Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Generátor csapágy forgórész, nem hiszem mert a generátor mindig forog tehát mindig lenne. Megnövekedett áramfelvétel miatt nem mozdul el a központosított helyzetből.

Egy picit azert elmozdulhat, mert no a nyomatek, amit a szijnak at kell vinni... Szoval en nem zarnam ki egyertelmuen a dolgot, hanem megneznem, a szij feszitese / lazitasa okoz-e valtozast.

Ha ennyire nincs otlet valamire, akkor az egyszeru, es ingyen elvegezheto ellenorzesekkel kell kezdeni :)

Link to comment
Megosztás:

Cserenkov: a lámpa csak kb.: 10 km/ó sebesség felett fordul.

Zsoltee44: CID mehet bármelyik rádióhoz, így a CD70-hez is. RGB kábel most nincs az autódban, de kelleni fog a térkép megjelenítéséhez, ezen kívül már csak egy CID keretet kell beszerezned.

De az előző lámpával álló helyzetben is szépen mozgatta. A youtube-on is van sok ilyen videó.

Ettől függetlenül volt nekem is egy ilyen tippem. Udvarban mentem körbe-körbe 20-25 km/h-val felkapcsolt fényszóróval.

Kanyar közben megálltam, a kormányt nem mozdítottam. Gondolom ettől nem áll vissza középállásba a lámpa, de ott volt. :(

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

köszi,

A dolog érdekes és nem állandó.

megemelkedett villamos terhelésnél jön elő és eddig csak a kormányzásnál alapjáraton. Nincs másik ekkora fogyasztó az autóban mint az elektromos rásegítés.

Generátor csapágy forgórész, nem hiszem mert a generátor mindig forog tehát mindig lenne. Megnövekedett áramfelvétel miatt nem mozdul el a központosított helyzetből.

érdekes, hogy sem a kormányzáson sem máson nem érezni semmi elváltozást, rendellenességet.

A generátoros terheléses tesztre kapcsold be az össze nagyobb fogyasztót egyszerre: refi, ablakfűtés, szivargyújtó, ablak mozgatás...hátha ezek így együtt is kiteszik azt az áramfelvételt, ami előhozza a kérdéses hangot.

De ha tényleg durva fémes hang, akkor ne sokáig várj a generátor felújításával!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Astra H 1.9CDTI(120le) 2006 os om van. Sajnos TID kijelzővel, vagyis BC sincs benne CD30 alap fej. Olvasgattam utána, ahhoz új kijelző(CID vagy GID) kell, ha BC-t is akarok bele. A BC-t viszont ha adott a kijelző bármely opel szalonba bele tudják rakni?(csak az érzékelők és felprogramozás kell?) Illetve ha navit szeretnék bele, akkor Kell egy navis fej, eddig ok, kell egy cid kijelző és hozzá RBG kábel. Ha ez megvan akkor semmi programozás nem kell csak bedobom? És erre is mehet a BC nyugodtan? Illetve ha a kormányon nincs kezelőszerv, akkor az egész kormányt cserélni kell? Vagy elég csak a kis kezelőpaneleket belerakni? Illetve elő szokott kábelezve lenni?

Köszönöm előre is a választ!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra H 1.9CDTI(120le) 2006 os om van. Sajnos TID kijelzővel, vagyis BC sincs benne CD30 alap fej. Olvasgattam utána, ahhoz új kijelző(CID vagy GID) kell, ha BC-t is akarok bele. A BC-t viszont ha adott a kijelző bármely opel szalonba bele tudják rakni?(csak az érzékelők és felprogramozás kell?) Illetve ha navit szeretnék bele, akkor Kell egy navis fej, eddig ok, kell egy cid kijelző és hozzá RBG kábel. Ha ez megvan akkor semmi programozás nem kell csak bedobom? És erre is mehet a BC nyugodtan? Illetve ha a kormányon nincs kezelőszerv, akkor az egész kormányt cserélni kell? Vagy elég csak a kis kezelőpaneleket belerakni? Illetve elő szokott kábelezve lenni?

Köszönöm előre is a választ!

Egy kis pontosítás:

BC-hez elegendő a háromsoros (BID) kijelző.

Az alap BC funkciókhoz (pill. és átlagfogyasztás, hatótávolság, stb.) nem kellenek plusz érzékelők.

Elég a BID/GID/CID kijelző, és a hozzá való keret. A kijelző ki- és beszerelése kb. 20 perc, bármelyik Opel szalonban elvégzik és felprogramozzák a BC-t, és a check control funkciót (izzók kiégésére, távirányító elemének merülésére figyelmeztet).

Amire figyelni kell: az autód évjáratának megfelelő kódú kijelzőt vegyél (a régebbiekkel nem fogja pontosan mutatni a hatótávolságot), és olyat, ami "le van választva" az előző autóról.

Plusz érzékelőkre akkor lehet szükség, ha a check control keretén belül szeretnél a hűtőfolyadék szintjére illetve az ablakmosó szintjére is figyelmeztetést: akkor kell két érzékelő, új kiegyenlítő tartály és kábelezés. Ez nagyobb meló.

NAVI:

Kell hozzá:

- Navis fej (CD70 Navi - nekem pont van egy eladó, lásd: ADOK-VESZEK rovat, vagy DVD90 Navi)

- Térképlemez(ek)

- GID vagy CID kijelző

- GPS antenna (Fakra C típusú kék csatlakozóval, kb. 4000 Ft)

- Ha CID kijelző van, és térképet is szeretnél látni a kijelzőn, akkor RGB kábel (kb. 20e Ft)

Üdv,

HG

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

...

Amire figyelni kell: az autód évjáratának megfelelő kódú kijelzőt vegyél (a régebbiekkel nem fogja pontosan mutatni a hatótávolságot), és olyat, ami "le van választva" az előző autóról...

Üdv,

HG

és honnan tudom azt hogy melyik évjáratnak mi a kódja? pl nekem 2005 akkor ehhez milyen BID kijelző kell?

Link to comment
Megosztás:

és honnan tudom azt hogy melyik évjáratnak mi a kódja? pl nekem 2005 akkor ehhez milyen BID kijelző kell?

Az évjáratot érdemes figyelni. A kijelző hátoldalán fel van tüntetve a szoftver és a gyártás dátuma.

2006 elejéig lineáris ellenállás típusú üzemanyag-szint érzékelőt használt a gyár.

2006-ban átálltak a lineáris feszültség ( "B") típusú érzékelőre.

Az újabb kijelzők szoftverében nincs benne az a kód index, amivel rá lehet bírni a kijelzőt, hogy helyesen értelmezze a régebbi típusú (lin. ellenáll.) érzékelő által adott jelet. Legalábbis GID-nél így van.

Az a biztos, ha ugyanolyan évjáratút veszel, mint az autód.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem ilyen körülmények között nem tuti, hogy kiderül. Egy éjszaka menj el kanyarvadászatra, legalább lesz rá indok :) Egyébként ez a kanyarfényszóró nem lenne rossz nekem se, de gondolom utólag sok pénz meg munka.

Pont ekkor tűnt fel, menet közben! Csere után nem gondoltam, hogy tesztelgetnem kéne, meg voltam győződve róla, hogy most jó. Vasárnap mentem vele sötétben a csere után először. Kanyarodtam is vele. És az tűnt fel, hogy tök ugyan úgy viselkedik, mint mikor egy darabig fixre volt állítva.

Utólagos beszerelés szerintem felejtős.

A fényszóró pár újonnan a legolcsóbb helyen 300.000 Ft. Ha most nem xenon lámpád van, akkor a xenon elektronikát is meg kell venni. A lámpára kell még kanyarmodul, ez sem olcsó. Pulsz akkor már kötelező a fényszóró mosó is. Na meg egy kis programozás.

A végösszeg tuti hogy fél millió alatt nem jönne ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Láttam itt a kijelzővel kapcsolatos kérdéseket. Nekem is sajnos a 2006 os Astra h-ba 2 soros kijelző van középen, és a kormánynál is. Szeretnék bele navit, de a gond itt van: 2006 januári az autó akkor 2006 előtti vagy utánit tegyek bele? Németországban vettem, ez lehet továbbnehezíti a dolgot. Vagy mi alapján lehetne ezt megnézni pontosan? Motorkód alapján a www.myopelservice.com oldalon is nézegettem, Multimédiára is ennyit hoz: Radio CD30, Triple-Info-Display

Gondolom ez nem sok dolog, de ha CID et szeretnék a lényeges ,hogy milyen letanítottat keressek?

Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv campa

Op-Com-mal vagy Tech2-vel talán meg lehet nézni az üzemanyagszint-jeladód típusát.

Ehhez hozzálőhető a megfelelő kijelző.

Támpont lehet, hogy a "GID Delta" és "CID Delta" típusú kijelzők (amelyek a főképernyőn a hatótávolságot, a pillanatnyi fogy-t és az átlagfogy-t is kijelzik) az újabb (2007-...) évjáratokból valók, ezek nem tudják megfelelően értelmezni a lineáris ellenállás típusú szintjelzők jelét, csak az újabb ("B") szenzorokkal működnek rendesen. Tapasztalatból írom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!
Nekem is ilyen kérdésem lenne hogy most 2005 ös az autó és cdnavi70 és gid kijelző van benne és szeretném dvd90 navi és cid szines kijelzőre váltani,

hogy lehetséges e?illetve nem irogatja ki a hiba kódót, vagy a hiba kódot mikor irná ki egyből vagy később??
Illetve mire kell oda figyelnem?
amit kinéztem rádió 2007 10 10 es

a cid kijelzö 30.01 07-07 van ráirva

Link to comment
Megosztás:

Szia,

A 2005-ös autódban jó eséllyel a régi típusú szintérzékelő van. (nekem is így volt, 2005/07-es évjárat)

Ha olyan kijelzőt veszel, ami nem tudja kezelni ezt a fajta (lin. ellenállás típ.) üzemanyagszint-jelzőt, a kijelző nem fog hibakódot kiírni, egyszerűen nem lehet majd beállítani a megfelelő kód indexet a feltanításnál, az eredmény pedig az lesz, hogy pontatlanul számolja a hatótávolságot. Például: negyed tanknál már azt hiszi, hogy nincs üzemanyag a tankban, 0 km lesz a hatótáv, és minden indításnál jelzi, hogy menjél tankolni.

Esélyes, hogy a 2007-es évjáratú kijelzővel meglesz ez a problémád.

Az lenne a jó, ha ki lehetne próbálni egy próba-feltanítás keretében (beállítható-e az a kód index, amelyikre az indextáblázat szerint a CID-et a te autódban programozni kell. Ha a Tech 2 nem engedi azt a beállítást, akkor pech. Ha engedi, akkor szerencse.)

A rádió évjárata ebből a szempontból mindegy.

Ha pedig CID-re váltasz, és térképet is szeretnél látni a kijelzőn, szükséged lesz egy RGB kábelre is, különben csak nyilakkal fog navigálni, úgy mint a GID esetén.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Még mindig az AFL-lel kapcsolatban kérdezem:

Amikor ráadom a gyújtást, akkor a műszerfalon nem kéne minden ikonnak rövid ideig világítani?

Csak mert az tűnt fel, hogy pont a kanyarkövetéses ikon (függőleges fényszóró) ekkor sem világít.

Tegnap kimentem egy üres parkolóba forgolódni. Semmit nem csinál, meg se mozdul a kezdeti diagnosztikán kívül.

Link to comment
Megosztás:

Szia,

A 2005-ös autódban jó eséllyel a régi típusú szintérzékelő van. (nekem is így volt, 2005/07-es évjárat)

Ha olyan kijelzőt veszel, ami nem tudja kezelni ezt a fajta (lin. ellenállás típ.) üzemanyagszint-jelzőt, a kijelző nem fog hibakódot kiírni, egyszerűen nem lehet majd beállítani a megfelelő kód indexet a feltanításnál, az eredmény pedig az lesz, hogy pontatlanul számolja a hatótávolságot. Például: negyed tanknál már azt hiszi, hogy nincs üzemanyag a tankban, 0 km lesz a hatótáv, és minden indításnál jelzi, hogy menjél tankolni.

Esélyes, hogy a 2007-es évjáratú kijelzővel meglesz ez a problémád.

Az lenne a jó, ha ki lehetne próbálni egy próba-feltanítás keretében (beállítható-e az a kód index, amelyikre az indextáblázat szerint a CID-et a te autódban programozni kell. Ha a Tech 2 nem engedi azt a beállítást, akkor pech. Ha engedi, akkor szerencse.)

A rádió évjárata ebből a szempontból mindegy.

Ha pedig CID-re váltasz, és térképet is szeretnél látni a kijelzőn, szükséged lesz egy RGB kábelre is, különben csak nyilakkal fog navigálni, úgy mint a GID esetén.

Értem és köszönöm,és most tudtam meg hogy pl a DVD90 navi nem is játsz le semmilyen fajta dvd filmet :(

Link to comment
Megosztás:

Értem és köszönöm,és most tudtam meg hogy pl a DVD90 navi nem is játsz le semmilyen fajta dvd filmet :(

Nem azért DVD, mert DVD-t játszik le, hanem mert DVD alapú a navija.

Ha filmet akarsz rajta nézegetni, akkor az kicsit macerás lesz. Csak az interface kábel kb. 60 ezer Ft. Bár ezután kis piszkálással csatlakoztathatsz hozzá DVD lejátszót, TV tunert, meg tolatókamerát. Nem olyan rossz az, csak szerintem drága, mire elkészül.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem azért DVD, mert DVD-t játszik le, hanem mert DVD alapú a navija.

Ha filmet akarsz rajta nézegetni, akkor az kicsit macerás lesz. Csak az interface kábel kb. 60 ezer Ft. Bár ezután kis piszkálással csatlakoztathatsz hozzá DVD lejátszót, TV tunert, meg tolatókamerát. Nem olyan rossz az, csak szerintem drága, mire elkészül.

Azt hittem :(

Azért köszönöm szépen,inkább anyit nem költök rá hogy filmet nézhessek :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elég érdekes dolgot produkált ma az Astra! Délelőtt jött a szomszéd, hogy menjek már le, mert villog az elakadásjelzőm a kocsin. Az a fura, hogy senki nem kapcsolta be. Mikor otthagytam akkor semmi nem villogott rajta! Nincs benne riasztó sem, hogy az bolondult volna meg. Valami elektronika összért volna? Találkoztatok már ilyennel? Levettem a sarut biztonság kedvéért, csak nem tudom, hogyan tovább! Köszi minden segítséget előre is! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hozzáértők segítségére lenne szükségem!

Sima CD30-as fejegység van az autómban (a ritkább világos szürke színű).

Találtam korrekt áron MP3-as verziót, annyi a hibája, hogy nem stimmel a szín (sötét szürke).

A kérdés: előlapot nagy művészet levenni és megcserélni?

Előre is köszi a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nincs valakinek ötlete a fentebb leírt problémára? Fontos lenne, mert nem tudom így használni az autót! Légyszi ha valaki tapasztalt ilyet, vagy tud valamit, ne tartsa magában :icon1: . Köszi előre is! G.

Bontsd le a középkonzolt, húzd le az elakadás kapcsolót a vezetékről és nézd meg úgy, hogy van-e még a hibajelenség.

Más ötletem hirtelen nincs.

Link to comment
Megosztás:

Rendben. Akkor ha lesz egy kis időm, rögtön kapom szét, megsasolom! Annyira visszatettem a sarut, hogy beálljak a garázsba, de nem produkált semmi furcsát! Azért leszedem, megnézem, nincs-e valami összeégve vagy valami! Találok valahol középkonzol lebontásához leírást? Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

A középső panelen lévő összes gomb (elakadásjelző, központizár, ülésfűtés, stb.) egy csatlakozón van, ha lehúzod akkor azok sem fognak működni, ezt vedd figyelembe. Ettől függetlenül egy próbát megér.

Rádió: a hatgombos (Blaupunkt) rádiók előlapja könnyen cserélhető, mert csavarral van rögzítve, de a kilencgombos rádióknál szegecselve van.

Link to comment
Megosztás:

A középső panelen lévő összes gomb (elakadásjelző, központizár, ülésfűtés, stb.) egy csatlakozón van, ha lehúzod akkor azok sem fognak működni, ezt vedd figyelembe. Ettől függetlenül egy próbát megér.

Rádió: a hatgombos (Blaupunkt) rádiók előlapja könnyen cserélhető, mert csavarral van rögzítve, de a kilencgombos rádióknál szegecselve van.

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.