Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Egyéb csevegés


sznuni

Recommended Posts

Nem-nem...félreértettél!! Szó sincs arról, hogy egy használt autót nem kell karban tartani, javítani....csak arra próbáltam utalni, hogy valószínű a te autódnál az előző tulaj tudta, hogy kb. mi áll előtte (kettős tömegű, fékek, stb.), ergo ezt belekalkulálta az eladási árba.

Viszont ha van itt a kollégának egy csocsi 1.8-as gép, amire valószínűleg nem kell ennyit költeni a leendő tulajnak, akkor szerintem nem kell az átlag árhoz igazítania az autójának az eladási árát.

Oké. Csak tudod én inkább kifizetem a 60k-t fékfelújításra és akkor tudom, hogy van egy vadi új fékem, mint hogy vegyek egy olyat, ami "jó lesz az még pár évig" és cseréve bújhatom a netet 100k-ért a bontott CID miatt és azt buheráltatom be +100k a fejegységcsere, utólag veszek nem is tudom hány százezerért xenon szettet stb.

Mivel elég sokat vagyok úton, az sem mellékes, hogy 10 légzsák vesz körül ha valami barom esetleg belém rongyolna. Mint ahogy az sem forintosítható, hogy az IDS+ miatt a csúszós úton nem sodródok ki, és csapódok fának.

Szerinted ezeket utólagosan megérte volna beszereltetni?

Igen, úgy 100-200 k-val vehettem volna olcsóbban olyan gépeket, amik semmivel nem voltak jobb állapotban ennél. Sőt, karcos volt a fényezés, szakadt az üléskárpit, tükör simára kopottak a gumik, teljesen alap felszereltséggel... Hidd el nem két hétig kerestem autót és nem kettőt néztem meg. Kizárólag H Astrákat néztem, mert konkrétan ilyet akartam. Ebben az árkategóriában inkább a lestrapáltabb példányokat árulták.

Aztán megtaláltam ezt. Tisztában voltam vele, hogy néhány kopó eszközt cserélni kell. De még mindig ezt tartottam egyszerűbbnek, mint újrafényeztetni egy ütött-kopott kasznit, netán üléseket cserélni, légzsákokat utólag beszereltetni stb. Egyértelműen minden szempontból ez volt a legmegfelelőbb.

Ahhoz pedig nagy tudomány nem kell, se az előző tulajnak, se nekem, hogy nagyjából 200.000 km körül elkezd elfáradni egy kettős tömegű. Ha elhasználódik, ki kell cserélni. És ez minden autónál így van. Attól hogy te eladás előtt számlával igazoltan kicseréltetted, még nem fog többet érni az autód, legfeljebb két azonos futású, pillanatnyi állapotú, azonos árú autó közül a tiédet fogják választani.

Na, meg az sem mindegy hogy valaki mennyit megy az autóval. Ha évi 10e km-t mennék, akkor nekem is évekig nem kellene hozzányúlni a kettős tömegűhöz.

Nem tudom a te autódban hány km volt és mennyiért adtad el. Nyilván egy valós 60.000 km-t futott autót esetleg többért el lehet adni mint egy 170.000 km-t futottat.

Nekem - elnézést kérek érte - de csak 1,5 millióm volt autóra. Ennyiért pedig nem találtam hasonló felszereltségű, ilyen esztétikai állapotban lévő 60.000-et futott példányt. (Nem is sok esélyem lett volna válogatni, mert ha helyes az információm, ezzel a felszereltséggel itthon 5 db-ot helyeztek forgalomba 2012-ig.)

A másik dolog ezzel kapcsolatban, hogy nem egy-két évre veszek autót. Ha találok is egy ilyen keveset futott, a te szavaiddal élve csocsi autót, ugyan úgy cserélni kellene rajta a a kopó alkatrészeket, csak legfeljebb 2-3-4 év múlva. Akkor se lesz ingyen, ugyan úgy pénzbe fog kerülni. Akkor mennyivel lennék beljebb?

Most kicserélek mindent és vélhetően pár évig nem lesz rá gond. Nem ugyan ott vagyok? Sőt, nem fizettem ki az átlagár feletti többletet a vételkor.

Az egyetlen szopacs, ami nem volt belekalkulálható, az a fényszóró volt. De ez szerintem bármely, már nem garanciális autónál előfordulhat, még a te csocsi autódnál is hogy holnaptól beüt velemi váratlan elektronikai hiba. De ha annyira a földhöz vágott volna az a 150.000 Ft, akkor leprogramozom fixre és használom úgy, ami egy fillérembe nem került volna. És még mindig jobban látok vele, mint egy sima halogénnel.

Az egy másik dolog, hogy passzióból ragaszkodtam a kanyarkövetéseshez. Ami egyáltalán nem lett volna kötelező.

Link to comment
Megosztás:

Hááát...ki hogy! Én pl. most, hogy autót keresek és nézelődöm...leszedem az olaj betöltő sapkát, ujjal belenyúlok a fedél alá, van e olajsár...belenézek a hűtővíz tartályba, stb. Van aki csak 1 próbakört megy és már fizet.

A kereskedők nekem is próbálták fikázni az autómat, hogy mennyi km-rel akarom eladni és az eurotax ennyi meg annyi....de az átlagos 1-1.2 misis ajánlatuk helyett 1.5 misiért ment el végül magánszemélynek, akinek fontos, hogy csak bele kell ülnie és a tankolásra van gondja. Ja, és végig vezetett a szervizkönyv!

Szia!

Nem a kereskedő tette zsebre azt 3-400 különbözetet, bár ő olcsóbban adta volna valamivel, hogy gyorsan elmenjen. Én mindig azt mondtam, hogy jó autót el lehet jó áron adni, de van olyan amit csak akkor lehet eladni jó áron, ha valakinek pont az kell, lásd Cserenkov története. Neki volt egy elképzelése, és azt vette meg. A legtöbb ember vagy az autóra szánt pénzéhez, vagy a típushoz, vagy a korhoz ragaszkodik. Nem vagyunk egyformák. De azért ha megnézed a ha.hun a cikkben leírt autót nem ezt az árat fogod látni, garantáltan nem ennyi kilométerrel, és a különbség több mint tisztességtelen, mindkét vonatkozásban. Ebben az aspektusban csatoltam a cikket. Az meg már régóta úgy van, hogy ha venni akarsz valamit akkor az arany, ha eladni ugyanazt , akkor sz@r.

Üdv!

Frankie

Link to comment
Megosztás:

Gyerekek ez a csákó elvitte kölcsönbe a pénzemet, elkérte a bankszámlaszámomat amire majd utalni tudja, cserébe kaptam egy hamis telószámot, és azóta sem jelentkezik. A neve is hamis valószínüleg.

De ezt most hogy? Odaadtál egy vadidegennek adásvételi törzskönyv nélkül egy autónyi pénzt egy telefonszámért cserébe? Csak én nem értem? Vagy lemaradtam valamiről? Így nehéz lesz megtalálni, bár gondolom a BM-ben megvan, hogy ki a tulaj, hol lakik stb, de halandó ember ugye nem jut hozzá adatokhoz....

Szerk.: ha tényleg ez a helyzet, sztem irány a rendőrség és valszeg örülhetsz, ha nem hajtanak el/röhögnek ki. Én még mindig nem értem, de tényleg.

Link to comment
Megosztás:

De ezt most hogy? Odaadtál egy vadidegennek adásvételi törzskönyv nélkül egy autónyi pénzt egy telefonszámért cserébe? Csak én nem értem? Vagy lemaradtam valamiről? Így nehéz lesz megtalálni, bár gondolom a BM-ben megvan, hogy ki a tulaj, hol lakik stb, de halandó ember ugye nem jut hozzá adatokhoz....

Szerk.: ha tényleg ez a helyzet, sztem irány a rendőrség és valszeg örülhetsz, ha nem hajtanak el/röhögnek ki. Én még mindig nem értem, de tényleg.

Nem biztos, hogy autót akart venni. Csak mondjuk az illetőről az autója rendszáma az egyetlen rendelkezésre álló adat.

Bár azt én se értem, hogy hogy lehet úgy pénzt adni valakinek, hogy még a nevét se tudod.

Ha nagyobb összeg, lehet feljelentést tenni a rendőrségen. Ők le tudják kérdezni az illető adatait. Na, de mi van akkor ha letagadja? Hogy bizonyítod, hogy pénzt adtál neki? Ez a nehezebb része.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Egy kis érdekesség. Csak a téma miatt csatolom ide, nem kötekedés. Érdekes a használt piac!

http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/09/16/mennyit_er_a_szervizkonyv/

Nem a használtpiac érdekes, hanem a kereskedők 90%-a görény. Majd pont ugyanez a kereskedés lett volna az, amelyik kiteszi az autót a kirakatba és azzal dicsekszik, hogy vezetett szervizkönyve van az autónak,meg hogy most költöttek rá 4 kilót számlásan. És akkor már nem 950 az ára, hanem 1,5 millió,mert ez sokkal jobb mint a többi, amik hirdetésekben vannak.

Értem én, hogy keresni akar rajta, de ne a tulajdonos kárára, meg ne ekkora haszonkulccsal.

De pont olyan ez, mint a tej. A gazda kap érte 60-70 Ft-ot literenként, amikor meg levesszük a boltban a polcról, már 300 Ft., ráadásul minőségben már köze sincs az eredetihez, de közben néhányan jól meggazdagszanak rajta. Aki meg rosszul jár az a lánc első és utolsó szeme.

Link to comment
Megosztás:

Nem a használtpiac érdekes, hanem a kereskedők 90%-a görény. Majd pont ugyanez a kereskedés lett volna az, amelyik kiteszi az autót a kirakatba és azzal dicsekszik, hogy vezetett szervizkönyve van az autónak,meg hogy most költöttek rá 4 kilót számlásan. És akkor már nem 950 az ára, hanem 1,5 millió,mert ez sokkal jobb mint a többi, amik hirdetésekben vannak.

Értem én, hogy keresni akar rajta, de ne a tulajdonos kárára, meg ne ekkora haszonkulccsal.

De pont olyan ez, mint a tej. A gazda kap érte 60-70 Ft-ot literenként, amikor meg levesszük a boltban a polcról, már 300 Ft., ráadásul minőségben már köze sincs az eredetihez, de közben néhányan jól meggazdagszanak rajta. Aki meg rosszul jár az a lánc első és utolsó szeme.

Igen! Valahogy így működik ez az ország :sick:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Kezd teljesen tönkremenni a csomagtér rolóm. Most már az esetek nagy részében három darabra esik, és nem akad be a helyére sem. :(

Nincs valakinek eladó, ami működik?

Hogy-hogy 3 darabra esik?

Nem javítható?

Nekem is volt gondom a beakadással, mert a jobb oldali karom már nem akart beakadni, azt úgy orvosoltam, hogy abba a részbe, ahová bemegy felülre ragasztottam pár csík szövetszalagot. Így kicsit lejjebb nyomja és a karom beakad.

Vaterán láttam egy eladót 6500Ft-ért.

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/utaster_csomagter/kalaptarto_csomagter_rolo/opel_astra_kombi_csomagter_rolo_1804596623.html

Link to comment
Megosztás:

Udv

Tempomatot szeretnék a kocsiba, utánanéztem mégis mi van benne, ezt a csatit találtam ez lenne a kuplung kapcsolóé ?

Mert kapcsoló sincs a kuplungnál! És Op-com-al fel lehet majd programozni ha már minden meglesz hozzá? és a műszerfalon is ki kellene majd jeleznie programozás után? (2005 évi) Koszi

CAM00235_www.kepfeltoltes.hu_.jpgCAM00238_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hogy senkinek ne maradjanak kétségei, írok néhány sort. Akit keresek, számomra nem volt vadidegen. Igen szoros kapcsolatban álltam az illetővel, sokat járt nálam. Hogy mi okból, szerintem az most mellékes. A lényeg, ő mondott egy nevet amikor megkérdeztem hogy hívják, és láthatóan értett is belőle. Sosem kértem el a személyes iratait, és lopiban sem szokásom mások holmija közt tiurkálni miért tettem volna? Talán azzal kellett volna kezdeni, hogy "te figyi! add már ide a személyidet, mert nem hiszem el, hogy így hívnak?" Ugyan, legyünk, már őszinték magunkhoz, kinek fordul ez meg a fejében, ha valakivel sürven találkozik??????? Legutóbb amikor nálam járt megkérdezte, holnapig kitudnám e segíteni,(egy nem túl nagy, de számomra jelentős öszeggel) mert a melóhelyen hagyta a pénztárcáját az asztalon, és úgy néz ki, fogytán van a benzine, nem fog haza érni, és még vásárolna is néhány dolgot. Természetesen ahogy haza ér felteszi bankszámlára az összeget (amit elkért). Bambaságomtól vezérelve, az adott pillanatban elkértem a telefonszámát, amit szívélyesen meg is adott. Nos, eztán kezdődött a gond, mikor három nap múlva mentem a bankba, és nem volt lóvé a számlámon. Hívtam a számot amit adott, de folyton egy nő, illetve egy idős ######i veszi fel. Elkezdtem keresni, mert azóta nem jelentkezik, de nem találom azon a neven és címen, amin én "ismertem". Igaza van annak aki azt mondja, hogy fel kellene jelenteni, de őszintén, én is tudom, hogy bár megkeresik ha feljelentést teszek, de tuti jól kiröhögnek. Ezért akartam a rendőrséget mellőzni....Elsősorban. Másodsorban a balhénak sem vagyok híve, gondoltam talán a kocsija után megtalálom, és megpróbálom szépen kérni ami nekem jár. Aztán ott a tény, hogy lehet még le is tagadja, ha már kiderült, hogy amit eddig tudtam róla fele sem igaz. A lényeg, lehet rágódni a témán, és tanulni mások hibájából. Naív voltam, vagy csak túl segítőkész ? Nem kérek senki rosszmáju kritikájából, elég boszúság ez nekem így is, csupán az írjon aki bármilyen infóval szolgálni tud. Hálás lennék érte!

Ezzel csak az a baj, ha meg is találod, le fogja tagadni az egészet, ezek ilyenek. Onnantól meg szabhatod.... Igaz most is. Tanulópénz, így hívják ezt.

Link to comment
Megosztás:

Az a baj, hogy nekem rendszeresen szétesik, a két vége a műanyaggal és a fém karommal együtt kiesik.

Hogy-hogy 3 darabra esik?

Nem javítható?

Nekem is volt gondom a beakadással, mert a jobb oldali karom már nem akart beakadni, azt úgy orvosoltam, hogy abba a részbe, ahová bemegy felülre ragasztottam pár csík szövetszalagot. Így kicsit lejjebb nyomja és a karom beakad.

Vaterán láttam egy eladót 6500Ft-ért.

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/utaster_csomagter/kalaptarto_csomagter_rolo/opel_astra_kombi_csomagter_rolo_1804596623.html

Link to comment
Megosztás:

Udv

Tempomatot szeretnék a kocsiba, utánanéztem mégis mi van benne, ezt a csatit találtam ez lenne a kuplung kapcsolóé ?

Mert kapcsoló sincs a kuplungnál! És Op-com-al fel lehet majd programozni ha már minden meglesz hozzá? és a műszerfalon is ki kellene majd jeleznie programozás után? (2005 évi) Koszi

Szia. Igen, ez a kuplung kapcsolóé. Úgy tudom, elég az OP-COM hozzá. A műszerfalon csak akkor fog világítani a visszajelző, ha már gyárilag beletették. Sajnos nem minden autóban van olyan műszeregység(még ha krómdíszes is) amiben ez a LED is benne van. Az enyém is 2005-ös, utólag lett beletéve, de nem világít. Pár astrát már megnéztem, de a tesztnél nem villant fel a visszajelző. Ha van OP-COM-od, nagyon egyszerű, mert a kimeneti tesztnél megnézed.

Üdv,

Link to comment
Megosztás:

Szia. Igen, ez a kuplung kapcsolóé. Úgy tudom, elég az OP-COM hozzá. A műszerfalon csak akkor fog világítani a visszajelző, ha már gyárilag beletették. Sajnos nem minden autóban van olyan műszeregység(még ha krómdíszes is) amiben ez a LED is benne van. Az enyém is 2005-ös, utólag lett beletéve, de nem világít. Pár astrát már megnéztem, de a tesztnél nem villant fel a visszajelző. Ha van OP-COM-od, nagyon egyszerű, mert a kimeneti tesztnél megnézed.

Üdv,

Koszi szépen, van Op-COM de még abban kicsit kezdő vagyok, remélem hogy megtalálom majd. Egyébként ha nincs is LED a műszerfalon akkor annak nincs jelentősége ugye?

Link to comment
Megosztás:

Koszi szépen, van Op-COM de még abban kicsit kezdő vagyok, remélem hogy megtalálom majd. Egyébként ha nincs is LED a műszerfalon akkor annak nincs jelentősége ugye?

Nincs. Az enyém sem világít, de a tempomat vígan végzi a dolgát...

Az IPC ECU-ban nézd meg a kimeneti tesztben, ott lesz egy ilyen "sebességtartó visszajelző teszt", vagy valami hasonló. Ekkor a visszajelző ledet lehet megnézni.

Üdv,

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2004 es H Astrám sajnos mikor kocsimosásnál kinyitottam a tetőcsomagtartó rögzítő pontját kezembemaradt az a kis müanyag elem. Nem tudjátok mi annak a pontos megnevezése? Illetve hogy keressem, ha olyat szeretnék venni illetve googlizni?

Köszi előre is!

Cikkszámokat azt hiszem Cserenkov tud majd mondani neked, 4 vagy 5ezer ft de szerintem ne vegyél, hanem ragaszd oda, az egyikkel én is ezt csináltam, amikor kell kiszedem, ha nem kell visszaragasztom..:)

Link to comment
Megosztás:

Ezek azok, válogass, melyik kell: https://cromax.hu/opel/astra-h-2004-/20000000-karosszeria/21320000-karosszeriara-szerelt-reszek/21320436-diszlec-alkatreszek/?limitstart=0

Csergőnél is van ilyen, hasonló áron.

Ha a kezedben maradt, szerencsés vagy, hogy nem menet közben hagytad el. Ez esetben én is beragasztanám a négy sarkába egy kis F.BS-t nyomva.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.