Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Fogós kérdés...

Először is nem tudom hogy mindkét motor (a Z17DTL és a Z17DTH is) H Astrában van-e.

Ha igen (ez esetben viszont rossz topikba írtál :P ), akkor minden gond nélkül megoldható a csere, de ha a mostani autód G Astra, akkor már nem ennyire biztos, ugyanis a Z17DTH 6sebességes (M32 jelű) váltóját sosem szerelték G Astrába, így nem tudni hogy belemegy-e. Persze ettől még lehet, csak biztosat senki nem fog tudni mondani, hacsak nem találsz olyat aki már megcsinálta.

A turbó-témához: az a jelek szerint előtted is tiszta hogy simán cserélhető, de hogy szoftvermódosítás nélkül nyersz-e vele teljesítményt azt nem tudom. G Astrások között elég bevett szokás hogy a Z20LET-re a Z20LEH turbóját rakják (igazából ez a Phase 2-höz már követelmény), viszont ott mindig írnak mellé chipet is, így tud hoz (nem kevés) teljesítményt. De ha nem írsz hozzá programot akkor legalábbis kétséges az eredmény.

Köszönöm a választ. Reménykedem a teljesítmény növekedésben. Ha majd kész lesz megosztom a tapasztalatokat. Addigis megkérdem a H astrásokat hátha valaki tudja a váltó paramétereit. Mindenesetre nagyon köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy 2006-os 1.7 cdti Z17DTL 80le,astrám:))Reggel olyan kopogós mintah egy porlasztó "meghalt" volna.De amint bemelgszik semmi baj,sima egyenletes a járása,nem kopog.Ami a legszebb hogy nem mindíg csinálja.Most is egy hónap jó volt és elkezdte megint.Meg nagyon füstöl is iylnekor.Lehet adalék miatt?Nemrég öntöttem bele és arra gyanakszom.Valaki találkozott már hasonló problémával?Vagy rossz gázolaj?Köszönöm előre is!:))

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2000-es évjáratú 2000 DTI típusú, Y20DTH motorkódú 101Le-s kombi G Astrám. A problémám a következő: Ma mentem vele melózni és 20 km után 100-as tempónál ötödikbe elkezdett mocorogni a fordulatszámmérő 1500-2300 között sárga villáskulccsal mellékelve, de a motoron nem volt érezhető ez az ingadozás. Gázelvételre a villáskulcs elaludt, gázadásra a villáskulcs ismét világított. Beérve a városba eleinte még lehetett vele menni úgy ahogy, közben volt egy nagyobb rántás. Piros lámpánál elkezdett röpködni az alapjárat, villáskulcs világít. elindulásnál villáskulcs kialszik rángatva megy. következő körforgalom előtt megálltam, alapjárat röpköd, majd a motor leállt. Idítózásra semmi. Letolom a parkolóba, próba indítózás, elindúl, alapjárat röpköd, villáskulcs világít. Mondom itt rohadsz meg, bezártam és 20 perces séta...... Kb 3 órával később beszélgettem kolegámmal és felajánlotta, hogy segít idehúzni a gyárhoz az autót, itt mégis jobban szem előtt van. Elmentünk a kocsiért, mondom megpróbálom elindítom. Könnyen indúlt, nem röpködött az alapjárat, nem volt villáskulcs sem. Szóval eljutottam vele a gyárig úgy, hogy tökéletesen működött, de ez csak kb 5 km. Volt már valakinek hasonló hibája? vagy valami tipp? Megoldás? Én adagolóra gondolok, és nem elektromos, hanem mechanikus problémára. Előre is köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Van egy 2000-es évjáratú 2000 DTI típusú, Y20DTH motorkódú 101Le-s kombi G Astrám. A problémám a következő: Ma mentem vele melózni és 20 km után 100-as tempónál ötödikbe elkezdett mocorogni a fordulatszámmérő 1500-2300 között sárga villáskulccsal mellékelve, de a motoron nem volt érezhető ez az ingadozás. Gázelvételre a villáskulcs elaludt, gázadásra a villáskulcs ismét világított. Beérve a városba eleinte még lehetett vele menni úgy ahogy, közben volt egy nagyobb rántás. Piros lámpánál elkezdett röpködni az alapjárat, villáskulcs világít. elindulásnál villáskulcs kialszik rángatva megy. következő körforgalom előtt megálltam, alapjárat röpköd, majd a motor leállt. Idítózásra semmi. Letolom a parkolóba, próba indítózás, elindúl, alapjárat röpköd, villáskulcs világít. Mondom itt rohadsz meg, bezártam és 20 perces séta...... Kb 3 órával később beszélgettem kolegámmal és felajánlotta, hogy segít idehúzni a gyárhoz az autót, itt mégis jobban szem előtt van. Elmentünk a kocsiért, mondom megpróbálom elindítom. Könnyen indúlt, nem röpködött az alapjárat, nem volt villáskulcs sem. Szóval eljutottam vele a gyárig úgy, hogy tökéletesen működött, de ez csak kb 5 km. Volt már valakinek hasonló hibája? vagy valami tipp? Megoldás? Én adagolóra gondolok, és nem elektromos, hanem mechanikus problémára. Előre is köszi!

Szia!

Ki kellene villogtatni a hibakódot, az sokat segítene:

https://sites.google.com/site/gastraokossagok/muszerfal#TOC-Hibak-d-olvas-s:

Abból ítélve, hogy először a fordulatszámmérő kezdett el rendetlenkedni anélkül, hogy a motor fordulatszáma valóban változott volna, én valami jeladóra gondolnék.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ki kellene villogtatni a hibakódot, az sokat segítene:

https://sites.google...ibak-d-olvas-s:

Abból ítélve, hogy először a fordulatszámmérő kezdett el rendetlenkedni anélkül, hogy a motor fordulatszáma valóban változott volna, én valami jeladóra gondolnék.

Helló!

Ma voltam szerelőnél, kiolvasta és P1631, P0725, P1335, P1125, P0400 hibák voltam benne. Tudom, hogy mi mit jelent. Kitörölte őket és tesztkör után visszajött bele a P0400 hiba, szóval az egr. Most azt megcsinálltam és jó is lett. De a problémám azzal van, hogy valami végett mégis benne volt ennyi marha hiba... Ezekért mi a felelős? Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, üdvözlök mindenkit!

Nagy szomorúságom van :( ! Van egy Astra G 2001-es évjáratú Y20DTH 101Le -ős disel kombim. Egyik napról a másikra elkezdett vacakolni kiment a biztitáblában egy 5A es kis bizti ami mint utólag kiderült a műszerfal világítás és hátsó rendszámtábla vil. biztije. Kicseréltem mert idegesített esténként, hogy nincs műszerfal fényem. Pár nap múlva megint azt tapasztaltam nem ég megint. Mértem egy áramfelvételt 0,7A megnyugodtam ismét bizti csere megint pár napig minden tuti. Harmadszorra is bekövetkezett, hogy elmúlt az óracsoport világításom. Kivettem a kis lenyitható rekeszt és látom hogy ki van olvadva csúnyán a kis fránya 5A es biztink a műanyag házából a biztitáblának. Kivettem a kiolvadt maradékot de a kis csúszó csipeszek ami közé be kellene illeszteni a biztilábakat nem volt túl jó állapotban ki kellett piszkálnom szinte a biztitábla szürke műanyagából hogy egyáltalán új biztit tudjak becsúsztatni. Új bizti be olvadás melegedás semmi megnyugodtam, biztos a kiolvadt érintkezők nem kotaktáltak rendesen kis bizti két lábával azért melegedet. Másnap egy fél órás út után fura égett gumiszag terjengett a kocsiban megijedtem. Abban a pillanatban fehér kis füst tört föl első szélvédőnél tudtam baj van megint gyorsan félreálltam helyzetjelző lekapcs füst megszűnik. Biztitábla kis 5A kiolvadva de nem elszakadva. hazajöttem aláfeküdtem kormány alá hátha látok valamit. Indítok ködlámpa elől felkapcs magától. Leállítok motor jár tovább helyzetjelző le motor leáll. Tudtam baj van. Pár indítás leállítás után már motor se indult csak ventillátorok és klíma kompr. mágnese húz be csattan pedig klíma nincs bekapcsolva. Másnap computer rádug kézifék alatt kis stekkernél mester mondja baj van nem komunikál a laptopja a motorvezérlővel és felfedezi nincs is műszerfalon diagnosztikai lámpa gyújtásnál. Most villamosságinál val a kocsi műszerfak li kábelköteg átvizsgálás. Hátsó kábelkötegben tuti el el olvadva vékonyszürke zöld csíkkal amin a kis fránya 5A -es bizti van. Felfedeztem közben, hogy kombi hátsó csomagtér ajtó bal gumi harmonika árvezetőjében a hátsó ablakfűtés pozitív vastag fekete kábele szigetelése és egy vékonyka fekete sárga csíkkal (Kp-zárra megy) hiányzik szigetelés egy centis darabon az okozhatta a galibát de a hátsó rendsz.t vil szürke zöld csíkkal sértetlennek tűnik. Hát ez van most. Várom hívjanak holnap belső kábelköteg javítása után indul e a kocsi. Computer egyébként ha elromlott PB jelzésű van a kormány oldali sárvédő alatt.

Link to comment
Megosztás:

A computer nem a kormány oldali sárvédő alatt van. Az a hűtőventilátor vezérlő egység.

Valószínűleg a szürke/zöld vezeték szigetelése sérült, és testelődött le, rosszabb esetben megolvadt, és másik vezetékkel égett össze.

Ezért nyomta ki időnként az F2.18 (7,5A) biztosítékot. (rendszám, MULTITIMER)

Nézd meg a motortérben a biztosítékokat. F6 (20A) ez a computer biztije is.

A K4 (első ködlámpa) relét is a MULTITIMER vezérli.

Bízz a szakikban. Csak pár vezetéket kell kicserélni, aminek rossz a szigetelése, és jó lesz.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a megnyugtaást én nem a lámpa alatt lévő ventillátor vezérlőre gondoltam hanem a sárvédő leszedése után az oldalindex mögött lévő motorvezérlőre. Elöl minden bizti jó a nagyok közül mégis aggaszt hogy egyszer csak be se indult és elmúlt a chek narancssárga visszajelzőm is műszerfalon bár lehet az már nem volt egy ideje nem is néztem. De hogy a kéziféknél rádugott külső stekkeren se látja az ECU-t csak a 12V-van kipipálva laptopon progiban. Gyújtásra teszem és indulnak a ventillátorok leveszem gyújtást mennek tovább hideg motornál(napok óta áll már nem indul a kocsi) megint ráadom gyújtást leveszem leállnak a ventik. Megint ráad gyújtás megint indul hűtő vent és csattan klíma mágnestekercse, gyújtás ismét le ismét vissza vent leáll és ez ismétlődik. Mielött végleg nem indult még egyszer ment tank műszer és mutatta a fedélzeti comp középen mennyit tudok elmenni még Km (Range) de amióta nem indul azt írja Range F. Ma kiszedték műszerfal párnát meg van égve gyújtás száll is és mindenhol a vékony szürke/zöld csíkkal végig hátra kábelkötegben is. Holnap kész áll kicserélnek minden összeégett szálat műszerfal alatt is. Azt állítják kinti motortér kábelköteg nem égett vettem ma biztitáblába olyan fekete panelt ami csilingel mintha helyzetjelző rajta lenne de ugyan az a jelenség újjal. A csilingelés akkor marad abba ha kioldom a motortér nyitó alatt elhelyezkedő hátramenő kábelköteg fakó zöld csatiját. Totál gáz az egész megőrült.

Link to comment
Megosztás:

Hát, inkább hagyd olyanra, aki ért is hozzá.

Látom, hogy "bátor" vagy, de kellene hozzá egy kis tudás is.

Levett akksival is sok mindent meg lehet mérni, és nem csinálsz feleslegesen egy újabb hibakódot.

Az a fekete panel, ami a biztitáblában van: MULTITIMER

Mennyiért vetted? (feleslegesen)

Hogy sikerült berakni? (10-20 perc után, én feladtam)

Fakó zöld az X1-es csatlakozó. Többek közt ezen van a hátra menő vezeték köteg is.

Link to comment
Megosztás:

Megvan a hiba rádió alatt gyújtás szál összeégett ezzel a fránya szürke/zöldel (helyzetjelző) szál hátsó kombi csomagtér ajtóba meg belül a bal oldali gumi harmonikától 10cm re meg kidörzsölődött és letestelt néha ez volt a hiba fő forrása. Minden ######a indul a kocsi megy vissza bele a műszerfal párna estére kész is vagyok remélem. Köszi azért a gyors segítséget és a biztatást. Amúgy meg nem vagyok laikus rádió tv műszerész vagyok hiradásipari technikus. Azon kívül riasztóztam és autóhifiztem 15 évig most broadcast 10millás Sony XD kamerákat szervizelek igen egyedi kacifántos hibákkal küzdök ott is. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.