Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

Van egy 98-as x17dtl-es motorú autónk, következő hiba lépett fel először chek lámpa világít, autó nem gyorsul. 2500-as fordulatszám felett a lámpa elalszik és újra normális. Néhány napja azt csinálja időnként, hogy fordulatszámmérő 0-án marad vagy vissza esik, motor rángatva erőtlenül jár! Voltam Opel szervízben persze ott nem csinálta, olvastak egy P1635-ös meg egy P400 as hibakódot! Segítségeteket köszönöm

Elég 1 helyre beírni! :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok mindenki Opel tulajdonos.Nem rég lettem tulajdonasa eggy Astra G Kombi 2.0 DTi-nek 101 paci. 2003 -mas. Olyan gondom van hogy startoláskor füstöl,de brutálissan :rolleyes: . Be röffentem és 1 hatalmas füst felhő jön ki belőle ,de hatalmas szürke színű <_< .Be melegszik aztán komoly gáz adás alat sem füstöl.Melegen semmi füst.Eddig csak benzines kocsijaim voltak ,nincs tapasztalat dieselel.Előr is köszi a válaszokat.Sziasztok skacok.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok mindenki Opel tulajdonos.Nem rég lettem tulajdonasa eggy Astra G Kombi 2.0 DTi-nek 101 paci. 2003 -mas. Olyan gondom van hogy startoláskor füstöl,de brutálissan :rolleyes: . Be röffentem és 1 hatalmas füst felhő jön ki belőle ,de hatalmas szürke színű <_< .Be melegszik aztán komoly gáz adás alat sem füstöl.Melegen semmi füst.Eddig csak benzines kocsijaim voltak ,nincs tapasztalat dieselel.Előr is köszi a válaszokat.Sziasztok skacok.

"Akkor ébred fel benne a Dzsin..." -_-

Viccet félretéve, szerintem normális, ha hidegindításkor egy pamacsot dob ki.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Astrások!

Omega fórumról hozzátok irányítottak mert a 2.0 Dtim nálatok sűrűbb moci mint omegába.

A problémám, h egy leállítás után többet nem indult el az autó, tekerni teker, visszajelzők kialszanak, de nem röffen. gázolajszűrőt már cseréltem, semmi.

Biztiket néztem, elvileg az AC FI jelzéssel van a kormányalatti táblában de konkrétan a foglalata sincs meg. :rolleyes: A motortérben lévő bizti/relé dobozban meg fogalmam sincs melyik lehet az AC cucca, a szerelési könyvben meg épp az a kép használhatatlan. :-(

Előre is köszönöm a segítséget/ötleteket.

Üdv:

Nismo

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok Astrások!

Omega fórumról hozzátok irányítottak mert a 2.0 Dtim nálatok sűrűbb moci mint omegába.

A problémám, h egy leállítás után többet nem indult el az autó, tekerni teker, visszajelzők kialszanak, de nem röffen. gázolajszűrőt már cseréltem, semmi.

Biztiket néztem, elvileg az AC FI jelzéssel van a kormányalatti táblában de konkrétan a foglalata sincs meg. :rolleyes: A motortérben lévő bizti/relé dobozban meg fogalmam sincs melyik lehet az AC cucca, a szerelési könyvben meg épp az a kép használhatatlan. :-(

Előre is köszönöm a segítséget/ötleteket.

Üdv:

Nismo

Konkrétan mit szeretnél az AC biztosítékkal? Elektromos üa. szivattyút ne keress 2.0dti-nél. Nem akarok vészmadár lenni, de ez adagoló elektronika is lehet. Van egy vectrás fórum, ott pont most halt be az egyik tulaj adagolója ugyanilyen tüneteket produkálva. Szerintem nézess rá egy guruval. Van is itt egy a fórumon (wessz), neki ez a kisújjában van.

Link to comment
Megosztás:

Konkrétan mit szeretnél az AC biztosítékkal? Elektromos üa. szivattyút ne keress 2.0dti-nél. Nem akarok vészmadár lenni, de ez adagoló elektronika is lehet. Van egy vectrás fórum, ott pont most halt be az egyik tulaj adagolója ugyanilyen tüneteket produkálva. Szerintem nézess rá egy guruval. Van is itt egy a fórumon (wessz), neki ez a kisújjában van.

Kössz, megkeresem.

Manuálból annyit tudtam kibogarászni, hogy elméletileg van benne egy "rásegítő" szivattyú, de ez sem biztos, mivel omega manuálban összevonták az összes motorfajtát.

Üdv.:

Nismo

Link to comment
Megosztás:

Manuálból annyit tudtam kibogarászni, hogy elméletileg van benne egy "rásegítő" szivattyú, de ez sem biztos, mivel omega manuálban összevonták az összes motorfajtát.

Azt írja az Astra leírása, hogy nincs külön üzemanyagszivattyú, hanem a befecskendezőszivattyúban van, ez alapján pedig ne keress biztosítékot hozzá. Hülye kérdés: van benne gázolaj? Próbálj úgy indítózni, hogy közben nyomod a gázpedált kb. félállásig, havernek miután kifogyott, csak így volt hajlandó beindulni egy 20-30 másodpercnyi indítózás után.

Link to comment
Megosztás:

Azt írja az Astra leírása, hogy nincs külön üzemanyagszivattyú, hanem a befecskendezőszivattyúban van, ez alapján pedig ne keress biztosítékot hozzá. Hülye kérdés: van benne gázolaj? Próbálj úgy indítózni, hogy közben nyomod a gázpedált kb. félállásig, havernek miután kifogyott, csak így volt hajlandó beindulni egy 20-30 másodpercnyi indítózás után.

Olyan 10 lityó körül lehett benne mikor a tünet előjött, azóta hoztam bele még 10 litert....

Indítózni már próbáltam eleget, de megpróbálom gázzal....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még mindig szívok a sárga tengeralattjáróval. Hiába cseréltem ki egy másikra a szívócsőnyomás érzékelőt, a hibajelenség (nem megfelelően gyorsuló motor, tiltás 3200-nál, stb.) továbbra is fennáll. Visszaolvastam a fórumon, és a H-s topicban többeknek is volt ilyen gondja a dízellel. Náluk egy lyukas cső, vagy elkoszolódott EGR szelep okozta a problémát. Megnéztem a csöveket, de nem látok rajtuk sérülést. Most az EGR-t szeretném kitakarítani, hátha az megoldja a gondot.

A kérdésem az lenne, hogy ezt merre találom, és mennyire bonyolult a ki és visszaszerelése?

A válaszokat vagy ide vagy privátban is küldhetitek.

Azóta is keresgélek az autósboltok weboldalain az EGR szelepről képet, de konkrét fotót vagy rajzot nem találtam a Z17 DTL-hez tartozó EGR szelepről. A talált képek alapján két alkatrészt találtam, ami az lehet. Mindkettő a szívócsőben található (?) és mindkettőre megy egy elektromos csatlakozó. Melyik az EGR szelep, illetve egyáltalán azt fotóztam le?

1. kép

2. kép

Segítségeteket előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még mindig szívok a sárga tengeralattjáróval. Hiába cseréltem ki egy másikra a szívócsőnyomás érzékelőt, a hibajelenség (nem megfelelően gyorsuló motor, tiltás 3200-nál, stb.) továbbra is fennáll. Visszaolvastam a fórumon, és a H-s topicban többeknek is volt ilyen gondja a dízellel. Náluk egy lyukas cső, vagy elkoszolódott EGR szelep okozta a problémát. Megnéztem a csöveket, de nem látok rajtuk sérülést. Most az EGR-t szeretném kitakarítani, hátha az megoldja a gondot.

A kérdésem az lenne, hogy ezt merre találom, és mennyire bonyolult a ki és visszaszerelése?

A válaszokat vagy ide vagy privátban is küldhetitek.

Azóta is keresgélek az autósboltok weboldalain az EGR szelepről képet, de konkrét fotót vagy rajzot nem találtam a Z17 DTL-hez tartozó EGR szelepről. A talált képek alapján két alkatrészt találtam, ami az lehet. Mindkettő a szívócsőben található (?) és mindkettőre megy egy elektromos csatlakozó. Melyik az EGR szelep, illetve egyáltalán azt fotóztam le?

1. kép

2. kép

Segítségeteket előre is köszönöm!

Erre valaki?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az autóm 1.7 dti,-nek az a hibakódja, hogy kicsi a turbó nyomás. Nincs benne rendesen erő és eléggé füstöl azóta. ELVILEG 160 e km van benne, de használtan vettem. Viszont szép a kocsi mindenhol nem hiszem, hogy sokkal több lenne benne valójában! A tapasztalat szerint a turbó lehet rossz vagy esetleg valami más? VAn ötletetek, hogy hol keresgéljem előszőr a hibát? Gyakori ennél a típusnál, hogy maga a turbó megy tönkre? Hová vigyem szerelőhöz?

köszi előre is, üdv mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az autóm 1.7 dti,-nek az a hibakódja, hogy kicsi a turbó nyomás. Nincs benne rendesen erő és eléggé füstöl azóta. ELVILEG 160 e km van benne, de használtan vettem. Viszont szép a kocsi mindenhol nem hiszem, hogy sokkal több lenne benne valójában! A tapasztalat szerint a turbó lehet rossz vagy esetleg valami más? VAn ötletetek, hogy hol keresgéljem előszőr a hibát? Gyakori ennél a típusnál, hogy maga a turbó megy tönkre? Hová vigyem szerelőhöz?

köszi előre is, üdv mindenkinek

Én sok szerelőt próbáltam, de most csinálta meg a kocsimat Törökbálinton Wessz. Soha senki más nem nyúlhat többet a kocsimhoz csak Ö. Nagyon profi és korrekt!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Az autóm 1.7 dti,-nek az a hibakódja, hogy kicsi a turbó nyomás. Nincs benne rendesen erő és eléggé füstöl azóta. ELVILEG 160 e km van benne, de használtan vettem. Viszont szép a kocsi mindenhol nem hiszem, hogy sokkal több lenne benne valójában! A tapasztalat szerint a turbó lehet rossz vagy esetleg valami más? VAn ötletetek, hogy hol keresgéljem előszőr a hibát? Gyakori ennél a típusnál, hogy maga a turbó megy tönkre? Hová vigyem szerelőhöz?

köszi előre is, üdv mindenkinek

Szia!

Sok hiba miatt lehet alacsony a nyomás.

Első körben nyomás próbázni kéne a rendszert(lehet valamelyik gumicső lyukas)

Aztán lehet még a turbón lévő vákuumlabda vagy annak a vezérlője ami a motor mögött az adagoló környékén található.

A turbóra és nem gondolnék!

Remélem tudtam segíteni.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Sok hiba miatt lehet alacsony a nyomás.

Első körben nyomás próbázni kéne a rendszert(lehet valamelyik gumicső lyukas)

Aztán lehet még a turbón lévő vákuumlabda vagy annak a vezérlője ami a motor mögött az adagoló környékén található.

A turbóra és nem gondolnék!

Remélem tudtam segíteni.

OK, köszi szépen igazad volt, az intercooler és a turbó közötti vastag csövön volt egy repedés, ez volt a hiba! Nagyon megnyugodtam, azt hittem már a turbóhoz kell nyúlni, az nem olcsó mulatság!

köszi, mégegyszer, üdv mindenkinek

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még mindig szívok a sárga tengeralattjáróval. Hiába cseréltem ki egy másikra a szívócsőnyomás érzékelőt, a hibajelenség (nem megfelelően gyorsuló motor, tiltás 3200-nál, stb.) továbbra is fennáll. Visszaolvastam a fórumon, és a H-s topicban többeknek is volt ilyen gondja a dízellel. Náluk egy lyukas cső, vagy elkoszolódott EGR szelep okozta a problémát. Megnéztem a csöveket, de nem látok rajtuk sérülést. Most az EGR-t szeretném kitakarítani, hátha az megoldja a gondot.

Meggyógyult a kicsike! :D

Ki lett takarítva az EGR szelep és a fojtószelepház. Volt benne szutyok rendesen. A takarítás óta nem dobja a sárga lámpát, és a menetteljesítmény is a régi.

Hátha segít valakinek.

További szép napot mindenkinek!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok CarTarsak. Új regisztráló, de régi olvasó vagyok és nemrégiben én is beszereztem egy 2007-es Classic II Z17DTL-t.

Friss dízelesként (eddig egy 1.2-es E kadettem és 1.6 GL Astra F-em volt) abszolut pozitívak a tapasztalataim, és ezt remélem csak erősíteni fogja az autó a későbbiekben is.

Néhány projecten gondolkodom, melyekkel kapcsolatban kérném ki a véleményeteket, bár úgy látom eléggé "döglődik" a fórum :D:-( . (ébresszük újra)

Szóval:

Tuning: Mivel DTL-es, csak 80LE bár a benzínes 1.6-os után dinamikusabb főleg h Caravan a kicsike.

Ennek ellenére a fórumon és más forrásból is azt hallottam, hogy a blockban van tartalék és a chip még pozitív hatással is van a fogyasztásra.

Mivel a DTL-ben ha jól tudom nem változtatható a turbó geometriája egy kicsit kételkedtem a chip/turboélettartam arányában, de a Szaki -akivel egyeztettem és aki a chip-et csinálja- pozitívumként jelölte ezt meg, mivel a változtatható geometriás turbó állítása szerint kormolódhat és csökkenti/eltömítheti az áramlási keresztmetszetet.

Mi a tapasztalat chip-tuninggal Z17DTL motor esetén? Kipufugó-rendszert nem akarok cserélni (egyenlőre).

Extrák: Tudom h nem tartozik szorosan a dízel témára, de érdekelne mennyire van tapasztalat tempomat és elektromos-ablak beszerelés tekintetéban Classic II G Astránál, mivel -ahogy írtátok- nincsen előkészítve semmi sem a kábelkorbácsban (az autó 2007.12.havi).

Végül: szétböngésztem a netet, de a CDTI motorokról sehol nem találtam szerelési utasítást. Nem kell semmi extrémre gondolni, csak a levegő-olaj-benzin-pollen-szűrő quartettet és az olajat szeretném lecserélni a hétvégén, de az olajószűrőt nem nagyon láttam :-) Tudtok ebben segíteni?

Hálás köszönet előre is!

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Chip tuningtól nem kell félni persze nem mind1 h ki csinálja.

Ez a moci az új corsában már alapból 125le.Szóval a tiédnek is bírni kell a kb 100le simán.

(persze ott más a turbo ,porlasztó stb de a motor tudtommal azonos)

Az y17dt-is ilyen turbó van és az is tud chipelve 100le és a CR dízelbe sokkal több a lehetőség.

Olajszűrő a motor mögött és 32 crova kell a szűrőház kicsavarásához.

Remélem segítettem.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Chip tuningtól nem kell félni persze nem mind1 h ki csinálja.

Ez a moci az új corsában már alapból 125le.Szóval a tiédnek is bírni kell a kb 100le simán.

(persze ott más a turbo ,porlasztó stb de a motor tudtommal azonos)

Az y17dt-is ilyen turbó van és az is tud chipelve 100le és a CR dízelbe sokkal több a lehetőség.

Olajszűrő a motor mögött és 32 crova kell a szűrőház kicsavarásához.

Remélem segítettem.

Köszönöm, akkor kezdem gyüjteni a zsozsót a chipre, remélem megéri. Közben megtaláltam az olajszűrőt, az zavart meg, h míg az F Astrában fémházas, úgy ebben az esetben saját fémházában a szűrőt kell cserélni és néhány tömítő gyűrűt. Bár árgondolva ez sokkal kézenfekvőbb megoldás...

A többi kérdésről tudtok nyilatkozni? Elektromos ablak, tempomat? Vállalkozzak rá???

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.