Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok!

Jön a hideg, nehezebb az indítás.

De nem is ez a legnagyobb problémám.

Ha kétszer izzítok, akkor igazán könnyen indul. Lehet ez izzítógyertya probléma?

A nagyobb baj az, hogy indítás után, (leginkább reggelente) alapjáraton kevés a töltésem.

BC-ben nézve 12V körül. Ha emelkedik a fordulatszám, 1000-1100 rpm, akkor rendben van, kb. 14V.

Alapjáraton is beáll, egy idő után, vagy ha valami kellően bemelegedett, nem tudom.

Van valami tippetek, hogy miért van ez, hogy csak egy idő után lesz rendben a töltésem?

Nincs Quick Heat rendszerem, az biztos.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jön a hideg, nehezebb az indítás.

De nem is ez a legnagyobb problémám.

Ha kétszer izzítok, akkor igazán könnyen indul. Lehet ez izzítógyertya probléma?

A nagyobb baj az, hogy indítás után, (leginkább reggelente) alapjáraton kevés a töltésem.

BC-ben nézve 12V körül. Ha emelkedik a fordulatszám, 1000-1100 rpm, akkor rendben van, kb. 14V.

Alapjáraton is beáll, egy idő után, vagy ha valami kellően bemelegedett, nem tudom.

Van valami tippetek, hogy miért van ez, hogy csak egy idő után lesz rendben a töltésem?

Nincs Quick Heat rendszerem, az biztos.

Generátor fesz szabályzója meg tönkre valószínű, amikor bemelegszik akkor megy rendesen.

De azért rá kell mérni műszerrel is, a BC-ben nem lehet mindig megbízni, sok az elektronika mögötte.

Ha úgy is ugyan azt méred akkor ki kell cserélni a szabályzót benne és jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Jön a hideg, nehezebb az indítás.

De nem is ez a legnagyobb problémám.

Ha kétszer izzítok, akkor igazán könnyen indul. Lehet ez izzítógyertya probléma?

A nagyobb baj az, hogy indítás után, (leginkább reggelente) alapjáraton kevés a töltésem.

BC-ben nézve 12V körül. Ha emelkedik a fordulatszám, 1000-1100 rpm, akkor rendben van, kb. 14V.

Alapjáraton is beáll, egy idő után, vagy ha valami kellően bemelegedett, nem tudom.

Van valami tippetek, hogy miért van ez, hogy csak egy idő után lesz rendben a töltésem?

Nincs Quick Heat rendszerem, az biztos.

Izzítóhiba is lehetne, de arra van hibakód, ha már gyengélkedik valamelyik.

Link to comment
Megosztás:

Generátor fesz szabályzója meg tönkre valószínű, amikor bemelegszik akkor megy rendesen.

De azért rá kell mérni műszerrel is, a BC-ben nem lehet mindig megbízni, sok az elektronika mögötte.

Ha úgy is ugyan azt méred akkor ki kell cserélni a szabályzót benne és jó lesz.

Ilyen erovel az egesz autoban ne bizz, mert sok elektronika van benne :)

Egyebkent lehet, hogy gyenge az akku (a nehez inditas is lehet ettol), szoval a feszultsegszabalyzo csereje elott meg kene nezni meg ezt-azt.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm srácok!

Az akku rendben van. Nincs egy fél evés.

A fesz.szabályzó a generátoron belül van, ugye?

Igen, úgy tudom.

Nem tudom nálad mi lehet. Emlékszem, tavaly is értekeztünk erről. Ezt csak most a hidegebb időben csinálja, vagy nyáron is ilyen volt?

Nálam már be-bekapcsol a QH, úgyhogy időnként 12V alatti feszültségeket jelez. De írtad hogy nálad ez nem játszik.

Az izzítással kapcsolatban: ha lehúzom az egyik gyertyapipát vagy izzításvezérlőt, akkor egyből világít a műszeregységen a kulcsos autó ikon. Ezért nem gondolom, hogy izzítási hiba lenne. Vagy létezik, hogy fokozatosan megy tönkre, gyengül az izzítás intenzitása, de még hibakód határon belül van?

Link to comment
Megosztás:

Az izzítással kapcsolatban: ha lehúzom az egyik gyertyapipát vagy izzításvezérlőt, akkor egyből világít a műszeregységen a kulcsos autó ikon. Ezért nem gondolom, hogy izzítási hiba lenne. Vagy létezik, hogy fokozatosan megy tönkre, gyengül az izzítás intenzitása, de még hibakód határon belül van?

Alapvetoen ket lehetoseg van: vagy a gyertya puszta jelenletet (illetve esetleges szakadasat) detektalod, ugyanugy, ahogy az izzoket, es ez mukodik akkor is, ha nincs izzitas. A masik az izzitas kozbeni arammeres, ami sokkal nagyobb macera, igy gyanithatoan az elso verziot hasznaljak.

A tonkremenesnek szamtalan modja van, egy hidegen jonak tuno, melegedni kezdo gyertya is lehet, hogy nem eri el a szukseges homersekletet, stb.

Link to comment
Megosztás:

szia

Egyetértek,eddig még nekem sem volt ebből problémám,pedig sokszor igazoltattak már...nem tudom mire rágott be a rendőr...nem szoktak a ledes rendszámtábla ,helyzetjelző és utólagosan felszerelt drl miatt szőrözni...valami nem teljes ebben a történetben.

A rendőr nem is fog belekötni önmagától. Csak ha ilyen "latni latszani látszódni", illetve hasinló célzott ellenőrzés van. VAGY! Valami korrupt köcsög és a lehúzásra megy.

...

Esetleg KPM-es ellenőrzéskor....

Link to comment
Megosztás:

Semmi extra nem volt. A kocsival minden ok volt papírokkal is. Ami közben igazoltatott az egyik rendőr a másik körbe járta és kiszurta a ledes rendszamtabla vilagitast. Na akkor már volt gond.

Megjegyzem offtopic másik autóval (3-as Prius) allitottak meg és miután megbeszéltük a kocsi mukodesenek mikéntjét, rakerdeztem erre az utólagos ledesitesre akkor mondta el az igazoltato rendőr hogy mi az amit figyelnek. Ha számít mindkét eset Bp-en volt és fiatal rendőrök voltak.

Én azt mondom jártatok büntetés nélkül sokáig ledekkel engem nem zavar csak érdemesnek gondolom leirni amit tapasztaltam.

Az előző autóm c corsa volt amit 8 évig hajtotta és ez idő alatt 2x állítottak meg közúti ellenőrzés végett. Hozzáteszem,hogy B oszloptól hátra fólia volt, ledes rendszámtábla világítás és elől angel eyes lámpa.A rendőr körbejárta az autót amíg a BM nyilvántartásból lekérdezték az adatokat majd további jó utat kívánt. Szerintem rendőr függő,hogy büntet vagy sem....

Link to comment
Megosztás:

Tudnátok segíteni,hogy miként lehet az első lámpában izzót cserélni? Főként a levegőszűrő oldalán levő érdekelne. A másiknál tudom a trükköt :)

Szia!

Én a kezelési útmutató szerint cserélem a kerékjárat felől. Már ha a tompítottra gondolsz...

Úgy a legegyszerűbb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A fényszórómosó használatáról érdeklődnék! Elméletileg,bekapcsolt fényszórónál,ha működtetem a szélvédőmosót akkor a fényszórómosónak is működnie kellene,igaz? Nem xenon.

Igen, ha hosszan mosol. Legalábbis nálam akkor mossa a fényszórót is, ha hosszan (2-3 másodperc) mosom a szélvédőt. Ha csak röviden húzom meg a kart, kb 1 mp-re, akkor nem mos fényszórót.

Fényszóró mosás után bizonyos ideig nem aktív ez a funkció. Illetve ha csak menetfény világít, akkor sem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, ha hosszan mosol. Legalábbis nálam akkor mossa a fényszórót is, ha hosszan (2-3 másodperc) mosom a szélvédőt. Ha csak röviden húzom meg a kart, kb 1 mp-re, akkor nem mos fényszórót.

Fényszóró mosás után bizonyos ideig nem aktív ez a funkció. Illetve ha csak menetfény világít, akkor sem.

Próbáltam már hosszan is,de akkor sem működött! Elképzelhető,h nem működik ez a funkció...

Azért köszi a választ! :)

Link to comment
Megosztás:

Csúrig van a tartály! Ennek a funkciónak a legalapabb gépekben is működnie kéne szted? Vagy csak bizonyos felszereltséghez tartozik?

Ha bent van a mosó a lökhárító mögött gyárilag és nem csak a helye van meg, akkor illene neki működnie. (Nézz be a lökhárító mögé, ha eddig nem tetted!)

Ha nem lenne képes a funkcióra, akkor nem pazaroltak volna a mosórendszer kiépítésére, becsövezésre, mosómotorokra, fúvókákra. Illetve akkor a mosótartályod sem 4-4,5 literes, hanem a kisebb változat lenne.

Az is igaz, hogy mosót én eddig csak xenonnál láttam, de ez nem zárja ki, hogy halogénnél is építettek volna be gyárilag mosót.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Csúrig van a tartály! Ennek a funkciónak a legalapabb gépekben is működnie kéne szted? Vagy csak bizonyos felszereltséghez tartozik?

Nekem nagyon úgy tűnik, hogy fogalmd sincs, hogy van-e benne fényszórómosó.

A fényszórómosó a xenon világítással benne van (kötelező), de ha nem ilyen világításod van, akkor majdnem biztos, hogy nincs benne.

A lökhárító ne tévesszen meg. Minden 2004 és 2007 között készült astra h lökhárítóján ott a helye, de majdnem biztos, hogy nincs mögött mosó (kívéve a fenti esetet, ill. ha külön így lett az autó rendelve, ami szerintem elég ritka lehet).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Végre valahára sikerült megvalósítani az álmomat és megvan a CD70 navi fejegység (köszönet érte Somi-nak) és egy CID.

Akitől vettem a CID-et profi módon TECH2-vel programozott fel mindent,viszont egy apróságot vettem észre,amelyben a tanácsotokat szeretném kérni.

A régi GID display eddig egyszerre megjelenítette a megfelelő képernyőn a még megtehető távolság,a pillanatnyi és az átlagfogyasztás értékeket.Az új CID ehelyett csak a még megtehető távolság és a pillanatnyi fogyasztás értékeket jeleníti meg egymás alatt két sorban.

Tudja valaki,hogy beállítható-e és megjeleníthető-e az átlagfogyasztásra vonatkozó érték is?Esetleg csak valami kód indexet kell megadni vagy ez egy régebbi kijelző (évjáratban) és azért nem megy a dolog.A Youtube-on elvileg olyan videókat látok,ahol ez a három paraméter egyszerre három sorban megjeleníthető.Persze a BC menüpont alatt ott van minden.

A 37. másodperctől látható az a képernyő,amire a kérdésem irányul.

Ha csak programozás kérdése,valaki tud nekem segíteni,hogy az OPCOM menüben hol keressem ezt?

Köszönöm szépen megtisztelő segítségeteket.

Üdv.:Szabi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Végre valahára sikerült megvalósítani az álmomat és megvan a CD70 navi fejegység (köszönet érte Somi-nak) és egy CID...

Szia!

Az alapképernyőn az átlagfogyasztás kijelzése, csak bizonyos évjárattól volt. Hogy utólag szoftveresen rá lehet-e varázsolni, nem tudom. Nekem is csak a hatótávot és a pillanatnyi fogyasztást írja ki. De ez engem sosem zavart. Egy gombnyomás a bal oldali kormánygörgőn és már mutatja is az átlagot.

(Illetve a BC-menüm még annyival bővebb a videón látottnál, hogy ott mutatja a keréknyomásokat is.)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Végre valahára sikerült megvalósítani az álmomat és megvan a CD70 navi fejegység (köszönet érte Somi-nak) és egy CID.

Akitől vettem a CID-et profi módon TECH2-vel programozott fel mindent,viszont egy apróságot vettem észre,amelyben a tanácsotokat szeretném kérni.

A régi GID display eddig egyszerre megjelenítette a megfelelő képernyőn a még megtehető távolság,a pillanatnyi és az átlagfogyasztás értékeket.Az új CID ehelyett csak a még megtehető távolság és a pillanatnyi fogyasztás értékeket jeleníti meg egymás alatt két sorban.

Tudja valaki,hogy beállítható-e és megjeleníthető-e az átlagfogyasztásra vonatkozó érték is?Esetleg csak valami kód indexet kell megadni vagy ez egy régebbi kijelző (évjáratban) és azért nem megy a dolog.A Youtube-on elvileg olyan videókat látok,ahol ez a három paraméter egyszerre három sorban megjeleníthető.Persze a BC menüpont alatt ott van minden.

A 37. másodperctől látható az a képernyő,amire a kérdésem irányul.

Ha csak programozás kérdése,valaki tud nekem segíteni,hogy az OPCOM menüben hol keressem ezt?

Köszönöm szépen megtisztelő segítségeteket.

Üdv.:Szabi

Én úgy emlékszem, hogy CID firmware frissítés kell hozzá (szervízben tudják csak feltolni rá elsősorban). De az is lehet, hogy van egy min. évjárat és a régebbi kijelzőkre nem lehet felrakni.

Egyszerű módon (opcom paraméter beállítás) nem fog menni.

Módosítva : grep
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.