Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok nekem olyan problémám van, hogy ha pár órát áll a kocsim (2002-es G astra 2.0 DTI) egyenessen vagy dombnak felfelé akkor nem indul. Viszont ha dombnak lefelé áll akkor csak pár nap elteltével nem indul. Tettem bele uj visszacsapó szelepet és kicseréltem a porlasztónál az üzemanyag csöveket de semmi változás. Ja és egyik szerelő sem tudja megmondani, hogy mi a probléma oka ezért fordulok hozzátok hátha valaki már találkozott ezzel a jelenséggel és sikerült megoldania. Előre is köszönöm a segitségeteket

Senkinek nincs ötlete a problémámra? vagy tényleg csak az adagoló lehet a ludas? :D

Link to comment
Megosztás:

Senkinek nincs ötlete a problémámra? vagy tényleg csak az adagoló lehet a ludas? :D

Ha a résolajcsöveket már kicserélted akkor még esélyes lehet az üzemanyag szűrőház tömíités, vagy tarverz gyűrű. Próbálj meg a tankból kinyerni egy beföttes üvegnyi gázolajat, de lehetőleg tankolás utáni hosszabb út után. Ha az üvegben fekete a gázolaj, akkor valószinűleg tarverz gyűrű lesz.

Ha ez a helyzet áll fent, akkor na azokhoz a szerelőkhöz menj, akik nem tudtak még csak ötlettel sem segíteni, hanem keress olyan szakit, aki már cserélt ilyet.

Link to comment
Megosztás:

Mert akkor ÖRÖK lenne a kocsi, és nem vennéd az ÚJ Astrát, meg Signumot, meg a többi kocsit azér. :D Ezek a típushibák mindig is voltak, vannak, lesznek. Mert ha minden működik nincs meló a GM-nél..... akkor megen világválság lesz!

Amúgy a felszivárgó gázolajra ha lesz megoldás, akkor dobjátok fel, mert érdekelne engem is. Esetleg ha valaki már pórul járt, és épp kéznél volt fényképező és volt lelki ereje kattintgatni, dobhatna képet mikor kezdjek el aggódni.

Szia !!!!

Ezt találtam itt a fórumon én is ez alapján cseréltem ki a hibás alkatrészt

Üdv:ferere

Sziasztok!

Megtaláltam egy régebbi hozzászólásom ezzel a gázolaj szivárgással kapcsolatban. Valami ilyesmire gondoltatok?

Az előtöltés állíó szelepet az Y17DT motornál úgy lehet megtalálni, hogy elsőnek az alsó teljes motor burkolatot le kell bontani. Le kell venni az adagoló vezérlő elektonikát /EDU/, ezt 4db M6-os csavar fogja, meg a csatlakozóját kell kihúzni.

Az elektronikát tartó aluminíum bakot le kell csavarozni ezt 4-db M10 es csavar fogja. A turbónyomás szabályozó szelep gumi csöveit és az elektromos csatit le kell szedni. Egy barna színű test kábelt le kell kötni a bakról .A bakhoz van még csavarozva két kis 6-os csavarral a fölfelé menő kábelkorbács tartó lemeze, ezt is le kell venni. A bak nem fér ki teljesen csak félre kell fordítani és így már lehet látni az adagoó hátulján a nyomócső fejszelepek alatt az előtöltés állítót. Okker sárga színű a szelep műanyag része, két szálas vezeték megy rá műanyag csatlakozóval. Ha rossz a szelep akkor vezeték tiszta gázolaj lesz és ha a csatit leveszed akkor onnan is csöpögni fog a gázolaj.

A szelepet az adagolóba két 5-ös kulcsnyílású imbusz csavar fogja. A belső csavar nagyon szemét helyen van én csak a pipa alakú kulcsal fértem oda, de úgy is macerás volt. Egy gagyi imbusz kulcsot le vágtam kicsit rövidebbre, hogy jobban odaférjen.

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

érdekelne hogy a viharba lehet leszedni a szívó oldalt a blokkról

egész sokáig eljutottam agr kipucolva de onnantól saját erőből képtelen vagyok rájönni hogy hogyan hozzá férhetők a csavarok mármint az alsók?

lehetetlennek tűnik.

még valami a motorvezérlő egyik csatija rosszul volt feltéve valószínű motorcserekor. én nem nyúltam hozzá és feltűnt hogy az egyik réz tüske be volt görbülve tehát biztos nem élő vagy fene se tudja mit vezérel.

pontosan már nem tudom melyik csati volt a kettő közül az biztos hogy a számozás szerint 2 es pin

valaki nem tudja hogy ez minek a tüskéje? mert letört de nincs észlelhető hiba

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

érdekelne hogy a viharba lehet leszedni a szívó oldalt a blokkról

egész sokáig eljutottam agr kipucolva de onnantól saját erőből képtelen vagyok rájönni hogy hogyan hozzá férhetők a csavarok mármint az alsók?

lehetetlennek tűnik.

még valami a motorvezérlő egyik csatija rosszul volt feltéve valószínű motorcserekor. én nem nyúltam hozzá és feltűnt hogy az egyik réz tüske be volt görbülve tehát biztos nem élő vagy fene se tudja mit vezérel.

pontosan már nem tudom melyik csati volt a kettő közül az biztos hogy a számozás szerint 2 es pin

valaki nem tudja hogy ez minek a tüskéje? mert letört de nincs észlelhető hiba

Én 1/4"-os dugókulcskészlettel szedtem le ( ez a legkisebb, ezek 3,5-4mm-től max 13-14mm-esig szoktak menni ) Hosszú-szár + 12-es fej + kicsi racsni. A 1/4"-os hosszabbító szárak vékonyak ezért elférnek az adagoló tetején lévő három elektromos kütyü között. (egy alsó csavar történetesen ott van)

Így simán hozzáférhető. Természetesen előtte a nyomócsöveket is le kell venni.

ÖÖÖÖöö hogy a tökömbe lehet begyűrni a tÜskét ??? Azt azért érezni kellett volna............

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,autó sárga villás kulcsal a közepén milyen hibát jelent?Csak azért kérdem mert úton balaton felé pest előtt 1szer kivillant és olyan volt mintha megtorpant volna az autó,azóta szerencsére nem csinálta sikeresen megérkeztünk ez multhét szombaton volt.Valakinek ötlete vagy tapasztalat?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,autó sárga villás kulcsal a közepén milyen hibát jelent?Csak azért kérdem mert úton balaton felé pest előtt 1szer kivillant és olyan volt mintha megtorpant volna az autó,azóta szerencsére nem csinálta sikeresen megérkeztünk ez multhét szombaton volt.Valakinek ötlete vagy tapasztalat?

Hibát jelez, de ki kell olvastatni, mert így nem igazán lehet tudni. Y17DT a tiéd? Vagy dízel egyáltán? Akkor sztem el. gázpedálos, ami azt jelenti, h Te is ki tudod villogtatni a fék-gáz módszerrel és akkor itt tudni fogják a hibát, vagy kikeresed táblázatból...

Link to comment
Megosztás:

Hibát jelez, de ki kell olvastatni, mert így nem igazán lehet tudni. Y17DT a tiéd? Vagy dízel egyáltán? Akkor sztem el. gázpedálos, ami azt jelenti, h Te is ki tudod villogtatni a fék-gáz módszerrel és akkor itt tudni fogják a hibát, vagy kikeresed táblázatból...

y20 dth

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Hát korán örültem. A Vízpumpa cserét követően megint fogy a vizem. :D

Hétfőn megyek a szerelőmhöz, nagyobb kivizsgálásra, remélem nem a hengerfej szállt el mert akkor befonom a hajam. 106 ezer KM-nél.

Még 1 sansz van, hogy a tűzfalon a fűtéscső enged, korábban írta valaki, most meg fogom nézni, hogy nem-e ott megy el a vizem.

Tócsa nincs a kocsi alatt... szóval vagy megeszi, vagy olyan helyen csöpög, ahol el is párolog.....

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Hát korán örültem. A Vízpumpa cserét követően megint fogy a vizem. :D

Hétfőn megyek a szerelőmhöz, nagyobb kivizsgálásra, remélem nem a hengerfej szállt el mert akkor befonom a hajam. 106 ezer KM-nél.

Még 1 sansz van, hogy a tűzfalon a fűtéscső enged, korábban írta valaki, most meg fogom nézni, hogy nem-e ott megy el a vizem.

Tócsa nincs a kocsi alatt... szóval vagy megeszi, vagy olyan helyen csöpög, ahol el is párolog.....

Szia

Nekem is fogyott a vizem kb 5-6 hónapig csak nagyon kevés 1000 km-ként 2dl aztán egyre több !Sajnos a hengerfejben a porlasztócsúcs hüvely "O" gyürüje engedett átt de ha már lent volt a hengerfej akkor átnézettem síkoltattam kapott új hengerfej tömítést és vezérlést is!Összerakás után ugye nagyobb lett a nyomás a rendszerben mert nem tudott szivárogni sehol ezért elkezdett a leggyengébb ponton a fűtőradiátor csatlakozónál óvatosan szivárgni azokat az "o" gyürüket is kicseréltem (elvoltak öregedve szinte málott a kezemben az o gyürü) most teljesen jó az autó nem fogyik nem szivárog a hűtőfolyadékom sehol!

Link to comment
Megosztás:

Szia! A porlasztócsúcs o-gyűrűje mit engedett át? ott nincs hűtőfolyadék y17dt-nél!

Szia

Hát pedig a porlasztó hüvelynél viztér van!

Nyomáspróbánál derült ki ugye hogy szivárog :icon4: :icon4:

Ezért volt mindíg 1 nagyonkevés olaj a kiegyenlítőtartályomba.(olajhűtőt kb 1 éve cseréltem)

Láttam szétszedve az "o" gyürüje ennek is ki volt keményede nem kicsit magyarul elöregedett.

A rajzon a 10. az o gyürü a 9. a hüvely aza 8 db gyürü sajna 12.000 ftba került. :D

554759.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szia

Hát pedig a porlasztó hüvelynél viztér van!

Nyomáspróbánál derült ki ugye hogy szivárog :icon4: :icon4:

Ezért volt mindíg 1 nagyonkevés olaj a kiegyenlítőtartályomba.(olajhűtőt kb 1 éve cseréltem)

Láttam szétszedve az "o" gyürüje ennek is ki volt keményede nem kicsit magyarul elöregedett.

A rajzon a 10. az o gyürü a 9. a hüvely aza 8 db gyürü sajna 12.000 ftba került. :D

http://kep.psharing.com/554759.jpg

Tehát ha jól értem akkor a porlasztóknál nincs víztér csak az a hüvely körül van amibe a porlasztók bemennek.Ennek a gumigyűrünek a cseréje megoldható a hengerfej levétele nélkül?Esetleg valaki leírná a csere menetét?

Köszönettel

Link to comment
Megosztás:

Tehát ha jól értem akkor a porlasztóknál nincs víztér csak az a hüvely körül van amibe a porlasztók bemennek.Ennek a gumigyűrünek a cseréje megoldható a hengerfej levétele nélkül?Esetleg valaki leírná a csere menetét?

Köszönettel

Szia

Elméletben hengerfej levétel nélkül is ki lehet cserélni ugy tudom!(De ha már odáig le van bontva majdnem mindegy ha hengerfejtömítést is cserél az ember szerintem,de ez csak az én véleményem)

A menetéről nem tudok nyilatkozni én már csak a végeredményt láttam kivéve a helyéről

Üdv

Link to comment
Megosztás:

Tehát ha jól értem akkor a porlasztóknál nincs víztér csak az a hüvely körül van amibe a porlasztók bemennek.Ennek a gumigyűrünek a cseréje megoldható a hengerfej levétele nélkül?Esetleg valaki leírná a csere menetét?

Köszönettel

hengerfej levétel nékül lehet szerelni, kell hozzá célszerszám, az van nekem, hüvelyt is kell cserélni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.