Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok! Igazi tuning betyárok jelentkezését várom! ;) Speciálisan a Z17DTL motorkódos astránál (2005évj.), szeretném lefalazni az EGR-t. Két táborra szakadnak a válaszolók. Az egyik tábor azt mondja, hogy akárhogy csinálom, max 200 kilóméter, és bedobja a hibakódot, mások meg azt mondták, hogy a megfelelő helyen lefalazva nem lesz hibakód. Valakinek esetleg konkrét tapasztalat, hogy csináljam, vagy ne csináljam? Köszi előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tisztelt márkatársak!

Y17DT turbó gondom van.Szerelő szerint elektronikai hibalehetőségek kizárva,mechanikai gond lehet.Nem tölt eleget,most pontos nyomásértéket nem tudok mondani.Sárgalámpázik kb.120km-es sebesség körül,kis torpanás és megy tovább,mint előtte.A gyengeség egyébként érződik rajta általánosan.Olajat nem fogyaszt,nem füstöl.Kérem segítségeteket esetleges turbó javításban illetve felújított ajánlásában.

Köszönöm!

Sanyi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok tisztelt márkatársak!

Y17DT turbó gondom van.Szerelő szerint elektronikai hibalehetőségek kizárva,mechanikai gond lehet.Nem tölt eleget,most pontos nyomásértéket nem tudok mondani.Sárgalámpázik kb.120km-es sebesség körül,kis torpanás és megy tovább,mint előtte.A gyengeség egyébként érződik rajta általánosan.Olajat nem fogyaszt,nem füstöl.Kérem segítségeteket esetleges turbó javításban illetve felújított ajánlásában.

Köszönöm!

Sanyi

Merre laksz?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Rég jártam itt. Kicsit visszaolvasgattam, látom másnak is vannak gondjai generátorjavítás+vezérléscsere után!!! Nos nálam is ez után kezdődött...igaz hirtelen orvosoltam, mert a vákomcsö, pumpára való visszarakásakor elrepedt, és így fals vákummal mentem vele 70 km-et.

Azóta is van gondom, mégpedig ha kicsit többet városozok, vagy sokat tökölök valaki után, nem akar menni a kocsi. Mintha az egr is nyitva lenne, meg a w.gate is. Parketta gázállás, és kb úgy gyorsul egyenletesen 1400-ról 2500-3000-re mint egy régi ford transit.

De ha leveszem a gázról a lábam 4-5 másodpercre aztán utána taposok bele, szépen megindul, persze csak az esetek többségében. Szóval haladok valaki után mondjuk 4-ben 14 1500 as fordulattal, aztán gázt adok és jön a "tranzit effektus".

Jah adalék, még mindig kormolok mint az állat. Mosás után 5-600 kilóméterrel koromfekete a hófehér kocsi hátulja. Állítom a Csepeljeim fele ennyire nem kormolnak. Ott legalább az van amit én beállítok....

Amit azóta megcsináltam mióta itt jártam:

Komplett szívórendszer tisztítás, csövek, szívóöntvény, szelepcsatornák, EGR, EGR szelep becsiszolás, Map szenzor, légtömegmérő kipucolás, elekromos csatlakozók kontakt javítása, vákumcsővek átnézése, cseréje.

Ez a kormolás egyre jobban bosszant.........jó lenne végre a végére járni

Plusz még lenne kettő kérdésem!

Az egyik:

Szerintetek mi lenne, ha az EGR cső meg a kipu öntvény közé beraknék egy olyan tömítést, amire csak monjuk 2-es vagy 3-as lyukat fúrnék. A nyomást továbbra is befolyásolná, de a sok retek korom nem kerülne vissza annyira a rendszerbe....Vélemény???????

A másik:

Egy haver hozott speckó szívó-kipufogó tisztító folyadékot egy litert! Elmondása alapján alvázvédőző pisztollyal szokta óvatosan a szívócsőbe porlasztani, és tutkón átpucol mindent, még a turbót katalizátort is. Állítólag 2-3 alkalommal kell megcsinálni is csodát tesz. Én kicsit fosok tőle hogy vízütéses lesz a motorom tőle..... Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat vagy vélemény???????

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Rég jártam itt. Kicsit visszaolvasgattam, látom másnak is vannak gondjai generátorjavítás+vezérléscsere után!!! Nos nálam is ez után kezdődött...igaz hirtelen orvosoltam, mert a vákomcsö, pumpára való visszarakásakor elrepedt, és így fals vákummal mentem vele 70 km-et.

Azóta is van gondom, mégpedig ha kicsit többet városozok, vagy sokat tökölök valaki után, nem akar menni a kocsi. Mintha az egr is nyitva lenne, meg a w.gate is. Parketta gázállás, és kb úgy gyorsul egyenletesen 1400-ról 2500-3000-re mint egy régi ford transit.

De ha leveszem a gázról a lábam 4-5 másodpercre aztán utána taposok bele, szépen megindul, persze csak az esetek többségében. Szóval haladok valaki után mondjuk 4-ben 14 1500 as fordulattal, aztán gázt adok és jön a "tranzit effektus".

Jah adalék, még mindig kormolok mint az állat. Mosás után 5-600 kilóméterrel koromfekete a hófehér kocsi hátulja. Állítom a Csepeljeim fele ennyire nem kormolnak. Ott legalább az van amit én beállítok....

Amit azóta megcsináltam mióta itt jártam:

Komplett szívórendszer tisztítás, csövek, szívóöntvény, szelepcsatornák, EGR, EGR szelep becsiszolás, Map szenzor, légtömegmérő kipucolás, elekromos csatlakozók kontakt javítása, vákumcsővek átnézése, cseréje.

Ez a kormolás egyre jobban bosszant.........jó lenne végre a végére járni

Plusz még lenne kettő kérdésem!

Az egyik:

Szerintetek mi lenne, ha az EGR cső meg a kipu öntvény közé beraknék egy olyan tömítést, amire csak monjuk 2-es vagy 3-as lyukat fúrnék. A nyomást továbbra is befolyásolná, de a sok retek korom nem kerülne vissza annyira a rendszerbe....Vélemény???????

A másik:

Egy haver hozott speckó szívó-kipufogó tisztító folyadékot egy litert! Elmondása alapján alvázvédőző pisztollyal szokta óvatosan a szívócsőbe porlasztani, és tutkón átpucol mindent, még a turbót katalizátort is. Állítólag 2-3 alkalommal kell megcsinálni is csodát tesz. Én kicsit fosok tőle hogy vízütéses lesz a motorom tőle..... Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat vagy vélemény???????

Szia!

Ez a jelenség nálam is előfordul néha.

Kíváncsi lennék mitől van ez?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Rég jártam itt. Kicsit visszaolvasgattam, látom másnak is vannak gondjai generátorjavítás+vezérléscsere után!!! Nos nálam is ez után kezdődött...igaz hirtelen orvosoltam, mert a vákomcsö, pumpára való visszarakásakor elrepedt, és így fals vákummal mentem vele 70 km-et.

Azóta is van gondom, mégpedig ha kicsit többet városozok, vagy sokat tökölök valaki után, nem akar menni a kocsi. Mintha az egr is nyitva lenne, meg a w.gate is. Parketta gázállás, és kb úgy gyorsul egyenletesen 1400-ról 2500-3000-re mint egy régi ford transit.

De ha leveszem a gázról a lábam 4-5 másodpercre aztán utána taposok bele, szépen megindul, persze csak az esetek többségében. Szóval haladok valaki után mondjuk 4-ben 14 1500 as fordulattal, aztán gázt adok és jön a "tranzit effektus".

Jah adalék, még mindig kormolok mint az állat. Mosás után 5-600 kilóméterrel koromfekete a hófehér kocsi hátulja. Állítom a Csepeljeim fele ennyire nem kormolnak. Ott legalább az van amit én beállítok....

Amit azóta megcsináltam mióta itt jártam:

Komplett szívórendszer tisztítás, csövek, szívóöntvény, szelepcsatornák, EGR, EGR szelep becsiszolás, Map szenzor, légtömegmérő kipucolás, elekromos csatlakozók kontakt javítása, vákumcsővek átnézése, cseréje.

Ez a kormolás egyre jobban bosszant.........jó lenne végre a végére járni

Plusz még lenne kettő kérdésem!

Az egyik:

Szerintetek mi lenne, ha az EGR cső meg a kipu öntvény közé beraknék egy olyan tömítést, amire csak monjuk 2-es vagy 3-as lyukat fúrnék. A nyomást továbbra is befolyásolná, de a sok retek korom nem kerülne vissza annyira a rendszerbe....Vélemény???????

A másik:

Egy haver hozott speckó szívó-kipufogó tisztító folyadékot egy litert! Elmondása alapján alvázvédőző pisztollyal szokta óvatosan a szívócsőbe porlasztani, és tutkón átpucol mindent, még a turbót katalizátort is. Állítólag 2-3 alkalommal kell megcsinálni is csodát tesz. Én kicsit fosok tőle hogy vízütéses lesz a motorom tőle..... Valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalat vagy vélemény???????

Sziasztok,

Én már kezdem azt hinni valamit nem tudunk a vezérlés cseréről, lehet, hogy a programban is kellene állítani valamit a csere után. Ezek a progik írnak egy táblát is, mivel kopik a motor, figyelik a változásokat, korrigálnak. Az adalékról én nem vagyok jó véleménnyel, nálam nem vált be, sőt rosszabb lett. Szerintem az soha sem tudja tökéletesen kitisztítani a motort, és vannak helyek ahol rosszabb lesz ha csak felét tisztítja le a kosznak.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Én már kezdem azt hinni valamit nem tudunk a vezérlés cseréről, lehet, hogy a programban is kellene állítani valamit a csere után. Ezek a progik írnak egy táblát is, mivel kopik a motor, figyelik a változásokat, korrigálnak. Az adalékról én nem vagyok jó véleménnyel, nálam nem vált be, sőt rosszabb lett. Szerintem az soha sem tudja tökéletesen kitisztítani a motort, és vannak helyek ahol rosszabb lesz ha csak felét tisztítja le a kosznak.

Szia!!!

Véleményem szerint ezeknek a hibáknak nem sok köze van a vezérlés cseréhez. Én tartok tőle, hogy vagy a vákum erőssége, vagy más gond a vákumos egységek körül. Vagy szabályozás probléma. Ha vezérlés lenne gond, akkor állandó lenne a hibajelenség, nem szakaszos.

Jah meg még olyat is szokott csinálni, hogy haldok az autópályán 120-130-al egyenes szakaszon, aztán jön egy emelkedő, rálépek a gázra, megtorpan, néha még nagyon kicsit lassul is, gyorsulás nem észrevehető, meg okádja a kormot mint állat. Ilyenkor elvétve bedobja a sárga halált egy 5-10 másodpercre, aztán elalszik. Aztán később megint minden normális.

Tényleg MAP szenzort hogyan lehet megnézni, hogy jókor adja e a jelet??? Elméletileg ha jóval alacsonabb nyomáson már belepofázik a szabályzásba mint kellene, produkálhatja ezt azzal, hogy össze vissza nyitogatja az EGR-t meg a W-gatét.

Te üzemanyag adalékról beszélsz???? Ezt járó motor levegőcsövébe kell porlasztani, és végigmegy a rendszeren.

EGR vakolásos ötletemre valami vélemény???

Link to comment
Megosztás:

Szia!!!

Véleményem szerint ezeknek a hibáknak nem sok köze van a vezérlés cseréhez. Én tartok tőle, hogy vagy a vákum erőssége, vagy más gond a vákumos egységek körül. Vagy szabályozás probléma. Ha vezérlés lenne gond, akkor állandó lenne a hibajelenség, nem szakaszos.

Jah meg még olyat is szokott csinálni, hogy haldok az autópályán 120-130-al egyenes szakaszon, aztán jön egy emelkedő, rálépek a gázra, megtorpan, néha még nagyon kicsit lassul is, gyorsulás nem észrevehető, meg okádja a kormot mint állat. Ilyenkor elvétve bedobja a sárga halált egy 5-10 másodpercre, aztán elalszik. Aztán később megint minden normális.

Tényleg MAP szenzort hogyan lehet megnézni, hogy jókor adja e a jelet??? Elméletileg ha jóval alacsonabb nyomáson már belepofázik a szabályzásba mint kellene, produkálhatja ezt azzal, hogy össze vissza nyitogatja az EGR-t meg a W-gatét.

Te üzemanyag adalékról beszélsz???? Ezt járó motor levegőcsövébe kell porlasztani, és végigmegy a rendszeren.

EGR vakolásos ötletemre valami vélemény???

Szia!

Én lehúztam a vákumcsövet az EGR-ről, és raktam a vákumcső mindkét végének helyére egy-egy gumi vaksapkát. Le is lehet totál vakolni, ne szívja magába a kormot. Nekem hibaüzenet nélkül megy így egy fél éve. AtiZafi adta a tanácsot.

Link to comment
Megosztás:

Jah olvastam hogy voltak gondok adagoló felfogó csavarral egyeseknél!!!

Az én tapasztalatom alapján a brutál feszesre tépett szíj szabdalja ezeket a csavarokat.

Ha eseteg vannak más tapasztalatok erről, szívesen várom

sziasztok. a szijfeszitö nem müködik.?akkor hogy lehet brutálra tépni a szijjat?

Link to comment
Megosztás:

Szia!!!

................, meg okádja a kormot mint állat. Ilyenkor elvétve bedobja a sárga halált egy 5-10 másodpercre, aztán elalszik.

EGR vakolásos ötletemre valami vélemény???

Azért annak a sárga lámpának van kódja is, jó lenne tudni

Ha kormol akkor elégtelen az égés ami vagy kompresszióhiány vagy porlasztó "pisál" vagy kevés levegő.........ezektől mind lehet erőtlen is.

Ha levegőhiányos akkor vagy alul töltött a motor vagy kipufogó dugulás (nem tud rendesen kipufogni akkor túlnyomás marad a hengerekben amitől szívni nem tud) mellesleg ilyenkor kurvára koszolódik a szívótorok. Ezzel még az is baj, hogy a szívótorok nyomás rendben csak éppen beszívott mennyiség nincs.

Ha csak pusztán alul töltött akkor vagy a turbó, vagy annak kerülőszelepe vagy nyomásszenzor vagy légtömegmérő

Ha kompresszió, vagy porlasztó akkor nehezen indul hidegen............ezt könnyű kizárni.

A többi az diagnosztika.

EGR

Nekem le van kötve a vákuumcső és le van dugózva. Néha, ha nagypapi módjára közlekedek észreveszi, de legalább nem trutymós a szívótorok.

Link to comment
Megosztás:

Azért annak a sárga lámpának van kódja is, jó lenne tudni

Ha kormol akkor elégtelen az égés ami vagy kompresszióhiány vagy porlasztó "pisál" vagy kevés levegő.........ezektől mind lehet erőtlen is.

Ha levegőhiányos akkor vagy alul töltött a motor vagy kipufogó dugulás (nem tud rendesen kipufogni akkor túlnyomás marad a hengerekben amitől szívni nem tud) mellesleg ilyenkor kurvára koszolódik a szívótorok. Ezzel még az is baj, hogy a szívótorok nyomás rendben csak éppen beszívott mennyiség nincs.

Ha csak pusztán alul töltött akkor vagy a turbó, vagy annak kerülőszelepe vagy nyomásszenzor vagy légtömegmérő

Ha kompresszió, vagy porlasztó akkor nehezen indul hidegen............ezt könnyű kizárni.

A többi az diagnosztika.

EGR

Nekem le van kötve a vákuumcső és le van dugózva. Néha, ha nagypapi módjára közlekedek észreveszi, de legalább nem trutymós a szívótorok.

Szia!!!

Sajna a hibakódot nem sikerült még kiolvasni, mert általában elalszik egy percen belül. Igaz eddig csak pályán dobta ki, amikor egy gázálláson megyek hosszú távon.

A kompresszió meg porlasztó gondot akkor ki is zártam, mert -10 ben is első fordításra indul, mint mindenkor máskor...

Kipufogó dugulásra azért nem gondolok, mert az szerintem állandó hibát jelentene, nem olyat mint amit produkál, hogy hol minden OK, hol egy pillanat alatt meg egyeltalán nem OK!

Nyomásszenzor, légtömegmérő, turbó, W-gate haldoklását lehet mérni valahogy??? Mert hibát nem jelez egyikre sem...

Amúgy, épp ma a Tőled származó tanács szerint ledugóztam az EGR vákumját! Egy 10-15 km próbakört tettem, ez alatt nem jelentkezet sem gyengeség (mint szokott), sem motorlámpa...remélem a legjobbakat......

Jah tényleg jövő héten műszaki....éredemes visszakötni rá az EGR-t?

Majd referálok :-)

És köszi a tippeket

Link to comment
Megosztás:

Nekem nem volt feszesre állítva mégis kétszer leszakadt már az adagoló!

Azóta is attól rettegek mikor szakad le megint, mert biztos hogy le fog!

aztán lehet hogy szerelöje válogatja mert az enyémnél 4év alatt ilyen gond nem volt , y17dt-im van ,utoljára adagolóel. hibája volt de WESSZI eháritotta .

Link to comment
Megosztás:

Szia!!!

Sajna a hibakódot nem sikerült még kiolvasni, mert általában elalszik egy percen belül. Igaz eddig csak pályán dobta ki, amikor egy gázálláson megyek hosszú távon.

A kompresszió meg porlasztó gondot akkor ki is zártam, mert -10 ben is első fordításra indul, mint mindenkor máskor...

Kipufogó dugulásra azért nem gondolok, mert az szerintem állandó hibát jelentene, nem olyat mint amit produkál, hogy hol minden OK, hol egy pillanat alatt meg egyeltalán nem OK!

Nyomásszenzor, légtömegmérő, turbó, W-gate haldoklását lehet mérni valahogy??? Mert hibát nem jelez egyikre sem...

Amúgy, épp ma a Tőled származó tanács szerint ledugóztam az EGR vákumját! Egy 10-15 km próbakört tettem, ez alatt nem jelentkezet sem gyengeség (mint szokott), sem motorlámpa...remélem a legjobbakat......

Jah tényleg jövő héten műszaki....éredemes visszakötni rá az EGR-t?

Majd referálok :-)

És köszi a tippeket

Szia! Hibakód tárolódik, akár mikor ki lehet olvasni... Nekem KPM-nél vizsgázott az autó, EGR nélkül tudta a gyári értéket.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Köszönöm a válaszokat!!! Egyébént egy 200 km-et mentem EGR nélkül, város, országút vegyesen és nagyon pozitív tapasztatok vannak. Nincs korom, mindenkor szépen húz... Kopp Kopp Kopp

Viszont úgy néz ki engem is elért a mindenki által sokat emlegetett generátor alatti vízcső gond!!!

Ahogy nézem egy kis alu ház van felcsavarozva a blokkra, és abba van valahogy beleoltva a termosztát felé menő fém cső! Na nekem úgy néz ki hogy ennél az egybeeresztésnél folyik a vizem! Ez az általános gond? Lehet kapni ilyen fém csövet? Vagy van eseteg ennek bevált javítási útja???

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!!!

Köszönöm a válaszokat!!! Egyébént egy 200 km-et mentem EGR nélkül, város, országút vegyesen és nagyon pozitív tapasztatok vannak. Nincs korom, mindenkor szépen húz... Kopp Kopp Kopp

Viszont úgy néz ki engem is elért a mindenki által sokat emlegetett generátor alatti vízcső gond!!!

Ahogy nézem egy kis alu ház van felcsavarozva a blokkra, és abba van valahogy beleoltva a termosztát felé menő fém cső! Na nekem úgy néz ki hogy ennél az egybeeresztésnél folyik a vizem! Ez az általános gond? Lehet kapni ilyen fém csövet? Vagy van eseteg ennek bevált javítási útja???

Szia!

A rokonom 2004-es Z17DTL Astrája hozta ugyanezt a hibát, elvileg az Opelnél tudnak a hibáról, nem tudom van-e visszahívás rá (TIS szerint módosították az összeszerelési eljárást Y17DT0604270 motorszámtól (2002.december 2.-tól). Az az érdekes, hogy ez egy fiatalabb autónál, és egy újabb motornál is előfordult. Erről a TIS-ben olvastam, bizonyos szériáig nem volt megfelelő várakozási idő a tömítőpaszta száradásáig, ez okozza a szivárgást. A csonknak nincs hibája, létezik alá tömítés (fém gumi bevonattal GM#98057107 - 13 38 564 cikkszámú - 1053Ft), és kell venned még egy O gyűrűt is a csonkba, mivel belemegy a termosztát felől egy fém vízcső (GM#97252585 - 62 38 473 cikkszámú 1665Ft). A csonk tömítést vékonyan megkentem Loctite pasztával, egy nap állásidő volt, új gyári hűtőfolyadékkal feltöltöttem, és azóta semmi baja. Ismerek olyat, aki hűtő tömítőt rakott bele, az is megállította ezt a szivárgást. Most vettem észre, hogy neked az alu csonk és a fém cső találkozásánál enged, így csak ki kell húznod a fém csövet, és az O gyűrűt kell az alu csonkba cserélned. Amúgy a motorblokk és a csonk találkozásánál szokott engedni. A generátor vagy a klíma kompresszor levételével tudsz jól hozzáférni, a kompresszort ki lehet rakni a levegő szűrőház helyére, annyit enged a flexicsöve. Itt a TIS-ben az észrevétel: 17176_1322034760.jpg

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.