Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Lenne nekem is egy kérdésem:

Ha kinyitom az ajtót, akkor ugye a belső világítás felkapcsolódik, majd az ajtó becsukása után egy idő múlva (talán 30 sec.) elhalványodva kikapcsol és a műszerfal világítás is kialszik.

Viszont az utóbbi időben azt vettem észre, hogy a multi kormányon a rádió vezérlő gombok kb. 10 másodperccel később alszanak ki.

Sőt, ha kinyitom a csomagtartót (és csak ezt) akkor a kormányon lévő gombok is felkapcsolódnak, de csak azok (sötétben nyitottam ki a csomagtartót és észrevettem, hogy a kormányon is égnek a lámpák).

Nem emlékszem rá, hogy ez eddig is így lett volna.

Ha nem nagy gond, este más is megnézné, hogy nála is így működik a dolog? Vagy ez nálam valami új jelenség?

Előre is köszi.

Köszi, a jobb oldali csomagtér-világítással lehet hogy mégis elszórakozok ha egyszer lesz rá időm.

Kipróbáltam, amit írtál. Nálam a garázsban ilyenkor is viszonylag sötét van.

Ha az utastér ajtót nyitom ki, felkapcsolódik a belső világítás, a műszeregység világítás, a középkonzol gombjainak világítása és a kormány gombjainak világítás.

Becsukás után minden teljesen szinkronban halványul el és kapcsol ki.

Ha csak a csomagtér ajtót nyitom fel, az utastérben nem világít semmi, csak a csomagtér világítás megy, illetve csak a ki piros ikon a műszeregységen, ami a nyitott ajtóra figyelmeztet.

Link to comment
Megosztás:

Köszi, a jobb oldali csomagtér-világítással lehet hogy mégis elszórakozok ha egyszer lesz rá időm.

Kipróbáltam, amit írtál. Nálam a garázsban ilyenkor is viszonylag sötét van.

Ha az utastér ajtót nyitom ki, felkapcsolódik a belső világítás, a műszeregység világítás, a középkonzol gombjainak világítása és a kormány gombjainak világítás.

Becsukás után minden teljesen szinkronban halványul el és kapcsol ki.

Ha csak a csomagtér ajtót nyitom fel, az utastérben nem világít semmi, csak a csomagtér világítás megy, illetve csak a ki piros ikon a műszeregységen, ami a nyitott ajtóra figyelmeztet.

Köszi. Én is így emlékeztem korábbról. Nem tudom mi ez az új "hülyeség". Már levettem az akkut vagy 2 órára, de maradt így.

Ill. még valamit észrevettem, ezt most este.

Ha leállítom a motort, majd kiveszem a kulcsot, akkor bekapcsol a belső világítás, viszont a műszerfali fények nem, csak a kormányon. :confused:

Ha beszállásnál nyitom ki az ajtót, akkor meg minden fény bekapcsol, ahogy eddig is.

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem világít, ajtó csukás után csak a belső tető világítás világít egy ideig, de minden más kialszik. Csomagtartó nyitáskor szintén nem.

Ha gyújtáson volt az autó, majd kiveszem a kulcsot, akkor nekem is csak a belső világítás világít, semmi más (kivéve a kormányon a gombok).

Ezt azóta csinálja szerintem, amióta GID-ről CID-re lett cserélve néhány napja a kijelző.

Link to comment
Megosztás:

Ill. még valamit észrevettem, ezt most este.

Ha leállítom a motort, majd kiveszem a kulcsot, akkor bekapcsol a belső világítás, viszont a műszerfali fények nem, csak a kormányon. :confused:

Ha beszállásnál nyitom ki az ajtót, akkor meg minden fény bekapcsol, ahogy eddig is.

Úgy rémlik nekem is ilyen, de a kormány gombjainak világítása nem kapcsol fel ekkor.

De megnézem majd pontosan.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A napokban lettem figyelmes arra, hogy ha világít a tompított, akkor nem szól a duda, illetve a multikormányom össze-vissza működik. A hangerőszabályozóra semmit nem reagált. Aztán egyszer csak jó lett, ment minden, annak rendje és módja szerint. Mi okozhatja ezt? Köszi! G.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A napokban lettem figyelmes arra, hogy ha világít a tompított, akkor nem szól a duda, illetve a multikormányom össze-vissza működik. A hangerőszabályozóra semmit nem reagált. Aztán egyszer csak jó lett, ment minden, annak rendje és módja szerint. Mi okozhatja ezt? Köszi! G.

Ha jól tudom CIM modul hiba. Az indexed (főleg) balra rendben van? Gondolok itt arra, mikor csak megpöccinted, hogy hármat villanjon, mindig működik? Nincs olyan, hogy csak egyet villan és annyi?

Lehet CIM modult frissíttetni szakszervizben, de állítólag vagy csere, vagy kiszerelés, csatlakozó átforrasztás segít. Volt egy visszahívás is, amikor egy bilincset, vagy mit szereltek fel.

Nekem frissítették. Az indexem műveli azt, amit írtam feljebb. Így ritkábban, de csak csinálja, nem segít a frissítés, mert nem szoftveres hiba.

Orosz fórum, CIM javítás:

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=2&hl=hu&rurl=translate.google.com&sl=ru&tl=hu&twu=1&u=http://www.astra-h.ru/pages/remont_cim-modulya&usg=ALkJrhiOodBsHdk9xrOy0buqROk69X6bWQ

Feltéve, ha tényleg CIM hibád van. Olvass vissza, keress rá valahogy, volt már téma.

Link to comment
Megosztás:

Az indexem rendben van, talán 2-3 alkalommal produkálta ezt a jelenséget. Van 100 %-ig biztos meghatározási módja ennek? Mert össze-vissza nem akarok elkezdeni forrasztgatni. Drága egy CIM modul? Köszi! G.

A leírt jelenségeket produkálta nekem is az autó.

Aztán elvittem visszahívásra és felrakták a bilincset. A hibák megszüntek, viszont utána az autó néha nem ismerte fel a kulcsot és tilott az immo. (nem tudom, ezt hogy hozták össze a szervízben, de előtte egy ilyen hibám nem volt, utána meg havont 1-2x).

Aztán én szédszedtem a CIM-et a fentebb linkelt orosz oldal alapján és az összes csatlakozót megforrasztottam mind a két oldalon.

A bilincset nem raktam vissza rá. Azóta jó.

Link to comment
Megosztás:

A leírt jelenségeket produkálta nekem is az autó.

Aztán elvittem visszahívásra és felrakták a bilincset. A hibák megszüntek, viszont utána az autó néha nem ismerte fel a kulcsot és tilott az immo. (nem tudom, ezt hogy hozták össze a szervízben, de előtte egy ilyen hibám nem volt, utána meg havont 1-2x).

Aztán én szédszedtem a CIM-et a fentebb linkelt orosz oldal alapján és az összes csatlakozót megforrasztottam mind a két oldalon.

A bilincset nem raktam vissza rá. Azóta jó.

Akkor Te lehet tudsz nekem segíteni.

Én is át akarom forrasztgatni, de az orosz oldal már onnan indít, hogy a kezében van a CIM modul.

A kérdésem/kérésem az, hogy leírnád, hogy hogy kell kivenni? Hogy kell a kormányt szétszedni?

Addig megvan, hogy akksi le, várok egy jó 10 percet, majd nekiállok.

Válaszod előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Nekem ma jött meg az eBayről a szettem, kb. 3000 Ft volt, de én nem LCD kijelzőset kerestem, hanem pittyegőset. Elég egyszerű az elektronikát bekötni, a pozitívat a tolatólámpa pozitívjára kell kötni, a negatívat pedig a kasznihoz.

Ha gondolod, üzenetben belinkelem, pontosan milyet vettem.

Link to comment
Megosztás:

Akkor Te lehet tudsz nekem segíteni.

Én is át akarom forrasztgatni, de az orosz oldal már onnan indít, hogy a kezében van a CIM modul.

A kérdésem/kérésem az, hogy leírnád, hogy hogy kell kivenni? Hogy kell a kormányt szétszedni?

Addig megvan, hogy akksi le, várok egy jó 10 percet, majd nekiállok.

Válaszod előre is köszönöm!

Már most mondom neked előre, hogy ha nincs opcom-od, vagy ismerősöd, akinek van, anélkül elég macerás. Nekem EPS-ses és CDC-s autóm van, és emiatt a CIM-ben is van egy plusz érzékelő és ic. Mindenesetre nem tudom, hogy ezt-e, de amikor összeraktam, a szögelfordulásmérőt újra kellett kalibrálni, mert azt írta, hogy nincs kalibrálva, emiatt világított az EPS lámpa, és pl. az index sem kapcsolt ki, ill. még számos hibám volt (itt látszik a különbség a két cim között: EPS-ses: http://sanekua.ru/home/sanekua.ru/wp-content/uploads/2012/08/esp_15_big-550x413.jpg ; EPS nélkül: http://sanekua.ru/home/sanekua.ru/wp-content/uploads/2012/08/esp_14_big-550x413.jpg

És a szétszedés (pontokban írom csak emlékezetből):

- kormányt teljesen kihúztam és lentre állítottam (nekem állítható a kormány, nem tudom ez széria-e)

- kormányburkolat leszedése: a kormányt balra 90 fokkal eltekerve (a középhez képest) a kormány takaró műanyagon (szembe veled) lesz egy kereszthornyú csavar, aminek a feje egy műanyagsapkával takarva van > sapka leszedése, csavar kicsavar; kormányt másik irányba 90 fokkal elcsavarva (az egyneshez képest) másik csavar kicsavarása; ezurán a burkolat felső része felfelé felemelhető; ha a felső rész már le van véve, akkor a korányburkolat alsó részén, középen van egy csavar, azt ki kell hajtani, majd a felső burkolat leszedése után felülről látható két kis fényes csavar (1-1 oldalanként), azokat ki kell csavarni és a kulcs körüli műanyag karikát kiszedni (lehet ezt érdemes a csavarok előtt kiszedni), azután a burkolat alsó része is lejön (rajz ehhez: http://vauxhall.workshop-manuals.com/astra-h/index.php?id=8560)

- kormány középre állítása (kerekek is álljanak egynesbe); bekasztása a kormányzárba

- akksi leszedés

- várakozás kb. 5-10 percig

- kormánylékzsák kiszedése: na ez nekem nem ment egyszerűen; a kormányon hátul-oldalt van egy-egy luk (nem a kormány kapcsolók mögött, hanem hátrébb); ide be kell rakni egy erősebb csavarhuzót és ütközésig tolni, majd szét felé kell húzni (a csavarhúzó ferdén fog belemenni úgy, hogy a vége a kormánnytól eláll, ebbe az irányba kell tovább húzni) (nehéz ezt így leírni, talán van video róla a youtube-on) gyakorlatilag ki kell akasztani két kampót, ami a kormánylégzsákot fogja, én először az egyik oldalt, majd a másik oldalt akasztottam ki

- ha kijött a légzsák, akkor a légzsákon a sárga csatlakozó kiszedése: a csatlakozó hátsó, lapos részén lesz resztbe egy pánt, ami alá kell nyúlni laposcsavarhúzóval és kiakasztani, majd teljesen kihúzni; ezutún már kiszedhető a csatlakozó a légzsákból, légzsák biztonságos helyre rakása

- a multikormány csatlakozó kiszedése

- kormányrögzítő csavar kicsavarása

- kormány leszedése

- CIM modul csatlakozó leszedése, bal oldalt hátul van

- három fényes csavar fogja a CIM modult: ezeket ki kell csavarni és már a kezedben is van

Innentől kezdve lehet követni az orosz oldalt.

Ha van EPS a kocsiban, akkor lesz a nyákon egy plusz műanyag kerék, aminek a tengelyét a mások oldalról egy lukasztóval toltam ki ( látszik az EPS-ses ábrán, amit fentebb linkeltem).

Ezután kiszedhető a nyák.

Fontos, hogy ezeket ólommentes forrsztóanyaggal szerelik, így ilyennel is kell megforrsztani, mert sima ólmos forrasztót és menteset nem szabad keverni.

Kb. ennyi. Visszaszerelés fordítva.

Ha kalibrálni is kell, akkor a kormány visszaszerelése előtt kell kalibrálni a szögelfordulás érzékelőt.

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Bocs, ha butaságot kérdezek, de mi az az EPS? Csak ez ESP-t (Electronic Stability Program) ismerem...

,,....

Expandált polisztirol - EPS

Az expandált polisztirolhab (röviden: EPS) alapanyaga hőre lágyuló polimerizált sztirol, ami habosító anyagot és égéskésleltető adalékot tartalmaz. A túlnyomórészt levegőből álló (98%) anyag kiváló hőszigetelő képességet mutat, jól alakítható, egészségre, környezetre nem veszélyes. Elsősorban nagyméretű kültéri beltéri díszlécek gyártásához használjuk.

..."

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan problemam van reggel ota, hogy a belso vilagitasom egyfolytaban eg! Megneztem mindket ajtom + a csomi is rendesen be van zarva ( Astra TT-m van), de bezaras utan nem halvanyul el a lampa, hanem folyamatosan eg tovabb.

Van esetleg a kesleltetesnek bizositekja kulon? Meg arra is gondoltam, hogy leveszem az akksit par percre, hatha csak "gellert kapott" az elektromos rendszer!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végül is rászántam magam vettem egy Op-comot. Pontosabban csak a klónját.

Jól működik, hibakód olvasásra, törlésre. (Egy hibakódot adott csomagtér világításra. Gondolom akkor, mikor kivettem az izzót hogy betegyem a ledest.)

Egy csomó paramétert csak figyelni lehet? Állítani ezeken hol lehet?

Látom, hogy van néhány vezérlőnél programozás rész. Ezeket még nem mertem nyomkodni, nehogy valamit elállítsak.

De pl hol lehet olyanokat beállítani hogy pittyegjen ha rajta marad a világítás, nincs bekapcsolva az öv, vagy mit csináljon ha fölkapcsolom a világítást, mag hasonlókat...?

Ezeket így hirtelen első átfutásra nem igazán láttam.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Végül is rászántam magam vettem egy Op-comot. Pontosabban csak a klónját.

Jól működik, hibakód olvasásra, törlésre. (Egy hibakódot adott csomagtér világításra. Gondolom akkor, mikor kivettem az izzót hogy betegyem a ledest.)

Egy csomó paramétert csak figyelni lehet? Állítani ezeken hol lehet?

Látom, hogy van néhány vezérlőnél programozás rész. Ezeket még nem mertem nyomkodni, nehogy valamit elállítsak.

De pl hol lehet olyanokat beállítani hogy pittyegjen ha rajta marad a világítás, nincs bekapcsolva az öv, vagy mit csináljon ha fölkapcsolom a világítást, mag hasonlókat...?

Ezeket így hirtelen első átfutásra nem igazán láttam.

Az op-com sok mindenben kevesebbet tud, mint a gyári TECH2, de vannak olyan funkciók, amelyeket ez tud, a másik enged, pl automatikus ajtózárást a TECh-ből kivették, op-com-mal beállítható. Elég összetett az "autónk", pl.: a tempomatot 3 vezérlőben kell engedélyezni beszerelés után,(műszerfal; motorvezérlő; CIM modul) hogy működjön. a programozási részben lehet beállítani mi van az autóban, can vonalakon. variantban pedig amiket Te keresel.

Pittyegjen ha rajta marad, nem tudom, hol lehet.(nekem ez alapból ment mind a két eddigi H Astrámon)

Biztonsági övfigyelmeztetés: légzsákvezérlőben, persze ha olyan a csat és az érzékelők is benne vannak az ülésben, Én hiába engedélyeztem nem működik.

Világításprogramozás rec ás motortér (uec) variant programozásán belül.

Nézd végig a menüpontokat, sok érdekes dolog van, el lehet tölteni a megismerésével. :)

Link to comment
Megosztás:

Az op-com sok mindenben kevesebbet tud, mint a gyári TECH2, de vannak olyan funkciók, amelyeket ez tud, a másik enged, pl automatikus ajtózárást a TECh-ből kivették, op-com-mal beállítható. Elég összetett az "autónk", pl.: a tempomatot 3 vezérlőben kell engedélyezni beszerelés után,(műszerfal; motorvezérlő; CIM modul) hogy működjön. a programozási részben lehet beállítani mi van az autóban, can vonalakon. variantban pedig amiket Te keresel.

Pittyegjen ha rajta marad, nem tudom, hol lehet.(nekem ez alapból ment mind a két eddigi H Astrámon)

Biztonsági övfigyelmeztetés: légzsákvezérlőben, persze ha olyan a csat és az érzékelők is benne vannak az ülésben, Én hiába engedélyeztem nem működik.

Világításprogramozás rec ás motortér (uec) variant programozásán belül.

Nézd végig a menüpontokat, sok érdekes dolog van, el lehet tölteni a megismerésével. :)

Köszi.

Pittyegés meg biztonsági öv figyelmeztetés van nekem is, nem azért kérdeztem. Csak hogy ilyenek hol vannak benne.

Amúgy ma este is nézegettem. Kiolvastattam vele megint hibakódokat és nyomtam egy összes hibakód törlés gombot. Törölte is őket, de érdekes módon a "Range" ez után 818 km-ről 458 km-re változott. (Több mint háromnegyedig van a tank.) Mint amikor az akkusarut leveszem. (A többit, átlagfogyasztásokat, dátumot, időt nem törölte.) Nem tudom ezt mért törölte és csak remélem hogy visszatanul majd idővel.

De ezek után inkább nem piszkálom. :(

U.i.: Közben jutott eszembe, hogy előtte állítottam olyat, hogy kerék méret. Beállítva 185/65 R15 volt ha jól emlékszem. Ezt átállítottam a tényleges 215/45 R17-re. Logikus, hogy ekkor pár százalékkal eltérhet a kerékátmérő és ezért a range is. Na, de ennyivel?! Vagy ilyenkor reseteli az egészet?

Link to comment
Megosztás:

Köszi.

Pittyegés meg biztonsági öv figyelmeztetés van nekem is, nem azért kérdeztem. Csak hogy ilyenek hol vannak benne.

Amúgy ma este is nézegettem. Kiolvastattam vele megint hibakódokat és nyomtam egy összes hibakód törlés gombot. Törölte is őket, de érdekes módon a "Range" ez után 818 km-ről 458 km-re változott. (Több mint háromnegyedig van a tank.) Mint amikor az akkusarut leveszem. (A többit, átlagfogyasztásokat, dátumot, időt nem törölte.) Nem tudom ezt mért törölte és csak remélem hogy visszatanul majd idővel.

De ezek után inkább nem piszkálom. :(

U.i.: Közben jutott eszembe, hogy előtte állítottam olyat, hogy kerék méret. Beállítva 185/65 R15 volt ha jól emlékszem. Ezt átállítottam a tényleges 215/45 R17-re. Logikus, hogy ekkor pár százalékkal eltérhet a kerékátmérő és ezért a range is. Na, de ennyivel?! Vagy ilyenkor reseteli az egészet?

Akkor valószínű ebből adódott a fogyasztás különbséged...

Link to comment
Megosztás:

Akkor valószínű ebből adódott a fogyasztás különbséged...

Erre én is gondoltam, de nem csak ebből adódhat.

Ez az állítgatás a megadott kerék kerületében 1-2 cm módosulást jelent a ~197cm-hez. Azaz nincs 1% az eltérés.

Ezen felbuzdulva egyébként lemértem a 17"-os és a 15"-os (téli gumim) kerekek kerületét. És valóban nem teljesen ugyan az. (Pedig elvileg mind a kettő gyárilag megadott váltó méret.) 1-2 cm differencia ott is van. És érdekes módon a 15-ös a nagyobb kerületű.

Nem nagy eltérés, ennek megfelelően a számolt fogyasztásban se veszek észre lényeges különbséget.

Ha mondjuk az egyik kerékkel a fogyasztás 5,0 l/100km, a másikkal ha 1% az eltérés, lenne mondjuk 5,05, ami tizedre kerekítve 5,1 l/100km.

Ebből adódóan tehát legfeljebb 1 decit fog módosulni a fogyasztásom az átállítás után. De sajnos alapból nem csak ennyit mér felül a BC-m.

Link to comment
Megosztás:

Erre én is gondoltam, de nem csak ebből adódhat.

Ez az állítgatás a megadott kerék kerületében 1-2 cm módosulást jelent a ~197cm-hez. Azaz nincs 1% az eltérés.

Ezen felbuzdulva egyébként lemértem a 17"-os és a 15"-os (téli gumim) kerekek kerületét. És valóban nem teljesen ugyan az. (Pedig elvileg mind a kettő gyárilag megadott váltó méret.) 1-2 cm differencia ott is van. És érdekes módon a 15-ös a nagyobb kerületű.

Nem nagy eltérés, ennek megfelelően a számolt fogyasztásban se veszek észre lényeges különbséget.

Ha mondjuk az egyik kerékkel a fogyasztás 5,0 l/100km, a másikkal ha 1% az eltérés, lenne mondjuk 5,05, ami tizedre kerekítve 5,1 l/100km.

Ebből adódóan tehát legfeljebb 1 decit fog módosulni a fogyasztásom az átállítás után. De sajnos alapból nem csak ennyit mér felül a BC-m.

Szerintem valamennyi különbség biztosan lesz, nem véletlenül kell a taxiknak is bejegyeztetni, ha méretet váltanak. Próbáld ki hosszabb távon mit fog mérni, kíváncsi vagyok.

A váltóméret csak körülbelül ugyanaz, természetesen lesz némi eltérés pl. a 16-os, meg a 20-as méret között (pl. Insignia), így logikus, hogy 15 és 17 között is van egy kis különbség.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.