Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Mi az olcso? :rolleyes: Jo esetben a kuplungkapcsolo mar benne van a kocsidban, ha nem, akkor kell egy ilyen, plusz maga a tempomatos indexkar. Berakas, beprogramozas, es mar kesz is <_<

A kapcsolok 12ezertol szoktak indulni, ennyiert most eppen en is tudok adni egy part.

Kuplung kapcsolot meg nem raktam be, bar ha megvan a vezetek, az sem lehet nagy ugy; a kar csereje fel perc, es a programozas sem sokkal tobb, persze kell hozza a megfelelo ketyere.

Aki megveszi a kapcsolokat, es a kuplungos resze megvan, annak a programozast megcsinalom ingyen es bermentve a XI. vagy XXI. keruletben megbeszelendo helyen -_-

Szia Csaba!

Érdeklődöm, hogy van még a tempo.kacsolód ?

Link to comment
Megosztás:

Azt hogy van e a jarganyba kuplungkapcsolo azt lehet valahogy latni vagy kitapintani egy olyan laikusnak mint en?

Bekukkantasz a kuplungpedál fölé és ha látsz egy kapcsolónak látszó valamit, amibe vezetékek mennek bele, akkor van.

Egyébként ha benzines az autód és tempomat nélkül jött ki a gyárból, akkor biztos hogy nincs benne kapcsoló.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Indexen is feltettem a kérdést, de ott eléggé kihalt a fórum:

Astra H Caravan-ban hol találok 12V-ot amit komolyabb gányolás nélkül fel lehetne használni telefon töltőnek? A csomagtartóban elvileg elő van készítve egy kivezetés, amire szivargyújtó aljzatot lehet kötni, de azt hol találom meg? Jobb, vagy bal oldal? Mennyire kell megbontani hozzá a kárpitot?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Indexen is feltettem a kérdést, de ott eléggé kihalt a fórum:

Astra H Caravan-ban hol találok 12V-ot amit komolyabb gányolás nélkül fel lehetne használni telefon töltőnek? A csomagtartóban elvileg elő van készítve egy kivezetés, amire szivargyújtó aljzatot lehet kötni, de azt hol találom meg? Jobb, vagy bal oldal? Mennyire kell megbontani hozzá a kárpitot?

A csomagtartoban nekem bent van az aljzat, jobb oldalon, de kar korbedrotozni az autot... A szivargyujto mogul pl. biztosan le lehet venni, ha mar beledugni nem akarod a toltot.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Nem egészen 4 éves H Astra. Másfél hónapja voltam 100ezres szervízen. Akkor volt egy futómű-beállítás is. 2 hete voltam vele szervízben, mivel folyamatosan égett a károsanyag-kibocsátás kontroll lámpa, majd később az olajnyomás-visszajelző is ki-kivillant. Némi olajfogyást valóban észleltünk, de nem volt vészes, és több mint fele volt az olajszint. Akkor kicseréltek valami szimeringet (bocsánat a pongyola fogalmazásért). Másnap indítás után égve maradt a légzsák kontroll lámpa a műszerfalon. Mivel akkor utaztunk el 2 hétre, nem tudtam már a szervízbe visszamenni. Azóta szinte minden első indításnál égve maradt, de ha pl. piros lámpánál leállítottam a motort, majd néhány másodperc után vissza, akkor volt, hogy nem gyulladt ki. Hosszabb út után tegnap pl. egy nagyobb kanyar után gyulladt ki. Ma elvittem a szervízbe, rácsatlakoztak számítógéppel, és azt mondták, hogy a CIM modul ment tönkre, cserélni kell, ami 40ezer (alkatrész) + 10e (munkadíj)-ba fog kerülni. Kérdeztem, hogy nem lehet-e összefüggés a két héttel ezelőtti szereléssel, de azt mondták semmi köze hozzá. 4 éve mindig ehhez a szervízhez viszem, lehet, hogy érdemes lenne máshol is megmutatni? Sajnos bennem megfordult, hogy miért pont a két héttel ezelőtti szerelés után kezdődött a probléma, előtte sosem volt. Nem lehet valami összefüggés? Esetleg ötlet, hogy mitől romolhatott el? Elnézést a hosszas leírásért, de 50ezer forint elég durva, főleg a 2 héttel ezelőtti 20ezer után. Előre is köszönök minden hozzászólást. Üdv, Judit

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. Nem egészen 4 éves H Astra. Másfél hónapja voltam 100ezres szervízen. Akkor volt egy futómű-beállítás is. 2 hete voltam vele szervízben, mivel folyamatosan égett a károsanyag-kibocsátás kontroll lámpa, majd később az olajnyomás-visszajelző is ki-kivillant. Némi olajfogyást valóban észleltünk, de nem volt vészes, és több mint fele volt az olajszint. Akkor kicseréltek valami szimeringet (bocsánat a pongyola fogalmazásért). Másnap indítás után égve maradt a légzsák kontroll lámpa a műszerfalon. Mivel akkor utaztunk el 2 hétre, nem tudtam már a szervízbe visszamenni. Azóta szinte minden első indításnál égve maradt, de ha pl. piros lámpánál leállítottam a motort, majd néhány másodperc után vissza, akkor volt, hogy nem gyulladt ki. Hosszabb út után tegnap pl. egy nagyobb kanyar után gyulladt ki. Ma elvittem a szervízbe, rácsatlakoztak számítógéppel, és azt mondták, hogy a CIM modul ment tönkre, cserélni kell, ami 40ezer (alkatrész) + 10e (munkadíj)-ba fog kerülni. Kérdeztem, hogy nem lehet-e összefüggés a két héttel ezelőtti szereléssel, de azt mondták semmi köze hozzá. 4 éve mindig ehhez a szervízhez viszem, lehet, hogy érdemes lenne máshol is megmutatni? Sajnos bennem megfordult, hogy miért pont a két héttel ezelőtti szerelés után kezdődött a probléma, előtte sosem volt. Nem lehet valami összefüggés? Esetleg ötlet, hogy mitől romolhatott el? Elnézést a hosszas leírásért, de 50ezer forint elég durva, főleg a 2 héttel ezelőtti 20ezer után. Előre is köszönök minden hozzászólást. Üdv, Judit

Üdv

Nekem is igy kezdődött 4 éves korban először a légzsák kontrollja kezdett kigyulladni néha el-el tűnt de aztán folyamatosan égve maradt, aztán kezdődött a többi probléma a duda egyszer működött máskor meg nem, majd a kormányról vezérelhető rádió funkciók is bemondták az unalmasat, aztán már végkép nem működött semmi se a duda se a rádió vezérlés. Majd nekem is a szervizben azt mondták hogy CIM modul amit cserélni kell, hát azt ki is cserélték, azóta semmi probléma, eltelt már vagy 1,5 év. Bár amikor kezdte csinálni akkor nem volt szervizben tehát nem volt belenyúlva!

Link to comment
Megosztás:

Üdv

Nekem is igy kezdődött 4 éves korban először a légzsák kontrollja kezdett kigyulladni néha el-el tűnt de aztán folyamatosan égve maradt, aztán kezdődött a többi probléma a duda egyszer működött máskor meg nem, majd a kormányról vezérelhető rádió funkciók is bemondták az unalmasat, aztán már végkép nem működött semmi se a duda se a rádió vezérlés. Majd nekem is a szervizben azt mondták hogy CIM modul amit cserélni kell, hát azt ki is cserélték, azóta semmi probléma, eltelt már vagy 1,5 év. Bár amikor kezdte csinálni akkor nem volt szervizben tehát nem volt belenyúlva!

Szia! Ezek szerint nem egyedi eset. Lehet, hogy kezdek paranoiás lenni. Amúgy az alkatrészre állítólag kell várni néhány hetet, mert Európa szerte 1500-an várnak CIM Modulra. Nem semmi. Köszi, Judit

Link to comment
Megosztás:

Szia! Ezek szerint nem egyedi eset. Lehet, hogy kezdek paranoiás lenni. Amúgy az alkatrészre állítólag kell várni néhány hetet, mert Európa szerte 1500-an várnak CIM Modulra. Nem semmi. Köszi, Judit

Szivesen az infot, nekem akkor szerencsém volt, mert pont 1 db CIM modul volt a szervizben raktáron, állítólag már elég rég óta ott állt, de nem kellet senkinek :rolleyes:

Robee

Link to comment
Megosztás:

Szia! Ezek szerint nem egyedi eset. Lehet, hogy kezdek paranoiás lenni. Amúgy az alkatrészre állítólag kell várni néhány hetet, mert Európa szerte 1500-an várnak CIM Modulra. Nem semmi. Köszi, Judit

Nem egyedi eset. Nekem az 1éves astrámban is 3hete cseréltek CIM modult hasonló hibák miatt. De nekem csak 2napot kellett várni rá.

A helyedben máshol is megkérdezném.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Újabb dilemma, péntek délután óta egyszer sem villant ki a légzsák visszajelző. Lehet, hogy hülyeség amit írok, de azért megosztom veletek. Munkahelyem közelében leparkoltam, de nem tudtam bezárni távirányítóval az ajtókat. Egy trafóház vagy mi mellett álltam meg. Mivel máskor is volt ilyen hogy trafóház mellett nem működött, inkább átparkoltam. Ott már be tudtam zárni az ajtót. Aztán délután miután elindultam nem maradt égve a légzsák lámpa és azóta egyszer sem villant ki, vagy marad égve. Nem értem!!! Ha számítógéppel rácsatlakoztak és azt mondták, hogy elromlott a CIM modul, akkor hogy-hogy most jó??? 50ezer forintot nem adnék ki egy jó alkatrész cseréjére. Minden esetre most várok, mi lesz a héten. Esetleg hasonló esemény nálatok? Üdv, Judit

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Újabb dilemma, péntek délután óta egyszer sem villant ki a légzsák visszajelző. Lehet, hogy hülyeség amit írok, de azért megosztom veletek. Munkahelyem közelében leparkoltam, de nem tudtam bezárni távirányítóval az ajtókat. Egy trafóház vagy mi mellett álltam meg. Mivel máskor is volt ilyen hogy trafóház mellett nem működött, inkább átparkoltam. Ott már be tudtam zárni az ajtót. Aztán délután miután elindultam nem maradt égve a légzsák lámpa és azóta egyszer sem villant ki, vagy marad égve. Nem értem!!! Ha számítógéppel rácsatlakoztak és azt mondták, hogy elromlott a CIM modul, akkor hogy-hogy most jó??? 50ezer forintot nem adnék ki egy jó alkatrész cseréjére. Minden esetre most várok, mi lesz a héten. Esetleg hasonló esemény nálatok? Üdv, Judit

Ilyen elektronikus kutyuknel az elromlas nem okvetlenul jelent abszolut es vegleges halalt... Ha valami kontakthiba van, az eltunhet - visszajohet razkodastol, homersekletvaltozastol, stb. Tehat hasznald, amig mukodik, de hosszabb tavon valoszinuleg nem uszod meg a cseret...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Újabb dilemma, péntek délután óta egyszer sem villant ki a légzsák visszajelző. Lehet, hogy hülyeség amit írok, de azért megosztom veletek. Munkahelyem közelében leparkoltam, de nem tudtam bezárni távirányítóval az ajtókat. Egy trafóház vagy mi mellett álltam meg. Mivel máskor is volt ilyen hogy trafóház mellett nem működött, inkább átparkoltam. Ott már be tudtam zárni az ajtót. Aztán délután miután elindultam nem maradt égve a légzsák lámpa és azóta egyszer sem villant ki, vagy marad égve. Nem értem!!! Ha számítógéppel rácsatlakoztak és azt mondták, hogy elromlott a CIM modul, akkor hogy-hogy most jó??? 50ezer forintot nem adnék ki egy jó alkatrész cseréjére. Minden esetre most várok, mi lesz a héten. Esetleg hasonló esemény nálatok? Üdv, Judit

Nekem anno azt javasolták a szervizben, hogy csapjak rá egyet a kormányoszlop aljára, akkor egy darabig újra jó. És tényleg használt, de csak egy ideig. Aztán kicseréltettem....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Újabb dilemma, péntek délután óta egyszer sem villant ki a légzsák visszajelző. Lehet, hogy hülyeség amit írok, de azért megosztom veletek. Munkahelyem közelében leparkoltam, de nem tudtam bezárni távirányítóval az ajtókat. Egy trafóház vagy mi mellett álltam meg. Mivel máskor is volt ilyen hogy trafóház mellett nem működött, inkább átparkoltam. Ott már be tudtam zárni az ajtót. Aztán délután miután elindultam nem maradt égve a légzsák lámpa és azóta egyszer sem villant ki, vagy marad égve. Nem értem!!! Ha számítógéppel rácsatlakoztak és azt mondták, hogy elromlott a CIM modul, akkor hogy-hogy most jó??? 50ezer forintot nem adnék ki egy jó alkatrész cseréjére. Minden esetre most várok, mi lesz a héten. Esetleg hasonló esemény nálatok? Üdv, Judit

H Astrák egyik klasszikus hibája, hogy a CIM modulba menő vezetékköteg csatlakozója elkezd meghalni, kontakthibás lesz. Ilyenkor felkapcsolt világításnál nem (mindig) szól a duda, meg a rádióvezérlő gombok is hol működnek, hol nem. Ilyenkor elméletileg elég a vezetékköteget cserélni, és attól megjavul a dolog. Érdemes lehet ezt megemlíteni a szervizben (a hozzá tartozó TIS hiba azonosító: E0002262), sőt hallottam olyat is, hogy az ilyen jellegű gyári hibás cuccot az Opel ingyen javítja (szerviz elszámolhatja a központ felé). Egy próbát talán megér...

Link to comment
Megosztás:

H Astrák egyik klasszikus hibája, hogy a CIM modulba menő vezetékköteg csatlakozója elkezd meghalni, kontakthibás lesz. Ilyenkor felkapcsolt világításnál nem (mindig) szól a duda, meg a rádióvezérlő gombok is hol működnek, hol nem. Ilyenkor elméletileg elég a vezetékköteget cserélni, és attól megjavul a dolog. Érdemes lehet ezt megemlíteni a szervizben (a hozzá tartozó TIS hiba azonosító: E0002262), sőt hallottam olyat is, hogy az ilyen jellegű gyári hibás cuccot az Opel ingyen javítja (szerviz elszámolhatja a központ felé). Egy próbát talán megér...

Való igaz, ingyen javítják, ha garanciális az autó. Nálam sajna nem volt elég kábelt cserélni....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a következő lenne a kérdésem,szert tettem egy 2005-ös H astrára.A klíma nem működött,megcsináltattam de sajna 100%-on nem megy mert a ventilátornak is baja van.Az mondták a klímások,hogy valamilyen sönt ellenállás ment tropára a ventin.Körbeérdellődtem sok helyen de csak egybe lehet kapni még a bontóban is már ha van,természetesen horror árban.Esetleg valakinek tippje lenne hol lehet ilyet beszerezni,mármint a sönt ellenállást.

Link to comment
Megosztás:

H Astrák egyik klasszikus hibája, hogy a CIM modulba menő vezetékköteg csatlakozója elkezd meghalni, kontakthibás lesz. Ilyenkor felkapcsolt világításnál nem (mindig) szól a duda, meg a rádióvezérlő gombok is hol működnek, hol nem. Ilyenkor elméletileg elég a vezetékköteget cserélni, és attól megjavul a dolog. Érdemes lehet ezt megemlíteni a szervizben (a hozzá tartozó TIS hiba azonosító: E0002262), sőt hallottam olyat is, hogy az ilyen jellegű gyári hibás cuccot az Opel ingyen javítja (szerviz elszámolhatja a központ felé). Egy próbát talán megér...

Sziasztok! Nagyon köszönöm a hozzászólásokat, tanácsokat. Megpróbálkozom Marczeeee ötletével, hátha... Mégegy kérdésem lenne, elképzelhető, hogy a számítógépes hibakód olvasás téved? Úgy értem, hogy lehet, hogy amire egyszer azt mondják, hogy vége, bedöglött, az most egyszerre életre kel. Ezek szerint a számítógépes diagnosztika nem megbízható ? Mégegyszer köszönöm! Üdv, Judit

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a következő lenne a kérdésem,szert tettem egy 2005-ös H astrára.A klíma nem működött,megcsináltattam de sajna 100%-on nem megy mert a ventilátornak is baja van.Az mondták a klímások,hogy valamilyen sönt ellenállás ment tropára a ventin.Körbeérdellődtem sok helyen de csak egybe lehet kapni még a bontóban is már ha van,természetesen horror árban.Esetleg valakinek tippje lenne hol lehet ilyet beszerezni,mármint a sönt ellenállást.

Ja bocsi,1.4 benzines a H astra autóm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nagyon köszönöm a hozzászólásokat, tanácsokat. Megpróbálkozom Marczeeee ötletével, hátha... Mégegy kérdésem lenne, elképzelhető, hogy a számítógépes hibakód olvasás téved? Úgy értem, hogy lehet, hogy amire egyszer azt mondják, hogy vége, bedöglött, az most egyszerre életre kel. Ezek szerint a számítógépes diagnosztika nem megbízható ? Mégegyszer köszönöm! Üdv, Judit

A diagnosztika nem azt mondja, hogy bedoglott, hanem hogy ezek es ezek a hibakodok erkeztek valamikor a multban. Kontakthiba eseten idonkent jon egy adott hibakod, maskor nem, de ezert nem a diagnosztikat kell karhoztatni, hanem altalaban a sok elektronikat (amit azert tobbnyire szeretunk, csak akkor nem, amikor eppen betegeskedik :D).

Annyit mindenkeppen segitett a diagnosztika, hogy megtudtad, a CIM modult kell rugdosni, illetve majd cserelni, ha ez a terapia nem eleg hatasos...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a következő lenne a kérdésem,szert tettem egy 2005-ös H astrára.A klíma nem működött,megcsináltattam de sajna 100%-on nem megy mert a ventilátornak is baja van.Az mondták a klímások,hogy valamilyen sönt ellenállás ment tropára a ventin.Körbeérdellődtem sok helyen de csak egybe lehet kapni még a bontóban is már ha van,természetesen horror árban.Esetleg valakinek tippje lenne hol lehet ilyet beszerezni,mármint a sönt ellenállást.

Nem tudom, ez hogy nez ki, de ha nem tul szukos a hely, illetve ki lehet venni, akkor ellenallas, mint olyan, altalanossagban kaphato. A sont csak a funkcioja, az erteke es a teljesitmenye lenne a lenyeges parameter.

Link to comment
Megosztás:

A diagnosztika nem azt mondja, hogy bedoglott, hanem hogy ezek es ezek a hibakodok erkeztek valamikor a multban. Kontakthiba eseten idonkent jon egy adott hibakod, maskor nem, de ezert nem a diagnosztikat kell karhoztatni, hanem altalaban a sok elektronikat (amit azert tobbnyire szeretunk, csak akkor nem, amikor eppen betegeskedik :D).

Annyit mindenkeppen segitett a diagnosztika, hogy megtudtad, a CIM modult kell rugdosni, illetve majd cserelni, ha ez a terapia nem eleg hatasos...

:wacko: Persze, az elektronikát szeretjük. Inkább azt nehezményezem, hogy a régimódi hibakeresés helyett a számítógépes diagnosztikára támaszkodnak a szervizek, és meg sem próbálnak rájönni, hogy mi okozza a hibát, rögtön új alkatrészre kell cserélni, ami aranyárban van. Egyébként a szervíz munkafelvelő egyértelműen kijelentette, hogy a modul tönkrement. Mikor kérdeztem, hogy lehet hogy egyszer jelez máskor meg nem, valamit magyarázott, ami zavaros volt, és nem győzőtt meg. Aztán ma mikor felhívtam és mondtam, hogy az állítólag tönkrement modul, 3 napja hibátlanul működik, megint süketelt valamit. Őszintén szólva, ezzel a szervizzel ez már a második eset 1 hónapon belül. 3 hete valami szimeringet cseréltek 20ezerért, mert valahol szökött az olaj, és folyamatosan visszajelzett a károsanyag-kibocsátás visszajelző lámpa, később a motorolajnyomás-visszajelző is csatlakozott. Akkor is a számítógépük megmondta a tutit. 20ezerért kicserélték, a kontroll lámpák már nem jeleznek, viszont az olaj továbbra is fogy. Na mindegy. Meglátjuk mi lesz a légzsák-visszajelzéssel, és ahogy mondtad, most már legalább tudjuk mit kell cserélni. :wacko: Üdv. Judit

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.