Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Csak ötletként:

Alapjáratot szokott emelni nem megfelelő töltés esetén vagy elektromos túlfogyasztás esetén is tapasztaltam már. Mérjetek rá mikor megnöveli az alapjáratot. A helytelen feszültségek okozhatnak hibakódokat is. Fékre pedig biztonsági okokból elveszi a gázt. Talán így lehet köze egymáshoz a dolgoknak...........talán

Köszi a választ, Van még egy olyan jelenség is, hogy mikor elindítom az autót az üzemanyagszint mutató, mutat egy szintet, ahogy melegszik az autó ez a szint 2-3 mm visszaesik. (ez még nem hiszem, hogy hiba, normálisnak mondható) Viszont, üzemmelegen mutat a műszer egy hőfokot és egy üzemanyag szintet. Leállítva majd újraindítva az autót ezek a mutatók 2-3 mm kevesebbet mutatnak. Valaki figyelt-e meg hasonló jelenséget y17dt motorkóddal rendelkező G Astránál.

Link to comment
Megosztás:

A gázolaj nem az ECU (motorvezérlő), hanem az EDU (adagoló vezérlő) felé kúszik föl!

Hali!

Köszönöm mindenkinek a jó tanácsot, leellenőriztem a csatlakozókat, az EDU rendben volt (ez van a motor "alján") az ECU- ba viszont felnyomott egy kevés olajat a kábelen keresztül. A szervizlámpa a meleg idő óta nem gyulladt ki. Volt viszont egy másik problémám időközben: Egyik reggel az öninditó nem pörgette meg a motort, maga az öninditó ment, de olyan volt, mintha a behúzómágnes nem vinné rá a bendixet a koszorúra. Amint kicsit felmelegedett az idő, megbizhatóan indult. A hajnali 2-5 fokban viszont nem ment. A szénkefék cseréje után a hiba megszűnt. (az ékezetek miatt bocs)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

van egy kis problémám a géppel.

g astra dti y17dt.2001-es isuzu motoros.

tényállás a következö: tegnap este hazaértem melóbol beállok a garázsba ma reggel indulnék de sehova.

idáig semmi probléma nemvolt vele. öninditó jó akku jó.

tegnap este még rendesenn indult.

ah valaki tudna degiteni merre induljak a hibát megkeresni megköszönném!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

van egy kis problémám a géppel.

g astra dti y17dt.2001-es isuzu motoros.

tényállás a következö: tegnap este hazaértem melóbol beállok a garázsba ma reggel indulnék de sehova.

idáig semmi probléma nemvolt vele. öninditó jó akku jó.

tegnap este még rendesenn indult.

ah valaki tudna degiteni merre induljak a hibát megkeresni megköszönném!

Bővebben mit csinál?

Gyujtást ráadod a kontroll lámpák mennek? Nincs hiba jelzés? Üzemanyag szivattyú megy? Biztosítékok?(motortér, utastér)

Link to comment
Megosztás:

T Berci!

Említetted az előtöltés szabályzó szelepet, sajnos nekem is az a baj az adagolóval, viszont az ára 55 ezer forint, ez horror, nem tudsz nekem esetleg ajánlani valakit, vagy céget vagy bontót, ahonnan te is beszerezted az alkatrészt 25 ezerért???

Köszi a válaszod előre.

Link to comment
Megosztás:

üdvözlet. urak az történt a héten fél órás parkolás után égve maradt a kis auto a vill.kulcsal. kivillogtatás után az OBD azt irja 0335 kodra hogy fötengelyhelyzet jelado funkciorendelleneség. ez mit jelent,hol van az y17dt-n a fötengelyhelyzet jelado. elöre is köszi a választ.ja a cseking lámpa beinduláskor elalszik a motoron semmi rendelleneség nem tapasztalhato.

Link to comment
Megosztás:

Kedves Mindenki!

Olajfolyással problémában jártas tapasztalt kollegák segítségét várom. Lassan a kiborulás határán vagyok az autóval, már megtörtént az aranyárban mért előtöltés szabályzó szelep cseréj, olajhűtő tömítéspakolás csere megtörtént, és még mindig csepeg az olaj. Motorolaj, mert fekete színű, valahonnan fentről csurog lefelé a féltengely felett. Valakinek ötlet? Olaj hűtőnál lehet még kardinális probléma, vagy hol van még esetleg ott problémás hely, ahonnan folyhat az olaj..

Várom kedves válaszotokat, előre is köszönve.

üdv

Link to comment
Megosztás:

üdvözlet. urak az történt a héten fél órás parkolás után égve maradt a kis auto a vill.kulcsal. kivillogtatás után az OBD azt irja 0335 kodra hogy fötengelyhelyzet jelado funkciorendelleneség. ez mit jelent,hol van az y17dt-n a fötengelyhelyzet jelado. elöre is köszi a választ.ja a cseking lámpa beinduláskor elalszik a motoron semmi rendelleneség nem tapasztalhato.

Szia, szeptemberben ugyanez volt nekem. Orvoslás: szaki szétkapta és alaposan megtisztította a jeladót. Ha már szétkapta, alaposan csinálta és minden mást is tisztított, jött is ki a korom mindenhonnan. Azóta 2-3 ezer km-t mentem (főleg nyáron megyek sokat), eddig nem jött elő a sárgaság. Rosszabb esetben cserés lett volna a jeladó. Cakumpakk 10 ezerért átpucolta az egész motort, kb 1 napig csinálta. Nekem pályán jött elő a hiba 100 felett: villogás + rángatás, kocsi nem megy, aztán elmúlt, ment. Ezt 3x csinálta meg a pályán egy menet alatt, nem vártam meg, míg rosszabb lesz...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy "kis" problémám.Vettem egy 1.7 dti Astra G dieselt,olajcsere után sokkal magasabb a szint a nivópálca max vonása után.Olyan mintha 1 literrel több lenne benne.És túl világos diesel mivoltához.A motor " belselje" is gyönyörű tiszta.Mintha a gázolaj befolyna valahol az olajtérbe vagy túl sokat kapna a gép és mossa a karterba a gázolajat.Talákozott már valaki ilyen problémával vagy hasonló jelenséggel.3 napja vettem és máris így járok,remélem nem komoly baj....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy "kis" problémám.Vettem egy 1.7 dti Astra G dieselt,olajcsere után sokkal magasabb a szint a nivópálca max vonása után.Olyan mintha 1 literrel több lenne benne.És túl világos diesel mivoltához.A motor " belselje" is gyönyörű tiszta.Mintha a gázolaj befolyna valahol az olajtérbe vagy túl sokat kapna a gép és mossa a karterba a gázolajat.Talákozott már valaki ilyen problémával vagy hasonló jelenséggel.3 napja vettem és máris így járok,remélem nem komoly baj....

Gázolajat érezni az olajon?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen,olyan világos és túl folyékony az olaj.Nem víz mert az nem fogy belőle.Persze nem füstöl,elsőre indul megy szóval látszólag minden jó rajta.De érezni a tapintásán is hogy túl híg és világos az olaj.A betöltőnél is gyönyűrű a vezérműtengely mint amit elmostak vagy ami vadi új...

Link to comment
Megosztás:

kösz de nem vagyok autoszereló, de azt elmesélhetnéd hogy az a szerkezet mitöl tud meghibásodni ugy hogy a moci nem jár ?

nekem is most lett cserélve a jeladó, de piszkálta a fantáziámat mi mehet tönkre egy hall szenzoros jeladóban, mivel ennek elméletileg örök élet meg egy nap kellene, hogy legyen az élettartama. (a cégben a gépsor tele van különféle hasonló jeladókkal, de nincs semmi bajuk, habár alacsonyabb hőmérsékletnek vannak kitéve.). Tehát szétvágtam a rossz jeladót, és a következőt tapasztaltam: a jeladó lábai forrasztva vannak a csatlakozó lábaihoz, de sajnos ez a forrasztás kicsike kis húzásra már el is engedett, különösen az egyik lábnál, ahol látható volt egy repedés. Szerintem ez lehet a baj, ha lesz időm majd tovább tesztelem a jeladót. Sajnos ha a jeladó maga jó, akkor sem lesz javítható mivel csak szétvágni lehet az egészet..

Link to comment
Megosztás:

Bővebben mit csinál?

Gyujtást ráadod a kontroll lámpák mennek? Nincs hiba jelzés? Üzemanyag szivattyú megy? Biztosítékok?(motortér, utastér)

Bővebben mit csinál?

Gyujtást ráadod a kontroll lámpák mennek? Nincs hiba jelzés? Üzemanyag szivattyú megy? Biztosítékok?(motortér, utastér)

Link to comment
Megosztás:

helló ymi!

helyzet a következö.

biztositékok jók mindenhol,porlasztok kapnak üzemanyagot mert a hollandereknél nyomja a dizelt.

mostmár nagynehezenn beindul alapjárat talán 500-körül de azis csak rángatozva és egy idö utánn leis fulad.

gázadásra nem reagál. a vezérlés is rendbenvan. ha beindul hát igencsakfüstöl!

üdv.zsorzsi

Link to comment
Megosztás:

T Berci!

Említetted az előtöltés szabályzó szelepet, sajnos nekem is az a baj az adagolóval, viszont az ára 55 ezer forint, ez horror, nem tudsz nekem esetleg ajánlani valakit, vagy céget vagy bontót, ahonnan te is beszerezted az alkatrészt 25 ezerért???

Köszi a válaszod előre.

nekemis ezvolt a problémám.

25 000-ért tuttam szerezni gyárit.

e-mail cimet tudok adni.

nagy péter.

nagy.peter36@chello.hu. vagy

nagy.peter36@upcmail.hu

üdv.zsorzsi

ha jól emlékszem veszprémi az illetö postán külte.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy "kis" problémám.Vettem egy 1.7 dti Astra G dieselt,olajcsere után sokkal magasabb a szint a nivópálca max vonása után.Olyan mintha 1 literrel több lenne benne.És túl világos diesel mivoltához.A motor " belselje" is gyönyörű tiszta.Mintha a gázolaj befolyna valahol az olajtérbe vagy túl sokat kapna a gép és mossa a karterba a gázolajat.Talákozott már valaki ilyen problémával vagy hasonló jelenséggel.3 napja vettem és máris így járok,remélem nem komoly baj....

Szia!

Én is nemrég vettem a kocsit, az olajcsere után nekem is a felső nívó fölött volt az olaj, amikor első alkalommal ellenőriztem. Viszont nem volt gázolajos, vagy vizes. 3-4dl le lett szívva, azóta nem jelentkezett ez a probléma.

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Köszönöm mindenkinek a jó tanácsot, leellenőriztem a csatlakozókat, az EDU rendben volt (ez van a motor "alján") az ECU- ba viszont felnyomott egy kevés olajat a kábelen keresztül. A szervizlámpa a meleg idő óta nem gyulladt ki. Volt viszont egy másik problémám időközben: Egyik reggel az öninditó nem pörgette meg a motort, maga az öninditó ment, de olyan volt, mintha a behúzómágnes nem vinné rá a bendixet a koszorúra. Amint kicsit felmelegedett az idő, megbizhatóan indult. A hajnali 2-5 fokban viszont nem ment. A szénkefék cseréje után a hiba megszűnt. (az ékezetek miatt bocs)

Hmm megint jelentkezett a probléma, lehet mégis behúzómágnes....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.