Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

On 2016. 04. 28. at 20:58, sasa58 írta:

Egy újszülöttnek minden vicc új. :)

Bekapcsolt rádiónál settings gomb megnyom csippanásig (kb.:5 mp), majd BC gombbal lehet lépkedni a képernyők között.

A következő "vicc":):pótkulcsom nem működteti a központi zárat,cserélek holnap elemet,a kérdés utána hogyan kell tanítani a kulcsot?G-nél gyujtás ráadás után csukás-nyitás gomb,itt is így megy?

Ja és még egy:kulccsal csak a vezető ajtót lehet működtetni?

 

Módosítva : csicsó
Link to comment
Megosztás:

1 órával ezelőtt, Juhos Gábor írta:

Sziasztok! 
Egy informatikusokból és autós szakemberekből álló közösség tagja vagyok akik tavaly belevágtunk - szabadidőnkben, szakmai kihívást keresve - egy OBD alapú motorvezérlést monitorozó applikáció kifejlesztésébe. 
Az applikáció lényege, hogy a kiolvasott OBD PID-eket (https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs) menet közben folyamatosan szerverre mentjük, ahol később, vagy akár távolról, a tulajdonos, vagy a szerelő által kielemezhetők. 

A megoldás a piacon kapható olcsó OBDII olvasókkal (pl.: http://netdigi.hu/spl/359938/BLUETOOTH-DIAGNOSZTIKA) és Androidos mobiltelefonnal (v4.3 és fölötte) működik. 

A technológia elkészült, most olyan lelkes, autó-szerető felhasználókat keresünk, akik használatba vennék, elmondanák tapasztalataikat és ötletekkel segítenének, hogy milyen mérésekre kellene fókuszálni. Az ígéretes ötleteket be is konfiguráljuk, melyeket használhattok saját céljaitokra. 

Ki szeretne részt venni egy ilyen kalandban?

Szia!

Engem is érdekelne, mibe kell beruházni ehhez? Telefonom már van.:)

Gyakorlatilag ez nem más lenne, mint egy folyamatos élőadat mentés, ami később visszakereshető volna, pl. kiküszöbölve a random módon előjövő hibákat, amik persze sosem a szerelőnél jönnek elő?

Link to comment
Megosztás:

23 perce, csicsó írta:

A következő "vicc":):pótkulcsom nem működteti a központi zárat,cserélek holnap elemet,a kérdés utána hogyan kell tanítani a kulcsot?G-nél gyujtás ráadás után csukás-nyitás gomb,itt is így megy?

Ja és még egy:kulccsal csak a vezető ajtót lehet működtetni?

 

Szia!

Nekem még nem merült le kulcsom, így az elsőt passzolom.

A másodikra: a kulcs, ha lemerült, akkor valóban sima kulcsként csak az első ajtót zárja, a többit nem. Ha ilyen problémád van, akkor a jobb első ajtót nyitva hagyva benyúlsz a középkonzolon lévő központi zár gombra, azzal lezárod, majd becsukod az ajtót, így lezártad az összes ajtót. Nyitni pedig a vezetőoldali ajtónál tudod a kulccsal, ilyenkor viszont kinyitja az összes ajtót.

Link to comment
Megosztás:

18 perce, Flagg írta:

Üdv.Milyen funkciója van annak hogy,gyújtás nélkül lenyomva tartottam az indexkart és a visszajelző lámpa égve maradt?

A hang se a szokásos index hang hanem sípolás volt!

Szia! Szerintem a helyzetjelzőt jelöli, hogy azon az oldalon világít.

Link to comment
Megosztás:

10 órája, Astra555 írta:

Szia!

Nekem még nem merült le kulcsom, így az elsőt passzolom.

A másodikra: a kulcs, ha lemerült, akkor valóban sima kulcsként csak az első ajtót zárja, a többit nem. Ha ilyen problémád van, akkor a jobb első ajtót nyitva hagyva benyúlsz a középkonzolon lévő központi zár gombra, azzal lezárod, majd becsukod az ajtót, így lezártad az összes ajtót. Nyitni pedig a vezetőoldali ajtónál tudod a kulccsal, ilyenkor viszont kinyitja az összes ajtót.

Ok,köszi

Link to comment
Megosztás:

10 hours ago, csicsó said:

A következő "vicc":):pótkulcsom nem működteti a központi zárat,cserélek holnap elemet,a kérdés utána hogyan kell tanítani a kulcsot?G-nél gyujtás ráadás után csukás-nyitás gomb,itt is így megy?

Szerintem semmit nem kell csinalni... Legalabbis mar vettem ki az elemet, es eszembe sem jutott, hogy utana buveszkedni kene :)

Link to comment
Megosztás:

12 órája, Juhos Gábor írta:

Sziasztok! 
Egy informatikusokból és autós szakemberekből álló közösség tagja vagyok akik tavaly belevágtunk - szabadidőnkben, szakmai kihívást keresve - egy OBD alapú motorvezérlést monitorozó applikáció kifejlesztésébe. 
Az applikáció lényege, hogy a kiolvasott OBD PID-eket (https://en.wikipedia.org/wiki/OBD-II_PIDs) menet közben folyamatosan szerverre mentjük, ahol később, vagy akár távolról, a tulajdonos, vagy a szerelő által kielemezhetők. 

A megoldás a piacon kapható olcsó OBDII olvasókkal (pl.: http://netdigi.hu/spl/359938/BLUETOOTH-DIAGNOSZTIKA) és Androidos mobiltelefonnal (v4.3 és fölötte) működik. 

A technológia elkészült, most olyan lelkes, autó-szerető felhasználókat keresünk, akik használatba vennék, elmondanák tapasztalataikat és ötletekkel segítenének, hogy milyen mérésekre kellene fókuszálni. Az ígéretes ötleteket be is konfiguráljuk, melyeket használhattok saját céljaitokra. 

Ki szeretne részt venni egy ilyen kalandban?

Engem is érdekelne, szívesen tesztelném.

Link to comment
Megosztás:

Én is jelentkeznék szívesen, de sajnos nincs 4.3-as Androidos telefonom. Windows Phone-re gondolom nem elérhető a dolog. :(

De ha már a telefonok szóba jöttek, hátha valakit érdekel Androidra vagy iOS-re. A WP ebből megint kimarad:

http://hvg.hu/tudomany/20160512_igo_szulinapp_navigacio_teljes_magyarorszag_terkep_2016os_frissites

Módosítva : Cserenkov
  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Friss Astra H (2012) tulajként folyamatosan keresgélek és olvasgatom a fórumot, de lenne most 2 kérdésem. Első Opel. Sőt igazábal első komolyabb autó is. Most ismerkedünk. :-) Szóval elnézést, ha amatőr a kérdés, de amatőr vagyok.

A gyári menetfény funkció (tompított és, helyzetjelzők, stb.) milyen típusokban alap? Alap egyáltalán hazánkban forgalmba helyezett járműnél?
Saját tesztek alapán nem működik. Jól gondolom, hogy ezt szervízben nem kapcsolják be nekem?
Itt meg is kérdezném, hogy ha úgy adódna, lenne olyan, aki Zalegerszeg (esetleg Veszprém, Székesfehérvár) környékén tudna nekem ebben segíteni?
(Autómata világítás funkciós a gép.)

Egy másik számomra érdekes dolog. Indulás után úgy 20km/óránál egy kattanást lehet hallani. Először azt hittem, ez a csomagteret (tanksapkát) zárja, de későbbi kísérlet ezt megcáfolta. Mi lehet ez? A zaj csak akkor hallható újra, ha leállítom az autót és kiveszem a kulcsot. (A kulcs kivételeében nem vagyok biztos. Lehez az nélkül is.)

Előre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

1 óra, RokaRudi írta:

Sziasztok!

Friss Astra H (2012) tulajként folyamatosan keresgélek és olvasgatom a fórumot, de lenne most 2 kérdésem. Első Opel. Sőt igazábal első komolyabb autó is. Most ismerkedünk. :-) Szóval elnézést, ha amatőr a kérdés, de amatőr vagyok.

A gyári menetfény funkció (tompított és, helyzetjelzők, stb.) milyen típusokban alap? Alap egyáltalán hazánkban forgalmba helyezett járműnél?
Saját tesztek alapán nem működik. Jól gondolom, hogy ezt szervízben nem kapcsolják be nekem?
Itt meg is kérdezném, hogy ha úgy adódna, lenne olyan, aki Zalegerszeg (esetleg Veszprém, Székesfehérvár) környékén tudna nekem ebben segíteni?
(Autómata világítás funkciós a gép.)

Egy másik számomra érdekes dolog. Indulás után úgy 20km/óránál egy kattanást lehet hallani. Először azt hittem, ez a csomagteret (tanksapkát) zárja, de későbbi kísérlet ezt megcáfolta. Mi lehet ez? A zaj csak akkor hallható újra, ha leállítom az autót és kiveszem a kulcsot. (A kulcs kivételeében nem vagyok biztos. Lehez az nélkül is.)

Előre is köszönöm a segítséget.

Szia!

Zalaegerszegen tudok segíteni opcommal a menetfény programozásban elvileg :) Nekem működik, én állítottam be, de azt nem tudom, hogy rec nélkül megy-e, az enyémben van, 2006 02. A kattanás szerű lehet 20 körül a fék ellenőrzés, vagy minek hívják. 

Üdv! 

Link to comment
Megosztás:

12 órája, RokaRudi írta:

Sziasztok!

Friss Astra H (2012) tulajként folyamatosan keresgélek és olvasgatom a fórumot, de lenne most 2 kérdésem. Első Opel. Sőt igazábal első komolyabb autó is. Most ismerkedünk. :-) Szóval elnézést, ha amatőr a kérdés, de amatőr vagyok.

A gyári menetfény funkció (tompított és, helyzetjelzők, stb.) milyen típusokban alap? Alap egyáltalán hazánkban forgalmba helyezett járműnél?
Saját tesztek alapán nem működik. Jól gondolom, hogy ezt szervízben nem kapcsolják be nekem?
Itt meg is kérdezném, hogy ha úgy adódna, lenne olyan, aki Zalegerszeg (esetleg Veszprém, Székesfehérvár) környékén tudna nekem ebben segíteni?
(Autómata világítás funkciós a gép.)

Egy másik számomra érdekes dolog. Indulás után úgy 20km/óránál egy kattanást lehet hallani. Először azt hittem, ez a csomagteret (tanksapkát) zárja, de későbbi kísérlet ezt megcáfolta. Mi lehet ez? A zaj csak akkor hallható újra, ha leállítom az autót és kiveszem a kulcsot. (A kulcs kivételeében nem vagyok biztos. Lehez az nélkül is.)

Előre is köszönöm a segítséget.

Nappali menetfény csak 2012 után lett kötelező, így H Astrában gyárilag nem található.

Viszont a Te esetedben létezik egy megoldás az auto funkció miatt. 5 módon állítható a világítás, ebben a lámpák, rendszámvilágítás, műszerfalvilágítás az amit kombinálni lehet. A megoldás az, hogy aktiválni kell azt a változatot, amikor indítás után rögtön magától kapcsolja a tompítottat és hátul a helyzetjelzőket 70%-on üzemelteti. Amikor a tükör mögötti érzékelő sötétet észlel, akkor viszont mindent bekapcsol max. erővel. Ekkor még a központi kijelzőt is át tudja váltani éjszakai módra. Tech2 vagy Op-Com nevű cuccokkal ezt be is lehet állítani. Ha valamelyik Opel szervizben ezt nem tudják bekapcsolni, azokat kerüld el messzire. :)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 11. at 23:00, csaba66 írta:

Szerintem semmit nem kell csinalni... Legalabbis mar vettem ki az elemet, es eszembe sem jutott, hogy utana buveszkedni kene :)

Így van,kicseréltem az elemet 1 napig nem volt benne,összeraktam és elsőre ment nyitás-csukás:)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 12. at 8:34, Cserenkov írta:

Én is jelentkeznék szívesen, de sajnos nincs 4.3-as Androidos telefonom. Windows Phone-re gondolom nem elérhető a dolog. :(

De ha már a telefonok szóba jöttek, hátha valakit érdekel Androidra vagy iOS-re. A WP ebből megint kimarad:

http://hvg.hu/tudomany/20160512_igo_szulinapp_navigacio_teljes_magyarorszag_terkep_2016os_frissites

Te még IGO-zol? :-)

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 12. at 19:13, RokaRudi írta:

Sziasztok!

Friss Astra H (2012) tulajként folyamatosan keresgélek és olvasgatom a fórumot, de lenne most 2 kérdésem. Első Opel. Sőt igazábal első komolyabb autó is. Most ismerkedünk. :-) Szóval elnézést, ha amatőr a kérdés, de amatőr vagyok.

A gyári menetfény funkció (tompított és, helyzetjelzők, stb.) milyen típusokban alap? Alap egyáltalán hazánkban forgalmba helyezett járműnél?
Saját tesztek alapán nem működik. Jól gondolom, hogy ezt szervízben nem kapcsolják be nekem?
Itt meg is kérdezném, hogy ha úgy adódna, lenne olyan, aki Zalegerszeg (esetleg Veszprém, Székesfehérvár) környékén tudna nekem ebben segíteni?
(Autómata világítás funkciós a gép.)

Egy másik számomra érdekes dolog. Indulás után úgy 20km/óránál egy kattanást lehet hallani. Először azt hittem, ez a csomagteret (tanksapkát) zárja, de későbbi kísérlet ezt megcáfolta. Mi lehet ez? A zaj csak akkor hallható újra, ha leállítom az autót és kiveszem a kulcsot. (A kulcs kivételeében nem vagyok biztos. Lehez az nélkül is.)

Előre is köszönöm a segítséget.

Ha Veszprémben jársz, keress fel....

Link to comment
Megosztás:

On 2016. 05. 12. at 16:45, gabo75 írta:

Megtudná nekem mondani valaki hogy hol kell op-comban beállítani a folyadék színt ellenőrzés opcíot mert én nem találom nem sok az angol tudásom.

Külön ilyen nincs, hogy folyadék szint ellenőrzés. Olyan van, hogy"ellenőrző elektronika". Ezt a műszer csoport vezérlőjében tudod jelenné tenni (IPC). Van máshol is ilyen, de ha csak itt állítod "jelen van"-ra, akkor figyeli a folyadékok szintjét(ha vannak szenzorok beépítve) , és a külső izzókat is figyeli.Legalábbis amik a fényszórókban, illetve a hátsó búrában vannak. Az oldalsó indexet nem tudom hogy figyeli-e, azt még nem próbáltam ki....:-)

Link to comment
Megosztás:

8 órája, Maybal írta:

Külön ilyen nincs, hogy folyadék szint ellenőrzés. Olyan van, hogy"ellenőrző elektronika". Ezt a műszer csoport vezérlőjében tudod jelenné tenni (IPC). Van máshol is ilyen, de ha csak itt állítod "jelen van"-ra, akkor figyeli a folyadékok szintjét(ha vannak szenzorok beépítve) , és a külső izzókat is figyeli.Legalábbis amik a fényszórókban, illetve a hátsó búrában vannak. Az oldalsó indexet nem tudom hogy figyeli-e, azt még nem próbáltam ki....:-)

Igen erre gondoltam csak konkrétan hol keresem izzott az jelzi folyadékot most akarom berakni mármint a tartályt

Link to comment
Megosztás:

9 órája, Maybal írta:

Te még IGO-zol? :-)

Nem. Nincs is hozzá eszközöm. Windows-os telefonom van, azzal nem kompatibilis. Erre van a Here nevű laklamazás, ami egy nagyon jó ingyenes, akár offine-ban is működő navigáció, de júniustól megszűnik a támogatottsága. Valamiért nagyon építik le a Windows Phone rendszer. Pont most, mikor már kezdett volna elterjedni. Az is röhej, hogy egy másfél-két éves, akkoriban sem belépő szintű, hanem felső kategóriás, ami ma sem egy gyenge hardverrel rendelkező telefonra, az összes frissítést, minden terméktámogatást megszüntetnek. Még a myOpel alkalmazás sem érhető el rajta. Úgyhogy a következő telefonomnál nem nagyon lesz más választásom, mint visszatérni az Androidra esetleg iOS-re. Kár érte, jól indult a WP, aztán most így mégis szétcseszik. :(

Ha kell, mert ismeretlen helyen járok, akkor az autó saját navigációját használom. Régebben volt róla szó, hogy azért látszik, hogy nem egy mai fejlesztés. Egy mai navigáció sokkal több mindent tud, sokkal részletesebb, sokkal felhasználóbarátabb. Ettől függetlenül a célnak megfelel, elnavigál bárhova ahova kell. De a K Astra navigációja után, nagyon látszik ez a 12 év és tényleg olyan fapadosnak tűnik a H-é.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

16 órája, gabo75 írta:

Igen erre gondoltam csak konkrétan hol keresem izzott az jelzi folyadékot most akarom berakni mármint a tartályt

Nos, akkor csak a tartályt kell upgrade-elni.....elvileg mennie kell. Azt még ellenőrizd le, hogy az UEC-ben ne legyen bekapcsolva. Ott is lehet, de a tapasztalatom az, ha mindkettő vezérlőben "jelen van", akkor valamelyiket nem csinálja. (vagy izzó, vagy folyadék)Már nem emlékszem, olyan régen csinálta meg én is.....viszont én a mosó tartályba is tettem érzékelőt.....:)

Módosítva : Maybal
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kéréssel fordulok hozzátok! Astra H rádió! sajnos  rádió meríti az akkut,6 nap alatt lemerül.Kipróbáltam,mértem stb.Valamelyik alkatrész megy kikapcsolt állapotban is.Műszerész megnézte,viszonylag drága lenne a jav. Ezért azt gondoltam kellene egy megszakitott 12volt.PL: gyujtás kapcsoló 0 állapota. Kulcs bedug elfordít egyet (nem gyujtás) és kész.Kulcs ki 12 volt megszűnik. Úgy tudom van ilyen "állapot" valamelyik végponton csak én ezt nem tudom hogy hol! És a nagy kérdés az hogy hol van ez a pont? Ehez kérm a segítségetek! Nem lényeg a nagy ampermód,relével tehermentesíteném.

Előre is köszönöm!

 

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

26 perce, Csucsi írta:

Sziasztok!

Egy kéréssel fordulok hozzátok! Astra H rádió! sajnos  rádió meríti az akkut,6 nap alatt lemerül.Kipróbáltam,mértem stb.Valamelyik alkatrész megy kikapcsolt állapotban is.Műszerész megnézte,viszonylag drága lenne a jav. Ezért azt gondoltam kellene egy megszakitott 12volt.PL: gyujtás kapcsoló 0 állapota. Kulcs bedug elfordít egyet (nem gyujtás) és kész.Kulcs ki 12 volt megszűnik. Úgy tudom van ilyen "állapot" valamelyik végponton csak én ezt nem tudom hogy hol! És a nagy kérdés az hogy hol van ez a pont? Ehez kérm a segítségetek! Nem lényeg a nagy ampermód,relével tehermentesíteném.

Előre is köszönöm!

Üdv!

Szia!

Mennyire drága? Mert egy cd30 mp3-at kinullázva elég olcsón lehet venni. Egyébként nem a szokásos probléma jelentkezik, hogy lemez nélkül bekapcsol? Csatlakozz hozzánk, itt van eladó néhány darab, kérdezz rá, hátha nem kell kínlódni vele:

https://www.facebook.com/groups/1213780535299248/1213867601957208/?notif_t=group_activity&notif_id=1463227214359734

Link to comment
Megosztás:

 

38 minutes ago, Csucsi said:

Kipróbáltam,mértem stb.Valamelyik alkatrész megy kikapcsolt állapotban is.Műszerész megnézte,viszonylag drága lenne a jav.

Mekkora aramfelvetelt mertel, es hogy? Ezek nincsenek sosem teljesen kikapcsolva, csak alszanak, es a CAN buszon keresztul fujnak nekik ebresztot. Persze tul sokat ilyenkor nem fogyasztanak, de van ket ismert dolog is, ami okozhat ilyen lemerulest. Azt mar meg sem kerdezem, a muszeresz mit akart volna kicserelni, es mennyiert :)

Link to comment
Megosztás:

2 órája, Maybal írta:

Nos, akkor csak a tartályt kell upgrade-elni.....elvileg mennie kell. Azt még ellenőrizd le, hogy az UEC-ben ne egyen bekapcsolva. Ott is lehet, de a tapasztalatom az, ha mindkettő vezérlőben "jelen van", akkor valamelyiket nem csinálja. (vagy izzó, vagy folyadék)Már nem emlékszem, olyan régen csinálta meg én is.....viszont én a mosó tartályba is tettem érzékelőt.....:)

kiegyenlítő tartály került bele egyenlőre UEC-ben melyik vonatkozik rá?írnak valami teszt ről is de azt sem találom 

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.