Jump to content

Gola

Fórumlakó
  • Hozzászólások

    41
  • Csatlakozott

  • Utolsó látogatás

Hírnév

4 Semleges

Gola névjegye

  • Felhasználói rang
    Újonc

MOTE klubkártya

  • Autó(k)
    Opel Astra H
  • Város
    Nagykanizsa

Legutóbbi látogatók

409 profile views
  1. Gola

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Hali! Többnyire ezeket lebontva árulják, tehát csak az ajtót kapod a kárpit és minden egyéb nélkül. Ha mégis van olyan aki a kárpittal együtt adja és elektromos akkor pedig a kárpitnak is stimmelnie kell. Szerintem elég kicsi rá az esély hogy találsz ugyanolyat. Én úgy tudom, hogy nem kell programozni semmit, összedugod és működik, persze akkor ki kell cserélned a bal első ajtóban levő panelt is.
  2. Sziasztok! Sajnos megadta magát az olajgomba a kocsiban. (Z14XEP) Unix honlapján nézegettem elég sok ajánlatot feldob, melyik márkát ajánlanátok? Delphi, Elparts, EPS-Facet, FAE, Hans-Pries, Hella, MagnetiMarelli, Meat & Doria, Meyle, Swag/Febi, Vemo Köszi előre is!
  3. Gola

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Hali! Én ellenőrizném a csomagtartó ajtajába menő kábelköteget. Tipikus hiba, hogy az ajtó nyitása/zárása miatt egy idő után elfárad és elszakad néhány vezeték. Ha ez a hiba akkor csak kell bele egy toldás és összeforrasztani.
  4. Gola

    Általános műszaki problémák! - Astra H

    A hátrameneti fokozatnál nincs szinkrongyűrű, emiatt recseg ha egyből a kuplung lenyomása után próbálja valaki betenni. A megoldás vagy az hogy beteszed egyesbe (szinkrongyűrű miatt nem fog recsegni) aztán utána mehet egyből lükvercbe. Vagy pedig benyomod a kuplungot, vársz 2-3 másodpercet és csak ezután teszed a hátrameneti fokozatot. A váltót folyamatosan forgatja a motor, még ha üresben van akkor is. De ha benyomod a kuplungot akkor oldod ezt a kapcsolatot, pár másodperc alatt megáll a váltó, emiatt nem fog recsegni ha hátramenetbe teszed. A többi fokozat pedig azért nem recseg ha egyből teszed, mert a szinkrongyűrű megoldja, hogy kb azonos fordulatszámon forogjon a két komponens miközben összekapcsolódik.
  5. Gola

    Fogyasztás

    Részemről lezárva a dolog, mert leehtne ezt ragozni a végtelenségig, de ehhez már télleg nincs kedvem bocsi Túl bonyolítod a dolgot, az okosság meg elveszik a sok értelmetlen komment között. Szerintem a többi fórumozó majd eldönti, hogy a leírtak alapján minek mennyi a valóság alapja. Peace ;)
  6. Gola

    Fogyasztás

    Azért soroltam fel ezeket, hogy érthető legyen a probléma, mivel ezek mindegyike befolyásolja a levegő sűrűségét. Vehetjük azt a 7%-t mérvadónak, de ez nem minden esetben van így. Ha mindent változatlannak veszünk, kivéve a hőmérsékletet, akkor nincs szükségünk semmi másra, mivel csak ez változott, +7%-al több teljesítményre van szükség, ami a fogyasztásunkon lesz látható, szintén +7%-al. Az eredeti problémából kiindulva: "6.6l átlag 7,2l ugyanazon a távon autópályán" 6.6 L-es átlaggal ment ugyanazon az utszakaszon korábban, magasabb hőmérsékleten, ezt ő tudja, hogy pontosan mekkorán, én itt feltételezem, hogy 20+ fokon. 0 fokon, tehát jelenlegi hőmérsékleten, +7%-al több teljesitméynre van szüksége, mivel ennyivel sűrűbb levegőt kell legyőznie. 6,6 * 1.07 -> 7.062 Megkaptuk, hogy miért nőt meg ennyivel a fogyasztása. A maradék pedig jelenleg nem fontos. Ez így is csak közelítő érték, ahogy fentebb is írtam, de azt hiszem, hogy ebből már látható, hogy mekkora jelentősége a levegő sűrűségének.
  7. Gola

    Fogyasztás

    Akkor érted a lényeget :) Elég sok mindentől függ a dolog, tengerszint feletti magasság, légköri nyomás, hőmérséklet, a jármű légellenállási tényezője, sebesség, távolság. Nem tudnám kiszámolni, mivel sok az ismeretlen ebben az esetben, ezért a megállapításom inkább becslés sem mint számítás. Ezt a jelenséget már én is tapasztaltam hasonló körülmények között és érdekelt a dolgo ezért utána néztem, ezek alapján írtam. Ha nem vagy meggyőződve róla és komolyabban érdekel akkor nézz utána külföldi fórumokon, oldalakon.
  8. Gola

    Fogyasztás

    Nem csak tipp, nem kell ehhez semmilyen mérés, ez fizika. A sűrűbb levegő miatt nagyobb a légellenállás, nagyobb teljesítményre van szüksége ahhoz, hogy tartani tudja a 120 km/h-s tempot, és ezt érzékeli a kijelzőn. Nem véletlen az sem, hogy most jön elő a téma 0-5 fok körüli hőmérsékleten. Az is igaz, hogy minél alacsonyabb a hőmérséklet annál több oxigén van jelen adott térfogat mennyiségű levegőben. De ahogy ez le lett írva fentebb is, a motor az oxigén mennyisége szerint lövi be a keveréket. Ezt szintén érezhető, valamivel erősebb a motor hidegebb időben.
  9. Gola

    Fogyasztás

    Leginkább a levegő sűrűsége miatt van. Minél hidegebb van annál nagyobb a légellenállás a sűrűbb levegő miatt. Főleg autópályán, nagy sebességnél észrevehető, és pont annyi a különbség amennyit leírtál. Ezenkívül okozhatja még a guminyomás, érdemes ellenőrizni.
  10. Hali! Bár nem ilyen motorom van de a következő leírást olvasd el: http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/230/z16xep_vs_z16xer Itt pedig megtudod nézni a hibakódodat: http://opelmuhely.com/hibakodok Ezek alapján valószínűleg a kipufogó oldali vezérműtengelynek/szenzornak van valamilyen hibája. (p0014 -> Exhaust Camshaft Phasing Mechanics Malfunction)
  11. Gola

    Utastér,belsőtér

    Sziasztok! Nekem is cserélni kellett a vezető ülést, sajnos a váz megsérült, és nem lehetett normálisan állítani. Vettem bontóban egyet, 10.000 Ft volt, tehát azt sem mondanám, hogy csak párban adják. (Sümegi bontó.) Karfás, nem ülésfűtéses ülés, természetesen a huzat teljesen más volt rajta, de ez nem érdekelt, mert nekem csak a váz kellett. Ahogy Koco is írta, viszonylag egyszerű róla lefejteni a huzatot a párnával. Ami nekem problémát okozott az a fejtámla tartó csövének lebontása, ezzel eléggé megszenvedtem. A többi része egyszerűen lebontható, csak idő kell hozzá, és a megfelelő szerszámok.
  12. Gola

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Okés köszi, akkor körülnézek egyéb oldalakon is aztán veszek egyet.
  13. Gola

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Annyit közel sem szeretnék rákölteni Elsősörban azért kellene, hogy ki tudjam olvasni a hibákat, illetve tempomatot raknék majd az autóba amit fel is kell programozni. Az a bajom, hogy nem vagyok képben ezekkel az eszközökkel. Gondolom az a Tech2 azért annyi, mert folyamatosan frissítik a szoftvert, és ezáltal egyre több dologra képes az újabb járművekkel kapcsolatban is. Na nekem erre nincs szükségem, mert csak egy Astra-H-hoz kellene. Egyelőre csak jófogáson néztem körül, és ott árulnak több OpCom-t is, eltérő verziókkal. Ami a lényeg, hogy semmi extra dolog nem kellene, csak amit leírtam. Alkalmasak ezek az eszközök erre vagy messziről kerüljem el, mik a tapasztalatok? https://www.jofogas.hu/magyarorszag?q=opcom
  14. Gola

    Elektronikák, elektromos kérdések

    Sziasztok! Szeretnék vásárolni a közeljövőben egy diagnosztikai eszközt, elsősörban Astra-H-hoz. Melyiket javasoljátok OpCom vagy Tech2? Melyiknek mik az előnyei/hátrányai. Illetve, ahogy néztem OpCom-t lehet venni 10 ezer körül, többnyire 1.6-os verzióval hirdetik ez megfelelő? Mire érdemes odafigyelni vásárlásnál? Magyar nyelv számomra nem lényeg, elvagyok az angollal is.
  15. Jó példája megint csak annak, hogy miként is dolgoznak a szervizekben. (Tisztelet a kivételnek) Nem elég, hogy drága... Legutolsó esetben csináltatnék bármit is szervizben. Amúgy azok a gumi darabok vajon kijöttek a rendszerből? Mert vannak ott elég vékony csövek is ahol ezek tudnának még gondot okozni.
×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.