat megvan a régi és az új blokkon is, szóval mindkét féle feszítő felmegy mindkét blokkra. Viszont az adott motor függesztő konzoloz csak a megfelelő feszítőgörgő megy fel. A vízpumpa is különbözik, más a szíjtárcsája, illetve más a főtengely ékszíjtárcsa is. Az adagolónál a 95 előttieken nincs immo, az újabbakon van. Az immós kocsiba az immo nélküli adagoló simán jó, fordítva viszont nem. A turbó alatt elmenő kisvízköri fémcső, illetve annak alumínium becsatlakozása a blokkba (a vízpumpa mellett) is különbözik. A régi verziónál fém cső becsatlakozása túl közel van az alumínium csonkhoz, emiatt a klímakompresszor és a szervoszivattyú tartókonzolját nem lehet felszerelni. Ezt könnyen arról lehet felismerni, hogy az új verziónál a turbó a turbó hűtőcsöve az alumínium csonkba, régi verziónál a vas csőbe csatlakozik bele. Ha nincs klíma, akkor a régi verzió is jó, ha van, akkor mindenképpen az új kell. Ha valakinek motort kell cserélni, és régi helyett új, vagy új helyett régi motort tud csak szerezni, ezeket tartsa szem előtt.