Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Hát bennem még nem fogalmazódott meg az a kérdés, hogy becsomagoljam a fél hűtőm! :excl:

... tudom, mert benzines :(

Na meg hát minek is?

A motor üzemi hőfokára a kis körben keringő hűtővíz/közeg hőmérsékletéből következtetünk (ezt mérjük és jelenítjük meg a műszerfalon). Ebből a körből van táplálva az utastér fűtése is. A nagy körbe, azaz a vízhűtőre csak akkor kerül a hűtővíz, ha már a motor üzemi hőfokának tartásához azt hűteni kell ill. ha a gatya termosztát már az üzemi hőmérséklet elérése előtt nyit.

Nos, akkor most miért is kéne a hűtőt akár csak részben is letakarni? Mert jó termosztátnál az nem is játszik hidegindításkor?

Szóba került már itt az elektromos és a benzi/ gázolaj üzemű előmelegítés, állófűtés. Létezik még egy nem túl elterjedt hőtárolós rendszer is, de az napi 15-20 km futásteljesítmény mellett hatástalan. Talán még sokan emlékeznek az anyáink, nagyanyáink által használt melegítő sópárnához. Ugyan azon az elven működik.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy tud-e valaki abban segíteni, hogy az Opel EPC-ben sehol nem találom a klímás Astra G Y17DT motorhoz való generátor szíj (hosszbordás szíj) feszítőjének görgőjét. De még feszítő szerkezetet görgővel kompletten se találtam meg sehol, csak a terelőgörgőt (3. tétel 97184930/1854421). A cikkszámát vagy az alkatrész számát keresném, egyáltalán lehet-e a feszítőszerkezetre gyári görgőt kapni? Válaszokat előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy tud-e valaki abban segíteni, hogy az Opel EPC-ben sehol nem találom a klímás Astra G Y17DT motorhoz való generátor szíj (hosszbordás szíj) feszítőjének görgőjét. De még feszítő szerkezetet görgővel kompletten se találtam meg sehol, csak a terelőgörgőt (3. tétel 97184930/1854421). A cikkszámát vagy az alkatrész számát keresném, egyáltalán lehet-e a feszítőszerkezetre gyári görgőt kapni? Válaszokat előre is köszönöm!

A 7-es számú alkatrészre gondolsz?

Y17dt_generator_feszito.jpg

Mert annak a cikkszáma 9157974, katalógusszáma pedig 1340515, viszont rossz hír hogy az EPC szerint külön már nem kapható, csak kompletten az egész szíjfeszítő együtt (a fenti képen látható összes alkatrész egyben). Ennek cikkszáma 90530547, katalógusszáma pedig 1340553.

Link to comment
Megosztás:

A 7-es számú alkatrészre gondolsz?

Y17dt_generator_feszito.jpg

Mert annak a cikkszáma 9157974, katalógusszáma pedig 1340515, viszont rossz hír hogy az EPC szerint külön már nem kapható, csak kompletten az egész szíjfeszítő együtt (a fenti képen látható összes alkatrész egyben). Ennek cikkszáma 90530547, katalógusszáma pedig 1340553.

Egyébként erre tud valaki árat mondani? Az enyém is zörög!

Link to comment
Megosztás:

A 7-es számú alkatrészre gondolsz?

Mert annak a cikkszáma 9157974, katalógusszáma pedig 1340515, viszont rossz hír hogy az EPC szerint külön már nem kapható, csak kompletten az egész szíjfeszítő együtt (a fenti képen látható összes alkatrész egyben). Ennek cikkszáma 90530547, katalógusszáma pedig 1340553.

ez így van.

1340553 csergő 28533ft és egy darab van

Link to comment
Megosztás:

A 7-es számú alkatrészre gondolsz?

Mert annak a cikkszáma 9157974, katalógusszáma pedig 1340515, viszont rossz hír hogy az EPC szerint külön már nem kapható, csak kompletten az egész szíjfeszítő együtt (a fenti képen látható összes alkatrész egyben). Ennek cikkszáma 90530547, katalógusszáma pedig 1340553.

Szia! Igen erre, de ez a feszítő az X17DTL feszítője (írja is az alkatrész megnevezésnél), ha bekapcsolom az alvázszám szerinti szűrőt, hiába kattintok a 7-es alkatrészre vagy az egész feszítőre nem hoz ki semmit (nincs alkatrész).
Link to comment
Megosztás:

te szerintem az 5. számú alkatrészre gondolsz

szíjfeszítő

Bár nem vagyok szaki, de javaslom, mivel ahogy néztem elég horror ára van a cuccnak, hogy ha jól emléxem, akkor nekem is cserélve lett, de csak a csapágy ami benne van. Ne kérdezzétek, hogy mert passzolom, meg lehet nem is ennél van. De mikor a vezérlést lövettem át, akkor mondta a csóka, hogy van egy ilyen lehetőség is, felesleges megvenni egybe az egészet. Lehet hülyeségeket beszélek.

Link to comment
Megosztás:

Ez csak vezető (terelő) görgő, ezt megtalálta, már az előző hozzászólásában is írta (nézd meg a cikkszámokat)

Neki feszítőgörgő kell.

Részben igazad van!

Külön a görgő valóban a terelőgörgő, viszont a komplett szerkezet száma Y17DT esetében (97184929 / 1204853). Ez a helyes, ahogy az a képen is látszik, és nem az általad írt: "90530547, katalógusszáma pedig 1340553." mert az a X17DTL komplett feszítője,

de tényleg nem kapható külön a görgő, csak komplett szíjfeszítő.

Link to comment
Megosztás:

Részben igazad van!

Külön a görgő valóban a terelőgörgő, viszont a komplett szerkezet száma Y17DT esetében (97184929 / 1204853). Ez a helyes, ahogy az a képen is látszik, és nem az általad írt: "90530547, katalógusszáma pedig 1340553." mert az a X17DTL komplett feszítője,

de tényleg nem kapható külön a görgő, csak komplett szíjfeszítő.

Köszömöm a segítséged, sajnos az én EPC-m nem hozza az Y17DT/Y17DTL motorkódra a 6-os alkatrészt. Nálam a 3-as számú terelőgörgő az nálad az 5-ös számú. Milyen programot használsz?
Link to comment
Megosztás:

Részben igazad van!

Külön a görgő valóban a terelőgörgő, viszont a komplett szerkezet száma Y17DT esetében (97184929 / 1204853). Ez a helyes, ahogy az a képen is látszik, és nem az általad írt: "90530547, katalógusszáma pedig 1340553." mert az a X17DTL komplett feszítője,

de tényleg nem kapható külön a görgő, csak komplett szíjfeszítő.

Jaja, a tévedésemre azóta már rájöttem, köszi, viszont sztem feszítőgörgő csak gyáriban nem kapható külön, utángyártottban mintha lenne. Legalábbis ezek itt azok, nem?

Link to comment
Megosztás:

Jaja, a tévedésemre azóta már rájöttem, köszi, viszont sztem feszítőgörgő csak gyáriban nem kapható külön, utángyártottban mintha lenne. Legalábbis ezek itt azok, nem?
Szia! Sajnos megint tévedtél, mert ezek vezérműszíj feszítők, én hossszbordás szíj feszítőről érdeklődtem. Magában még után gyártottat se találtam. Görgő paraméterei:26mm széles futófelület, 70mm átmérő, 17mm-es csapágy lyukátmérő, 6203LAH-as csapággyal felvértezve.
Link to comment
Megosztás:

Szia! Sajnos megint tévedtél, mert ezek vezérműszíj feszítők, én hossszbordás szíj feszítőről érdeklődtem. Magában még után gyártottat se találtam. Görgő paraméterei:26mm széles futófelület, 70mm átmérő, 17mm-es csapágy lyukátmérő, 6203LAH-as csapággyal felvértezve.

A 6203 csapágy teljesen normál méret,

csapágy

vagy bele van préselve, és rá van peremezve a lemez? Léteznek ilyen csapágyakból műanyag kosarasok is

Link to comment
Megosztás:

A 6203 csapágy teljesen normál méret,

csapágy

vagy bele van préselve, és rá van peremezve a lemez? Léteznek ilyen csapágyakból műanyag kosarasok is

Gondoltam én is arra, mivel a csapágyra két félből álló futófelület van rászegecselve, 3db rozsdamentes acél szegeccsel. Lefúrom a gyári szegecseket, kicserélem a csapágyat, és újra szegecselem. Ez a csapágy dupla gumi porvédős stb..
Link to comment
Megosztás:

Gondoltam én is arra, mivel a csapágyra két félből álló futófelület van rászegecselve, 3db rozsdamentes acél szegeccsel. Lefúrom a gyári szegecseket, kicserélem a csapágyat, és újra szegecselem. Ez a csapágy dupla gumi porvédős stb..

Párszor volt már a kezemben, de már nem emlékszem rá. Ezek szerint a "szokásos" megoldás. Én sem vennék tizenezrekért' szíjtárcsát, ha ki lehet buherálni belőle a csapágyat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok a fórumon, és az 1.7 DTI világában is... (Opel combo, 2002, 1.7, 65LE)

A mai nem nem sikerült valami jól...menet közben néha ki szokott gyulladni a szervízlámpa, olyankor 0400-as hiba = EGR szelep...ezzel nem is szokott gond lenni, miután leáll, nindítás, 1-2-3 gáz és rendben... VISZONT... ma egy új jelenség ütötte fel a fejét...mondhatni elindult a lejtőn...

új kód... 0335 ...vidékre voltam úton, megnéztem online, főtengely jeladó...ok...de az autó ment, semmi gond, egy találkozóra siettem...

ÉS EKKOR...kb 25km után kialudt a szervízlámpa, majd ezzel a lendülettel 1-2 mp után le is állt az autó menet közben...lehúzódtam...gondoltam a jeladó a hibás...

SOS-ben kerestettem jeladót, behúzattam egy városba az autót...jeladó csere...semmi...

Egy érdekesség lehet a történetben, hogy a jeladó egy picit ki volt nyílva, dudorodva, meg volt repedve...lehet ez természetes a hő miatt, nem tudom...

... a helyzet változatlan... az autó nem indul...hibakódot nem hoz, gyújtásra a visszajelzők szépen elalszanak...

...de nem indul sehogy...ha a levegőhöz a próba kedvéért egy kis féktisztító ment, rögtön felpörgött...

...ezután lelazítottuk a csatakozókat ahol a hengerbe menne be az üzemanyag, de semmi...

...valami miatt nem kap üzemanyagot...

Valaki találkozott már hasonlóval?! Valami elektronikára gyanakodnék...bár nem biztos...egy kis segítség jól jönne, mert nagy szükségem lenne az autóra, de sajnos egy átlag szerelő nem tudja csípőből megoldani szerintem, így gondoltam megpróbálom a szakik segítségét...

ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Még új vagyok a fórumon, és az 1.7 DTI világában is... (Opel combo, 2002, 1.7, 65LE)

A mai nem nem sikerült valami jól...menet közben néha ki szokott gyulladni a szervízlámpa, olyankor 0400-as hiba = EGR szelep...ezzel nem is szokott gond lenni, miután leáll, nindítás, 1-2-3 gáz és rendben... VISZONT... ma egy új jelenség ütötte fel a fejét...mondhatni elindult a lejtőn...

új kód... 0335 ...vidékre voltam úton, megnéztem online, főtengely jeladó...ok...de az autó ment, semmi gond, egy találkozóra siettem...

ÉS EKKOR...kb 25km után kialudt a szervízlámpa, majd ezzel a lendülettel 1-2 mp után le is állt az autó menet közben...lehúzódtam...gondoltam a jeladó a hibás...

SOS-ben kerestettem jeladót, behúzattam egy városba az autót...jeladó csere...semmi...

Egy érdekesség lehet a történetben, hogy a jeladó egy picit ki volt nyílva, dudorodva, meg volt repedve...lehet ez természetes a hő miatt, nem tudom...

... a helyzet változatlan... az autó nem indul...hibakódot nem hoz, gyújtásra a visszajelzők szépen elalszanak...

...de nem indul sehogy...ha a levegőhöz a próba kedvéért egy kis féktisztító ment, rögtön felpörgött...

...ezután lelazítottuk a csatakozókat ahol a hengerbe menne be az üzemanyag, de semmi...

...valami miatt nem kap üzemanyagot...

Valaki találkozott már hasonlóval?! Valami elektronikára gyanakodnék...bár nem biztos...egy kis segítség jól jönne, mert nagy szükségem lenne az autóra, de sajnos egy átlag szerelő nem tudja csípőből megoldani szerintem, így gondoltam megpróbálom a szakik segítségét...

ELŐRE IS KÖSZÖNÖM!

Adagoló elektronika lesz az szerintem. Keresd Wessz márkatársat.

Link to comment
Megosztás:

A Weisz Dániel előtt le a kalappal! Csak ajánlani tudom...maximális support telefonon keresztül is, kiderült, hogy egy jól eldugott kis biztosíték volt a ludas...

...forduljatok hozzá bizalommal, ha korábban tudom, hogy létezik... :lol: ...mindenesetre egy újabb ügyféllel gazdagodott... :lol:

Link to comment
Megosztás:

A Weisz Dániel előtt le a kalappal! Csak ajánlani tudom...maximális support telefonon keresztül is, kiderült, hogy egy jól eldugott kis biztosíték volt a ludas...

...forduljatok hozzá bizalommal, ha korábban tudom, hogy létezik... :lol: ...mindenesetre egy újabb ügyféllel gazdagodott... :)

ne fenyegess! :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.