Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok.

ABS problémával kapcsolatban szeretnék segítséget kapni.

2006-os H Astra, 1,4-es benzines motorral szerelt autóm van.

Világít a szervíz és az ABS lámpa a műszerfalon, nem mér a sebesség mérő és a kilométer számláló. Érzésre a motor sem úgy megy ahogy előtte.Szervízben kiolvasták az ABS elektronika hibáját. Javítani akarják de szabadságolás miatt csak kb. 1,5 hét múlva.Azzal kaptam vissza az autót, hogy nyugodtan járjak vele.A várható javítási költséget, 50-100000 ft között határozták meg.A neten 15000 ft körül árulnak bontott ABS-t, illetve 35000 ft-tól kínálják a saját elektronika javítását 6 hónap garival.Amikor egy javított egység vissza kerül az autóba,kell-e valamit computerrel programozni ahhoz, hogy jól működjön, vagy elég csak beszereltetni és kész? Vajon a nekem előre meghatározott javítási költség irreálisan magas vagy csak nekem tűnik annak?

Üdv. Attila

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

ABS problémával kapcsolatban szeretnék segítséget kapni.

2006-os H Astra, 1,4-es benzines motorral szerelt autóm van.

Világít a szervíz és az ABS lámpa a műszerfalon, nem mér a sebesség mérő és a kilométer számláló. Érzésre a motor sem úgy megy ahogy előtte.Szervízben kiolvasták az ABS elektronika hibáját. Javítani akarják de szabadságolás miatt csak kb. 1,5 hét múlva.Azzal kaptam vissza az autót, hogy nyugodtan járjak vele.A várható javítási költséget, 50-100000 ft között határozták meg.A neten 15000 ft körül árulnak bontott ABS-t, illetve 35000 ft-tól kínálják a saját elektronika javítását 6 hónap garival.Amikor egy javított egység vissza kerül az autóba,kell-e valamit computerrel programozni ahhoz, hogy jól működjön, vagy elég csak beszereltetni és kész? Vajon a nekem előre meghatározott javítási költség irreálisan magas vagy csak nekem tűnik annak?

Üdv. Attila

Komoly szerviz lehet. :icon1:

Milyen hibakódokat adott az autó? Nekem régebben az előző autómon volt hasonló hiba, ott a sebességmérő mutatója kezdett el néha fel-le ugrálni, meg nem működött az ABS sem. A jeladó tisztítás megoldotta a problémát (bár cserét javasoltak), bár lehet, itt összetettebb a gond.

Hibakódot klasszikusan a gáz-fékpedálok benyomva tartásával, majd a gyújtás rákapcsolásával kaphatsz, azért felesleges szervizbe menni.

Szerintem nem javítani, hanem cserélni akarják. Az egyszerűbb (nekik), ráadásul hivatalosan nem is javíthatnak semmilyen egységet. Nekem a CIM-mel kapcsolatban vonogatták a szemöldöküket, azt mondták csere, nem forrasztgatnak.

Csere esetén meg valóban számíthatsz ekkora összegre, bár, hogy ott rögtön nem tudták pontosan megmondani az új árat, kissé elgondolkodtató. A hibát már tudják, de a javítás árát még nem. :D Arról nem is beszélve, hogy egy hozzáértő szerelőnek a hibakód csak egy laza útmutatás, nem pedig követendő utasítás.

Link to comment
Megosztás:

Komoly szerviz lehet. :icon1:

Milyen hibakódokat adott az autó? Nekem régebben az előző autómon volt hasonló hiba, ott a sebességmérő mutatója kezdett el néha fel-le ugrálni, meg nem működött az ABS sem. A jeladó tisztítás megoldotta a problémát (bár cserét javasoltak), bár lehet, itt összetettebb a gond.

No de az Astran az ABS jelado a csapagyba van epitve, azaz a csereje csapagycseret jelent; a gyari csapagy, gondolom, olyan 40-50e lehet... Szerintem tisztitani sem lehet, pont azert van osszeepitve, hogy ne koszolodjon.

Link to comment
Megosztás:

No de az Astran az ABS jelado a csapagyba van epitve, azaz a csereje csapagycseret jelent; a gyari csapagy, gondolom, olyan 40-50e lehet... Szerintem tisztitani sem lehet, pont azert van osszeepitve, hogy ne koszolodjon.

Erre később én is gondoltam. Azért van összeépítve, nehogy olcsón megússza a tulaj a cseréjét. A csapágy még jó, de azért dobjuk ki a jeladó miatt.

Link to comment
Megosztás:

Z16xer 2008-es Astram van, gyári akuval. Ismerősöm azt mondta ebben is erdemes ellenőrzni a folyadekszintet es utantolteni. Ebben nem gondozasmentes aku van?

Kell-e utantolteni? Ez nem rontja el?

A gondozasmentes nem azt jelenti, hogy 6 ev utan sem kell esetleg ratolteni... Ha nyithato, es alacsony a szint, akkor desztillalt vizzel fel kell tolteni, elrontani nem fogja.

Link to comment
Megosztás:

Hm...???

Gond lekul feltudom szerelni ezy a vonohorgot egy 2005 os Astra H Caravanra ?

Van REC modul a hatso csomagtartoba.

Szeretnek vonohorgot az Astramra, olvastam hogy CAN BUS elektornika kell hozza.

Megtudnatok mondani ranezesre hogy ez CAN BUS os ( sok kozom nincs meg a dolgozkoz :) ) ?

$_20.JPG

Módosítva : SASS89
Link to comment
Megosztás:

Hm...???

Gond lekul feltudom szerelni ezy a vonohorgot egy 2005 os Astra H Caravanra ?

Van REC modul a hatso csomagtartoba.

Szia!

A képből csak annyi derül ki, hogy a vonóhorog kombihoz való, más nem.

Amennyiben H Astrára gyártott a horog, akkor a következő a helyzet: (Csak azt írom le, amit biztosan tudok, illetve amit én megcsináltam a saját autómnál, vagy velem megtörtént).

1. Amikor az ember autójára vonóhorgot szerelnek, azután az autót műszaki vizsgára kell vinni (+ pénz).

(A műszaki vizsga után forgalmit kell cseréltetni, (+ pénz) mert nem írnak a régi forgalmiba. Amennyiben hitel van az autón, akkor a banktól engedély kell a forgalmi cseréhez, amit egy pár ezerért ad ki a bank.)

2. A műszaki vizsgára kell egy "műbizonylat" a vonóhorogról, illetve egy szerelést igazoló dokumentum.

A típushoz való horog könnyedén becsúszik a helyére és csak a megfelelő (hosszúságú és anyagú) csavarokat kell beszerezni valahol, majd meghúzni azokat az előírt nyomatékkal. (Először azonban, le kell szerelni a műanyag lökhárító borítást, ami nem túl egyszerű. Szakszerűtlen munkával sok kárt okozhatunk magunknak. Ezután el kell távolítani a műanyag alatt lévő alumínium lökhárítót, és ennek a helyére jön majd a vonóhorog.)

Következik az elektronika. Azt kell tudni, hogy a REC modulos, és a REC nélküli autóhoz is szükséges elektronikát beszerezni (+ pénz). Az elektronikák drágák, a REC modulos nem használható a REC nélküliben, a REC nélküli mindkettőbe jó (én ilyet vettem, ez ma kb 20000 Ft).

Az elektromos bekötéshez szükségem volt autóvillamossági szerelőre (+ pénz). A bekötés után fel kellett programoztatni az elektronikát TECH 2-vel (+ pénz).

Alapból ennyi. Remélem nem vettem el teljesen a kedved. Én már túl vagyok rajta. (Öregedtem 10 évet, de már vontathatok.)

benkoa

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Alapból bent lévő ködlápánál el lehet érni, hogy "kanyarfény" legyen?

Hali.

Te most arra gondolsz, hogy amikor kanyarodsz, akkor azon az oldalon a ködfényszóró világít?

Mert ez nem megy H Astránál alapból...

Biztos van valami külön elektronika, de gyárilag nem tud ilyet.

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

Szia!

A képből csak annyi derül ki, hogy a vonóhorog kombihoz való, más nem.

Amennyiben H Astrára gyártott a horog, akkor a következő a helyzet: (Csak azt írom le, amit biztosan tudok, illetve amit én megcsináltam a saját autómnál, vagy velem megtörtént).

Koszi a hosszu es kimerito valaszt, picit akkor meg elgondolkodom rajta !

Link to comment
Megosztás:

Mi ez a megoldás?

Konkrétan az AFL-re gondoltam...

Ha már a Hellával kifejlesztettek egy ilyen rendszert, ami jóval hatékonyabb, mint az egyik oldali ködlámpa világítása, akkor gondolom a GM mérnökei is arra gondoltak, hogy teljesen felesleges még pluszban a ködlámpával szórakozni.

Bár igaz, hogy nem került volna sokba, beletenni egy elektronikát, ami figyeli a kormányszög érzékelő irányát és hogy melyik oldali irányjelző aktív. És ha két jel egyszerre áll fenn, akkor kivezérelni egy jelet a megfelelő oldali ködlámpának.

A másik, ha lenni ilyen, akkor jóval kevesebben rendelték volna be pluszban ezen felül a jóval vastagabban feláras AFL-t.

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan az AFL-re gondoltam...

Ha már a Hellával kifejlesztettek egy ilyen rendszert, ami jóval hatékonyabb, mint az egyik oldali ködlámpa világítása, akkor gondolom a GM mérnökei is arra gondoltak, hogy teljesen felesleges még pluszban a ködlámpával szórakozni.

Bár igaz, hogy nem került volna sokba, beletenni egy elektronikát, ami figyeli a kormányszög érzékelő irányát és hogy melyik oldali irányjelző aktív. És ha két jel egyszerre áll fenn, akkor kivezérelni egy jelet a megfelelő oldali ködlámpának.

A másik, ha lenni ilyen, akkor jóval kevesebben rendelték volna be pluszban ezen felül a jóval vastagabban feláras AFL-t.

Jó dolog az AFL, de az csak xenonhoz rendelhető...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki nem találkozót ezzel hibával (("Környezeti levegő hőmérséklet-érzékelő áramkör")) ????

Jelenség kiír F betűt kijelzőre és meghal rádió ablak emelő ablaktörlő.....stb

Mi lehet rá a megoldás..?

1,9cdti 88Kw 2006évj

Válaszokat köszönöm!

Érdemes volna próbaképpen kicserélni a hűtőrácsban lévő hőmérséklet érzékelőt, egy másikra, hátha az adta meg magát. Elő szokott fordulni.

Ha cserélni kell, akkor kb 2 ezertől indul az utángyártott, de a gyári is nagyjából 4 ezer Ft lehet.

Hogy a többi emiatt miért nem működik, az rejtély, de kiderül, ha kicseréled.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.