Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Hali!

Nem védeni akarom az Opelt, de szerintem bármilyen autótípushoz készített fórumba beleolvasol, nem látsz különbséget az Opeléhez képest. Nincs olyan autótípus, ahol minden rendben lenne. Annó, mikor az Astrát vettem, beleolvastam a vw fórumba, és láss csodát, ott is hasonló hibákról , problémákról írtak, mint itt. Gyakorlatilag olyan érzésem volt, mintha itt olvasgattam volna....

Szia!

Elfogadom, amit mondasz Focusoknál is hasonló a helyzet... legalábbis a fórumon. Nem akarom én bántani az Opelt... egy barátnőmnek 12 éve pöc-röf a kis Corsája, semmi baja nincs.

Igazából csak a saját tapasztalataim "mondatták" velem az előző kommentemet... eddig volt 3 saját autónk, két Ford és soha, semmi baj nem volt velük. Amióta Opelünk van, csak a "szívás" van vele.

Persze mondhatja most az, akinek automata váltója könyökölt ki 3 év után a kombi Focusban, hogy miről is beszélek?

Nem nyíló csomagtartó, egyik pillanatról a másikra elpukkanó akksi, nehezen kapcsolható riasztó, rosszul működő radar, akadozó fűtési rendszer... az elmúlt két évben több hibával találkoztam, mint a másik két autó esetén 6 év alatt és akkor még nem is beszéltem a munkahelyi autóimról, amit '93 óta tapasztalok.

No mindegy, elnézést az offért... a kontakthibára vonatkozó tanácsot megfogadom, remélem, megoldja - legalább - a radar problémáját.

Link to comment
Megosztás:

Nem nyíló csomagtartó, egyik pillanatról a másikra elpukkanó akksi, nehezen kapcsolható riasztó, rosszul működő radar, akadozó fűtési rendszer... az elmúlt két évben több hibával találkoztam, mint a másik két autó esetén 6 év alatt és akkor még nem is beszéltem a munkahelyi autóimról, amit '93 óta tapasztalok.

No mindegy, elnézést az offért... a kontakthibára vonatkozó tanácsot megfogadom, remélem, megoldja - legalább - a radar problémáját.

Szia!

Én sem rá- vagy lebeszélni akarlak, sőt, ahogy látom, rendesen "befürödtél" ezzel az autóval. Csak a tapasztalatomat írtam le, hogy a fórumokban leírt hibák alapján nem tudnék mondani olyan autót, amit szívesen megvettem volna, vagy ajánlanék. Ár-érték arányban ez volt a legjobb, így Astra H lett. De én szeretem, igaz, nekünk nem tör borsot az orrunk alá. Teszi a dolgát, kényelmes, jók az anyagok, nem zörög, nyikorog, és kora ellenére nem produkált semmi komolyat, amiket itt is olvasok. Az az igazság, hogy elolvastam itt szinte minden topikot, és sajna félek, hogy előtte állok az itt írtaknak. (vagy már az előző tulaj végigszenvedte) Van ugyan egy kis olaj étvágya, de még nem vészes, biztos nem kerülöm el a javíttatást, de ha ez javítva lesz, akkor tip-top kis autó lesz ez nekem jó pár évig. Van néha olyanja, hogy a távirányító hol 2m-ről, hol 25m-ről nyit, de ez nem zavaró.

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Segítséget kérnék!

Opel astra H 2006-s autóm van, z16xep-s motorral. Az elmúlt hónapban hidegben nehezen indult el az autó, de elindult! Sajna most már egyik kulccsal sem tudom elindítani a kocsit, a szerelő átnézett mindent, és véleménye szint az immoval van a probléma. Létezik valamilyen nemhivatalos mod az immo kikapcsolására?

Előre is köszönöm a tippeket, üdv luigi700

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki akksi csere elé nézek.

Ma reggel nem indult, csak kattogott, kialudtak a fények, stb.

Meg tudjátok mondani, hogy hány Ah-ás akksi van benne/kell bele gyárilag?

Most egy AKKSI (nem vicc) márkájú akksim volt.

Javaslatok akkumulátor márkára?

A LESTI akkukat dicsérték olyan szempontból, hogy olcsó, magyar és még jó is.

A Jász Plasztik Kft. gyártja.

12V 72Ah 17.500Ft bruttó.

Válaszokat köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki akksi csere elé nézek.

Ma reggel nem indult, csak kattogott, kialudtak a fények, stb.

Meg tudjátok mondani, hogy hány Ah-ás akksi van benne/kell bele gyárilag?

Most egy AKKSI (nem vicc) márkájú akksim volt.

Javaslatok akkumulátor márkára?

A LESTI akkukat dicsérték olyan szempontból, hogy olcsó, magyar és még jó is.

A Jász Plasztik Kft. gyártja.

12V 72Ah 17.500Ft bruttó.

Válaszokat köszi!

Szia,

én ilyet használok(javaslok) :

http://www.akkumax.hu/exide-premium-12v-53ah-jobb-akkumulator

de ez is jó lehet :

http://www.akkumax.hu/exide-excell-12v-54ah-jobb-akkumulator

Ilyet tegyél rá(BA-12) :

http://www.panelectron.hu/akku_aktivator.html

Fontos, hogy a + csati jó oldalon legyen nálad.

Üdv !

Link to comment
Megosztás:

Szia,

én ilyet használok(javaslok) :

http://www.akkumax.h...obb-akkumulator

d

Ma mesélte egy sorstárs hogy 14500ft-ért vett gyári gm akksit 3 év garival valamelyik nyíilt napon nemrég.a 90000 ezrest !!! 33000ért kínálták.az a start-stopposba ajánlott.igaz az előbbiből 2 volt polcon .12 37 nyomtatás van a saruban vagyis nem is régi megmaradt volt

Link to comment
Megosztás:

Szia,

én ilyet használok(javaslok) :

http://www.akkumax.h...obb-akkumulator

de ez is jó lehet :

http://www.akkumax.h...obb-akkumulator

Ilyet tegyél rá(BA-12) :

http://www.panelectr..._aktivator.html

Fontos, hogy a + csati jó oldalon legyen nálad.

Üdv !

Köszi.

Nekem diesel-es az Astrám, de nem találtam meg, hogy mekkora akksi volt a gyári.

Az 54Ah lehet kevés lenne nekem. Nem tudom.

Szulfátlanítót (szép szó) fogok rátenni, az majd jól lerugdossa a szulfát lerakódásokat, csak azt is jó

rajtahagyni egy napig legalább.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki akksi csere elé nézek.

Ma reggel nem indult, csak kattogott, kialudtak a fények, stb.

Meg tudjátok mondani, hogy hány Ah-ás akksi van benne/kell bele gyárilag?

Most egy AKKSI (nem vicc) márkájú akksim volt.

Javaslatok akkumulátor márkára?

A LESTI akkukat dicsérték olyan szempontból, hogy olcsó, magyar és még jó is.

A Jász Plasztik Kft. gyártja.

12V 72Ah 17.500Ft bruttó.

Válaszokat köszi!

Link to comment
Megosztás:

Én is használok ilyen akku regenerálót. Először egy gariban cserélt akkura tettem (egy évet használtam, aztán kétszer is lemerült, műszer gyengének mérte), majd közel négy éves korában elajándékoztam egy dízel csillaggarázsos autósnak. Azóta is jól működik, a mostani fagyos reggeleken is. A garcserés akkura is rátettem, meglátjuk mi lesz, eddig remek. Egyébként állandóan rajta van, én a sarukra csatlakoztattam közvetlenül.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki akksi csere elé nézek.

Ma reggel nem indult, csak kattogott, kialudtak a fények, stb.

Meg tudjátok mondani, hogy hány Ah-ás akksi van benne/kell bele gyárilag?

Most egy AKKSI (nem vicc) márkájú akksim volt.

Javaslatok akkumulátor márkára?

A LESTI akkukat dicsérték olyan szempontból, hogy olcsó, magyar és még jó is.

A Jász Plasztik Kft. gyártja.

12V 72Ah 17.500Ft bruttó.

Válaszokat köszi!

Szia!

Én jószívvel ajánlom a Monbat márka Premium sorozatát, minőségi és Ár/Érték is arányban szerintem az egyik legjobb!:) Az enyémben 50AH-s változat van, de neked szerintem a 65Ah-s lenne az ideális. (egy másik kocsinkban ilyen van, 5 éve indít!)

http://www.monbatakku.hu/indito_premium.html

http://www.acsiautos.hu/monbat/premium/premium-65ah/276

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Ezt azért ajánlom átolvasásra:

http://totalcar.hu/m..._ha_nem_muszaj/

Nekem EXIDE Premium van benn.

Üdv,

Köszi, ezt már olvastam.

Nem akarok mindenképpen újat venni, de 2 hónapja vettem a kocsit és nem tudok az akksi

előéletéről semmit. Kint -1 fok volt, amikor már nem indult. Mi lesz ha -10 fok lesz kint.

Az is baj, hogy városban használom leginkább a kocsit rövid távokon és kb. 3 hetente megyek csak

hosszabb utakra, így nem tölti vissza rendesen.

Már gondolkoztam egy ilyenben is:

http://www.autonavigator.hu/tippek_tanacsadok/termekteszt_napelemes_akkuvedo-7092

Napelemes akkuvédő. Van-e ilyenje valakinek. Utánanéztem, dicsérték.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Meg tudjátok mondani, hogy hány Ah-ás akksi van benne/kell bele gyárilag?

Most egy AKKSI (nem vicc) márkájú akksim volt.

Javaslatok akkumulátor márkára?

Szia!

Ezt találtam:

http://autoalkatresz...umulator/17848/

Én a 74ah-at venném dízelbe.(persze nem a belinkelthez ragaszkodnék, azt csak azért raktam be, mert autótípushoz van rendelve, és nem tudtad, milyen való a tiedhez)

Volt egy 1.6-os Fiestám, abba is azt raktam, tökéletes választás volt. :)

Az előző bejegyzésedhez: a nyugalmi helyzetben megmérted, nem fogyaszt semmi? a cikk is írja, mert ha mégis valami "csipegeti" az akksit, akkor ez a motyó este nem lesz jó. ;)

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Úgy néz ki akksi csere elé nézek.

Ma reggel nem indult, csak kattogott, kialudtak a fények, stb.

Meg tudjátok mondani, hogy hány Ah-ás akksi van benne/kell bele gyárilag?

Most egy AKKSI (nem vicc) márkájú akksim volt.

Javaslatok akkumulátor márkára?

A LESTI akkukat dicsérték olyan szempontból, hogy olcsó, magyar és még jó is.

A Jász Plasztik Kft. gyártja.

12V 72Ah 17.500Ft bruttó.

Válaszokat köszi!

Én egy hónapja cseréltem. Jó sokat utánanéztem, mire elszántam magam. A végén fél napos töltés után is alig akart indulni. Persze az enyém dízel, így amikor azt látni, hogy a világítás még jól működik, már nem biztos, hogy el is tudja indítani.

Én Vartát vettem (70 Ah 640 A). Igaz, hogy az alacsonyabb változatot sikerült kifognom (1cm-rel), de ez is tökéletes (2 év garancia, de mindenhol ennyit adnak). 20 ezerbe került, leadtam a régi akkut, így egy ezrest még engedtek belőle. Egyébként az autó kézikönyve a 70 Ah-s akksit írja a legnagyobbnak. Tehát dízel, illetve benzines turbo esetében azok bőven megfelelnek, így egy kisebb benzines esetén jó egy gyengébb akksi is.

Szóval, ha benzines az autód, akkor nem érdemes nagy akksit venni bele, teljesen felesleges pénzkidobás. Ott egy erősebb akku árából tudsz venni egy prémium minőségűt ami esetleg kicsit gyengébb, de biztosan fog működni évek múlva is.

A másik, hogy nézd meg az indítóáramot is, ez amperben van megadva, tulajdonképpen ez a lényeg, hiszen indításkor nem mindegy, mekkora teljesítményű akkut terhelsz meg.

Én a sajátomat itt vettem: http://keres.kauffer.hu , de ahogy látom az az akció már lement. De, ha nem ott vettem volna, akkor valójában ezt választottam volna: http://www.lestiakku.hu .

Szóval vásárláskor ezekre kell figyelni:- indítóáram

-méret

-polaritás (nekünk a jobb + leosztású kell), de egy hozzáértő üzletben ezt mindet tudni fogják.

Márkára meg javaslom pl. a Banner, Varta akksikat. A GM szerintem drága a többihez képest.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

1500-1700 körüli fordulatnál erős gyorsításnál érezhető vmi rezonancia, vhol olvastam, hogy ezt okozhatja a kettős tömegű lendkerék(de nem hallok se indításnál, se leállításnál semmilyen hangot), Vki megtudná mondani, hogy ezzel így meddig lehet járni, vagy már most cserélni kellene? (1.9 zdth, 175.000 km)

Ja és kell-e cserélni vele kuplungszettet és kinyomó csapágyat, és hogy ez kb. mennyibe kerülne?

Link to comment
Megosztás:

Köszi, ezt már olvastam.

Nem akarok mindenképpen újat venni, de 2 hónapja vettem a kocsit és nem tudok az akksi

előéletéről semmit. Kint -1 fok volt, amikor már nem indult. Mi lesz ha -10 fok lesz kint.

Az is baj, hogy városban használom leginkább a kocsit rövid távokon és kb. 3 hetente megyek csak

hosszabb utakra, így nem tölti vissza rendesen.

Már gondolkoztam egy ilyenben is:

http://www.autonavig...s_akkuvedo-7092

Napelemes akkuvédő. Van-e ilyenje valakinek. Utánanéztem, dicsérték.

Üdv!

Ha szar az akksi, akkor arra akár a Sámán is ráolvashat, akkor is ki kell cserélni. Nekem több mint fél napig volt töltőn és a végén alig akart elindulni.

Azt mondják, kb. 10 km-es úton tölt vissza egy indításnyit. Ha nem mész ennyit, akkor meg érdemes leparkolás előtt egy kicsit járatni, meg nem kell a fogyasztókat feleslegesen használni (világítás, rádió, stb.).

Link to comment
Megosztás:

Ha szar az akksi, akkor arra akár a Sámán is ráolvashat, akkor is ki kell cserélni. Nekem több mint fél napig volt töltőn és a végén alig akart elindulni.

Azt mondják, kb. 10 km-es úton tölt vissza egy indításnyit. Ha nem mész ennyit, akkor meg érdemes leparkolás előtt egy kicsit járatni, meg nem kell a fogyasztókat feleslegesen használni (világítás, rádió, stb.).

Töltöttem majdnem egy napig.

Most már második napja pöccre indul reggelente.

A Sámánban nem is hiszek, de az akku aktivátorban igen.

Még azt rá fogom tenni egy kis időre. Haver sok-sok éves akksija is felfrissült egy aktiválás után.

Megfigyeltem, hogy ha gyengül az akksi akkor a kijelzőm (GID) mintha kicsit vibrálna,

továbbá a titkos menüben is látszik az akksi feszültsége. Na, ha ez egy indítás után 9V körülire esik

akkor kell töltenem, de most nem esett 11V alá.

Link to comment
Megosztás:

Töltöttem majdnem egy napig.

Most már második napja pöccre indul reggelente.

A Sámánban nem is hiszek, de az akku aktivátorban igen.

Még azt rá fogom tenni egy kis időre. Haver sok-sok éves akksija is felfrissült egy aktiválás után.

Megfigyeltem, hogy ha gyengül az akksi akkor a kijelzőm (GID) mintha kicsit vibrálna,

továbbá a titkos menüben is látszik az akksi feszültsége. Na, ha ez egy indítás után 9V körülire esik

akkor kell töltenem, de most nem esett 11V alá.

Azt még elfelejtettem mondani, ha nem gondozásmentes az akksi, akkor nézd meg a folyadékszintet is, hátha tölteni kell bele.

Egyébként nekem is így kezdte. Először lemerült, majd töltés után napokig jó volt. Aztán bejött a hideg és már csak egy-egy napot bírt, a végén meg már annyit sem. A töltést felvette, de egy-két nap állás után már nem indult az autó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.