Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Köszönöm az infót akkor marad ez a fajta. Vizont még egy kérdés hogy lehetne eldönteni (miket kell megnézni) hogy túlélte-e a motor a turbó halálát?

Ha a víz is elment, én mindenképp levenném a hengerfejet. Akkor látszik milyen állapotban van pl. a tömítés. Átégett e, viz az olajjal nemfolyt e egybe. Hengerfejen egy sikolás mérés, hengerfala szép e? Ha a motorolaj nem vizes, akkor a főtengely csapágyazás megúszhatta. És ha már lekaptad a hengerfejet, érdemes megszimmeringezni, szelepeket becsiszolni, kipucolni a kormot.

Előzetesen még lehet egy kompresszió mérést csinálni szétszedés előtt.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Nem tudja valaki hogy mi lehet a baj ha adagoló csere után nagy nehezen beindítom, jár 10 percig majd leállítás után azonnal próbálnám indítani de megint nagyon sokadjára indul csak be?

Köszönöm.

Adagoló csere után az enyémet is csak trükkösen lehetett elindítani.

A tiéd valószínű, hogy valahol le levegősödik szerintem. Érdemes lenne átnézni a nyomócsöveket, hogy rendesen rá vannak húzva ahogy kell.Illetve össze lett jelre forgatva a beszerelésnél?

De majd a szakik megmondják elsőre szerintem ez lehet.....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Adagoló csere után az enyémet is csak trükkösen lehetett elindítani.

A tiéd valószínű, hogy valahol le levegősödik szerintem. Érdemes lenne átnézni a nyomócsöveket, hogy rendesen rá vannak húzva ahogy kell.Illetve össze lett jelre forgatva a beszerelésnél?

De majd a szakik megmondják elsőre szerintem ez lehet.....

Szerintem a helyén van minden, vezérlésnek is közel jó helyen kell lenni, már raktam a be és a ki folyó ágba is egyirányusító? szelepet is. Ami még érdekes hogy ha beindul kb 1 perc múlva elkezd kékeset füstölni, nagy gázra befüstöli a fél utcát, viszont hangra szépen jár. Bár lehet van a kipufogóban vagy fél liter gázolaj a sok próbálkozástól..

Ha valaki tud nekem interaktívan segíteni fizetnék is érte..

Módosítva : kyozsee
Link to comment
Megosztás:

Szerintem a helyén van minden, vezérlésnek is közel jó helyen kell lenni, már raktam a be és a ki folyó ágba is egyirányusító? szelepet is. Ami még érdekes hogy ha beindul kb 1 perc múlva elkezd kékeset füstölni, nagy gázra befüstöli a fél utcát, viszont hangra szépen jár. Bár lehet van a kipufogóban vagy fél liter gázolaj a sok próbálkozástól..

Ha valaki tud nekem interaktívan segíteni fizetnék is érte..

Y vagy X motorkód?

Link to comment
Megosztás:

Adagoló csere után az enyémet is csak trükkösen lehetett elindítani.

A tiéd valószínű, hogy valahol le levegősödik szerintem. Érdemes lenne átnézni a nyomócsöveket, hogy rendesen rá vannak húzva ahogy kell.Illetve össze lett jelre forgatva a beszerelésnél?

De majd a szakik megmondják elsőre szerintem ez lehet.....

Egyébként ha a vezérlés mondjuk egy hangyányit arréb lenne azt miből vehetném észre?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Újra segítséget szeretnék kérni!

2005-ös Astra G Z17DTL motorkóddal...

Fémes kattogás, ami a fordulatszámmal gyorsul, de csak terheléskor. 4 db. Injektor felújíttatva a Harwest Kft-vel... 150.000.- Ft. Visszaraktam, minden szuperül funkcionál, de a fémes kattogó hang nem szűnt meg. A jelenség ugyan az, bár ahogy eléri az üzemi hőmérsékletet az autó, kissé halkul...

Mi lehet még??? Szelep hézag?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

2002-es Y17DT G Astrában azt vettem észre (kb 10e km óta egyre erősődik) hogy először csak 1800-as fordulat körül kattogó cecergő hang jött a motortérből. Most már lassan öreg mercis kegyegése van, némi morgó hanggal párosulva. Főleg kis fordulaton és alapjáraton hallik. ill. lehet hogy fordulaton is ugyanaz, csak nem hallani olyan hangsúlyosan.

Érdekelne a véleményetek.

Köszönöm.

Üdv: Laci

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kicseréltem az adagolótól a T elágazásig átlátszóra a résolajcsövet, 20perc járatás után is alig volt benne gázolaj, az adagoló felőli részről néha egy két apró buborék ment felfele. Leállítás után persze nem indul.. Valaki ötlet?

Köszönöm

Én travez gyűrűre gondolnák
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Kicseréltem az adagolótól a T elágazásig átlátszóra a résolajcsövet, 20perc járatás után is alig volt benne gázolaj, az adagoló felőli részről néha egy két apró buborék ment felfele. Leállítás után persze nem indul.. Valaki ötlet?

Köszönöm

Uzemanyag szuro fedel repedt. De sajnos lehet az is ,hogy az adagolonal falts levegot sziv . Az igazi ,ha csinalsz neki egy nyomas tesztet. Valahol elobre leirtam ,hogy kell csinalni.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kezdő diesel-es vok,és ujonc fórumon. De kérdeznék,hátha valaki tud segíteni.

Astra G 1.7 Isuzu motor,nagyon jó,szépen indul,fogyasztása 5,3-6 L,ha turbózik,igen jól megy,DE!

Füstöl. Amig nem megy a turbó addig erő sincs,csak gomolygó füst. ha turbó elindul,akkor mint akit seggberúgtak,de akkor is van füst. Nem kékes,hanem szép fekete korom.

Computer nem ir hibát, mostmár.Egy volt benne,(hőmérséklet érzékelő hiba, cserélve lett).Kb merre induljak el mit nézzek,nézessek meg?

Lehet buta kérdés,de katalizátor dugulás nem lehet?Azt jelzi a computer valahogy?

Köcce,minden segitséget!

Szosz

Link to comment
Megosztás:

Uzemanyag szuro fedel repedt. De sajnos lehet az is ,hogy az adagolonal falts levegot sziv . Az igazi ,ha csinalsz neki egy nyomas tesztet. Valahol elobre leirtam ,hogy kell csinalni.

Azt hiszem megtaláltam ha erre gondolsz, a bejövőt valahogy felfújom 2 barral a kimenőt valahogy elzárom, de hogy hogy azt nem tudom. Hétvégén megpróbálom, köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Egy ujabb kérdésem lenne!

Van itt egy ECU. azthiszem igy hívják. hiányzik egy érintkező a csatiból. eloxidálódott,és kiszakadt valamikor. Érdemes megjavítani,csinál valami fontosat? valószínűnek tartom,de nem tudom. A csastlakozóbean ebben a pozícióban van vezeték,tehát szerintem van funkciója. Valaki esetleg nem tudja mit csinál?

Köszike: szosz

Fotót feltennék,de nemtom hogyan lehet :(

Link to comment
Megosztás:

Milyen típusú ECU pontosan, és hanyas számú láb?

1.7L/TX2. 12212819 8973065751

ezek vanna a hátlapon,amit levettem,és elájultam. belül a csatit,és a panelt összkötő vezetékek eloxidálódv,elszakadva! 4 szál! n4mtom hogy forrasztom össze,de megoldom valahogy. ez így bizti nem jó,szerintem ettől akár füstölhet is a járgány. az a baj nemtom mennyi egy ilyen kütyü ára,és érdemes-e bontottal foglalkozni.

amúgy nagyon köszi,h irtál!!!!!

A láb száma 50

Módosítva : szosz
Link to comment
Megosztás:

Van olyan, hogy A50-es láb, az a MAF szenzor (légtömegmérő) GND lába.

Meg van B50-es láb, Autodata azt mondja, hogy Injection pump assembly.

ne mán,Te aztán nagyon tudsz! nemtom,A,vagy B,de mindkettő okzohat szerintem kormolást. belül a panelról még le van szakadva a 63, 62,61,és60 as láb vezetéke.

asszem ennyi elég,h gáz legyen. az a vicces,h hibaüzenetet nem találtunk.amugy az ECU tetején M jlezés van a csatinál!

Szerinted összeforrasszam őket? be fog indulni utána? csak mert hogy eddig azért ment az autó,csak nagyon kormol!???

Link to comment
Megosztás:

A60 és A61 nincs Autodata szerint.

A62 az Cruise control selector switch. Ez szerintem a tempomat akar lenni

A63 meg engine oil pressure warning lamp

B60 szintén nincs

B61 az Barometric pressure sensor jele

B62-re meg Barometric pressure sensor és MAP szenzor GND lába

B63 nincs

Az biztos, hogy a MAF, MAP és a Barometric sensor ha nincs, akkor kormolhat, bár szerintem hibakódot is kellene adnia mindegyik esetén. Mutat itt olyat is, hogy K és M csoport, ahol A ugyanaz, mint a K, és B ugyanaz, mint M. Hibajelző lámpa sem világít? Nincs kiszedve vagy elvágva a drótja? Mikori évjáratú az ECU? 2004-től az A32 láb a MIL lámpa, GND-re húzza az izzót, ha hiba van, és elengedi, ha nincs. Szerintem húzzátok le a légtömegmérő drótját, annak hatására kellene hibának keletkeznie, ha úgy sem jelez hibát, akkor valami nagyon nem kerek

Link to comment
Megosztás:

A60 és A61 nincs Autodata szerint.

A62 az Cruise control selector switch. Ez szerintem a tempomat akar lenni

A63 meg engine oil pressure warning lamp

B60 szintén nincs

B61 az Barometric pressure sensor jele

B62-re meg Barometric pressure sensor és MAP szenzor GND lába

B63 nincs

Az biztos, hogy a MAF, MAP és a Barometric sensor ha nincs, akkor kormolhat, bár szerintem hibakódot is kellene adnia mindegyik esetén. Mutat itt olyat is, hogy K és M csoport, ahol A ugyanaz, mint a K, és B ugyanaz, mint M. Hibajelző lámpa sem világít? Nincs kiszedve vagy elvágva a drótja? Mikori évjáratú az ECU? 2004-től az A32 láb a MIL lámpa, GND-re húzza az izzót, ha hiba van, és elengedi, ha nincs. Szerintem húzzátok le a légtömegmérő drótját, annak hatására kellene hibának keletkeznie, ha úgy sem jelez hibát, akkor valami nagyon nem kerek

uhh. megforrasztottam,10 perc es visszaszerelem. utána ellenőrzöm amit irtál. a hibajaelző lámpa müxik,nincs lehuzva.gyujtásnál világít,majd minden fény kialszik. ECU nem tom,de a kocsi 2000-es évjárat. nincs vele komoly baj jól megy,és fogyaszt,csak zavar,h hátammögött lévőknek kormot okád. hibaüziket, sárgaangyal olvasta,csak egy vol,motorhőfok érzékelő.cseréltem,most nincs más.a többi kederül,h visszaraktam ECU-t :)

nagyon nagyon köszi addig is :)

Link to comment
Megosztás:

uhh. megforrasztottam,10 perc es visszaszerelem. utána ellenőrzöm amit irtál. a hibajaelző lámpa müxik,nincs lehuzva.gyujtásnál világít,majd minden fény kialszik. ECU nem tom,de a kocsi 2000-es évjárat. nincs vele komoly baj jól megy,és fogyaszt,csak zavar,h hátammögött lévőknek kormot okád. hibaüziket, sárgaangyal olvasta,csak egy vol,motorhőfok érzékelő.cseréltem,most nincs más.a többi kederül,h visszaraktam ECU-t :)

nagyon nagyon köszi addig is :)

azért megkérdezem mennyi a km mert a porlasztók lehet le vannak harcolva

nekem is 2000res évjárat 300.000 lesz benne nemsokára de nem kormol jobban mint amennyire kéne

sőt a tükörben nem is látom hogy van valami.

rossz összerakás miatt (szívósor tömítés)volt olyan hogy a fekete kocsin látszott a lerakódás nem kicsit

a másik amikor ilyen volt az intercooler csöve elszakadt de akkor nem is ment a gép

Módosítva : mr. bb
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Uzemanyag szuro fedel repedt. De sajnos lehet az is ,hogy az adagolonal falts levegot sziv . Az igazi ,ha csinalsz neki egy nyomas tesztet. Valahol elobre leirtam ,hogy kell csinalni.

Nagyjából megcsináltam a tesztet csak a pumpám amin az óra is van kb fél perc alatt elengedi a nyomást, de tettem utána egy visszacsapó szelepet csak az után meg nem tudom mérni. Nem láttam folyást sehol, a résolajcsövön gyorsan felszaladt az üzemanyag és ennyi.. A traverz témát hogyan tudnám kiszűrni? Ha levenném a szelepfedelet és fújatnám a résolajcsövön pl?

Link to comment
Megosztás:

Szevasztok!

Elsodort kissé az élet.
Talán 6 éve nem adtam hírt magamról, néha-néha olvastam, ha nem döglöttem épp bele a melóba.

Most talán sínen vagyok, több időm lesz nekem is idenézni és (talán) segíteni másoknak is.

Azóta jöttek-mentek az Opelek.

F Astrám ellopták, Kadettem roncstelepen.
Túlvagyunk egy Meriván (az valami borzasztó).
Most egy benzines H Astrát és egy diesel A Zafirát nyúzunk.

De hogy a lényegre térjek.

Zafinak (2.0 DTH - 2002 - 320e km) eljött az idő, hogy gatyába rázzam, s mindjárt itt egy nagyobb problémakör.

Nem eszik és olajat sem zabál (10.000 km után megkapja ami jár).

Viszont egyre erőtlenebb a motor, már a Mátrába se igazán akar felkúszni.

Turbó 3.000 felett kiszál. Alapvetően rég nem hallottam tisztességgel fütyülni és különben is öreguras a tempó.

Lekérdeztük komutert, EGR szelep szerinte.

Tiszta sor. Biztos EGR, vagy vákumszelep.
De nem.

Rászántam az időt és szétkaptam itt ott.

Vákumot kimértük, megfelelő az érték minden szelepnél.
Ezek szerint akkor szivattyú is megy.

Elvileg (én úgy tudom) 8 volt körüli a vezérlő feszültség.

Na az nem jön le a csatikra.

Ha kívülről (mesterségesen) adok 8 voltot külön-külön minden csatira, akkor azonnal elkezdenek működni a szelepek.

Betükröztem a szívó csonkba, EGR zár-nyit, a többi meg (turbó stb.) szabad szemmel átható, hallható.

Kérdés: egyértelműen a komputer hányt be, vagy van még köztes pont, ami hibás lehet?

Hallott-e valaki valamit?

Előre is köszöntem!

BIG

Link to comment
Megosztás:

azért megkérdezem mennyi a km mert a porlasztók lehet le vannak harcolva

nekem is 2000res évjárat 300.000 lesz benne nemsokára de nem kormol jobban mint amennyire kéne

sőt a tükörben nem is látom hogy van valami.

rossz összerakás miatt (szívósor tömítés)volt olyan hogy a fekete kocsin látszott a lerakódás nem kicsit

a másik amikor ilyen volt az intercooler csöve elszakadt de akkor nem is ment a gép

Hali!

Tegnap limit miatt nem tudtam irni.

sajna én látom tükiben,es zavar nagyon. amugy most 187000 van benne,ebből 5-öt már én követtem el.

ecu:hát van vele gáz az tuti.nemtom szedtél-e szét,hát belül vékony kis drótszálak mennek a panelról a csatihoz.ezek szépen eloxidálódtak.megforrsztottam,de változás nincs?????????miért? valamit csak csináltak,vagy nem? mindegy.olajnyomásjelző sem megy.adtam negativot müszerfalnál,az égő jó. izzításjelzőt sem láttam még.égő szintén jó.

olajnál a gombáról a madzag megy az ecu-ba.aztán hogyan tovább,fogalmam sincs.nah szóval szerintem ecu-t kukába,bár mondom jól megy 5,3-6 körül fogyaszt,szépen indul.és ecu rohadt drága.ugyhogy egyenlőre nemtom mi lesz.amugy ennek a nyavajás ecu-nak van köze a gyári távirányítóhoz?mert az sem müxik.

ja,szívósor tömítés talán okozna más galibát is.pl bejön bűz kaszniba,fura hang onnan,meg ilyesmik,szal nem hiszem.de megnézem jobban.már csak azért is mert folyton mosnom kell a kormot hátulról.

addig is köszi,h ennyit foglalkozol vele!!!

Üdv:szosz

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.