Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

SZiasztok!

Ki vállal Pesten Tempomat beszerelést Astra H-ba? 2004.12. havi 1.4-es benzines. Milyen áron?

Két poblémám van a géppel:

1. Az index bal irányban nem marad villogó állásponton...Opel Szerviz 58.000-ért CIM modult cserélne.

2. A kipufogógáz visszajelző lámpa világít...Opel Szerviz 78.000-ért Lambda szonda cserét javasolt.

Hol lehet ezt kicsit olcsóbban megúszni? Én Csepelen vagyok hétköznapokon.

Köszi!

Yncy

Link to comment
Megosztás:

úgyemlékszem hogy nem lehet...

viszont ködlámpát lehet, csak dolgozó lány drága utólag beszerelni...

Akkor marad az izzóellenörzésre a hagyományos módszer. :lol:

Tény, hogy drága a gyári ködlámpa, de nem rontja az utólagos kapcsoló az összképet.

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Ki vállal Pesten Tempomat beszerelést Astra H-ba? 2004.12. havi 1.4-es benzines. Milyen áron?

Két poblémám van a géppel:

1. Az index bal irányban nem marad villogó állásponton...Opel Szerviz 58.000-ért CIM modult cserélne.

2. A kipufogógáz visszajelző lámpa világít...Opel Szerviz 78.000-ért Lambda szonda cserét javasolt.

Hol lehet ezt kicsit olcsóbban megúszni? Én Csepelen vagyok hétköznapokon.

Köszi!

Yncy

mondjuk én....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Egy 2007/6 Astra H 1.3.CDTI Enjoy autóval kapcsolatban lenne kérdésem.

Szeretném benne aktiváltatni a BC-t, de nincs meg az Immo kódom.

Az autóban 3 soros kijelző van, kérdésem lehet-e benne aktiváltatni a BC-t?

Mert az OPEL szervíz 7ezer Forintért kérné le a kódot, de nem szeretném ezt feleslegesen kifizetni ha mégse lehet.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok!

Új vagyok mind a fórumon, mind pedig a H astra tulajdonosok köében is. Pár hónapja használtan vettem egy 1.6 twinport gépet, és az utóbbi időben egy elég bosszantó hibajelenséget produkál. Ennek kapcsán kérnék tanácsot. Tehát:

Azzal kezdte, hogy időnként elég hosszú önindítózásra volt csak hajlandó elindulni, független hideg vagy meleg motortól. Akksit, generátort, önindítót átnézték minden rendben. Aztán hamarosan elkezdte: Amint indítani akartam, párat forgat majd nem tovább, mintha letiltana. Kulcs kihúz vár egy picit újra indít, pöccre elindul. Háromszor játszotta el, a múlt héten, de utoljára már elég rondán indult és a motorellenőrző is égve maradt. Kiolvastattam, hosszú lista (Első henger befecskendező nem indult el, 2, 3, 4-es szintén, CAN Bus kapcsolat megszakadt, és végül csrélje ki a vezérlőegyéget. Elvittem egy ismerőshöz, aki szintén ezt javasolta. Ki is cseréltük, mondanom sem kell nem kevésért (természetesen mondta, hogy pár hét után ha nem oldódott meg visszaveszik, és megpróbálkoznak mással. Pár napig jó is volt minden, aztán újra kezdte, csak egy kicsit másképp. Önidítóz hosszan de nem indul, csak teker. (De most nem tilt le). Kulcs vissza nullába újra indítóz pöccre indul. Azóta is csinálta párszor.

Az lenne a kérdésem, hogy találkoztatok e már ilyennel, illetve hogy a két hiba összefügg e. Tényleg a motorvezérlő elektronika volt e a szar, vagy valami mást kell keresni.

Bocsi a hosszú leírásért, de gondoltam inkább jól körülírom.

Köszi előre is

Üdv

Jani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Új vagyok mind a fórumon, mind pedig a H astra tulajdonosok köében is. Pár hónapja használtan vettem egy 1.6 twinport gépet, és az utóbbi időben egy elég bosszantó hibajelenséget produkál. Ennek kapcsán kérnék tanácsot. Tehát:

Azzal kezdte, hogy időnként elég hosszú önindítózásra volt csak hajlandó elindulni, független hideg vagy meleg motortól. Akksit, generátort, önindítót átnézték minden rendben. Aztán hamarosan elkezdte: Amint indítani akartam, párat forgat majd nem tovább, mintha letiltana. Kulcs kihúz vár egy picit újra indít, pöccre elindul. Háromszor játszotta el, a múlt héten, de utoljára már elég rondán indult és a motorellenőrző is égve maradt. Kiolvastattam, hosszú lista (Első henger befecskendező nem indult el, 2, 3, 4-es szintén, CAN Bus kapcsolat megszakadt, és végül csrélje ki a vezérlőegyéget. Elvittem egy ismerőshöz, aki szintén ezt javasolta. Ki is cseréltük, mondanom sem kell nem kevésért (természetesen mondta, hogy pár hét után ha nem oldódott meg visszaveszik, és megpróbálkoznak mással. Pár napig jó is volt minden, aztán újra kezdte, csak egy kicsit másképp. Önidítóz hosszan de nem indul, csak teker. (De most nem tilt le). Kulcs vissza nullába újra indítóz pöccre indul. Azóta is csinálta párszor.

Az lenne a kérdésem, hogy találkoztatok e már ilyennel, illetve hogy a két hiba összefügg e. Tényleg a motorvezérlő elektronika volt e a szar, vagy valami mást kell keresni.

Bocsi a hosszú leírásért, de gondoltam inkább jól körülírom.

Köszi előre is

Üdv

Jani

jaj te fiú

rossz helyre vitted

cim modul hibás.....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Először a tapasztalataim, aztán jönnek a kérdések. Konkrétan egy Z17DTH az alany, de nyilván más H Astráknál is hasonló a helyzet.

Egy Tech2-es piszkálás során az álábbiakat sikerült megtenni:

- Tempomat aktiválás - a bajuszkapcsoló még nincs bent, de ettől függetlenül meg lehetett csinálni. A kuplungkapcsoló és a visszajelző lámpa helyből bent volt, tesztelni is lehetett a műszerrel mindkettőt.

- Kiégett izzók és egyebek visszajelzése: ezt is sikerült aktiválni, és már szólt is egy beteg izzó miatt. Valaki írta, hogy ez nem megy; nem tudom, mi kell hozzá, esetleg a REC? Mert nálam van ilyen a Tech2 szerint, pedig semmi olyan nincs, amihez okvetlenül kéne (azaz tolatóradar, nyitható tető és open&start).

Szerencsére a GID névre hallgató grafikus kijelzővel vagyok megáldva, aminek elég nagy a felülete, így rögton felmerül, hogy lehetne rá több adatot is kitenni, más elrendezésben, stb. Jó lenne pl. a hűtővíz hőmérsékletét jelezni, nem gyári bluetoothról adatokat átvenni, vagy akár egy komplett külön carpc kijelzőjeként használni. A meglévő funkciókat is lehetne bővíteni, pl. olyan timerrel és BC-vel, amik adott időnél hosszabb motorleállítas után a következő indításkor automatikusan nullázzák magukat, stb.

Keresgéltem a neten, de semmi hasonlót nem leltem... A motorvezérlés átalakításával sokan foglalkoznak, de lehet, hogy az ilyen nem teljesítménynövelő variálások nem izgatnak senkit? Vagy valamilyen elvi akadálya van a dolognak?

Ezzel, és általában a GID működésével kapcsolatos bármilyen információt, ötletet előre is köszönök!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Végre valaki, akit ez is érdekel!

Én valamikor tavaly belinkeltem ide egy OBD csatira tehető eszközt, ami kiíratja a vízhőfokot, a részecskeszűrő tisztítását, bezárja az ajtót elindulás után, OPC scan a műszereken stb. 100 EUR kb. az ára, de sok benne a parasztvakítás, és kevés a tényleg szükséges infó. Most egy Can-es projekt van folyamatban, két nagyon kedves ismerősömmel. Én adom az alanyt (Zafira B, 1.9CDTI), plusz az igényeimet, egyik kolléga segít a Tech2-vel másik a Can-es programozásban van otthon, plusz hardver. Egyébként az igényeim: vízhőfok, részecskeszűrő telítettség és tisztítitás kijelzése a GID-en, ajtók bezárása elindulás után, tükör behajtása a bezárás után.

Jelenleg pont sehol nem tartunk (ez így persze nem igaz, mert a háttérben komoly szellemi munka folyik) de bízunk benne, hogy hamarosan változik a helyzet.

IDE NÉZZ

Üdv: Laci

Sziasztok!

Először a tapasztalataim, aztán jönnek a kérdések. Konkrétan egy Z17DTH az alany, de nyilván más H Astráknál is hasonló a helyzet.

Egy Tech2-es piszkálás során az álábbiakat sikerült megtenni:

- Tempomat aktiválás - a bajuszkapcsoló még nincs bent, de ettől függetlenül meg lehetett csinálni. A kuplungkapcsoló és a visszajelző lámpa helyből bent volt, tesztelni is lehetett a műszerrel mindkettőt.

- Kiégett izzók és egyebek visszajelzése: ezt is sikerült aktiválni, és már szólt is egy beteg izzó miatt. Valaki írta, hogy ez nem megy; nem tudom, mi kell hozzá, esetleg a REC? Mert nálam van ilyen a Tech2 szerint, pedig semmi olyan nincs, amihez okvetlenül kéne (azaz tolatóradar, nyitható tető és open&start).

Szerencsére a GID névre hallgató grafikus kijelzővel vagyok megáldva, aminek elég nagy a felülete, így rögton felmerül, hogy lehetne rá több adatot is kitenni, más elrendezésben, stb. Jó lenne pl. a hűtővíz hőmérsékletét jelezni, nem gyári bluetoothról adatokat átvenni, vagy akár egy komplett külön carpc kijelzőjeként használni. A meglévő funkciókat is lehetne bővíteni, pl. olyan timerrel és BC-vel, amik adott időnél hosszabb motorleállítas után a következő indításkor automatikusan nullázzák magukat, stb.

Keresgéltem a neten, de semmi hasonlót nem leltem... A motorvezérlés átalakításával sokan foglalkoznak, de lehet, hogy az ilyen nem teljesítménynövelő variálások nem izgatnak senkit? Vagy valamilyen elvi akadálya van a dolognak?

Ezzel, és általában a GID működésével kapcsolatos bármilyen információt, ötletet előre is köszönök!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia!

Végre valaki, akit ez is érdekel!

Én valamikor tavaly belinkeltem ide egy OBD csatira tehető eszközt, ami kiíratja a vízhőfokot, a részecskeszűrő tisztítását, bezárja az ajtót elindulás után, OPC scan a műszereken stb. 100 EUR kb. az ára, de sok benne a parasztvakítás, és kevés a tényleg szükséges infó. Most egy Can-es projekt van folyamatban, két nagyon kedves ismerősömmel. Én adom az alanyt (Zafira B, 1.9CDTI), plusz az igényeimet, egyik kolléga segít a Tech2-vel másik a Can-es programozásban van otthon, plusz hardver. Egyébként az igényeim: vízhőfok, részecskeszűrő telítettség és tisztítitás kijelzése a GID-en, ajtók bezárása elindulás után, tükör behajtása a bezárás után.

Jelenleg pont sehol nem tartunk (ez így persze nem igaz, mert a háttérben komoly szellemi munka folyik) de bízunk benne, hogy hamarosan változik a helyzet.

IDE NÉZZ

Üdv: Laci

Szia Laci!

Köszönöm szépen a linket, ez már valami hasonló, bár nem a GID-et hasznalják, és a funkciók egy része valóban a földművesek látásának rontásat szolgálja :rolleyes:

Gondolom, a GID nem fogad olyan utasítást, hogy "na ezt írd ki ide", hanem maga intézi a számításokat és a megjelenítést a CAN buszokon kapott adatok és vezérlés alapján; ha tudjátok, ebbe hogy kell belenyúlni, az kíváló!

Vagy éppen azon megy az elmélkedés, hogy lenne ez optimális? Forrás nyilván nincs, így teljes újraírás, vagy esetleg disassembler, és onnan? Én még arra sem találtam adatot, milyen mikrokontroller/processzor/kijelző van a GID-ben, a szétszedéssel való kiderítés pedig kissé túlzásnak tűnt...

Ha nyitottak vagytok rá, szívesen beszállnék a projekt "sehol nem tartunk" állapotból való kizökkentésébe, alannyal és tettlegesen is. Konkrétan CAN busszal még nem foglalkoztam, de az elektronika és programozás nem áll távol tőlem. Kihívásnak tekintem a dolgot, és szívesen elbíbelődnék valamilyen részfeladattal; ha készen meg lehetne venni, nem is izgatna annyira :D

Látom, csepeli vagy - én is :P

Üdv:

Csaba

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali,

Nem tudja valaki véletlenül hogy amikor tekerem a klímán a "hova fújjon" gombot, akkor miért hallatszódik nyekergés belülről? De csak egy pár másodpercig, gondolom amíg fordulnak a lapátok vagy mik. És hogy ezt hogy lehet orvosolni? WD40? Ajtónyikorgásnál bejött. Hátha itt is jó lenne csak nem tudom hova kell fújni. Köszi

A pedálok felől a középkonzol mögött van a fűtésdoboz, annak az oldalán van egy szervomotor, nagyon ki kell tekeredni, hogy be tudd fújni. És fontos hogy tényleg zsírspray-el fújd be (gyárilag is zsírozva van). Én már két éve csináltam és még mindig csendes!

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Itt mindenki Csepeli:) én is az vagyok. Tech2ös balhé engem is érdekelne, főleg ha megtudjátok csinálni azokat a dolgokat amik a linken láthatunk. fain dolgokat meglehet csinálni fölég az OPC scan tetszett... de érdekelne hogy azt a részecskeszűrő dolgot hogy lehet megnézni, hogy mennyire tiszta. amúgy A GID kijelzőn megtudom nézni a vízhőfokot esetleg ott van ez az adat is amire szükségem lenne? tech2 kitudjátok venni a biztonsági őv csipogását? meg esetleg tudjátok frissíteni a CIM modult?

Link to comment
Megosztás:

Szia Csaba!

Infó: van egy emberke, aki magyarítja a GID-et, megkérdeztem őt, és csak szétszedéssel, kiforrasztással lehet megoldani.

A témához: a TECH2-vel fel lehetett tenni a Tyres menüt, kis autóval és négyszer 0,0 bar kijelzéssel, ide például lehetne adatot íratni. A másik lehetőség, hogy a telefon kihangosítót aktíválva (szintén TECH2-vel) változik a GID fő képernyője. Alapból CD30 rádió mellett felső sor a rádióé, alatta három sor a fogyasztás, legalul a klíma. Ez változik: felül menüpontok, alatta rádió vagy fogyasztás, legalul marad a klíma. A menüpontok közül a középső lenne a telefon, de üres a fül, és nem is lehet belelépni. Ide lenne a legjobb adatokat kiíratni. Hamarosan megint összejövünk, szívesen látunk téged is.

Ezek csak ötletek, próbálkozások majd a következő találkozáskor.

Üdv: Laci (koczanl@net-tv.hu)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van valaki, akinek CID kijelzőn DVBT-je van? Elvileg már müködnie kell nálunk is. Persze a panel kell a CID-hez.

Köszi a választ.

nézz utána mielőtt pénzt adsz ki érte, 1-2 kivétellel nyugateurópában MPEG2-es tömörítésű a DVB-T adás, itt magyarisztánban meg MPEG4-es! a legtöbb vevő csak MPEG2-t támogat, az meg itthon semmire se jó sajnos...

viszont kíváncsi volnék hogy milyen antennával lehetséges menet közben, forgolódó autóval jól venni... gondoltam a CarPC rendszert jó lenne DVB-T vétellel is felruházni, ezért szereztem egy USB-s adaptert, de bárhogy bűvészkedtem különböző kis méretű antenna megoldásokkal, semmi használható adást nem sikerült kicsikarni. itthon remekül működik egy bő 1 méteres irányított antennával, de ezt picit macerás lenne autóban használni :lol:

three_star_digital.jpg

Link to comment
Megosztás:

nézz utána mielőtt pénzt adsz ki érte, 1-2 kivétellel nyugateurópában MPEG2-es tömörítésű a DVB-T adás, itt magyarisztánban meg MPEG4-es! a legtöbb vevő csak MPEG2-t támogat, az meg itthon semmire se jó sajnos...

viszont kíváncsi volnék hogy milyen antennával lehetséges menet közben, forgolódó autóval jól venni... gondoltam a CarPC rendszert jó lenne DVB-T vétellel is felruházni, ezért szereztem egy USB-s adaptert, de bárhogy bűvészkedtem különböző kis méretű antenna megoldásokkal, semmi használható adást nem sikerült kicsikarni. itthon remekül működik egy bő 1 méteres irányított antennával, de ezt picit macerás lenne autóban használni :lol:

three_star_digital.jpg

Az az antenna kocsiban tényleg nem lenne az igazi. :lol: Amúgy létezik MPEG4 tuner,elvileg 250km/h-ig tökéletes képet ad.

www.ebay.co.uk oldalon keress rá.

Link to comment
Megosztás:

Szia Laci!

Jól kitalálták akkor opeles barataink, ráádásul több GID verzió is van - nálam pl. csak két sorban jelenik meg fogyasztási adat... De nem lehet, hogy valahogy ne tudjuk megerőszakolni :lol:

Köszönöm a választ és az invitálást, mindjárt írok magánban is találkozás ügyben.

Üdv:

Csaba

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.