Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

szia mindenkinek

van valakinek valami trükkje, ötlete, hogy a bepárásodást a kombi hátsó és első lámpáknál hogy lehet orvosolni?

Köszi

1x-2x kicserélik gariban, utána már nem. Nincs mit csinálni vele, nem a szigetelésével van gond, hanem a lámpatest 2 rétege közti űrben lévő levegő és a külső levegő hőmérsékletének nagyobb eltérése ami kondenz keletkezését eredményezi. Ezt benézték jürgenék. :D

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Szakemberek!

Egy kérdés:

Valahogy sikerült elővarázsolnom azt a funkciót, hogy elindulásnál autómatikusan bezár a központi. Azt tudja valaki, hogy sikerült ezt előcsalogatni?

Viszont cserébe nem nyílik a csomagtér ajtó... :D

Két funkció megcserélődött... :)

Annyi volt a sztori, hogy egy hideg reggelen nem nyílt a csomagtartó ajtaja, gondoltam a guminál befagyott (ahol a gomb van). Mikor kiengedett a garázsban a vas, akkor nyilt, gond nélkül. Kicseréltem egy biztosítékot, ami megpukkant az ablakmosó pumpánál. Azóta nem nyílik, viszont autómatikusan záródik.

Egy másik:

magától bezár néha. Ez valószínűleg összefüggésbe van az előző kérdéssel, mert azóta produkálja ezt, mióta nem nyílik a hátulja.

Alapvetően nem gond, viszont akkor is zár, ha benne van a kulcs a kocsiban.

A minap meg is történt a dolog, a benzinkúton kiszálltam tankolni, és amint megfogtam a pisztolyt, hogy tankoljak be is zárta magát. Még szerencse, hogy a feleségem is benne ült, mert éccaka a -10 fokban az Isten háta mögött, nem volt nálam pótkulcs... (egyébként sincs).

Arra gondoltam, hogy lehet a kompúter szarakszik, és egy "saru le, saru fel" művelettel küszöbölhető, de nem vagyok benne biztos.

Esetleg valakinek ötlete?

Köszönöm!

Üdv: L!

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet Szakemberek!

Egy kérdés:

Valahogy sikerült elővarázsolnom azt a funkciót, hogy elindulásnál autómatikusan bezár a központi. Azt tudja valaki, hogy sikerült ezt előcsalogatni?

Viszont cserébe nem nyílik a csomagtér ajtó... :D

Két funkció megcserélődött... :P

Annyi volt a sztori, hogy egy hideg reggelen nem nyílt a csomagtartó ajtaja, gondoltam a guminál befagyott (ahol a gomb van). Mikor kiengedett a garázsban a vas, akkor nyilt, gond nélkül. Kicseréltem egy biztosítékot, ami megpukkant az ablakmosó pumpánál. Azóta nem nyílik, viszont autómatikusan záródik.

Egy másik:

magától bezár néha. Ez valószínűleg összefüggésbe van az előző kérdéssel, mert azóta produkálja ezt, mióta nem nyílik a hátulja.

Alapvetően nem gond, viszont akkor is zár, ha benne van a kulcs a kocsiban.

A minap meg is történt a dolog, a benzinkúton kiszálltam tankolni, és amint megfogtam a pisztolyt, hogy tankoljak be is zárta magát. Még szerencse, hogy a feleségem is benne ült, mert éccaka a -10 fokban az Isten háta mögött, nem volt nálam pótkulcs... (egyébként sincs).

Arra gondoltam, hogy lehet a kompúter szarakszik, és egy "saru le, saru fel" művelettel küszöbölhető, de nem vagyok benne biztos.

Esetleg valakinek ötlete?

Köszönöm!

Üdv: L!

Lehet fordítva tetted be a biztosítékot :) :) :D

Szerintem ez a funkciód eddig is megvolt csak a bizti volt elszállva. Nézd át a többi biztit is.

Link to comment
Megosztás:

Lehet fordítva tetted be a biztosítékot :) :) :D

Szerintem ez a funkciód eddig is megvolt csak a bizti volt elszállva. Nézd át a többi biztit is.

:P

Nem hinném...

A csomagtérhez nem ír külön biztit, és az ablakmosó mellé sincs odaírva, hogy "csomagtérajtó".

Eddig nem volt ilyen funkcióm, működő ablakmosó szivattyú mellett sem. A biztosíték most égett ki, mert maradt benne egy kicsi víz, ami befagyott, és nem bírt színi, így inkább kiverte... :D

a biztosítékot.

Végignézem az összeset, hátha valamelyik másikkal van összefüggésben.

Ha esetleg valaki tudja melyikkel, akkor azt megköszönném, ha megírná.

Csináltam egy aksileválasztást, most nem zár automatikusan, mikor elindulok, de a csomagtartó most sem nyílik :D

Link to comment
Megosztás:

Valahogy sikerült elővarázsolnom azt a funkciót, hogy elindulásnál autómatikusan bezár a központi. Azt tudja valaki, hogy sikerült ezt előcsalogatni?

A muszerfalon levo bezaro gomb hosszu nyomasaval lehet a funkciot ki/be kapcsolni.

Egy másik: magától bezár néha.

Arra gondoltam, hogy lehet a kompúter szarakszik, és egy "saru le, saru fel" művelettel küszöbölhető, de nem vagyok benne biztos.

Ilyet nem kene tegyen semmilyen esetben sem (bar kozponti zaras kocsiban en sosem hagyom benne a kulcsot, "barmikor bedilizhet" alapon). Az akku levetelevel artani nem fogsz, tehat mindenkeppen erdemes kiprobalni, mert ha nem segit, akkor csak dragabb megoldas johet szoba...

Link to comment
Megosztás:

A muszerfalon levo bezaro gomb hosszu nyomasaval lehet a funkciot ki/be kapcsolni.

Ilyet nem kene tegyen semmilyen esetben sem (bar kozponti zaras kocsiban en sosem hagyom benne a kulcsot, "barmikor bedilizhet" alapon). Az akku levetelevel artani nem fogsz, tehat mindenkeppen erdemes kiprobalni, mert ha nem segit, akkor csak dragabb megoldas johet szoba...

Köszi!

Az elsőt nem is tudtam, de mielőtt, bekapcsolt volna ez funkció, én hozzá sem nyúltam a bezáró gombhoz.

Azért most kipróbálom, hátha tudatosan is menni fog. :D

Link to comment
Megosztás:

Leesett az első hó és szembesültem a ténnyel hogy jól működik az ESP menetstabilizáló rendszer a kocsimban! :D

Azonban Én nem mindig szeretném hogy Ő vezessen helyettem, de sajnos eddig nem jöttem rá hogy tudnám kikapcsolni!

A kezelésiben az van hogy nyomjam meg x másodpercig a SPORT gombot! Jópofa, de nekem nincs ilyen gombom! :)

Akkor ez most azt jelenti, hogy Nálam nem kikapcsolható?!

Valaki tudja esetleg hogy lehet kábelátvágás nélkül kikapcsolni ezt a csodálatos biztonsági kiegészítőt!

Köszi.

Hi!

@fzalan: Honnan lehet tudni, hogy az ESP-m _jól_ működik? Ma este jégbordás volt az út, párszor elkezdett villogni az ESP visszajelzője, vagyis valamit csinált, de miből lehet érezni, hallani, tudni, hogy az ESP megfelelően működött?

Honnan lehet tudni, hogy mi várható el az ESP-től? Csak megérzés? Pl, egyszer elindult kifelé a kocsi hátulja egy előzés közben és leizzadtam rendesen, mire visszalavíroztam a sávomba, ekkor hol volt az ESP? Vagy sokat várok ettől a kütyütől?

A.

Link to comment
Megosztás:

A muszerfalon levo bezaro gomb hosszu nyomasaval lehet a funkciot ki/be kapcsolni.

Ilyet nem kene tegyen semmilyen esetben sem (bar kozponti zaras kocsiban en sosem hagyom benne a kulcsot, "barmikor bedilizhet" alapon). Az akku levetelevel artani nem fogsz, tehat mindenkeppen erdemes kiprobalni, mert ha nem segit, akkor csak dragabb megoldas johet szoba...

Aksit levettem, visszaraktam,

végignéztem az összes biztit, és mindegyik jó.

Az elindulásnál záródó ajtók funkcióját nem tudom visszakapcsolni a zárógomb hosszú nyomásával, - de az annyira nem is fontos- ergo tuti, hogy nem volt, illetve nincs benne ilyen funkció...

Amíg a biztosítékokat nézegettem a kocsi megint bezárt autómatikusan (ekkor még nem szedtem ki egyet sem), de a kulcs a zsebemben volt. (nincs benne riasztó)

A csomagtérajtó még mindíg nem nyílik, de a magától bezáródást leszámítva, minden más hibátlanul működik.

Asszem ebből szervíz lesz, és egy szoftver frissítés első körben. Szerintem a központi zárral nincs rendben valami.

Link to comment
Megosztás:

Hi!

@fzalan: Honnan lehet tudni, hogy az ESP-m _jól_ működik? Ma este jégbordás volt az út, párszor elkezdett villogni az ESP visszajelzője, vagyis valamit csinált, de miből lehet érezni, hallani, tudni, hogy az ESP megfelelően működött?

Honnan lehet tudni, hogy mi várható el az ESP-től? Csak megérzés? Pl, egyszer elindult kifelé a kocsi hátulja egy előzés közben és leizzadtam rendesen, mire visszalavíroztam a sávomba, ekkor hol volt az ESP? Vagy sokat várok ettől a kütyütől?

A.

Menj el pl egy TESCO parkolóba és próbálgasd a határokat, de arra készülj fel hogyha az elejét tolja akkor nem szól bele! Azonban ha a hátulja megindul akkor elég határozottan beavatkozik. Ezt lehet érezni és hallani is, mivel olyan hangja van mint mikor az ABS dolgozik!

Ja az Én visszajelzőm akkor is villog ha kipörögnek a kerekek és engem kimondottan ez a funkció zavar. Előzéskor havas úton ha gázt adok, és kipörögnek kicsit a kereket elveszi a gázt! Akkor amikor éppen arra lenne szükségem hogy gyorsuljak!

Azonban azt hozzáteszem, hogy pár napja egy kanyarban megindult a hátulja úgy 50-60 km/h-nál amit korrektül egyenesbe rakott! Ha nincs lehet többet kellett volna tekergetni a kormányt! :)

Na és persze a kézifékes fordulások/kanyarodások is felejtősek! :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Csomagtérajtó kapcsoló megfázhatott mivel nem nyit.valamelyik este tünt fel mivel nyitottam volna.de reggel néhány nyomás után megindult a mikrokapcsolás.aztán tegnap megint semmi.gondolom a minusz sok nem ízlik neki de szerintem igy is működnie kéne.

valami ötlet?ha kinyílik van valami kennivaló rész ami segíthet?hova és mit fújjak?vagy fújhatom???csillaggarázs nem jó neki de ez van.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Csomagtérajtó kapcsoló megfázhatott mivel nem nyit.valamelyik este tünt fel mivel nyitottam volna.de reggel néhány nyomás után megindult a mikrokapcsolás.aztán tegnap megint semmi.gondolom a minusz sok nem ízlik neki de szerintem igy is működnie kéne.

valami ötlet?ha kinyílik van valami kennivaló rész ami segíthet?hova és mit fújjak?vagy fújhatom???csillaggarázs nem jó neki de ez van.

Én is ezzel kűzdök, csak nekem egyáltalán nem akar nyílni. :D

Szerintem beázott a gumi mellett.

Jut eszebme:

Nem tudja valaki, hogy lehet kultúráltan kibányászni a mikrokapcsolót az ajtóból?

Az a gyanum, hogy áll a víz (jelenleg jég) benne.

Mindamellett, hogy nekem a garázsban sem akart kinyílni +15 fokban, azért megvizsgálnám azt a jelenséget. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Csomagtérajtó kapcsoló megfázhatott mivel nem nyit.valamelyik este tünt fel mivel nyitottam volna.de reggel néhány nyomás után megindult a mikrokapcsolás.aztán tegnap megint semmi.gondolom a minusz sok nem ízlik neki de szerintem igy is működnie kéne.

valami ötlet?ha kinyílik van valami kennivaló rész ami segíthet?hova és mit fújjak?vagy fújhatom???csillaggarázs nem jó neki de ez van.

Megnyugodtam hogy nem csak nálam van ez a szitu! Kedden reggel Én sem a csomagtérbe pakoltam a cuccom! :D

Ha kiolvad frankón működik! (fűtött garázs, hajszárító)

Hidegen ne nagyon próbálgassátok, mert állítólag könnyen törik a mikrokapcsoló foglalata, vagy mi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem olyan problémám lenne, hogy nem kapcsol be a klímám. Semmilyen hibát nem ír ki, de lehet látni, hogy nem kezd el forogni a klíma kompresszor tengelye. 1 hete még működött. Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a baja? Biztosítékát merre találom? Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv Tibi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem olyan problémám lenne, hogy nem kapcsol be a klímám. Semmilyen hibát nem ír ki, de lehet látni, hogy nem kezd el forogni a klíma kompresszor tengelye. 1 hete még működött. Van valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a baja? Biztosítékát merre találom? Előre is köszönöm a segítséget.

Üdv Tibi

Talán EZ válasz a kérdésedre!

Link to comment
Megosztás:

Én is ezzel kűzdök, csak nekem egyáltalán nem akar nyílni. :D

Szerintem beázott a gumi mellett.

Jut eszebme:

Nem tudja valaki, hogy lehet kultúráltan kibányászni a mikrokapcsolót az ajtóból?

Az a gyanum, hogy áll a víz (jelenleg jég) benne.

Mindamellett, hogy nekem a garázsban sem akart kinyílni +15 fokban, azért megvizsgálnám azt a jelenséget. :)

Kombi csomagtér ajtón a zár felett a kárpiton van egy kis gumifedél, azt kipattintva csavarhúzóval tudtam könnyen nyitni-zárni az ajtót.

Link to comment
Megosztás:

Én is ezzel kűzdök, csak nekem egyáltalán nem akar nyílni. :D

Szerintem beázott a gumi mellett.

Jut eszebme:

Nem tudja valaki, hogy lehet kultúráltan kibányászni a mikrokapcsolót az ajtóból?

Az a gyanum, hogy áll a víz (jelenleg jég) benne.

Mindamellett, hogy nekem a garázsban sem akart kinyílni +15 fokban, azért megvizsgálnám azt a jelenséget. :)

Szintén a kombin a kárpit megbontása után úgy láttam, hogy belülről lehet leszerelni a hátsó díszlécet, amiben lehet a kapcsoló. De a hideg miatt én is abbahagytam inkább.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

a téma a csomagtérzár működésképtelensége(fagy miatt)

Lebányásztam a gumidugót belül az ajtóról és egy kilincsszerü dolog nyitja a zárat(nekem 1 kisebb kés volt a segédeszköz).ez kevés volt számomra és a kint lévő kapcsolófedelet(az a gumis pontszerűen redőzött amit nyomunk)azt leszedtem és alatta van egy billenős műanyag ami körül elég sok jég volt ami gátolta a billenést.kikapartam és már működött is.

most már csak azt magyarázza el valaki hogy azt a gumis takarót vissza tudom e úgy tenni hogy nem kelljen kiszedni a komplett kapcsolót.reggel még közvilágítás mellet szereltem és a közfényt kikapcsolták meg éjszakás is voltam előtte úgyhogy hamar feladtam.De délután nekifeszülök.

Neki feszültem és kb vissza lehet tenni a gumifedelet.de türelem és kézügyesség nem árt meg egy lapos csavarhúzó is kell

Amúgy szerintem a zárnál patent ki torx csavar ki aztán belső boritás ki majd a díszléc is ki és asszem abba van betéve a kapcsolórész.de ez nem téli munka

De ha mégse igy van a szerelés akkor várok pontosítást

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok a következő lenne a kérdésem.Van egy opel 1.4 H astrám,mostánába gondom van a magnóval.Ez egy gyári mp30-as magnó.A gond pedig a következő néha nem mindig ha bekapcsolom a magnót van hang néha pedig nincs.Kijelzi az állomásokat,cd számokat is.Tekerhetem bár merre semmi,próbáltam azt is,hogy pár másodpercig nyomva tartom a bekapcsolót,mert olvastam úgy is le lehet venni a hangot de semmi.Gondolom a biztosíték nem mert akkor elmenne a kép is,vagy esetleg a hidegtől mert eddig még nem csinálta.Légyszi valaki segítsen aki ért hozzá.Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.