Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Sziasztok! Szeretnék toltatóradart tenni az autóba nem gyáriba gondolkodom, hanem egy mezei LCD vagy LED kijelzős hangjelzős kütyübe. Az lenne a kérdésem kell e valamit csinálni az autó elektronikáján (programozni ) vagy csak simán kössem rá a tolató lámpára a tápvezetékeket?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szeretnék toltatóradart tenni az autóba nem gyáriba gondolkodom, hanem egy mezei LCD vagy LED kijelzős hangjelzős kütyübe. Az lenne a kérdésem kell e valamit csinálni az autó elektronikáján (programozni ) vagy csak simán kössem rá a tolató lámpára a tápvezetékeket?

Csak simán a tolatólámpára!

Nekem olyan van, ami rendszámtábla keretben van. Összesen 2 fej.

http://www.setech.hu/termekek_rendszamkerettel-szerelheto-2szenzoros-tolataserzekelo_1@1

Na ilyet ne vegyél! Néha - még nem tudom pontosan miért - bezavarodik és sípol folyamatosan, de csak ha még messze van a kocsitól valami. Közelre, méteren belül jó.

Vagy a lökhárító kavar be, vagy a Nap, nem tudom.

Már állítgattuk. (Kedvezményesen 20e volt szereléssel. Új, garanciás.)

Azért ilyen került bele, mert azt mondták, hogy a befúrható fejek a lökhárítóban vagy lefelé, vagy felfelé

néznének. A függőleges részbe nem vállalták a befúrást. De szerintem működött volna a 4 fejes is rendesen. A gyári is működik.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szeretnék toltatóradart tenni az autóba nem gyáriba gondolkodom, hanem egy mezei LCD vagy LED kijelzős hangjelzős kütyübe. Az lenne a kérdésem kell e valamit csinálni az autó elektronikáján (programozni ) vagy csak simán kössem rá a tolató lámpára a tápvezetékeket?

Szia!

Tavaly az egyik aukciós oldalon vásároltam 5000 Ft-ért egy 4 érzékelős színre fújt érzékelő garnitúrát. Úgy szerveztem a dolgokat, hogy az általam felszerelt vonóhoroggal együtt kössék be a szerelők a kábeleket. Sikerült. A tolatóradar és a vonóhorog is gyönyörűen működik, nem zavarják egymást. Kb 15000 Ft-ot fizettem a munkáért (programozással együtt).

Link to comment
Megosztás:

Vettem ledes canbus-os sofita izzókat. 2 db-ot. Az egyiket mindenképp a csomagtartóba szántam. Szerintem jobb lett. Jobban bevilágítja a csomagteret. Már várom, hogy besötétedjen, hogy úgy is megnézzem. :)

A másikat egyelőre betettem az első utastér világítás helyére. Meglepetésemre ez a led dimmelhető! Ugyan úgy fokozatosan alszik ki, mint a sima fémszálas izzó.

Csak az a baj vele, hogy a színe most eléggé elüt a hátsó világításétól. Annak is lekaptam a burkolatát. Abban ha jól láttam, 2 db T10-es kell.

Tehát vagy veszek ehhez még két T10-es ledet, vagy inkább visszateszem a fémszálast, ez meg megy kesztyűtartó világítónak. Ha jól rémlik ott is sofita van.

Link to comment
Megosztás:

Vettem ledes canbus-os sofita izzókat. 2 db-ot. Az egyiket mindenképp a csomagtartóba szántam. Szerintem jobb lett. Jobban bevilágítja a csomagteret. Már várom, hogy besötétedjen, hogy úgy is megnézzem. :)

A másikat egyelőre betettem az első utastér világítás helyére. Meglepetésemre ez a led dimmelhető! Ugyan úgy fokozatosan alszik ki, mint a sima fémszálas izzó.

Csak az a baj vele, hogy a színe most eléggé elüt a hátsó világításétól. Annak is lekaptam a burkolatát. Abban ha jól láttam, 2 db T10-es kell.

Tehát vagy veszek ehhez még két T10-es ledet, vagy inkább visszateszem a fémszálast, ez meg megy kesztyűtartó világítónak. Ha jól rémlik ott is sofita van.

Szia!

Dobnál egy linket, milyet vettél?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Vettem ledes canbus-os sofita izzókat. 2 db-ot. Az egyiket mindenképp a csomagtartóba szántam. Szerintem jobb lett. Jobban bevilágítja a csomagteret. Már várom, hogy besötétedjen, hogy úgy is megnézzem. :)

A másikat egyelőre betettem az első utastér világítás helyére. Meglepetésemre ez a led dimmelhető! Ugyan úgy fokozatosan alszik ki, mint a sima fémszálas izzó.

Csak az a baj vele, hogy a színe most eléggé elüt a hátsó világításétól. Annak is lekaptam a burkolatát. Abban ha jól láttam, 2 db T10-es kell.

Tehát vagy veszek ehhez még két T10-es ledet, vagy inkább visszateszem a fémszálast, ez meg megy kesztyűtartó világítónak. Ha jól rémlik ott is sofita van.

Szerintem oda W5W-s izzó kell, nem T10.

A T10 tudtommal kisebb, mint a W5W.

Én is ledesítettem a belső teret és a csomagtartót. Ráradásul a csomagtartótba én a másik oldalra is bekötöttem egy lámpatestet, így mind a két oldalon van. Így egyenesen fényár van a csomagtartóban. :D

Mondjuk én vettem ledeket és én csináltam magamnak szofita izzókat, így azért jóval olcsóbban kijött, viszont elment rá pár órám az biztos.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem oda W5W-s izzó kell, nem T10.

A T10 tudtommal kisebb, mint a W5W.

Én is ledesítettem a belső teret és a csomagtartót. Ráradásul a csomagtartótba én a másik oldalra is bekötöttem egy lámpatestet, így mind a két oldalon van. Így egyenesen fényár van a csomagtartóban. :D

Mondjuk én vettem ledeket és én csináltam magamnak szofita izzókat, így azért jóval olcsóbban kijött, viszont elment rá pár órám az biztos.

Eddig azt hittem, hogy a T10 és a W5W ugyan az. Megint tanultam valamit! :)

A másik oldalra hogy tetted? Kivágtad neki a helyet? Erre már én is gondoltan, de nem volt szívem összeszabdalni. Na meg ez a lámpa se olcsó: gyakorlatilag egy műanyag lap meg két kis lemez érintkező. Az előállítási költsége szerintem nem több 50Ft-nál és 2000-3000Ft-ot kérnek érte.

Link to comment
Megosztás:

Minden LED az :) A feszultseg fuggvenyeben mas a karakterisztikaja, mint egy sima izzonak, de ettol meg igaz, hogy kisebb aram mellett halvanyabb lesz.

Nem tudom, én már találkoztam olyannal, ami nem volt az. Igaz nem autóba való, hanem E27-be csavarható 230V-os. Bár ott annyiban igazad lehet, hogy nem maga a led zavarhat be, hanem az elektronika (kondenzátorok pl), ami meghajtja.

Ugyanis becsavartam egy ilyet egy fényerőszabályzóval rendelkező lámpába. Teljes fényerőn minden oké, de ahogy húznám le a fényerőt, ahelyett hogy halványodna úgy elkezd vibrálni a led, mint valami stroboszkóp.

Volt itt is egy ilyen félelmem hogy ezt műveli majd, de gondoltam kipróbálom. Itt szerencsére minden oké vele.

Szia!

Dobnál egy linket, milyet vettél?

Köszi!

Vateráról rendeltem találomra, 8 (5050 smd) ledes, hűtőbordás változatot. Privátban elküldtem, hogy melyiket.

Amúgy kifejezettem tetszik az utastérben is ez a kékes fehér fény. Másabb mint a gyári izzós narancssárgás.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem tudom, én már találkoztam olyannal, ami nem volt az. Igaz nem autóba való, hanem E27-be csavarható 230V-os. Bár ott annyiban igazad lehet, hogy nem maga a led zavarhat be, hanem az elektronika (kondenzátorok pl), ami meghajtja.

Ugyanis becsavartam egy ilyet egy fényerőszabályzóval rendelkező lámpába. Teljes fényerőn minden oké, de ahogy húznám le a fényerőt, ahelyett hogy halványodna úgy elkezd vibrálni a led, mint valami stroboszkóp.

Volt itt is egy ilyen félelmem hogy ezt műveli majd, de gondoltam kipróbálom. Itt szerencsére minden oké vele.

Igen, mert a dimmer nem a feszultseget csokkenti, hanem periodusonkent ki-be kapcsolgat, a szinusz mas-mas pontjan, a kivant fenyerotol fuggoen. Hagyomanyos izzonal nem latod a villogast, mert nem hul ki olyan gyorsan, a LED viszont tudja kovetni a kapcsolgatast.

A kocsiban, egyenaramnal ilyen nincs, ott a feszultseget / aramot csokkentik.

Link to comment
Megosztás:

Igen, mert a dimmer nem a feszultseget csokkenti, hanem periodusonkent ki-be kapcsolgat, a szinusz mas-mas pontjan, a kivant fenyerotol fuggoen. Hagyomanyos izzonal nem latod a villogast, mert nem hul ki olyan gyorsan, a LED viszont tudja kovetni a kapcsolgatast.

A kocsiban, egyenaramnal ilyen nincs, ott a feszultseget / aramot csokkentik.

Értem, oké, kösz.

Link to comment
Megosztás:

Eddig azt hittem, hogy a T10 és a W5W ugyan az. Megint tanultam valamit! :)

A másik oldalra hogy tetted? Kivágtad neki a helyet? Erre már én is gondoltan, de nem volt szívem összeszabdalni. Na meg ez a lámpa se olcsó: gyakorlatilag egy műanyag lap meg két kis lemez érintkező. Az előállítási költsége szerintem nem több 50Ft-nál és 2000-3000Ft-ot kérnek érte.

Igen, kivágtam a másik oldalt és átvezetékeztem. Így két oldalról világít, sokkal jobban lehet látni (nagyon zavart, hogy sötétben alíg látni a csomagtartóban, főleg, ha azon az oldalon van valami csomag. Két izzóval már jobb volt, de így, hogy ledesítettem, egyenesen fényár van a csomagtartóban és a fogyasztása is csak kicsit több, mint a tizede az izzós változatnak, így az akksit sem szívja).

Bontóban 2db-ot adtak a szofita izzóval együtt 400Ft-ért (igaz mást is vettem, de összesen csak 2e Ft értékben).

Otthon kicsit megmosogattam cif-es vízben, olyan mint az új, semmi hiba nincs rajta, és kb. tized áron van, mint az új.

Link to comment
Megosztás:

Igen, mert a dimmer nem a feszultseget csokkenti, hanem periodusonkent ki-be kapcsolgat, a szinusz mas-mas pontjan, a kivant fenyerotol fuggoen. Hagyomanyos izzonal nem latod a villogast, mert nem hul ki olyan gyorsan, a LED viszont tudja kovetni a kapcsolgatast.

A kocsiban, egyenaramnal ilyen nincs, ott a feszultseget / aramot csokkentik.

Az autóban is dimmer van, de négyszögjelet kapcsolnak (nem áramot vagy feszültséget szabályoznak, mert ott nagy a veszteség, nagy hűtés kell > drága). A négyszögjel kitöltési tényezőjének változtatásával változtatják a fényerősséget. Ezért működik a led esetén is a fényerőszabályzás az autóban.

Link to comment
Megosztás:

Az autóban is dimmer van, de négyszögjelet kapcsolnak (nem áramot vagy feszültséget szabályoznak, mert ott nagy a veszteség, nagy hűtés kell > drága). A négyszögjel kitöltési tényezőjének változtatásával változtatják a fényerősséget. Ezért működik a led esetén is a fényerőszabályzás az autóban.

Igen, jogos, viszont ez akkor olyan frekvenciaval megy, ami mar LED-nel sem veheto eszre. Vegulis a dolog mukodik 50 hertzen is, csak ott a villogast nem fenyero csokkeneskent erzekeli a szemlelo.

Link to comment
Megosztás:

Csomagtartó világításom megadta magát!

Tettem bele új izzót, de semmi.

Valaki nem tudja melyik biztosítékot keressem?

REC modulon van vagy elöl?

Lecsuktad az ajtót az új izzóval és megnézted úgy is újra kinyitva?

Érdekes módon, ha kiveszem a jó izzót és visszarakom, nem világít egészen a következő ajtó lecsukásig. Ezt a napokban tapasztaltam meg.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Lecsuktad az ajtót az új izzóval és megnézted úgy is újra kinyitva?

Érdekes módon, ha kiveszem a jó izzót és visszarakom, nem világít egészen a következő ajtó lecsukásig. Ezt a napokban tapasztaltam meg.

Sehogy sem világít!

Már minden biztosítékot átnéztem, lehet a kapcsoló lesz a hibás.

Hol van ezen a kapcsoló?

Link to comment
Megosztás:

Igen, kivágtam a másik oldalt és átvezetékeztem...

Hogy? Vagy pontosabban hol vezetted át?

Két oldalt sima ügy, még a két kis ajtó is pont jól jön, jól hozzá lehet férni. De a csomagtartó hátsó részén?

Van az a műanyag burkolat, gondoltam rá esetleg hogy az alatt. De fogalmam sincs, az hogy jön le. Kézzel finoman próbáltam feszegetni, meg se mozdul...

Link to comment
Megosztás:

Igen, a hátsó falon lévő műanyag.

Ahogy én vettem le:

A csomagtartó szönyegnél, alul meg kell fogni az egyik sarkánál és egy határozott mozdulattal meghúzni az autó eleje irányába (nem kell nagyot húzni, nehogy eltörjön, csak határozottan).

Végig kell alul az egyik sarkából a másikig a patentokat kihúzni, majd ha már alul megvan, akkor megint csak határozottan felfelé meghúzni szintén az egyik oldalról a másik felé.

Így tűnik csak bonyolultnak, élőben egyszerűbb. :)

Az alatt van a kábelköteg, ami a jobb oldali lámpákhoz meg, odahúztam be a belső világítűst is.

Bontóban vettem ugyanolyan lámpatestet és belevágtam ugyanoolyan távolságra, mint a másik van.

Mind a kettőben led van, és így fényár van az egy izzós megoldáshoz képest.

Link to comment
Megosztás:

Lenne nekem is egy kérdésem:

Ha kinyitom az ajtót, akkor ugye a belső világítás felkapcsolódik, majd az ajtó becsukása után egy idő múlva (talán 30 sec.) elhalványodva kikapcsol és a műszerfal világítás is kialszik.

Viszont az utóbbi időben azt vettem észre, hogy a multi kormányon a rádió vezérlő gombok kb. 10 másodperccel később alszanak ki.

Sőt, ha kinyitom a csomagtartót (és csak ezt) akkor a kormányon lévő gombok is felkapcsolódnak, de csak azok (sötétben nyitottam ki a csomagtartót és észrevettem, hogy a kormányon is égnek a lámpák).

Nem emlékszem rá, hogy ez eddig is így lett volna.

Ha nem nagy gond, este más is megnézné, hogy nála is így működik a dolog? Vagy ez nálam valami új jelenség?

Előre is köszi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Lenne nekem is egy kérdésem:

Ha kinyitom az ajtót, akkor ugye a belső világítás felkapcsolódik, majd az ajtó becsukása után egy idő múlva (talán 30 sec.) elhalványodva kikapcsol és a műszerfal világítás is kialszik.

Viszont az utóbbi időben azt vettem észre, hogy a multi kormányon a rádió vezérlő gombok kb. 10 másodperccel később alszanak ki.

Sőt, ha kinyitom a csomagtartót (és csak ezt) akkor a kormányon lévő gombok is felkapcsolódnak, de csak azok (sötétben nyitottam ki a csomagtartót és észrevettem, hogy a kormányon is égnek a lámpák).

Nem emlékszem rá, hogy ez eddig is így lett volna.

Ha nem nagy gond, este más is megnézné, hogy nála is így működik a dolog? Vagy ez nálam valami új jelenség?

Előre is köszi.

Nekem nem világít, ajtó csukás után csak a belső tető világítás világít egy ideig, de minden más kialszik. Csomagtartó nyitáskor szintén nem.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.