Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

ha főtengely jeladó lenne akkor az se hidegen se meleg nem indulna

valószínű hogy levegősödik a rendszer , vagy elereszti a nyomást

általában a porlasztó csúcsnál a travez gyűrű szokott hibás lenni.

Ha beindul és megyünk vele és leállítjuk, akkor sem indul be pöccre csak többszöri indítózásra vagy gázadásra. A porlasztók be lettek mérve, egy lett felújítva. Tehát szerelő ki-be szerelte. Ilyenkor nem szokták cserélni a travez gyűrűket? A travez gyűrű tud olyan hibát produkálni, hogy menet közbe ha jobban odalépsz a gázra megáll a motor, majd utána nehezen de újraindul és megy tovább?

Egybéként a levegősödés elvileg kizárva,szerelőnk azzal kezdte. Nem tudom milyen technikával vmi fura neve volt, megnézte hogy levegősödik-e a rendszer.

Link to comment
Megosztás:

EGR-t falazd le. Valószínű, hogy a szívósorod is oda van már. Illetve a kollégák által felsoroltakon felül, tisztításnak tankolj jóféle OMV MAxx Dieselt tisztítani. Ezeken felül a km futástelejsítményed mennyi? lehet, hogy a katalizátorod is oda van.......

Ez nem EGR, nem szívósor.

Valahol máshol van a gubanc.

Link to comment
Megosztás:

ha főtengely jeladó lenne akkor az se hidegen se meleg nem indulna

valószínű hogy levegősödik a rendszer , vagy elereszti a nyomást

általában a porlasztó csúcsnál a travez gyűrű szokott hibás lenni.

A holtpont jeladó már csak a végére döglik meg annyira, hogy már be sem indul a gép.

Haláltusája közben viszont sok érdekes dolgot produkál (mint most épp nekem).

Ha meg zárlatos, akkor aztán minden móka belefér.

Ettől függetlenül nekem van egy erős gyanúm, hogy több hiba van együttesen jelen.

Jeladó kuka (ezért áll le) és levegősödik is (ezért nem indul).

Link to comment
Megosztás:

A holtpont jeladó már csak a végére döglik meg annyira, hogy már be sem indul a gép.

Haláltusája közben viszont sok érdekes dolgot produkál (mint most épp nekem).

Ha meg zárlatos, akkor aztán minden móka belefér.

Ettől függetlenül nekem van egy erős gyanúm, hogy több hiba van együttesen jelen.

Jeladó kuka (ezért áll le) és levegősödik is (ezért nem indul).

Neked milyen tüneteket produkál a jeladó? Ha levegősödne és teszem azt mennénk vele 30km és utána leállítom majd újra elindítom,akkor egyből kéne pöccre indulnia nem? Mert annyi idő alatt ki kell mennie a levegőnek.

Link to comment
Megosztás:

Neked milyen tüneteket produkál a jeladó? Ha levegősödne és teszem azt mennénk vele 30km és utána leállítom majd újra elindítom,akkor egyből kéne pöccre indulnia nem? Mert annyi idő alatt ki kell mennie a levegőnek.

Hali!

Kérlek.

Indításnál hullámzó alapjárat, gázadásra erőtlen visszajelzés, majd fulladó leállás.

Másodjára ugyanez.

Harmadjára semmi gond.

Néha meg fél perc tekerés, mire beindul.

Menet közben időnként reális fogyasztás (pl. stabil 100-nál 5,6 lityi körül),

néha anomália (9-12 lityi).

Időnként húz még 140-ről is ahogy kell, néha meg mutat egy középső ujjat 130-nál.

A hangjáról most ne beszéljünk.

Megrendeltem hozzá a cuccot, Paine kollega szerint maradjunk a Boschnál.

Jövő héten berakom és mondom mi változott.

Teszek fel képet is.

Ha levegősödik, annak általában előzménye volt.

Valahol meg volt bontva.

Ha az adagolód rendben van, indulás után ki kell, hogy tolja.

És pár óráig azonnal indul.

Ha nem így van, az lehet adagoló gond is.

Visszaejti a nyomást és akár más is.

A más pl. gázolajszűrő-fedél tömítés nem volt cserélve, vagy rosszul van a helyén.

De sorolhatnám.

Porlasztó-csúcsról nem tudok nyilatkozni.

Nekem azzal még nem volt gondom.

Viszont még most is azt mondom, hogy több hibajelenség egyszerre van jelen.

Módosítva : Big Nose
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

hali szakértők. van egy 2001. y 2.0 motoral rendelkező g astrám. egr szelep cserét javasolt a hibaolvasó,mert dadogott,rángatott az autó. kicseréltem az egr-t és a hiba nem szünt meg. kérdésem,csak az,hogy szerintetek mi lehet vele a baj? a légtömegmérő jó. köszönöm

Link to comment
Megosztás:

hali szakértők. van egy 2001. y 2.0 motoral rendelkező g astrám. egr szelep cserét javasolt a hibaolvasó,mert dadogott,rángatott az autó. kicseréltem az egr-t és a hiba nem szünt meg. kérdésem,csak az,hogy szerintetek mi lehet vele a baj? a légtömegmérő jó. köszönöm

Elhamarkodott hiba (és mondanám, hogy feleslegesen kidobott pénz) volt az EGR csere.

Sok más ok lehet, amire a gép ezt a hibakódot írja ki.

Gyerekek.

Én is csak most kezdek megvilágosodni, hogy számítástechnikáznom (is) kell.

Ez már nem classic szívó benzin. Mondjuk E1.6 kadett benzin 8V, szívó porlasztó.

Azt értsétek meg, hogy az ECU nem tud mindent.

Kap jeleket, adatokat és ezek ÖSSZESSÉGE alapján kalkulál.

Ha a kalkulációjába egy úton (a sok közül) bejövő hibát észlel, azt annak az útnak a hibájának dobja ki.

Ennek van egy hibakódja. De erre az útra több mérőpont is rá van kötve, ami ugyanazt a hibát generálhatja.

Ez már a comp.-ot nem érdekli. Csak a bejövő kód.

Szóval önmagában egy hibakód sokat nem jelent, ez alapján a boltba még ne szaladj.

A problémám csak annyi, hogy ezt most leírom és két kommenttel (vagy oldallal) alább megint jön egy kérdés,

amiből kiderül, hogy a cartárs nem olvasott vissza, csak kérdezett. :-(

Módosítva : Big Nose
Link to comment
Megosztás:

Paine.

MIóta beszéltünk, felső holtpont jeladó (BOSCH - többféle is van) és külső hőmérő megrendelve.

Jövő héten beapplikálom.

Olaj-, szűrő-csere megvolt.

Ma toltam 400 km-t vegyesen.

Fogyi 8,5-ről lement 7,2-re, óvatos papuccsal.

Egyszer tiltott 150-nél, de alapból (előtte-utána) megy 160-ig. :)

Ha az átlag lemegy vegyesben 6,7 alá, vendégem vagy sok sörre. ;-)

Módosítva : Big Nose
Link to comment
Megosztás:

Kedves Big Nose. Azért kérdeztem,mert nem találtam semmit,hiába olvastam vissza. vagy vak vagyok,hogy nem vettem észre. azt találtam,hogy főtengely jeladó, de az autom pöcre indul,és úgy tudom,ha az a baj akkor be sem indul. De meg köszöném,ha legalább azt leírnád,hogy hanyadik oldalon találom.- Köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Big Nose. Azért kérdeztem,mert nem találtam semmit,hiába olvastam vissza. vagy vak vagyok,hogy nem vettem észre. azt találtam,hogy főtengely jeladó, de az autom pöcre indul,és úgy tudom,ha az a baj akkor be sem indul. De meg köszöném,ha legalább azt leírnád,hogy hanyadik oldalon találom.- Köszönöm a segítséget.

A megjegyzés nem "kizárólag" neked és az EGR problémának szól, inkább úgy általánosságban.

S persze nem sértésnek szánom, inkább panasznak.

Nekem ugyanakkora fáradozás visszalapozni oldalakat és keresgélni, mint neked. ;-)

De ha valamit nagyon meg akarok tudni, akkor a kíváncsiságom mindent legyőz

Egyébként a legutóbbi ilyen jellegű téma a 356. oldal 7106 bejegyzésénél volt.

Módosítva : Big Nose
Link to comment
Megosztás:

az sem lehet,kitakarítottam, tiszta

Az már egy jó lépés.

Lehet még vakuum szelep probléma is,

vagy akár valamelyik vakuum cső sérülése is, ahol szelel és nem tud felállni a vakuum.

De lehet akár a szívócsonkra rácsatlakozó vastag gumicső repedése, szelelése miatt is,

ahol elmegy a nyomás.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Kérlek.

Indításnál hullámzó alapjárat, gázadásra erőtlen visszajelzés, majd fulladó leállás.

Másodjára ugyanez.

Harmadjára semmi gond.

Néha meg fél perc tekerés, mire beindul.

Menet közben időnként reális fogyasztás (pl. stabil 100-nál 5,6 lityi körül),

néha anomália (9-12 lityi).

Időnként húz még 140-ről is ahogy kell, néha meg mutat egy középső ujjat 130-nál.

A hangjáról most ne beszéljünk.

Megrendeltem hozzá a cuccot, Paine kollega szerint maradjunk a Boschnál.

Jövő héten berakom és mondom mi változott.

Teszek fel képet is.

Ha levegősödik, annak általában előzménye volt.

Valahol meg volt bontva.

Ha az adagolód rendben van, indulás után ki kell, hogy tolja.

És pár óráig azonnal indul.

Ha nem így van, az lehet adagoló gond is.

Visszaejti a nyomást és akár más is.

A más pl. gázolajszűrő-fedél tömítés nem volt cserélve, vagy rosszul van a helyén.

De sorolhatnám.

Porlasztó-csúcsról nem tudok nyilatkozni.

Nekem azzal még nem volt gondom.

Viszont még most is azt mondom, hogy több hibajelenség egyszerre van jelen.

Szerintem nekem a nyomás megy el,szinte biztos. Mert a fent leirtak nem passzol a problémához. A levegősödés kizárva, mert üzemanyagház egy az egybe cserélve lett,mert amit írtál tömítés meg volt repedve + kotyogott az egész ház. Érdekes hogy utána 1 hétig szépen indult a kocsi,aztán megint elkezdett nehezen majd egyáltalán nem indulni. Meg ha megyek vele és egyből beindítom,akkor se indul be,szóval elmegy a nyomás de nem azért mert levegős. Ha esetleg a rail nyomás szökik menet közbe,akkor is produkálhat leállást? Mert mikor leáll tényleg olyan,mintha nem kapna üzemanyagot,és utána indul. Nehezen de indul és ugyanolyan szépen megy. A fogyasztása 6-6alatti szóval az is jó a hangja meg szép "csendes". Egyébként az viszont igaz lehet hgoy több probléma áll fenn együttesen 1.az indítás és a másik hogy van amikor leáll. És neked volt hibakódod a jeladóra??

Link to comment
Megosztás:

hali Big Nose. a hibakód P0400 amire az egr-t jelezte,hogy szar,de már gyanakszom az adagoló vezérlő elektronikára.

EGR hibát jelezhet:

- Rossz EGR szelep

- Rossz légtömegmérő

- Rossz MAP szenzor

- Falsszívás

- És végül, de nem utolsósorban nagy eséllyel: vákuum-rendszerbeli gond esetén

Utolsó kettővel kezdj, azok a legolcsóbbak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ha valakinek lenne épitő ötlete azt megköszöném.

van egy 2005-ös 1,7cdti astrám a hibajelenség a következő. Az autot pályán használom óra szerint 140km/h-val.

A vízhöfok mutató beáll 80-90C-ra de amint nincs akkora terhelés visszaesik 80-82C-ra. termosztát tavaly 2x idén 1x cseréltettem. Most jelenleg FEBI van benne 93C-os

A másik hibajelenség néha megtorpan a motor, vagyis 130-140között hiába lépek oda semmi, azt egyszer csak megindul minha átba rugták volna. Egy idő után megint megtorpan :(

Elég kellemetlen föleg ha 130km/h-nál kimegyek előzni azt semmi!

Nemrég vettem észre,hogy a turbo nyomás átlakitó szelepből ami a tüzfalnál van jön előre egy vákumcső ami a turbo mellett megy el, az sajna sok helyen ki volt repedve. Kicserélve!

Hibajel nincs!!! csak valahogy magas fordulaton nem pörög úgy az autó,megtorpan+emelkedön nincs nyomaték.

Ha lenne valakinek ötlete az jó lenne vagy értelmes szerelő Győr-Kecskemét vonalon azt megköszöném!!! sajna mindenki csak TOTTOzik és visszig a drága forintot.

Segitségeteket elöre is köszönöm!!!!!!!

Link to comment
Megosztás:

EGR hibát jelezhet:

- Rossz EGR szelep

- Rossz légtömegmérő

- Rossz MAP szenzor

- Falsszívás

- És végül, de nem utolsósorban nagy eséllyel: vákuum-rendszerbeli gond esetén

Utolsó kettővel kezdj, azok a legolcsóbbak.

hali. ma nem csináltam vele semmit. beindítottam és szépen járt az alapjárat,meg sem torpant menetközben,tőkéletes volt. kb 10km mentem vele és ismént kezdte a alapjárat ingadozást és hogy megtorpan menetközben. ezt én már nem értem. az egr jó,vakuum csö jó,vakuum szelepek jók,map jó tiszta, légtömegmérő jó,akkor mi a fa....m van vele???? mi lehet még????

Link to comment
Megosztás:

hali. ma nem csináltam vele semmit. beindítottam és szépen járt az alapjárat,meg sem torpant menetközben,tőkéletes volt. kb 10km mentem vele és ismént kezdte a alapjárat ingadozást és hogy megtorpan menetközben. ezt én már nem értem. az egr jó,vakuum csö jó,vakuum szelepek jók,map jó tiszta, légtömegmérő jó,akkor mi a fa....m van vele???? mi lehet még????

Vákumszelepet, légtömegmérőt, MAP-ot hogyan ellenőrizted? Falsszívás? Akár az EGR mellett, alatt is...

Link to comment
Megosztás:

Vákumszelepet, légtömegmérőt, MAP-ot hogyan ellenőrizted? Falsszívás? Akár az EGR mellett, alatt is...

van egy zsír új szelepem és azt cserélgettem egyesével, a mapszenzor ki van takarítva. az egr- ből lejővő cső ami az intercoolerrel köti össza,az is jó,nem lukas nem töredezett és jól rá van szóritva. esetleg a gázolajszűrön az elektromos csati,nem csinálhat ilyen jelenséget?

Link to comment
Megosztás:

van egy zsír új szelepem és azt cserélgettem egyesével, a mapszenzor ki van takarítva. az egr- ből lejővő cső ami az intercoolerrel köti össza,az is jó,nem lukas nem töredezett és jól rá van szóritva. esetleg a gázolajszűrön az elektromos csati,nem csinálhat ilyen jelenséget?

A gázolajszűrőn az csak egy fűtés, az nem csinál ilyet. Élőadatot kéne nézni diagnosztikával. De a vákuumszelepek diagnosztikája egy elég nehéz ügy. Pedig az simán tud ilyet okozni.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Big Nose. Azért kérdeztem,mert nem találtam semmit,hiába olvastam vissza. vagy vak vagyok,hogy nem vettem észre. azt találtam,hogy főtengely jeladó, de az autom pöcre indul,és úgy tudom,ha az a baj akkor be sem indul. De meg köszöném,ha legalább azt leírnád,hogy hanyadik oldalon találom.- Köszönöm a segítséget.

Ha a jellado betegeskedik attol meg indul csak mikor a legedesebb az eleted akkor nem fog megindulni . Az is meg lehet hogy fent a szivofedel kornyeken a drotok szigetelese le van egve es zarlatot csinal .

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.