Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Elektronikák, elektromos kérdések


uhuhu

Recommended Posts

Főtengely helyzetérzékelő jeladó mitől tud tönkremenni? Létezik, hogy egy idő után magától elfárad?

Ha biztos, hogy elromlott, akkor ezek szerint letezik :) No meg azert is, mert aruljak "mindenhol", nem valami egzotikus ritkasag.

De az is lehet, hogy a jele't fogado aramkor a rossz, sot, akar az is, hogy egyik sem halt meg valojaban, csak eppen ugy masztak el a parametereik, hogy egymassal nem kompatibilisek mar.

Esetleg a jelado elmozdult, igy mar nem ad eleg nagy jelet (ez csak elvi lehetoseg, nem tudom, hogy van rogzitve, stb.)

Link to comment
Megosztás:

Alapesetben a 70-es bőven elég.

Mi az alapeset? :)

Es ha a 70 boven eleg, akkor miert nem pont jo a 60, amit azok a hulyek kitalaltak, akiknek ez volt a dolguk?

A pontos ertek nyilvan nincs kobe vesve, es ha eppen jo aron akad valami 55 es 65 kozott, akkor en is azt raknek bele, csak nem ertem, miert az a kiindulasi alap, hogy okvetlenul el kell terni az eredetitol...

Aki tudja, mit miert csinal, az nem szorul tanacsra, de akinek kerdeznie kell, annak a nyilvanvalo valasz az, hogy hasznalja azt, amit a gyarto mond. Igaz ez felnire, gumira, olajra es akkura is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki megtudná mondani hogy mitől lehet az hogy a fűtés ventillátorom csak 4-es fokozatba működik pár napja,1-2-3 fokozatba nem indul el!? (z17dth)

Kiment a fokozatokat szabályzó ellenállásod. Cserélni kell. 4 fokozatú, tehát manuális klímás. Ez szerencse abból a szempontból, hogy nem fog egy vagyonba kerülni.

A különböző fokozatokban a ventilátort úgy lassítja, hogy különböző értékű ellenállásokat kapcsol rá. Értelem szerűen 1-es a leglassabb fokozat, ahol a legnagyobb ellenállást kapcsolja a körre. Míg 4-es fokozatban direktbe van kötve nem ad rá plusz ellenállást, hogy maximális fordulatszámmal tudjon pörörgni. Ezért működik a 4. fokozat a többi pedig nem.

Kétfaja akkutálca van.

A kisebbe nem biztos, hogy belemennek a nagyobb akksik.

Akkor elnézést, én tévedtem! Azt gondoltam a Z17DTH-kban egyforma a tálca.

Ha biztos, hogy elromlott, akkor ezek szerint letezik :) No meg azert is, mert aruljak "mindenhol", nem valami egzotikus ritkasag.

De az is lehet, hogy a jele't fogado aramkor a rossz, sot, akar az is, hogy egyik sem halt meg valojaban, csak eppen ugy masztak el a parametereik, hogy egymassal nem kompatibilisek mar.

Esetleg a jelado elmozdult, igy mar nem ad eleg nagy jelet (ez csak elvi lehetoseg, nem tudom, hogy van rogzitve, stb.)

Végül már kapott egy újat, így nincs vele semmi gond. Előtte azonnal dobta a hibakódot és le is tiltotta az indítást.

Link to comment
Megosztás:

Mi az alapeset? :)

Es ha a 70 boven eleg, akkor miert nem pont jo a 60, amit azok a hulyek kitalaltak, akiknek ez volt a dolguk?

Hallottál már olyanról, hogy költség csökkentés??

A hűtők oldallemeze lassan vékonyabb, mint a festékréteg rajta. Elég, mert belül a hab megadja a merevséget. Miért használunk ma már 0,35-ös vezetéket a korábbi 0,5mm2-es helyett? Mert olcsóbban és jobbat kell gyártani, mint a tavalyi széria! Ez minden gyárra igaz.

Link to comment
Megosztás:

1. Tudomásom szerint nem azonnal áll le a rendszer, van ami még egy ideig működik. Többen említették már, hogy például hiába hagyod rajta a belsővilágítást, egy idő után ki fogja kapcsolni az akku védelmében. A rádióról valóban volt már szó korábban, olvass vissza, hátha megtalálod a választ. Volt akinek bekapcsolt magától, de ha jól emlékszem, akkor ki kell venni belőle a CD-t.

Köszi szépen, igen, nálam is ez a helyzet, de van úgy, hogy nem áll le és valami még szívja az akksit órákkal később is.

Sokáig kerestem, de sajnos nem találom az ezzel kapcsolatos korábbi fórumozást. Tudsz segíteni, hogy kb mikor volt, vagy esetleg ki posztolt ezzel kapcsolatban, vagy pontosan milyen kulcsszóra keressek?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszi, Én is abban gondolkodok, már ki is néztem egy Vartát ami méretileg is stimmel.

Kb 8,5 órát állt az autó akkor, de azóta állt többet is és beindult. Megnéztem multiméterrel és 1 nap nyugalmi állapot után 12.4V-ot mértem, ami kb 75%-os töltöttséget jelent.

Van olyan méretű 70-75Ah akksi ami belemegy, csak keresni kell.

8,5 óra után nem szabadna ilyet csinálnia. Viszont nekem is volt már ilyen, és hosszab út után. Lehet, hogy neked isi valami fogyasztó nem áll le és intenzíven szívja az akksit állás közben is. Aztán persze hogy nem indul el.

Akksiból nekem csak a 242mm-es hosszúságú fér bele max (242x190x190-es), ebben a méretben nem találtam nagyobb kapacitásút.

Link to comment
Megosztás:

Nekem DVD 90 van benne, de érdekes módon a helyi rádióállomás (Rádió Eger) infóit, zenéit folyamatosan kiírja.

Egerben kiírja nekem is, sőt Ddebrecenben is, de ez rádióadó függő, de a többi adót nem. Akkor ezzel élünk együtt, hogy nem lehet tudja a fejegységünk.

üdv

a.

Link to comment
Megosztás:

A 2. Nem kell huzogattatni sokszor. 1x fel, 1x le. Úgy kell, hogy "lehúzod", és kb 3-4mp után hallasz egy pici kattanást, és ugyanez fel. Ott is hallasz egy kattanást.

Így van. Lehúzod, ott tartod pár másodpercig, felhúzod szintén ott tartod. Én már rengetegszer csináltam akkausaru levétele okán. Eddig mindig visszatanulta.

Úgy értitek, hogy ha lehúzom, akkor mikor ütközik az ablak, még nyomom neki amíg nem kattan? Vagy engedjem el a gombot csak várjak 3-4 mp-et mielőtt visszahúzom az ablakot?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Hallottál már olyanról, hogy költség csökkentés??

A hűtők oldallemeze lassan vékonyabb, mint a festékréteg rajta. Elég, mert belül a hab megadja a merevséget. Miért használunk ma már 0,35-ös vezetéket a korábbi 0,5mm2-es helyett? Mert olcsóbban és jobbat kell gyártani, mint a tavalyi széria! Ez minden gyárra igaz.

Meg fogsz lepodni, hallottam, akarcsak arrol, hogy a nagyobb nem okvetlenul jobb. Nemreg itt is volt szo rola, eppen az akkukkal kapcsolatban, de ugy tunik, nem hagyott tul mely nyomot egyesekben.

Miert kene vastagabb lemez egy hutohoz? Lehet az is, hogy az F Astra vastagabb lemezbol van, megis sokkal jobban rohadt mar 6-8 evesen, mint a H. Raadasul a vekonyabb lemez miatt konnyebb is a termek, ami kifejezett elony.

A vezetekek keresztmetszetere eloirasok vannak, folosleges vastagabbat hasznalni, mint ami adott maximalis aramhoz kell. Persze lehet sirni is, hogy azok a szemet gyarak csak sporolni akarnak, es igy szurnak ki a vevokkel...

Ha olyan nagyon sporolni akartak volna, akkor betehettek volna egy nagyobb kapacitasu, de ennek ellenere olcsobb akkut is.

Egyebkent azt tovabbra sem tudta megmondani senki, miert lenne jobb egy 70Ah-as akku, mint egy 60-as, plane, hogy 1-2 ev utan a kapacitasuk alapjan mar azt is nehez lenne megmondani roluk, mekkorak voltak lanykorukban...

Link to comment
Megosztás:

Nekem DVD 90 van benne, de érdekes módon a helyi rádióállomás (Rádió Eger) infóit, zenéit folyamatosan kiírja.

Valószínűleg a Rádió Eger a sima RDS PS információban (adónév helyett / mellett) írja ki a zenei és egyéb információkat.

Az RDS RT szolgáltatást (64 karakteres plusz információ, ami pl. van a Class FM-hez, MR2-höz és sok más rádióállomáshoz is) tudomásom szerint ezek a fejegységek nem tudják venni.

Link to comment
Megosztás:

Mi az alapeset? :)

Es ha a 70 boven eleg, akkor miert nem pont jo a 60, amit azok a hulyek kitalaltak, akiknek ez volt a dolguk?

A pontos ertek nyilvan nincs kobe vesve, es ha eppen jo aron akad valami 55 es 65 kozott, akkor en is azt raknek bele, csak nem ertem, miert az a kiindulasi alap, hogy okvetlenul el kell terni az eredetitol...

Aki tudja, mit miert csinal, az nem szorul tanacsra, de akinek kerdeznie kell, annak a nyilvanvalo valasz az, hogy hasznalja azt, amit a gyarto mond. Igaz ez felnire, gumira, olajra es akkura is.

Alapeset, ha nincs benne erősítő, mélynyomó, meg minden bisz-basz, ami zabálja az áramot.

Amit a gyártó mond. Ja, visszahívásokról hallottál már? Vagy szar gyári megoldásokról? Itt van például a CIM. :-) 10 Astrából 9-ben bedöglik. Ennyit a gyártóról. Az pedig nem gond, ha erősebb akku van benne, egyszer még jól jöhet...

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg a Rádió Eger a sima RDS PS információban (adónév helyett / mellett) írja ki a zenei és egyéb információkat.

Az RDS RT szolgáltatást (64 karakteres plusz információ, ami pl. van a Class FM-hez, MR2-höz és sok más rádióállomáshoz is) tudomásom szerint ezek a fejegységek nem tudják venni.

Értem. Amiről a DVD 90 katalógusa ír, hogy ez a fej képes venni infókat, az a rádióállomások által szórt információ (baleset, torlódás, stb.)?

Az idő szinkronizációt például hogyan csinálja? Beállítottam ugyan, de óraállítás után sem váltott, meg egyszer el is késtem, mert az órához viszonyítottam, és amikor összehasonlítottam a telefonommal, kiderült, hogy késik 5 percet.

Link to comment
Megosztás:

8,5 óra után nem szabadna ilyet csinálnia. Viszont nekem is volt már ilyen, és hosszab út után. Lehet, hogy neked isi valami fogyasztó nem áll le és intenzíven szívja az akksit állás közben is. Aztán persze hogy nem indul el.

Akksiból nekem csak a 242mm-es hosszúságú fér bele max (242x190x190-es), ebben a méretben nem találtam nagyobb kapacitásút.

Nekem ami most benne van az 278x175x175-ös, ebben a méretben találtam nagyobb kapacitásút is, bár ha a 60Ah elég volt eddig, akkor ezután sem lenne probléma. Az indítóáram a mostaniban ha jól emlékszem 370A vagy 390A(DIN), az újban pedig 640A(EN).

Link to comment
Megosztás:

Mi az alapeset? :)

Es ha a 70 boven eleg, akkor miert nem pont jo a 60, amit azok a hulyek kitalaltak, akiknek ez volt a dolguk?

A pontos ertek nyilvan nincs kobe vesve, es ha eppen jo aron akad valami 55 es 65 kozott, akkor en is azt raknek bele, csak nem ertem, miert az a kiindulasi alap, hogy okvetlenul el kell terni az eredetitol...

Aki tudja, mit miert csinal, az nem szorul tanacsra, de akinek kerdeznie kell, annak a nyilvanvalo valasz az, hogy hasznalja azt, amit a gyarto mond. Igaz ez felnire, gumira, olajra es akkura is.

Remélem akkor te az előírt 30.000km-es szervizintervallumot is betartod az olajcserénél!? :) ...mert ugye az okosok, akiknek ez a dolguk, ezt írták elő.

És most a gyári GM olaj és annak minőségébe inkább ne menjünk bele, mert azon megint csak lehetne ennyit rágódni, mint az akkumulátoron.

Link to comment
Megosztás:

Akkor elnézést, én tévedtem! Azt gondoltam a Z17DTH-kban egyforma a tálca.

Nem biztos, hogy tévedtél. :)

Általánosságban írtam, hogy kétfajta akkumulátor tartó/tálca van.

Gondolom abban van a nagyobb, amiben gyárilag is nagyobb kapacítású akksi van, de hogy miben van ilyen, vagy mitől függ, azt nem tudom.

Link to comment
Megosztás:

Értem. Amiről a DVD 90 katalógusa ír, hogy ez a fej képes venni infókat, az a rádióállomások által szórt információ (baleset, torlódás, stb.)?

Az idő szinkronizációt például hogyan csinálja? Beállítottam ugyan, de óraállítás után sem váltott, meg egyszer el is késtem, mert az órához viszonyítottam, és amikor összehasonlítottam a telefonommal, kiderült, hogy késik 5 percet.

Amiről Te írsz az a TMC üzenetek, a Traffic Message Channel melyeket a rádióállomások tudnak sugározni, de ez kis hazánkban nemigazán működik ez amúgy a navigáláshoz ad elő információkat és kerülőutakat ajánl, ha a kiválasztott útvonalon valami probléma lenne.

Ausztriában szuperül működik a TMC, próbáltam.

Link to comment
Megosztás:

Alapeset, ha nincs benne erősítő, mélynyomó, meg minden bisz-basz, ami zabálja az áramot.

Amit a gyártó mond. Ja, visszahívásokról hallottál már? Vagy szar gyári megoldásokról? Itt van például a CIM. :-) 10 Astrából 9-ben bedöglik. Ennyit a gyártóról. Az pedig nem gond, ha erősebb akku van benne, egyszer még jól jöhet...

Az akku nagyobb kapacitasa csak akkor segit, ha a plusz cuccok nem folyamatosan mukodnek, mert egyebkent ha a generator nem tudja ellatni oket arammal, akkor hosszu tavon barmekkora akku le fog merulni.

Sokmindenrol hallottam mar, de arrol meg nem, hogy barkinek abbol lett volna gondja, hogy nem a gyarinal nagyobb kapacitasu akkut hasznalt. Sot, nemreg kielemeztuk, miert lehet inkabb hatranyos, de orommel latom, hogy neked is lazan elment a fuled mellett...

Politikusok kedvencei azok, akiknel az erveknek nincs semmi sulya, de a hangzatos meseket siman beveszik, legyenek barmennyire megalapozatlanok...

Remélem akkor te az előírt 30.000km-es szervizintervallumot is betartod az olajcserénél!? :) ...mert ugye az okosok, akiknek ez a dolguk, ezt írták elő.

És most a gyári GM olaj és annak minőségébe inkább ne menjünk bele, mert azon megint csak lehetne ennyit rágódni, mint az akkumulátoron.

Jol remeled, kiegeszitve a "vagy 2 ev" kitetellel :) De sajnos nekem egy olyan hulye motor jutott, amelyik 270ezer utan sem hajlando enni az olajat, es egyeb baja sincs, garantaltan nagyon elbaltaztam valamit...

Ragodni lehet, de a gyakorlati tapasztalat az, hogy a gyari olaj pont olyan jol mukodik, mint a gyari akku.

De abban igazad van, hogy akinek csak annyi erve van, hogy "nem erdemes belemenni", azzal valoban nem erdemes.

Link to comment
Megosztás:

Amiről Te írsz az a TMC üzenetek, a Traffic Message Channel melyeket a rádióállomások tudnak sugározni, de ez kis hazánkban nemigazán működik ez amúgy a navigáláshoz ad elő információkat és kerülőutakat ajánl, ha a kiválasztott útvonalon valami probléma lenne.

Ausztriában szuperül működik a TMC, próbáltam.

Van nálunk is TMC-szórás, az MR2 adja országosan a jelet, de sajnos a CD70/DVD90/DVD100 Navi fejegységek gyártója nem vásárolt licenszet hozzá. Ausztriában ingyenes a TMC-jel, így ezekkel a fejekkel is vehető.

Azt hiszem, itthon csak a TomTom, Garmin, Mio, Navon, Navigon készülékekkel illetve néhány gyári (Volvo, Toyota) egységgel lehet fogni a TMC-jelet.

Link to comment
Megosztás:

Meg fogsz lepodni, hallottam, akarcsak arrol, hogy a nagyobb nem okvetlenul jobb. Nemreg itt is volt szo rola, eppen az akkukkal kapcsolatban, de ugy tunik, nem hagyott tul mely nyomot egyesekben.

Miert kene vastagabb lemez egy hutohoz? Lehet az is, hogy az F Astra vastagabb lemezbol van, megis sokkal jobban rohadt mar 6-8 evesen, mint a H. Raadasul a vekonyabb lemez miatt konnyebb is a termek, ami kifejezett elony.

A vezetekek keresztmetszetere eloirasok vannak, folosleges vastagabbat hasznalni, mint ami adott maximalis aramhoz kell. Persze lehet sirni is, hogy azok a szemet gyarak csak sporolni akarnak, es igy szurnak ki a vevokkel...

Ha olyan nagyon sporolni akartak volna, akkor betehettek volna egy nagyobb kapacitasu, de ennek ellenere olcsobb akkut is.

Egyebkent azt tovabbra sem tudta megmondani senki, miert lenne jobb egy 70Ah-as akku, mint egy 60-as, plane, hogy 1-2 ev utan a kapacitasuk alapjan mar azt is nehez lenne megmondani roluk, mekkorak voltak lanykorukban...

Az utolsó bekezdésed első felében feltett kérdésedet, Te magad majdnem megválaszoltad!

Merthogy 1-2 év után a nagyobb, nagyobb is marad. :icon1:

A következő ok is a kapacitás-vesztéssel kapcsolatos: hidegben is több marad benne.

Magasabb fordulat indítózáskor. ( dieselek hálásak lesznek, pláne ha kopottabb kicsit)

Az akkumlátorok fejlődnek, a hat évvel ezelőtt 60Ah -ás dobozba, ma már nagyobb kapacitású aksi fér el. Miért ne profitáljunk a fejlődésből?

Én és még néhányan úgy gondoljuk, egy kicsivel nagyobb aksi jobb nekünk :icon1: Te máshogy vélekedsz, legyen.

Link to comment
Megosztás:

Van nálunk is TMC-szórás, az MR2 adja országosan a jelet, de sajnos a CD70/DVD90/DVD100 Navi fejegységek gyártója nem vásárolt licenszet hozzá. Ausztriában ingyenes a TMC-jel, így ezekkel a fejekkel is vehető.

Azt hiszem, itthon csak a TomTom, Garmin, Mio, Navon, Navigon készülékekkel illetve néhány gyári (Volvo, Toyota) egységgel lehet fogni a TMC-jelet.

Igazad van az MR2 szór...

Látom DVD100ad van az mit tud a DVD90hez képest?

Link to comment
Megosztás:

Igen, lehúzod, és tartod 3-4 mp-ig a gombot.

nekem elég volt a felhúzásnál várni a kattanó hangot

Köszi srácok, így elsőre sikerült az ablakot megtanítani! :) Bár járó motornál csináltam ezért nem hallottam egyértelműen a kattanó hangot, de elég hamar, kb fél-egy mp múlva mintha hallottam volna a kattanást. Lényeg a lényeg, most működik! Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Nekem ami most benne van az 278x175x175-ös, ebben a méretben találtam nagyobb kapacitásút is, bár ha a 60Ah elég volt eddig, akkor ezután sem lenne probléma. Az indítóáram a mostaniban ha jól emlékszem 370A vagy 390A(DIN), az újban pedig 640A(EN).

Laci, neked milyen az autód, amiben ekkora van? Nekem a gyári GM-es 60Ah-s csak 242mm hosszú, és ekkora a tálca is alatta.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.