Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Szia! Nem olvastam tovább a fórumot, de az ismerősömnek is ez a gondja, lassan már egy éve. Mikor megvette az autót (Astra G 1.7CDTI) lecserélte a szíjakat, a hosszbordás külső már nagyon kopott volt (eredeti gyári 84Ekm volt benne), hideg motornál csipogott csak, melegen csak alapjáraton. Gates-t vett ő is, és pár száz kilométer után az új szíj is elkezdte a csipogni, de csak hideg motornál, melegen nem csinálja, és ez idáig nem talált rá megoldást ő sem (töltés nála is O.K.). Lehet, hogy túl kemény a szíj anyaga? Ha vizet fúj a szíjra elhallgat, amíg le nem szárad róla a víz. Van már nálad valami változás?

Na ez lesz a gond nálam is. Én most ilyen Ékszíjsprayt próbálok ráfújni, hátha eltűnik a sírás. ár én még nem cseréltem rajta szajít 75e KM van benne.

Mi a jó szíj márkája?

Link to comment
Megosztás:

egész biztos de reszkiroz is hogy elkapják de szerintem ez éjszakai müsor volt és ilyenkor meg esös párás idöben nagyon rohad a rendörauto a drazsé biztos kiadta körlevélben hogy ilyen idöben tilos az autokat használni , de tényleg ilyen idöben alig van rendör az utcán , régen volt esökabátjuk és járták a területüket . na mindegy mostmár de száradjon le a keze annak aki a máséra kezet emel.

Sajnos ezekből a tartókból kiszedni 5-6 mp is elég. Én azt hiszem vissza fogok térni egy nem épp esztétikus, de frappáns megoldáshoz, odaszegecselem a kasztnihoz, illetve a elöl a lököshöz.

Link to comment
Megosztás:

Na ez lesz a gond nálam is. Én most ilyen Ékszíjsprayt próbálok ráfújni, hátha eltűnik a sírás. ár én még nem cseréltem rajta szajít 75e KM van benne.

Mi a jó szíj márkája?

Szia! Ékszíjspray csak átmenetileg használ, cseréld le a szíjat, mert elkoptatja idővel a bordás ékszíj tárcsát. Szerintem egy bordás szíjat 60Ekm-enként le szoktak cserélni. Sajnos még én se kaptam választ a szíj tipusára vagy a megoldásra, de szerintem a gyári GM-es szíj lesz az. Az ismerősöm extra erősített Gates szíjat vett rá, szerintem túl merev, és csipog hideg motornál, bemelegszik és nem csipog.
Link to comment
Megosztás:

Szia! Ékszíjspray csak átmenetileg használ, cseréld le a szíjat, mert elkoptatja idővel a bordás ékszíj tárcsát. Szerintem egy bordás szíjat 60Ekm-enként le szoktak cserélni. Sajnos még én se kaptam választ a szíj tipusára vagy a megoldásra, de szerintem a gyári GM-es szíj lesz az. Az ismerősöm extra erősített Gates szíjat vett rá, szerintem túl merev, és csipog hideg motornál, bemelegszik és nem csipog.

Az a poén az egészbe, hogy a kocsit annó 25 e KM vettem, vezetett szervízkönyvel stb. M.o-i gép. És már akkor is csinálta ezt. Most mondjuk már 75 000 van a gépben, és a jelenség ugyan az. Nem erősödött, nem is gyengült, csak van töretlenül....

Link to comment
Megosztás:

Oppácska megtaláltam!! :)

INSP az inspekcio rövidítése, esedékes szervízintervallum, ha zavar tartsd nyomva a napi km számláló gombját és közben add rá a gyújtást, 1-2mp belül törlődik az "insp".

Ha most újra ráadod a gyújtást nincs "insp", a napi km számláló értéke fog látszani

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, adagoló hibát állapítottak meg az Astra Y17TD isuzu motoros autómnál. Az autó jól indul, de kb. 4 km. után elkezd füstöni, majd pár perc múlva rendbe jön és megy, igaz nem megy többel 140 km/h-nél és nagyon lomha. Igazándiból eltört egy fejszelep az adagolón, ezt kicseréltette az adagolós barátjával a szerelő, és azt mondta be lett állítva padon.Mivel a szerelő elektronika hibára gondolt. Egy ismerősömmel kinek hasonló gépe van, segített kicserélgettük az elektronikát az autókon, és az én elektronikámmal az ő gépe jó volt, fordítva nem, kicseréltük a légmennyiség mérőt, ellenőrizve lett a turbo, ezek állítólag jók, de az adagolót már nem kérhettem tőle, hogy bontsa le.Visszamentem a szerelőhöz, aki elküldött az adagolós ismerőséhez, aki elmondta hogy nincs olyan adaptere a padjához amellyel tudná vizsgálni a DENSO adagolókat. Ő bevizsgáltatta valahol és állítólag a nyomás szabályozó szelep ment el az adagolón. Mivel már több baja volt a gépnek amit nyáron vettem és 4000 Km hajtottam bele, félek hogy más okozhatja a hibát, nem tudom valaki találkozott -e olyan adagoló hibával mint ez. Legszívesebben mielőtt belemennék a javításba, kipróbálnám egy másik adagolóval, de a közelbe nem tudtam senkit találni aki segíteni tudna ebben Szegeden

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, adagoló hibát állapítottak meg az Astra Y17TD isuzu motoros autómnál. Az autó jól indul, de kb. 4 km. után elkezd füstöni, majd pár perc múlva rendbe jön és megy, igaz nem megy többel 140 km/h-nél és nagyon lomha. Igazándiból eltört egy fejszelep az adagolón, ezt kicseréltette az adagolós barátjával a szerelő, és azt mondta be lett állítva padon.Mivel a szerelő elektronika hibára gondolt. Egy ismerősömmel kinek hasonló gépe van, segített kicserélgettük az elektronikát az autókon, és az én elektronikámmal az ő gépe jó volt, fordítva nem, kicseréltük a légmennyiség mérőt, ellenőrizve lett a turbo, ezek állítólag jók, de az adagolót már nem kérhettem tőle, hogy bontsa le.Visszamentem a szerelőhöz, aki elküldött az adagolós ismerőséhez, aki elmondta hogy nincs olyan adaptere a padjához amellyel tudná vizsgálni a DENSO adagolókat. Ő bevizsgáltatta valahol és állítólag a nyomás szabályozó szelep ment el az adagolón. Mivel már több baja volt a gépnek amit nyáron vettem és 4000 Km hajtottam bele, félek hogy más okozhatja a hibát, nem tudom valaki találkozott -e olyan adagoló hibával mint ez. Legszívesebben mielőtt belemennék a javításba, kipróbálnám egy másik adagolóval, de a közelbe nem tudtam senkit találni aki segíteni tudna ebben Szegeden

Az egr szelepre azért vessetek egy pillantást. :) Persze csak tipp, de az enyémen az ment tönkre és a tünetek nagyon hasonlóak voltak a Te gépedéhez.

Link to comment
Megosztás:

Az egr szelepre azért vessetek egy pillantást. :) Persze csak tipp, de az enyémen az ment tönkre és a tünetek nagyon hasonlóak voltak a Te gépedéhez.

Kösz a tanácsot, de ez volt nekem is a tippem.Két szerelő is megnézte az EGR-t, az egyiknek van ellenőrző gépe, nyitogatja csukogatja a szelepet. Azt mondták egymástól függetlenül, mind a ketten, hogy az EGR jó. Úgy hallottam, hogy ha az adagoló ház hibás akkor is ilyenek a tünetek, nem tudom ezt megtudná-e erősíteni nekem valaki? Az autó pöccre indul, 4 km után világos füstölés, később helyreáll. De a 140 km/h elérése nehézkes.

Link to comment
Megosztás:

Kösz a tanácsot, de ez volt nekem is a tippem.Két szerelő is megnézte az EGR-t, az egyiknek van ellenőrző gépe, nyitogatja csukogatja a szelepet. Azt mondták egymástól függetlenül, mind a ketten, hogy az EGR jó. Úgy hallottam, hogy ha az adagoló ház hibás akkor is ilyenek a tünetek, nem tudom ezt megtudná-e erősíteni nekem valaki? Az autó pöccre indul, 4 km után világos füstölés, később helyreáll. De a 140 km/h elérése nehézkes.

Hibakiolvasásnál még a töltőnyomásérzékelőt is kiadta nekem. Mikor világított a sárga lámpa, akkor 130km/h és vége.Az EGR hol található a Te gépednél. - az egyém 2.0 köbcentis és abban AGR van, csak pont most jött hozzám egyik ismerősöm, mert tudta, hogy volt baj az enyémmel és tanácsot akart kérni. Neki 20-30km után világít a sárga vész és erőtlen az autó. Mondtam neki, hogy vagy légtömegmérő, vagy EGR, de nem találtuk csak a légtömegmérőt.

Estleg ha valaki le tudná fotózni, hogy hol találjuk azt megköszönném. Y1.7DT 2001-es.

Link to comment
Megosztás:

Hibakiolvasásnál még a töltőnyomásérzékelőt is kiadta nekem. Mikor világított a sárga lámpa, akkor 130km/h és vége.Az EGR hol található a Te gépednél. - az egyém 2.0 köbcentis és abban AGR van, csak pont most jött hozzám egyik ismerősöm, mert tudta, hogy volt baj az enyémmel és tanácsot akart kérni. Neki 20-30km után világít a sárga vész és erőtlen az autó. Mondtam neki, hogy vagy légtömegmérő, vagy EGR, de nem találtuk csak a légtömegmérőt.

Estleg ha valaki le tudná fotózni, hogy hol találjuk azt megköszönném. Y1.7DT 2001-es.

Szia, nálam nem ír be hibakódot sajnos, ezért félek az adagoló cserétől, nem tudom motorvezérlő hiba benne lehet-e a pakliban. Csak az szól az adagoló mellett, hogy letört egy fejszelep róla, és a háznyomás szabályzó szelep vacak, állítólag bevizsgáláskor ez derült ki, de 160 e kérnek érte, ilyen szelep+ tömítés max 50e ft, de lehet hogy attól is tartanak hogy házhibás az adagoló (ez már ütné a 160-at), de ezt nem írták bele az ajánlatba. nem tudom tanácstalan vagyok. Az AGR=EGR egy és ugyan az. Sajnos a helyét fényképen tudnám megmutatni, sajnos nem tudom a nevüket azoknak a dolgoknak amiket le kell bontani, hogy hozzáférj, és most nincs nálam az autó, de valamennyire megpróbálom, legfeljebb kijavítanak. a turbó felöli oldalon, a turbó felett van két cső csonk összefogatva két csavarral (kipufogó nyílástól jön) ott szokták "levakítani" az EGR-t, ez a cső folytatódik tovább az EGR-be. Nem vagyok biztos benne de lehet hogy még a vezérlő is felette van+ van még ott valamilyen szabályzó szelep is, egész odáig vissza vezették.

Link to comment
Megosztás:

Szia, nálam nem ír be hibakódot sajnos, ezért félek az adagoló cserétől, nem tudom motorvezérlő hiba benne lehet-e a pakliban. Csak az szól az adagoló mellett, hogy letört egy fejszelep róla, és a háznyomás szabályzó szelep vacak, állítólag bevizsgáláskor ez derült ki, de 160 e kérnek érte, ilyen szelep+ tömítés max 50e ft, de lehet hogy attól is tartanak hogy házhibás az adagoló (ez már ütné a 160-at), de ezt nem írták bele az ajánlatba. nem tudom tanácstalan vagyok. Az AGR=EGR egy és ugyan az. Sajnos a helyét fényképen tudnám megmutatni, sajnos nem tudom a nevüket azoknak a dolgoknak amiket le kell bontani, hogy hozzáférj, és most nincs nálam az autó, de valamennyire megpróbálom, legfeljebb kijavítanak. a turbó felöli oldalon, a turbó felett van két cső csonk összefogatva két csavarral (kipufogó nyílástól jön) ott szokták "levakítani" az EGR-t, ez a cső folytatódik tovább az EGR-be. Nem vagyok biztos benne de lehet hogy még a vezérlő is felette van+ van még ott valamilyen szabályzó szelep is, egész odáig vissza vezették.

Köszi! Szét nézek akkor ahol írtad. AGR=EGR. - amit tesznek az tényleg ugyan az :) , mivel a kipufogó gázt vezetik vissza az égéstérbe, de a működési elvük az más. Az EGR elektromos, míg az AGR vákuumos működésű. Mikor az enyémen elromlott, akkor utánna jártam, hogy mi is ez, és rájöttem, hogy nem más, mint egy 'öngyilkos' folyamat. Mivel egy korommal teli kipufogó gázt vezet a hengerekbe, ahol plusz kopást eredményez, de a környezet védelméért mindent. Egy darabig én is úgy jártam, hogy le volt vakolva ez a nyílás, de az elektronika sokszor hibát jelzett, nem lehetett becsapni. Ilyenkor erőtlen volt a gép. ...meguntam és beruháztam egy AGR szelepre. Röviden ennyi a történet.

Link to comment
Megosztás:

AGR=EGR. - amit tesznek az tényleg ugyan az :)

Az EGR az angol elnevezés rövidítése (Exhaust Gas Recirculation), míg az AGR a német elnevezés rövidítése (AbgasRückFührung). Tehát valóban ugyanazt jelenti, csak létezik belőlük vákuumos és elektromos működtetésű változat is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár napja vásároltam egy (Z17dtl) cdti Astrát!

A problémá hogy közel 50 km megtétele után is alig mozdult ki a hömérséklet mutató, +3 fokban.(kb 1mm-ert)Visszaolvastam de ennyire drasztikusan lassú melegedésről senki nem számolt be.

Lehetséges hogy a termosztát folyamatosan nyitva van?

Gondolom termosztát csere megoldja majd a problémát.Cseréljem vagy esetleg valami más is lehet?

Válaszotok elöre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Reggel kipróbáltam és körülbelül 5 perc után már érezhető volt ,hogy langyosodik a hűtő. A kiegyenlítőtartályban folyamatosan cirkulál a víz ami szintén melgedik egyből.

Megrendelem a termosztátot mivel biztosan az lesz a hibás.

Köszönöm a segítséget:)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

a benzines F atsrámat szeretném lecserélni G-re és most dízelben gondolkodom.

de még vásárlás előtt szeretnék tanácsot kérni, hogy megéri-e vagy sem. egyáltalán mibe kerül a fenntartása, mire kell odafigyelni stb.

elég sok km-t megyek, ezért gondoltam a dízelre, már csak a fogyasztás miatt is.

előre is köszi

a.b.

Link to comment
Megosztás:

A héten megcsináltam a vez. szíj cserét.

75e km után a szíjnak (Gates) semmi (szabad szemmel) látható baja nincs, a terelő görgőnek (no name) van némi kottyanása és a kenőanyagot kicsit kinyomta a csapágya magából, a feszítő görgő (no name) viszont hibátlan!

Akartam képet is belinkelni de nem megy, lehet oan bonyolult v csak én vagyok bal######??

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

a benzines F atsrámat szeretném lecserélni G-re és most dízelben gondolkodom.

de még vásárlás előtt szeretnék tanácsot kérni, hogy megéri-e vagy sem. egyáltalán mibe kerül a fenntartása, mire kell odafigyelni stb.

elég sok km-t megyek, ezért gondoltam a dízelre, már csak a fogyasztás miatt is.

előre is köszi

a.b.

Nekem eddig pozitív tapasztalataim vannak az 1.7 DTI-mmel, eddig csak ajánlani tudom. Én nem megyek túl sokat, csak olcsón jutottam hozzá, nagyon jól fogyaszt. Az adagolóhiba, ami eddig engem pl elkerült, az nyuszis egy kicsit, drága az, ha bemondja az unalmast, ezzel tehát számolni kell...

Link to comment
Megosztás:

sziasztok,

a benzines F atsrámat szeretném lecserélni G-re és most dízelben gondolkodom.

de még vásárlás előtt szeretnék tanácsot kérni, hogy megéri-e vagy sem. egyáltalán mibe kerül a fenntartása, mire kell odafigyelni stb.

elég sok km-t megyek, ezért gondoltam a dízelre, már csak a fogyasztás miatt is.

előre is köszi

a.b.

Minden a vásárlásnál dől el. Ha belenyúlsz a gatyád is rá mehet. És ez nem csak a dízelre igaz.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.