Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Ilyesmim van nekem is :D

Legközelebb elcsípem az emberem akkor megkérdezem majd pontosabban, úgy is taníttatni akarok 1 kulcsot az autóhoz mert csak egy van.

OpCommal nem lehet igaz?

Köszi. Igen, Op-comon láttam ilyesmi funkciót. Nekem szerencsére még nem kellett használnom mert megvan mindkét gyári bicskám. :)

Link to comment
Megosztás:

Nem csak a tompítottat, hanem a menetfényt is be tudja kapcsolni, különböző módokban 5 féle opció van erre.

Az automata tükörbecsukást hol kell beállítani? Én mindig megnyomom a gombot hozzá. De nem lenne rossz, ha ezt automatikusan megcsinálná? Op-com elég hozzá, vagy Tech2-vel lehet csak?

Vízhőfok mérő óra nincs, visszajelző van a műszeregységen ha túlmelegedne a hűtőfolyadék.

Az autó kapcsolási rajza alapján biztos, hogy nem tudja a tükröt automatikusan becsukni az autó semmilyen programozással sem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az autó kapcsolási rajza alapján biztos, hogy nem tudja a tükröt automatikusan becsukni az autó semmilyen programozással sem.

Így van. A tükrök nincsenek a canbus rendszeren, illetve kihúzott gyújtáskulcs után ajtónyitásra elveszi a tükröktől a tápot (bár ezt meg lehetne hekkelni, hiszen az ablakemelőt sem lehet ilyenkor mozgatni, de a kulccsal mégis zárhatóak).

A nappali fény verziós táblázatot én állítottam össze, e-mail címre szívesen elküldöm nagyobb méretben is.

A központizár 12 km/ó sebességnél zár le.

A happylightshow-n kívül a másik fedélzeti okosító a komfort modul. GID vagy CID kell hozzá, és néhány funkcióhoz REC, a rádió vagy a kormány kapcsolóival kezelhető, saját magyar nyelvű menüje van (de csak ez a menü magyar, minden más marad a beállított nyelven).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két hibajelenséggel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni:

1) ha kiveszem a kulcsot, nem kapcsol ki a rádió, nem lehet lezárni a kocsit. kb. 20-30x ezt eljátszom és akkor érzékeli hogy kivettem, le lehet zárni.

szétszedte, kitisztította szerelő, ez után már így sem lehetett lezárni.

megvettem a gyújtáskapcsoló házat, kicserélte és ugyanúgy nem tudom lezárni a kocsit.

mi lehet még vele?

2) áprilisban láncot cseréltek a kocsin. 100e km-nél.

vegyesen tankolok etanolt és benzint pár éve.

bejött a motorhiba lámpa. vibrál a kocsi, sokat eszik, ingadozik az alapjárat.

hiba 1: vezérműtengely jeladó. csere megtörtént, ez pipa. kérdés: mitől megy ez tönkre??

hiba 2: lambda szonda 2. henger (talán fűtés vagy mi)

erre azt mondja a szerelő, hogy egyelőre ne rendeljem meg, mert szerinte az alsó szonda lesz a hunyó.

kicsit elbizonytalanodva kérdezlek benneteket, vegyek két szondát és járjak úgy mint a gyújtáskapcsolóval? (van király új, de attól még nem tudom lezárni)

2007.02-es a kocsi, 1,4-es és 110e van benne.

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Így van. A tükrök nincsenek a canbus rendszeren, illetve kihúzott gyújtáskulcs után ajtónyitásra elveszi a tükröktől a tápot (bár ezt meg lehetne hekkelni, hiszen az ablakemelőt sem lehet ilyenkor mozgatni, de a kulccsal mégis zárhatóak).

A nappali fény verziós táblázatot én állítottam össze, e-mail címre szívesen elküldöm nagyobb méretben is.

A központizár 12 km/ó sebességnél zár le.

A happylightshow-n kívül a másik fedélzeti okosító a komfort modul. GID vagy CID kell hozzá, és néhány funkcióhoz REC, a rádió vagy a kormány kapcsolóival kezelhető, saját magyar nyelvű menüje van (de csak ez a menü magyar, minden más marad a beállított nyelven).

Akkor valamit félreértettem a tükrökkel kapcsolatban, az az igazság akivel beszéltem eléggé elfoglalt és futólag beszéltünk millió dologról az autóval kapcsolatban, nehéz volt mindent megjegyezni.

A táblázat nagyobb méretben érdekelne engem, ha esetleg privátban át tudod linkelni az is jó, vagy adok emailt ha az nem kivitelezhető.

Happylightshow-nál a WTCC funkció nagyon vicces :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két hibajelenséggel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni:

1) ha kiveszem a kulcsot, nem kapcsol ki a rádió, nem lehet lezárni a kocsit. kb. 20-30x ezt eljátszom és akkor érzékeli hogy kivettem, le lehet zárni.

szétszedte, kitisztította szerelő, ez után már így sem lehetett lezárni.

megvettem a gyújtáskapcsoló házat, kicserélte és ugyanúgy nem tudom lezárni a kocsit.

mi lehet még vele?

2) áprilisban láncot cseréltek a kocsin. 100e km-nél.

vegyesen tankolok etanolt és benzint pár éve.

bejött a motorhiba lámpa. vibrál a kocsi, sokat eszik, ingadozik az alapjárat.

hiba 1: vezérműtengely jeladó. csere megtörtént, ez pipa. kérdés: mitől megy ez tönkre??

hiba 2: lambda szonda 2. henger (talán fűtés vagy mi)

erre azt mondja a szerelő, hogy egyelőre ne rendeljem meg, mert szerinte az alsó szonda lesz a hunyó.

kicsit elbizonytalanodva kérdezlek benneteket, vegyek két szondát és járjak úgy mint a gyújtáskapcsolóval? (van király új, de attól még nem tudom lezárni)

2007.02-es a kocsi, 1,4-es és 110e van benne.

Köszi előre is.

Szia!

1. Elméletileg kattannia kellene, amikor leállítod és kihúzod a kulcsot. Lehet, hogy a gyújtáskapcsoló adta meg magát és az egészet cserélni kell?

2. Az etanolt engedi az üzemeltetési előírás? Ha nem, akkor lehet, hogy az a problémája. Milyen arányban szoktad tankolni? A szondát szerintem cseréld ki, vagy keress egy cseredarabot próba erejéig. Bár, ha hibakód szerint ez a gondja, akkor valószínű, hogy csereérett, de érdemes megnézni a vezetékeket, hátha elszakadt az egyik.

Az, hogy egy jeladó mitől megy tönkre, költői kérdés. Ma már mindent igyekeznek úgy gyártani, hogy egy idő után cserélni kelljen. A csapágyakba grammra mérik a zsírt, hogy a garanciaidőt azért mindenképpen kifussa.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

1. Elméletileg kattannia kellene, amikor leállítod és kihúzod a kulcsot. Lehet, hogy a gyújtáskapcsoló adta meg magát és az egészet cserélni kell?

2. Az etanolt engedi az üzemeltetési előírás? Ha nem, akkor lehet, hogy az a problémája. Milyen arányban szoktad tankolni? A szondát szerintem cseréld ki, vagy keress egy cseredarabot próba erejéig. Bár, ha hibakód szerint ez a gondja, akkor valószínű, hogy csereérett, de érdemes megnézni a vezetékeket, hátha elszakadt az egyik.

Az, hogy egy jeladó mitől megy tönkre, költői kérdés. Ma már mindent igyekeznek úgy gyártani, hogy egy idő után cserélni kelljen. A csapágyakba grammra mérik a zsírt, hogy a garanciaidőt azért mindenképpen kifussa.

Szia!

Köszi a választ!

1) kattan az, éppen ez a bajom. akkor durrant el az agyam, amikor a szerelő mutatta a vészjelző lámpáját. csere után amint beraktam a kulcsot és egy kicsit elforgattam, elkezdett világítani és amikor kivettem, elaludt a lámpa. no de mondom, ezt pont csinálta az eredeti gyűjtáskapcsoló házzal is....(!!)

2) nem engedi, de 30% környékén túl sok gondot nem okozott eddig. Hibakód szerint a felső szonda a hunyó, de ő most az alsót akarja cseréltetni. Éppen most hallottam, hogy a céges flottánál az összes astra h-ban kicserélték a felső szondát, miután rájöttek, hogy a gyújtótrafó romlott el.

szóval gyanítom, hogy ehhez sima tech műszeres hibaolvasás kevés lesz. szépen lassan kicserélünk mindent, aztán ugyanúgy bent lesz a hiba és még le se tudom zárni a kocsit...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszi a választ!

1) kattan az, éppen ez a bajom. akkor durrant el az agyam, amikor a szerelő mutatta a vészjelző lámpáját. csere után amint beraktam a kulcsot és egy kicsit elforgattam, elkezdett világítani és amikor kivettem, elaludt a lámpa. no de mondom, ezt pont csinálta az eredeti gyűjtáskapcsoló házzal is....(!!)

2) nem engedi, de 30% környékén túl sok gondot nem okozott eddig. Hibakód szerint a felső szonda a hunyó, de ő most az alsót akarja cseréltetni. Éppen most hallottam, hogy a céges flottánál az összes astra h-ban kicserélték a felső szondát, miután rájöttek, hogy a gyújtótrafó romlott el.

szóval gyanítom, hogy ehhez sima tech műszeres hibaolvasás kevés lesz. szépen lassan kicserélünk mindent, aztán ugyanúgy bent lesz a hiba és még le se tudom zárni a kocsit...

2. A nem engedi, nem azt jelenti, hogy lehet. Szerintem a kevés mennyiség is tönkreteheti a motort, üzemanyagrendszert, kár kockáztatni vele. Annyit meg úgysem spórolsz, amennyit bukhatsz vele. Lambdaszonda esetén érdemes körbejárni a dolgot, mert a hibakód nem biztos, hogy ok, csak okozat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám jött megint elő - ráadásul autópályán -, hogy a gázpedál egyik pillanatról a másikra nem működött (z17dth). A sárga, kocsiban lévő villáskulcs piktogram világított a műszerfalon, valamint 1500-as fordulatszámra fixen beállt, a gázpedált meg hiába nyomkodtam, nem reagált. Még frissiben, leállítás előtt ránéztem egy ELM327-es OBD-vel, nem írt hibakódot.

Újraindítás után működött a gázpedál, amíg el nem érte az 1500-2000-es fordulatszámot, utána megint letiltotta.

A motortérben lévő akkumulátor melletti biztosítéktáblában megnyomkodtam a reléket, biztosítékokat, azóta a hiba nem jelentkezett.

Tavaly nyáron már volt ugyanilyen hibám, akkor a szerelő a gázpedált cserélte, de szerintem a hibát nem ott kellene keresni.

A gázpedál cserélésen kívül keressek máshol hibát? Valami olyasmit olvastam régebben, hogy a forrasztás elengedi valahol, és akkor is jelentkezhet hasonló hiba.

Van valakinek ötlete?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám jött megint elő - ráadásul autópályán -, hogy a gázpedál egyik pillanatról a másikra nem működött (z17dth). A sárga, kocsiban lévő villáskulcs piktogram világított a műszerfalon, valamint 1500-as fordulatszámra fixen beállt, a gázpedált meg hiába nyomkodtam, nem reagált. Még frissiben, leállítás előtt ránéztem egy ELM327-es OBD-vel, nem írt hibakódot.

Újraindítás után működött a gázpedál, amíg el nem érte az 1500-2000-es fordulatszámot, utána megint letiltotta.

A motortérben lévő akkumulátor melletti biztosítéktáblában megnyomkodtam a reléket, biztosítékokat, azóta a hiba nem jelentkezett.

Tavaly nyáron már volt ugyanilyen hibám, akkor a szerelő a gázpedált cserélte, de szerintem a hibát nem ott kellene keresni.

A gázpedál cserélésen kívül keressek máshol hibát? Valami olyasmit olvastam régebben, hogy a forrasztás elengedi valahol, és akkor is jelentkezhet hasonló hiba.

Van valakinek ötlete?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Mintha a dízelnél lenne valami gázpedál vezeték hiba. Másoknak is volt a fórumban ilyen hibája, azt hiszem a motortérben valmi forrasztás a problémás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Így van, a biztosítékboboz alatt lévő gázpedál vezeték kontakthibás. Főleg a Z17DTH-nál típushiba. Opel szervizben nálam is gázpedált meg motorvezérlő elektronikát akartak cserélni.

Látom pesti vagy, nem akarok ingyenreklámot csinálni, de pl a "Cs" betűs Teve utcai szervizben már találkoztak a problémával és tudják is javítani.

Módosítva : Cserenkov
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problémám jött megint elő - ráadásul autópályán -, hogy a gázpedál egyik pillanatról a másikra nem működött (z17dth). A sárga, kocsiban lévő villáskulcs piktogram világított a műszerfalon, valamint 1500-as fordulatszámra fixen beállt, a gázpedált meg hiába nyomkodtam, nem reagált. Még frissiben, leállítás előtt ránéztem egy ELM327-es OBD-vel, nem írt hibakódot.

Újraindítás után működött a gázpedál, amíg el nem érte az 1500-2000-es fordulatszámot, utána megint letiltotta.

A motortérben lévő akkumulátor melletti biztosítéktáblában megnyomkodtam a reléket, biztosítékokat, azóta a hiba nem jelentkezett.

Tavaly nyáron már volt ugyanilyen hibám, akkor a szerelő a gázpedált cserélte, de szerintem a hibát nem ott kellene keresni.

A gázpedál cserélésen kívül keressek máshol hibát? Valami olyasmit olvastam régebben, hogy a forrasztás elengedi valahol, és akkor is jelentkezhet hasonló hiba.

Van valakinek ötlete?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Szia!

A leírás alapján valóban gázpedál hiba lehet. Szerintem a régi pedál szintén jó még. Pedálteszttel ki kell, hogy adja a hibakódot, kb. 15-20 indítás után törlődik a tárolóból, ha addig a hiba nem jelentkezik.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

A leírás alapján valóban gázpedál hiba lehet. Szerintem a régi pedál szintén jó még. Pedálteszttel ki kell, hogy adja a hibakódot, kb. 15-20 indítás után törlődik a tárolóból, ha addig a hiba nem jelentkezik.

Erről el is feledkeztem, most megnéztem, ezt írja: ECN 112052, 112252. Ha jól gondolom, akkor a következő hibákat jelöli:

P1120 Throttle Position (TP) Sensor 1 Circuit

P1122 Throttle Position (TP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage

Link to comment
Megosztás:

Így van, a biztosítékboboz alatt lévő gázpedál vezeték kontakthibás. Főleg a Z17DTH-nál típushiba. Opel szervizben nálam is gázpedált meg motorvezérlő elektronikát akartak cserélni.

Látom pesti vagy, nem akarok ingyenreklámot csinálni, de pl a "Cs" betűs Teve utcai szervizben már találkoztak a problémával és tudják is javítani.

Nálam Z16XEP-nél is jelentkezett a hiba.

Néha ugrált a fordulatszám akár 300-400 fodulatot is egyhelyben tartott pedállal, vagy alapjáraton.

Időnként "fentragadt" a fordulatszám pl. 1300-on pedálnyomás nélkül.

Nálam az opcomnál bukott ki, mert látszott, hogy pedálnyomás nélkül ugrált elég nagyokat a pedáljeladó értéke és mivel kettő van benne párhuzamosan, nem ugyanúgy változtak, dobott is hibakódot.

Először én is pedált vettem ki és néztem bele, mértem ki, de jónak tűnt, majd mikor a hiba továbbra is jelentkezett a biztosítéktábla alatti vezetékeket kiszedtem a biztosítéktáblából és direktbe átkötöttem.

Azóta semmi hiba, pedig ez már 1,5 éve volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszi az infót.

BC programozás az az, hogy írja a fogyasztási adatokat, megtehető km, megtett km, átlagfogyasztás stb, illetve van egy érték amivel elvileg lehet pontosítani a valóshoz a bc által számolt fogyasztás értéket, persze teletanktól teletankig érdemes, de ezt személy szerint még nem próbáltam ki csak beszédtéma volt egy időben.

Aztán CID-nél láttam még olyat, hogy a BC-nél váltogatta a Code indexet és mindig más dologokat mutatott a BC, lehet, hogy GID/BID-nél is megy, ezt pontosan nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kerestem a fórumon hátha volt téma de nem találtam úgyhogy feldobom.

A H astrámban analóg klíma van és digitklímára cserélném.

Beszéltem már bontóssal-elektronikást is és mindenki mást mond és nem tudom hogy kinek higgyek.

2 verziót hallottam:

Elektronikás: csak a klíma vezérlőt kell kicserélnem (a rádió alatt) és Tech2-vel aktiválható.

Bontós: ahhoz hogy digitklímás legyen nem elég a vezérlőt kicserélni, még egy rakás érzékelőt, csövet meg kell venni hozzá.

Ki mit tud? meg lehet csinálni? Ha igen akkor mi kell hozzá és ha bonyolult ki tudja megoldani?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kerestem a fórumon hátha volt téma de nem találtam úgyhogy feldobom.

A H astrámban analóg klíma van és digitklímára cserélném.

Beszéltem már bontóssal-elektronikást is és mindenki mást mond és nem tudom hogy kinek higgyek.

2 verziót hallottam:

Elektronikás: csak a klíma vezérlőt kell kicserélnem (a rádió alatt) és Tech2-vel aktiválható.

Bontós: ahhoz hogy digitklímás legyen nem elég a vezérlőt kicserélni, még egy rakás érzékelőt, csövet meg kell venni hozzá.

Ki mit tud? meg lehet csinálni? Ha igen akkor mi kell hozzá és ha bonyolult ki tudja megoldani?

Válaszotokat előre is köszönöm!

A bontósnak van igaza, annyi kiegészítéssel, hogy az egész fűtésboxot cserélni kell, mert az teljesen más, mint a manuálisnál.

Ehhez szét kell robbantani az egész műszerfalat, megbontani a fűtés, klíma csöveket, stb. Vezetékezés is más, azt is cserélni kell.

Bontott alkatrészek, műszerfalszétbontás, szerelés, stb. Szerintem 150eFt-nál olcsóbban nem úszod meg.

Link to comment
Megosztás:

Erről el is feledkeztem, most megnéztem, ezt írja: ECN 112052, 112252. Ha jól gondolom, akkor a következő hibákat jelöli:

P1120 Throttle Position (TP) Sensor 1 Circuit

P1122 Throttle Position (TP) Sensor Circuit Intermittent Low Voltage

Igen, ezek a hibakódok azok, amik ilyenkor előjönnek. Nekem az automata váltó miatt még dobott 2 másikat is. A lényeg, hogy nagy valószínűséggel nem a gázpedál a hunyó, hanem a biztosítéktáblánál van gond, ahogy már volt róla szó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma elég furi dolog történt. A sebességmérő egyszercsak elkezdett kb 10 kmh val többet mutatni autópályán. (A szokásos eltérésen felül)

Amikor megérkeztunk és megálltam, a mutató nem nullára tert vissza. Gyújtás le visza után újra nulla.

Mi okozhat ilyet?

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ma délután unatkoztam (na jó ez nem teljesen igaz, mert a nyakunkon a karácsony, csak most egy kicsit nem volt kedvem az ünnepi készülődéssel foglalatoskodni, mert úgy sincs valami karácsonyi hangolatom ebben a tavasziasan enyhe verőfényes napos időben :)) és játszottam egy kicsit az Op-commal.

Nagyon sok mindent megtaláltam benne, amiről itt is szó volt korábban. A műszeregység programozás részben viszont találtam két érdekes dolgot, amiről itt talán még nem volt szó:

1. Van ilyen, hogy Kilométer-számláló beállítása (vagy valami hasonló, nem biztos, hogy szó szerint így volt.) Rányomtam, kiírja, hogy írjam be a km-számláló kívánt állásást. :lipssealed: :confused: Ez meg mi a túró?! Figyelmeztet arra is, hogy csak egyszer programozhatom. De aktív, hagy is beírni számokat, de nem mertem rányomni a programozás gombra.

Ez most az amire elsőre logikusan gondolnék? Ezzel "visszapörgethetem" a km-számlálót? Ha beírom hogy 0, akkor lesz egy nulla km-es autóm? Most vagy én gondolom rosszul és ez teljesen másra való, vagy inkább el se akarom hinni hogy gyárilag beletettek egy ilyen opciót...!

2. Még két éve mikor az egyik AFL fényszóróm hibásan működött, míg nem vettem meg az alkatrészt leprogramozták nekem fixre Opel szervizben, hogy ne villogjon a hibajelző lámpa folyamatosan a képembe. Ezután megvettem a fényszórót, kicserélték, elvileg vissza is programozták. Szuper!

Aztán már később otthon tűnt fel, hogy gyújtás ráadásakor mikor minden ikon világít, csak a magasságállítás lámpa villan fel, az AFL nem. Korábbról nekem úgy rémlett hogy mind a két visszajelző világított. Visszamentem megkérdezni, hogy is van ez, azt mondták, nem túl meggyőzően hogy ők így tudták beprogramozni Tech2-vel más opciót nem találnak, de végül is működik, örüljek neki. No, jó. Én is elbizonytalanodtam, a nyakamat nem mertem volna rá tenni, mert előtte csak pár hónapja volt nálam az autó, fotót nem készítettem a műszeregységről. Gondoltam az is lehet, hogy csak a hiba miatt villant fel.

Később a Teve utcai szervizben volt dolgom. Eszembe jutott a fenti dolog, ott is kértem, hogy nézzék meg. Megnézték. Itt már határozottan mondták, hogy ugyan még nem járt náluk AFL-es Astra, de KIZÁRT, hogy mindkét lámpa világított volna, biztos, hogy rosszul emlékszek. Két lehetőség van, vagy az egyik jelez vissza, vagy a másik. Olyan hogy mindkettő olyan NINCS. Ha mégis előfordulna, az valami abnormális hibára utaló jelenség.

Jó, ezek után elkönyveltem, hogy akkor én vagyok szenilis, és korábban sem világított mindkét visszajelző. Ezután eltelt 2 év...

Most ahogy néztem a műszeregység programozásában, fel van sorolva minden féle, aminek van visszajelző lámpája az óracsoport körül. Jelzi azt, hogy épp melyik visszajelzés aktív, vagy inkatív, mi van egyáltalán az autóban, ami vissza tud jelezni és mi nincs. A listában feltűnt egy ilyen: AFL: NINCS JELEN.

Mondom, mi az hogy nincs jelen, van ilyen az autómban?! Beállítottam hogy jelen van és megnyomtam a programozást.

Láss csodát, következő gyújtás ráadására visszajelez az AFL- lámpa! :) Természetesen a magasságállítással párhuzamosan. Ezek szerint mégis létezik ez a beállítás és erre lehetett állítva gyárilag is, amíg bele nem piszkáltak. Úgyhogy hagyom is így, szerintem ennek így kell működnie.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ma délután unatkoztam (na jó ez nem teljesen igaz, mert a nyakunkon a karácsony, csak most egy kicsit nem volt kedvem az ünnepi készülődéssel foglalatoskodni, mert úgy sincs valami karácsonyi hangolatom ebben a tavasziasan enyhe verőfényes napos időben :)) és játszottam egy kicsit az Op-commal.

Nagyon sok mindent megtaláltam benne, amiről itt is szó volt korábban. A műszeregység programozás részben viszont találtam két érdekes dolgot, amiről itt talán még nem volt szó:

1. Van ilyen, hogy Kilométer-számláló beállítása (vagy valami hasonló, nem biztos, hogy szó szerint így volt.) Rányomtam, kiírja, hogy írjam be a km-számláló kívánt állásást. :lipssealed: :confused: Ez meg mi a túró?! Figyelmeztet arra is, hogy csak egyszer programozhatom. De aktív, hagy is beírni számokat, de nem mertem rányomni a programozás gombra.

Ez most az amire elsőre logikusan gondolnék? Ezzel "visszapörgethetem" a km-számlálót? Ha beírom hogy 0, akkor lesz egy nulla km-es autóm? Most vagy én gondolom rosszul és ez teljesen másra való, vagy inkább el se akarom hinni hogy gyárilag beletettek egy ilyen opciót...!

2. Még két éve mikor az egyik AFL fényszóróm hibásan működött, míg nem vettem meg az alkatrészt leprogramozták nekem fixre Opel szervizben, hogy ne villogjon a hibajelző lámpa folyamatosan a képembe. Ezután megvettem a fényszórót, kicserélték, elvileg vissza is programozták. Szuper!

Aztán már később otthon tűnt fel, hogy gyújtás ráadásakor mikor minden ikon világít, csak a magasságállítás lámpa villan fel, az AFL nem. Korábbról nekem úgy rémlett hogy mind a két visszajelző világított. Visszamentem megkérdezni, hogy is van ez, azt mondták, nem túl meggyőzően hogy ők így tudták beprogramozni Tech2-vel más opciót nem találnak, de végül is működik, örüljek neki. No, jó. Én is elbizonytalanodtam, a nyakamat nem mertem volna rá tenni, mert előtte csak pár hónapja volt nálam az autó, fotót nem készítettem a műszeregységről. Gondoltam az is lehet, hogy csak a hiba miatt villant fel.

Később a Teve utcai szervizben volt dolgom. Eszembe jutott a fenti dolog, ott is kértem, hogy nézzék meg. Megnézték. Itt már határozottan mondták, hogy ugyan még nem járt náluk AFL-es Astra, de KIZÁRT, hogy mindkét lámpa világított volna, biztos, hogy rosszul emlékszek. Két lehetőség van, vagy az egyik jelez vissza, vagy a másik. Olyan hogy mindkettő olyan NINCS. Ha mégis előfordulna, az valami abnormális hibára utaló jelenség.

Jó, ezek után elkönyveltem, hogy akkor én vagyok szenilis, és korábban sem világított mindkét visszajelző. Ezután eltelt 2 év...

Most ahogy néztem a műszeregység programozásában, fel van sorolva minden féle, aminek van visszajelző lámpája az óracsoport körül. Jelzi azt, hogy épp melyik visszajelzés aktív, vagy inkatív, mi van egyáltalán az autóban, ami vissza tud jelezni és mi nincs. A listában feltűnt egy ilyen: AFL: NINCS JELEN.

Mondom, mi az hogy nincs jelen, van ilyen az autómban?! Beállítottam hogy jelen van és megnyomtam a programozást.

Láss csodát, következő gyújtás ráadására visszajelez az AFL- lámpa! :) Természetesen a magasságállítással párhuzamosan. Ezek szerint mégis létezik ez a beállítás és erre lehetett állítva gyárilag is, amíg bele nem piszkáltak. Úgyhogy hagyom is így, szerintem ennek így kell működnie.

Igen vissza tudod állítani az órát bármilyen állásra. Ez a funkciót csak egyszer lehet használni!

Az óracsoport cseréje miatt van benne! (be tudd állítani a megfelelő km-t miután cserélted a műszert)

Autókereskedők ezt használják, mert szinte ingyen pár perc alatt vissza lehet állítani az órát!

Szinte mindegyiknél meg volt játszva mikor Astrákat nézegettem...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen vissza tudod állítani az órát bármilyen állásra. Ez a funkciót csak egyszer lehet használni!

Az óracsoport cseréje miatt van benne! (be tudd állítani a megfelelő km-t miután cserélted a műszert)

Autókereskedők ezt használják, mert szinte ingyen pár perc alatt vissza lehet állítani az órát!

Szinte mindegyiknél meg volt játszva mikor Astrákat nézegettem...

Kösz az infót, ezt nem is tudtam.

Legalább ez is megerősíti azt, hogy az enyémet valószínű nem tekergették.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.