Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Köszi!

Még van egy hibám azért az autó cdc 40 opera fejegységgel született, és én már cd30 mp3 fejjel vettem de a sound és az oké gomb nem működik rajta, ill a sound működik mert megnyomom és reagáll de a kijelzőn nem látom mit állítok, csak ugye hallom hogy melyik hangszórót erősítem adok rá több mélyet magast, csak épp nem látom a kijelzőn!

És ehhez tudsz valamit ajánlani? :)

A CID a cd30mp3 nem minden funkióját tudja megjeleníteni, nem teljesen kompatibilisek egymással. Ezzel nem tudsz mit csinálni. A CID-det a magasabb tudású fejegységekhez lehetett gyárilag kapni, és ezért gondolom amikor a CID-det programozták nem gondoltak arra, hogy cd30-al is fogják használni. Nekem is ilyen kombináció van és a magas, mély és a balance állítását a kijelzőn nem lehet látni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Par napja jelentkezett a jelenseg...

OP-COM ezeket a hibakat adja,

hiba.jpg

Tudnatok segiteni hogy hol keressem a probelmat, esetleg mi a megoldas ra ( mint amator szerelo :) ) ?

Sajnos a kontakt spray nem oldotta meg a probemam...

Ha meghibasodasrol van szo, melyik csere alkatreszre lesz szuksegem

http://www.ebay.de/itm/OPEL-ASTRA-H-1-x-RADNABE-1-x-RADLAGERSATZ-MIT-ABS-VORN-VORNE-VORDERACHSE-/380787769393?pt=DE_Autoteile&hash=item58a8b84031

http://www.ebay.de/itm/Kabelsatz-ABS-Sensor-Opel-Astra-H-Zafira-B-6292694-13118565-/281592831211?pt=DE_Autoteile&hash=item41903d9ceb

Vagy ha mas tudtok segiteni ???

Link to comment
Megosztás:

Lehetseges hibak: a jelado (a csapagyba van epitve), a kabel, vagy a vezerlo.

Elso lepesben merd ki a kabelt, szakadasra es zarlatra. Ahogy a linkedet nezem, nincs kulon jobb es bal kabel, igy a vezerlon talan fel lehet cserelni oket, amibol minden kiderul...

Link to comment
Megosztás:

A CID a cd30mp3 nem minden funkióját tudja megjeleníteni, nem teljesen kompatibilisek egymással. Ezzel nem tudsz mit csinálni. A CID-det a magasabb tudású fejegységekhez lehetett gyárilag kapni, és ezért gondolom amikor a CID-det programozták nem gondoltak arra, hogy cd30-al is fogják használni. Nekem is ilyen kombináció van és a magas, mély és a balance állítását a kijelzőn nem lehet látni.

Szia!

Mi a magasabb tudású fejegység?

A CDC40 opera az az mert nekem gyárilag az volt benne könyve szerint ,de én már így vettem!

Vagy melyik a nagyobb tudású amire gondolsz?

Link to comment
Megosztás:

Találtam egy kóbor csatlakozót a kézifék alatt, 6 pólusú de csak 4 van bekötve, tudja valaki, hogy mire való?

http://kepfeltoltes.hu/view/150301/IMG_20150301_092615_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az ESP csatija? Pontosabban a giro szenzor csatija. Talán ez az...

http://i.ebayimg.com/t/Opel-Zafira-B-Facelift-Astra-H-ESP-Sensor-Drehratensensor-Duosensor-13257073-/00/s/NzY0WDk4Nw==/z/QeMAAOSw8lBTopuy/$_35.JPG

Link to comment
Megosztás:

Ezt hogy kapcsolod ki? Vagy hol?

Google-ba írd be! Én pont tegnap csináltam meg. Van ahol lépésről lépésre leírják hogy lehet ezt a digitális aláírás ellenőrzését kikapcsolni. Nem bonyolult. Most már nekem is van a Win 8.1-es laptopomon is Op-com.

Módosítva : Cserenkov
Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Nem sikerült még zöld ágra vergődnöm az angel lámpákkal, azért írok ide. Tegnap rákötöttem a menetfényeket is és még rosszabb lett a helyzet..

Már az autó elektronika a helyzet jelző állásban is lekapcsolja a köröket és a menetfényt is. Van amikor pár másodperc alatt, de van, hogy csak percek múlva. Ezt sem tudom mitől függ. Szóval nincs helyzetjelzőm elől és menetfényem :unsure: Ha országútira kapcsolok akkor szinte azonnal lekapcsolja a köröket. Gondolom akkor ezt a canbus rendszer csinálja.

Végül is az lenne a kérdésem, hogy hogy lehetne ezt "becsapni"? Ledek kicserélése nélkül, mert az is elég macerás. Mondtak már olyat is, hogy valami átjátszó modult be lehet tenni. De én azt sem tudom az milyen, és hol lehet kapni.. Valakinek valami ötlet esetleg? Remélem nem egyedi a problémám, vagy valaki tudja itt a megoldást...

Ja, és ez mind járó motornál jelentkezik természetesen, leállítva tökéletes minden.

Módosítva : Csaszi87
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Mi a magasabb tudású fejegység?

A CDC40 opera az az mert nekem gyárilag az volt benne könyve szerint ,de én már így vettem!

Vagy melyik a nagyobb tudású amire gondolsz?

Az Opera is nagyobb tudásúnak számít de valóban a Navis fejegységek azok amik igazán igénylik és kihasználják a CID kiejlzőt!

Ha esetleg szeretnél CD70 fejegységet , tudok adni a színes kijelződhöz!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Egy apró elektromos problémával fordulok hozzátok, 1,7 CDTI Astra: a szivargyújtó nem működik. A biztosíték jó ( bizosítéktábla 36-os bizt.).

Ígérem, visszaolvasom az összes hozzászólást, de ezt most sürgősen meg szeretném oldani!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Egy apró elektromos problémával fordulok hozzátok, 1,7 CDTI Astra: a szivargyújtó nem működik. A biztosíték jó ( bizosítéktábla 36-os bizt.).

Ígérem, visszaolvasom az összes hozzászólást, de ezt most sürgősen meg szeretném oldani!

Sajnos én nem tudom. Ilyen gondom még nem volt, így nincs ezzel kapcsolatban tapasztalatom.

De ha már szivargyújtó: nálam a körülötte lévő világítás időnként működik, időnként nem. Már egyszer kibontottam a szivargyújtót emiatt. Az izzó jó, az érintkezés jó, a világítás vezetékén időnként van 12V időnként nincs. Nem tudom mitől függ. Próbáltam mozgatni a vezetéket, hátha meg van törve, de nincs összefüggésben vele. A vezeték meg valahova a rádió mögé megy be. A fél autót már emiatt nem akartam szétszedni. Összeraktam, azóta is így működik, van amikor világít, van amikor nem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Van egy akksim, ami ugyan nem az autóba való, hanem a motoromba, de gondoltam felteszem itt a kérdésemet.

Ez egy sima Pb akksi....

A kérdés: érdemes-e kisütni és feltölteni, vagy csak töltsek rá? Szezon után kivettem, rátöltöttem egy ilyen okos akksi töltővel, majd itthon a meleg lakásban várjuk a jó időt kettecskén, hogy mehessünk mocizni...:D

Nos....ma rámértem, és 12,57V van benne....van értelme ennek a kisütés-feltöltésnek, vagy csak simán töltsek rá, és be a mociba?

Előre is köszönöm a válaszokat...;)

Link to comment
Megosztás:

Sikerült megoldanom az Angel eyes led problémám!

Leírom a megoldást hátha érdekel valakit, vagy később esetleg ugyan így járna mint én.

Szóval az volt az én problémám, hogy járó motornál a can-bus lekapcsolta a karikában lévő ledeimet. A lámpámban gyárilag sima 2.3w-os izzók voltak, karikánként 4db, ezeket cseréltem én ki T5 1W COB hideg fehér ledekre. (Lapos végű ledeket senki se vegyen bele, mert nagyon könnyen kimozdul és nem fog égni!)

Mint később rájöttem nem csak az volt a gond, hogy ezeket kicseréltem ledesekre, hanem nekem már a rendszámtábla világításom is ledes mind a 2, és ezeket is ugyan így lekapcsolta a karikákkal együtt, ezt csak egyik este vettem észre :icon1: Hiába kötöttem vissza a menetfényt nem oldotta meg a problémát pedig már a watt teljesítmény bőven elég lett volna, de ez egyáltalán nem befolyásolja a dolgokat.

Ez után az egyik rendszámtábla világítás helyére vissza tettem a sima gyári 5w-os kis izzót, és láss csodát minden jó lett... Majd a rendszámba a led vissza és a menetfényt megcsapolva a motortérbe bekötöttem egy ilyen sima 5 w-os izzót zárt foglalatba és tökéletes lett a dolog. Az ott senkit sem zavar és épp annyi fogyasztást generál, hogy a can bus ne vegye le. Akinek nincs menetfénye annak a lámpából kell ezt kivezetni a helyzetjelző vezetékéről értelem szerűen.

Valószínű, hogy egy ellenállás is jó megoldás lehet a lámpa elé, de ahhoz ismerni kéne az arányokat, hogy mekkora kéne.

Én nem értek az ilyen dolgokhoz, de meggyőződésem, hogy nem a watt számít itt hanem az amper, ami ugye a ledeknél minimális.

Akinek a rendszámtábla világítása nincs ledesítve az valószínű, hogy nem ütközik ilyen problémába, ha pedig ledesíteni akartok akkor itt a megoldás :icon10:

Módosítva : Csaszi87
Link to comment
Megosztás:

A kérdés: érdemes-e kisütni és feltölteni, vagy csak töltsek rá? Szezon után kivettem, rátöltöttem egy ilyen okos akksi töltővel, majd itthon a meleg lakásban várjuk a jó időt kettecskén, hogy mehessünk mocizni... :D

Nos....ma rámértem, és 12,57V van benne....van értelme ennek a kisütés-feltöltésnek, vagy csak simán töltsek rá, és be a mociba?

Ha 10-20 ora alatt kisutod, es ugyanennyi alatt feltoltod, az jot fog tenni neki.

Valószínű, hogy egy ellenállás is jó megoldás lehet a lámpa elé, de ahhoz ismerni kéne az arányokat, hogy mekkora kéne.

Én nem értek az ilyen dolgokhoz, de meggyőződésem, hogy nem a watt számít itt hanem az amper, ami ugye a ledeknél minimális.

A ket dolog azert nem fuggetlen egymastol :) A gondot az okozza, hogy a LED-eknel nem a fogyasztast adjak meg, hanem azt, hogy mekkora normal izzoenak felel meg a fenyereje, es persze a LED messze nem fogyaszt annyit, mint az azonos fenyereju normal izzo.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy elég érdekes hibát kezdett el produkálni az autó mostanában, teljesen véletlenszerű időközönként. Elindulás után balra forduláskor néha 1-2 másodpercre lekapcsolja a világítást. Elől a tompítottat biztos, a többit nem látom. A műszerfal világítás marad. Fekvőrendőrön való áthajtáskor is jelentkezett már a hiba. Hibakódot nem generál, de elég ijesztő amikor a főúton éjszaka egy pillanatra kivilágítatlanul kell közlekedni.

Van valakinek ötlete mi lehet a hiba oka?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy elég érdekes hibát kezdett el produkálni az autó mostanában, teljesen véletlenszerű időközönként. Elindulás után balra forduláskor néha 1-2 másodpercre lekapcsolja a világítást. Elől a tompítottat biztos, a többit nem látom. A műszerfal világítás marad. Fekvőrendőrön való áthajtáskor is jelentkezett már a hiba. Hibakódot nem generál, de elég ijesztő amikor a főúton éjszaka egy pillanatra kivilágítatlanul kell közlekedni.

Van valakinek ötlete mi lehet a hiba oka?

Köszönöm

Szerintem CIM modul hiba lesz, az van a kormánynál és benne van a világítás körben, ha kontaktos akkor lehet ilyen.

Milyen évjáratú az autód? 2007 előtti?

Link to comment
Megosztás:

Kiveszed és megforrasztod az érintkezőket.

Kiveszed és cseréled egy javítottra.

Kiveszed és cseréled egy újra.

Költségek szempontjából növekvő sorrendben ez a három opció jut eszembe hirtelen.

Első esetben anyagköltsége van, ami elenyésző.

Második esetben: 25 ezer a javított, 3 hónap garanciával, ha ők építik be, de cserébe a rosszat ott kell hagyni.

Harmadik esetben: kb. 50-60 ezer egy új. Bár gondolom arra gyári garancia van, ha márkaszervizben szerelik be.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg tudjátok mondani, hogy mit keressek, mikor meg szeretném tudni, be van-e kötve a kuplunghoz a tempomat kapcsoló?

Tudom, egy kapcsolót, de talán cizelláltabb a válasz, ezért is kérdezem.

Elvinném az egyik Opel szervizbe beköttetni utólag a tempomatot, de 40-50 km-t nem szívesen autóznék hiába... mert ha nincs ott a kapcsoló, akkor inkább hagyom az egész tempomatosdit (ha van ilyen szó).

Ha csak karcserére és felprogramozásra van szükség, az még belefér, de a kapcsoló bekábelezését már nem vállalnám.

Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.