Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Benzines motorral kapcsolatos problémák, kérdések


akzo

Recommended Posts

1 hour ago, ATOM2030 írta:

Sziasztok! Szeretném kérni a segítségeteket!

Van egy Opel Astra H 2006-os 1.6-os X16xep motor kódu autóm. Azt csinálja, hogy alapjáraton a fordulatszámmérő ugrál, kb 700 és 750 között. A másik probléma, hogy ha váltok, benyomom a kuplungot akkor a fordulatszám nem esik le egyből hanem a lenyomást követően megy még 200-300 fordulattal feljebb és utána esik le? Akinek van a problémában tapasztalat, kérem írja meg mi lett a megoldás!

Válaszaitokat előre is köszönöm!

Üdv!

Szia!

A fordulatszám ingadozás legtöbbször EGR hiba szokott lenni tudtommal. Nem is a szelep, hanem a szívóóldalon a járatok tudnak eltömődni.

A gázreakció szerintem az elektronikus gázpedál és az euro4 velejárója. (enyém is ilyen)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

23 minutes ago, kisp113 írta:

Szia!

A fordulatszám ingadozás legtöbbször EGR hiba szokott lenni tudtommal. Nem is a szelep, hanem a szívóóldalon a járatok tudnak eltömődni.

A gázreakció szerintem az elektronikus gázpedál és az euro4 velejárója. (enyém is ilyen)

 

Köszönöm a válaszod!

És ezt az EGR szelepet lehet tisztítani, vagy csere? (és hol találom, ha lehet tisztítani ill. mivel?) Köszi

Link to comment
Megosztás:

21 minutes ago, ATOM2030 írta:

 

Köszönöm a válaszod!

És ezt az EGR szelepet lehet tisztítani, vagy csere? (és hol találom, ha lehet tisztítani ill. mivel?) Köszi

Szia!

 

Lehet tisztítani, csak le kell venni a helyéről. Amit viszont nekem tanácsoltak régebben, hogy a pillangószelepházat sem árt kitakarítani, mert ott szívja be a levegőt a motor. Ha felgyűlik a kosz eltömődik az oldala, akkor nehezebben kap levegőt, és beavatkozik a motorvezérlő. Majd amikor már kicsit felpörgette, rájön, hogy az már sok, így visszavesz. Aztán újra kezdődik előlről. Érdemes volna megtisztítani, nem egy nagy munka az sem.

Link to comment
Megosztás:

21 hours ago, Astra555 írta:

Szia!

 

Lehet tisztítani, csak le kell venni a helyéről. Amit viszont nekem tanácsoltak régebben, hogy a pillangószelepházat sem árt kitakarítani, mert ott szívja be a levegőt a motor. Ha felgyűlik a kosz eltömődik az oldala, akkor nehezebben kap levegőt, és beavatkozik a motorvezérlő. Majd amikor már kicsit felpörgette, rájön, hogy az már sok, így visszavesz. Aztán újra kezdődik előlről. Érdemes volna megtisztítani, nem egy nagy munka az sem.

Köszönöm a válaszod!

Van tapasztalatod benzin rendszertisztító adalékról? Érdemes próbálkozni ilyenekkel? 

http://www.formula3000.hu/shop/autochem-autochem-benzin-rendszer-tiszt%C3%ADt%C3%B3-300ml-p-7154.html

Link to comment
Megosztás:

13 minutes ago, ATOM2030 írta:

Köszönöm a válaszod!

Van tapasztalatod benzin rendszertisztító adalékról? Érdemes próbálkozni ilyenekkel? 

http://www.formula3000.hu/shop/autochem-autochem-benzin-rendszer-tiszt%C3%ADt%C3%B3-300ml-p-7154.html

Volt egy 1.6-os A Vectrám, annál az EGR szelep szorult meg a koromtól. Akkor javasolta a szerelő az STP tisztító adalékot. Egy idő után el is múlt a hiba, hogy aztán később előjött-e, nem tudom, mert eladtam a kocsit, bár arra a pár hónapra teljesen hibamentes volt.

Aztán vettem egy Vectra B-t (1.8 16V), annál már teletankoknál rendszeresen használtam (jó, ez nálam nem volt gyakori:-)) rendszertisztítót, vagy injektortisztítót.

Most a dízelhez is használok ilyen adalékot. Nekem eddig még nem volt üzemanyagrendszer problémám egyik autóval sem. Hogy ezért, vagy csak szerencsém volt, nem tudom.

Egyébként itt is igaz, hogy az olcsó nem biztos, hogy jó, érdemesebb a normális, ismert márkák közül válogatni, utánaolvasni.

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 01. 18. at 12:48, ATOM2030 írta:

Köszönöm a válaszod!

És ezt az EGR szelepet lehet tisztítani, vagy csere? (és hol találom, ha lehet tisztítani ill. mivel?) Köszi

A szelepet egyszerű lenne, de mint írtam 16XEP-nél nem a szelep szokott a gond lenni, hanem a szívósorban a járatokban okoz gondot a lerakódás:
egr4_zpsbofttcre.jpg

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, Dodo969 írta:

Sziasztok van 2005-s 1.6 H combim mostanában elkezdett alacsony sebesség tartományban (60-65 km/h-ig) rángatni. A trafósor kicserélve de ugyan úgy csinálja valami ötletetek lenne mi az amitől ez van. Előre is köszi.

Szia!

Gyertyacsere mikor volt?

Link to comment
Megosztás:

17 hours ago, Dodo969 írta:

Sziasztok van 2005-s 1.6 H combim mostanában elkezdett alacsony sebesség tartományban (60-65 km/h-ig) rángatni. A trafósor kicserélve de ugyan úgy csinálja valami ötletetek lenne mi az amitől ez van. Előre is köszi.

Koszos EGR szelep..

Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, Astra555 írta:

Szia!

Gyertyacsere mikor volt?

 

1 hour ago, pjotr írta:

Koszos EGR szelep..

Mindkettő lehet.....de inkább az EGR lesz....HA a gyertya kezdi megadni magát, és ha nyomod neki, akkor veszed észre.......ha csak finoman mész, és akkor rángat, akkor az EGR lesz..... 

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni!

2009-es H-s Astrám 1,6-os benzines (Z16XER), 240 000 km van benne.

Kb.15-20 km út megtétele után, alacsony fordulaton "dízeles" hangot ad, ha emelkedik a fordulat, fokozatosan megszűnik a hang.

Cseréltek benne olajat, szűrőt, a hiba maradt. :(

Szerelő a hidrotőkét kizárta, valamit kipucolgatott benne, a hiba maradt :(

Lámpák semmit nem jeleznek, teljesítménye nem változott.

Bizonytalan vagyok benne, járhatok-e vele, esetleg valami adalék anyag segítene rajta?

Köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

9 minutes ago, fcsilla írta:

Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni!

2009-es H-s Astrám 1,6-os benzines (Z16XER), 240 000 km van benne.

Kb.15-20 km út megtétele után, alacsony fordulaton "dízeles" hangot ad, ha emelkedik a fordulat, fokozatosan megszűnik a hang.

Cseréltek benne olajat, szűrőt, a hiba maradt. :(

Szerelő a hidrotőkét kizárta, valamit kipucolgatott benne, a hiba maradt :(

Lámpák semmit nem jeleznek, teljesítménye nem változott.

Bizonytalan vagyok benne, járhatok-e vele, esetleg valami adalék anyag segítene rajta?

Köszönöm a válaszokat!

Valószínűleg a vezérműkerekeid közül valamelyik adja a hangot, vagy szimplán elfáradt, vagy valamelyik szolenoid szelep adta meg magát.

Link to comment
Megosztás:

3 hours ago, fcsilla írta:

Sziasztok!
Kis segítséget szeretnék kérni!

2009-es H-s Astrám 1,6-os benzines (Z16XER), 240 000 km van benne.

Kb.15-20 km út megtétele után, alacsony fordulaton "dízeles" hangot ad, ha emelkedik a fordulat, fokozatosan megszűnik a hang.

Cseréltek benne olajat, szűrőt, a hiba maradt. :(

Szerelő a hidrotőkét kizárta, valamit kipucolgatott benne, a hiba maradt :(

Lámpák semmit nem jeleznek, teljesítménye nem változott.

Bizonytalan vagyok benne, járhatok-e vele, esetleg valami adalék anyag segítene rajta?

Köszönöm a válaszokat!

Én meg a szerelődet zárnám ki, mert a Z16XER nem hidrotőkés! :)

Viccet félretéve, mit jelent az alacsony fordulat? Ez a típusú motor igényli a pörgetést, 1500 - 1600 alatt gyorsítva persze, hogy dízeles hangot ad.

Módosítva : sasa58
Link to comment
Megosztás:

6 hours ago, sasa58 írta:

Én meg a szerelődet zárnám ki, mert a Z16XER nem hidrotőkés! :)

Viccet félretéve, mit jelent az alacsony fordulat? Ez a típusú motor igényli a pörgetést, 1500 - 1600 alatt gyorsítva persze, hogy dízeles hangot ad.

Tulajdonképpen csak álló helyzetben, alapjáraton van ilyen dízel hangja, és csak meleg motornál. Indításnál, hidegen nem csinálja. 

Link to comment
Megosztás:

12 hours ago, fcsilla írta:

Tulajdonképpen csak álló helyzetben, alapjáraton van ilyen dízel hangja, és csak meleg motornál. Indításnál, hidegen nem csinálja. 

Nem vagyok szakértő, de ez a dízeles hang lehet szelephang, akkor is, ha nem hidrotőkés, mert szelepek azért vannak benne. :)

De lehet vezérlésmódosító is, ahogy előttem írták, de ettől nem kell megijedni. Az enyém hidegindításkor csinálta pár másodpercig (ez inkább traktorhang volt), de jobb minőségű olaj használatával gyakorlatilag megszűnt. Keress egy Opel specifikus szerelőt, ha zavar a hang!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Z14XeP motorról lenne szó.Segítsetek,kinek mi az ötlete!Jelenség:A kiegyenlítőtartályból kb.1000km után eltűnik 2-3 deci víz,a kartercső meg teli van emulzióval.Az olajbeöntőnél semmi.Olaj nem fogy.Eneos van benne.Teljesítménnyel semmi gond,de mintha kicsivel többet fogyasztana.Füstön semmi szokatlan.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

T...M Csaba.Köszönöm a választ.Én is így tudtam.A zavaró az egészben,és ezért irtam,mert a jelek mást mutatnak.Pl,a szevizkönyben talátam olyat hogy cserélték az üzemanyag szűrőt,és ahogy rákerestem a neten találtam is hozzá.Ez zavart meg.Köszönöm.

Módosítva : hokristaly
Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Kedves Fórumtársak,

Most vásároltunk egy 2006-os Zafira B 2.2 Direct Automata gépkocsit a családnak, Z22YH motorkóddal.

Hidegindításnál produkálja a dízel csörgő hangot, mikor N-ből D-be tesszük a váltót, indulás után szépen teszi a dolgát.

Továbbá egyszer indítás után lefulladt és attól kezdve gyújtásnál égve marad a Kulcsos-autó és a Motordiagnosztika visszajelző, amik beindítás után pár másodperccel elalszanak.

Visszaolvastam a fórumot ebben a témában és ha jól értettem, akkor a csörgő hang a vezérműlánc feszítő szett, a visszajelzők pedig vagy nagynyomású pumpa vagy nyomásszabályzó problémára utalnak.

2010-ben 88.000 km-nél volt javítva a komplett vezérlés, most 194.000 km van benne.

Azt még nem tudom, hogy a gyári Siemens vagy már cserélt Continental szivattyú van-e benne, továbbá azt sem hogy cserélték-e már garanciában a nyomásszabályzót, amit ha jól tudom akkor visszahívás keretében lehetett cseréltetni.

Szeretném Opel márkaszervizben rendbe tenni a kocsit, addig nem járnék vele hogy elkerüljem a nagyobb vezérlés problémát. Valaki tudna ajánlani megbízható és korrekt áron dolgozó márkaszervizt Budapesten vagy Budaörs környékén? (Esetleg olyat, ahol neki is javítottak hasonló hibákkal gépkocsit)

Ha esetleg irányárakat is tudtok küldeni, az remek lenne. (Itt a fórumon nyomásszabályzó pumpára 33.500 Ft, vezérműlánc feszítő-szett-re 37.000 Ft, nagynyomású pumpára 150.000 Ft körüli árakat találtam) Ha nem muszáj első körben a nagynyomású pumpát nem cserélném.

Budaörsön nemrégiben váltott a Fábián Peugeot-ról Opel-ra, így nem tudom, hogy mekkora tapasztalattal rendelkeznek ezen a téren. Esetleg szívesen veszek Opel Fábiánnal kapcsolatos tapasztalatokat is.

Előre is köszönöm a segítő tanácsokat!

Üdvözlettel

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne néhány kérdésem azokkal az alkatrészekkel kapcsolatban, amihez elő van írva a csere a szervizkönyvben. Az autót kb. 1 hónapja vettük, 50 ezer km van benne, 2009-es évjárat Z14XEP. Olajat, olajszűrőt, pollenszűrőt, levegőszűrőt cseréltünk benne, rá is szorult, mert mindegyiken látszott hogy nem mostanában cserélték... Szervizkönyvében van 3 bejegyzés, de mindegyik alacsony kilométeróra állásnál és több mint 4 éve az utolsó. A cserélt alkatrészek állapota miatt gyanítom, hogy a többi fontosabb alkatrész sem volt cserélve.

1. A motor nagyon szépen jár, de szinte biztos vagyok benne, hogy gyújtógyertya sem volt cserélve, ez mekkora probléma? Illetve milyet ajánlanátok?

2. Fékfolyadékot is két évente írják, szintén az a kérdésem, hogy milyet ajánlanátok.

3. Üzemanyag szűrős dologról olvastam néhány kommenttel feljebb, mondjuk az egy másik motor, de gondolom akkor ebben a Z14XEP típusban sincs. A kérdésem, hogy ezekben miért nincs üzemanyag szűrő?

4. Hűtővizet és a szervokormány olajat nem írja a szervizfüzet, ezekkel mi a helyzet? Mikor ajánlott ezeket cserélni vagy nem is kell?

Köszönöm előre is a válaszokat :)

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Gola írta:

1. A motor nagyon szépen jár, de szinte biztos vagyok benne, hogy gyújtógyertya sem volt cserélve, ez mekkora probléma? Illetve milyet ajánlanátok?

2. Fékfolyadékot is két évente írják, szintén az a kérdésem, hogy milyet ajánlanátok.

3. Üzemanyag szűrős dologról olvastam néhány kommenttel feljebb, mondjuk az egy másik motor, de gondolom akkor ebben a Z14XEP típusban sincs. A kérdésem, hogy ezekben miért nincs üzemanyag szűrő?

4. Hűtővizet és a szervokormány olajat nem írja a szervizfüzet, ezekkel mi a helyzet? Mikor ajánlott ezeket cserélni vagy nem is kell?

Köszönöm előre is a válaszokat :)

Én Denso gyertyát használok, az NGK-val megegyező minőség de olcsóbb. A Denso honlapja szerint a KJ16CR-L11 vagy az IK16L (az enyémben ilyen van) jó a motorodhoz. Az eredeti gyertya Bosch vagy Champion, az is kapható.

A fékolaj DOT4-es, érdemes a szervizben cseréltetni mert  0,5-0,6 liter kell vagyis megmaradhat 0,4 liter amivel nem tudsz semmit csinálni. A szerviz viszont el tudja használni a következő autóhoz. Kidobni viszont drága.

Az üzemanyagszűrő egybe van építve a szintjelzővel és a szivattyúval, nem érdemes babrálni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.