Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Astra G Coupe


uhuhu

Recommended Posts

csak kíváncsiságból tegnap ránéztem a Coupe keréknyomásaira...kb 3 tized hiányzott belőlük.

pótoltam,ma feljöttem pestre és láss csodát kb 3 decit csökkent a fogyasztás :)

holnap lesz egy 300km-es teszt is :)

Keréknyomás nagyon fontos. Télen +0.1-el többet érdemes. Nyáron 2.4-el, télen 2.5-el járok.

Link to comment
Megosztás:

Keréknyomás nagyon fontos. Télen +0.1-el többet érdemes. Nyáron 2.4-el, télen 2.5-el járok.

2.4 .. 2.5? Csomagokkal, családdal?

Én főleg egyedül utazok, így 2.2 elől, 1.9 hátul.

Mert ugye a megfelelő keréknyomás függ a terheléstől (is).

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet nagy hülyeség amit írok,egy futómű beállító emberkétől halottam.

Neki H astrája van,és valahol, talán a kezelési kézikönyvben olvasta(ez nem tuti),hogy a gumi oldalán van egy olyan felirat,hogy "MAX LOAD 300 kpa (51 PSI). Most csak találomra írtam pár számot.

Állítólag ha megközelítőleg erre az értékre állítja be a gumi nyomást,akkor fogyaszt a "legkevesebbet" az autó.

Hallottatok már erről?

Link to comment
Megosztás:

Alapvetően a terhelési index nem a fogyasztásról szól, hanem arról hogy a gumiabroncs a megengedett legnagyobb terhelését milyen abroncsnyomásnál tudja teljesíteni. Ha ugyanis túlterheled a gumit, akkor az ugyanazzal a következménnyel jár mintha alacsony nyomással közlekednél, bár ez sztem felesleges óvatosság a gumigyártók részéről (legalábbis személyautóknál) mert azt gondolom hogy sokkal gyakrabban előfordul hogy az autósok alacsony keréknyomással közlekednek, mintsem hogy megfelelő nyomással, de alaposan túlterhelt járművel járnának.

Azt mondanám hogy ez igazából azoknak szól akik rendszeresen kihasználják a maximális terhelését az abroncsaiknak, de még ez sem fedi a valóságot, ugyanis ha összeadod az egy tengelyen levő 2 abroncs maximális terhelhetőségét, akkor sokkal nagyobb szám jön ki mint az autó megengedett tengelyterhelése. Magyarán az abroncsok még akkor is vígan bírnák (megfelelő nyomáson persze), ha az autó már a földön húzná a s*ggét a túlterheléstől. Aki olyan hülye hogy sem a terhelhetőséggel, sem pedig az abroncsnyomással nem törődik, az meg meg is érdemli amit kap (valószínűleg defektet). :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem egy olyan kérdésem lenne, néztem már 1-2 coupé-t és a váltó, elég lötyögős üresben. Ez gondolom normális?! Nagyfaterom ~10 éves corolláját szoktam néha vezetni, annak más, ott mintha valami fogná is, a coupé-ban meg szabadon garázdálkodik kb. Ez így van, mindenkinek gyári váltója van, ne foglalkozzak ezzel? :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem egy olyan kérdésem lenne, néztem már 1-2 coupé-t és a váltó, elég lötyögős üresben. Ez gondolom normális?! Nagyfaterom ~10 éves corolláját szoktam néha vezetni, annak más, ott mintha valami fogná is, a coupé-ban meg szabadon garázdálkodik kb. Ez így van, mindenkinek gyári váltója van, ne foglalkozzak ezzel? :)

Nem szabad Toyota váltóhoz hasonlítani az Opel váltókat, a japánok mindig is pontosabb kapcsolású váltókat gyártottak.

A lötyögés szerintem normális lehet (1-2 mm-t az enyém is lötyög), bár attól is függhet, mennyi idős az autó.

Link to comment
Megosztás:

OSI féle váltóút rövidítő is van. Ha van még.

Azt én is csak ajánlani tudom. A váltó nem valami gyenge izé lesz a kocsi közepén, hanem az az igazi kemény váltó. Nagyon rövid úton jár, de határozottabban kell használni.

Amikor néha bérautóba ülök, mindig meglepődök, hogy mennyire más. Ezeket London-Róma váltónak szoktam csúfolni. Egy-két újjal lehet váltani, de maratont fut a kezem mire egyesből kettesbe rakom.

Link to comment
Megosztás:

Ezeket London-Róma váltónak szoktam csúfolni. Egy-két újjal lehet váltani, de maratont fut a kezem mire egyesből kettesbe rakom.

Még kiderül hogy hosszú távon anatómiai károsodást okoz... ("buszsofőr-könyök", abból az időből amikor még kézi váltósak voltak az Ikarusok :D)

Link to comment
Megosztás:

Szép.

Nem túl gyakori szín, egy turbóst ismerek ilyen színben, meg korábban volt egy 1.6-os is a Coupé klubban, de az azóta eladódott. Ja meg van még egy tiedhez hasonló 1.8-as, csak az Cabrio.

Legalább nem az unalmas caprisárga meg ezüstmetál...

Azért van még egy ilyen a klubban, igaz talin már nagyon régen nem voltam. Ejjha, lassan 4 éve vettem meg Uhuhutól... mentségemre szóljon, hogy igyekszem szép állapotban megőrizni :)

Tomi írta a rozsdásodást: Coupém előző derék gazdija lelkemre kötötte, hogy a kerékívet is mindig alaposan mosni, hogy ne maradjon sár mert akkor elkezd rohadni az alvázvédő alatt. Ez főleg télen nagyon fontos sűrűn. Előtte az F-re is figyeltem nagyon, a G Astra szerencsére jobb e téren, de azért erre is kell vigyázni! Én évente többször átnézem, s javítom a kavicsfelverődést az íveken ha van, akkor amikor még egy pici festékhiány csak.

Link to comment
Megosztás:

Oké, kösz, mennyibe van most a nitro/l? Jó fej vagy Elek, egy 2.8 turbóba még jó, hogy 100... :D

Számos löttyről lehetett hallani, hogy teljesítmény fokozó hatása van, ha csipetnyit öntünk a benzin mellé, mivel jobban ég el az üzemanyag. Próbált bárki is ilyet, vagy nem érdemes, és maradjak majd a normál benzinnél?

Link to comment
Megosztás:

Oké, kösz, mennyibe van most a nitro/l? Jó fej vagy Elek, egy 2.8 turbóba még jó, hogy 100... :D

Számos löttyről lehetett hallani, hogy teljesítmény fokozó hatása van, ha csipetnyit öntünk a benzin mellé, mivel jobban ég el az üzemanyag. Próbált bárki is ilyet, vagy nem érdemes, és maradjak majd a normál benzinnél?

Spuri jó szerintem, és pár ismerősöm is használja, nekik is bevált.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.