Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

beindítottam az autót akkor még semmi, kinyitottam a kaput és mikor már tartottam vissza a garázs felé akkor okádta magából a füstöt dadogott az autó. a szerelőig alig bírtam elmenni vele. Kb másfél éve volt és 2 kilóba került :S komplett új vezérlés és kb 3 szor vittem vissza mert folyamatosan dobálta a kis sárga autót villáskulcsal és az autó menetteljesítménye már nem volt a régi... utána még állították az előtöltést mert azt sem sikerült megcsinálniuk...

menj Törökbálintra Weszi a gyogyir a problémádra.

Link to comment
Megosztás:

Na akkor most jött el a para ideje... :) A kocsi kezdi a nehezen indulok lemezt. Még a héten kibontom az izzító gyertyákat és megnézem őket, ha mind jó akkor más baja van, remélem nem mert a gyertya darabja így is vagy 7ezertől csillagos égig.

Milyen típust érdemes ebből venni?

THX!

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek

egy y17dt astráról volna szó,mégpedig gázadáskor kopogó-csörgő hangot ad,mint amelyiknek túl nagy előtöltése lenne,valamint csípős szagú kipufogógáz,az Op-com a P0216hibakódot adta ki a critical system malfunction 1-el,kicseréltem az előtöltés szabályzót az adagolón,semmi változás,a vezetékek átnézve az adagolón levő vezérlő egység letesztelve és minden ok ,végül a Wynns gépi adagoló tisztító folyadékkal járattuk a motort,úgy,hogy közvetlen azz adagolóra csatlakoztattuk a csöveket(szűrő,tartály,eredeti üzemanyag vezetékek lekötve).Míg ezzel dolgozott a motor addig kevésbé kopogott gázadásor,valamint a csípős kipufogógáz megszünt.Kitisztítottuk a tartályt ,új gázolaj,de a probléma maradt,éles hang gázadáskor ,továbra is beirja a hibakódot,egyedül a csípős-szúrós füst szünt meg.Valakinek valami ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek

egy y17dt astráról volna szó,mégpedig gázadáskor kopogó-csörgő hangot ad,mint amelyiknek túl nagy előtöltése lenne,valamint csípős szagú kipufogógáz,az Op-com a P0216hibakódot adta ki a critical system malfunction 1-el,kicseréltem az előtöltés szabályzót az adagolón,semmi változás,a vezetékek átnézve az adagolón levő vezérlő egység letesztelve és minden ok ,végül a Wynns gépi adagoló tisztító folyadékkal járattuk a motort,úgy,hogy közvetlen azz adagolóra csatlakoztattuk a csöveket(szűrő,tartály,eredeti üzemanyag vezetékek lekötve).Míg ezzel dolgozott a motor addig kevésbé kopogott gázadásor,valamint a csípős kipufogógáz megszünt.Kitisztítottuk a tartályt ,új gázolaj,de a probléma maradt,éles hang gázadáskor ,továbra is beirja a hibakódot,egyedül a csípős-szúrós füst szünt meg.Valakinek valami ötlete?

Az adagoló tetején van egy helyzetérzékelő, ha arról lehuzom a csatit akkor is csúnya hangja lesz. Erre viszont p0370-et ír be, (emlékeim szerint) de ránéznék erre is. Az adagolóvezérlő is szóba jöhet, vagy mechanikus probléma van az előtöltés állítás körül.

A vezérlés a helyén igaz? :-)

Link to comment
Megosztás:

Az adagoló tetején van egy helyzetérzékelő, ha arról lehuzom a csatit akkor is csúnya hangja lesz. Erre viszont p0370-et ír be, (emlékeim szerint) de ránéznék erre is. Az adagolóvezérlő is szóba jöhet, vagy mechanikus probléma van az előtöltés állítás körül.

A vezérlés a helyén igaz? :-)

A vezérlés a helyén,az adagolóvezérlő próbapadon leelenőrizve ,érdekes viszont,hogy nem mindegyik gázadásnál kopog,10-ből kb 2-er szép a hangja,mindha valami időközönként megszorolna majd felenged

Link to comment
Megosztás:

üd mindenkinek z17dtl 2004 astra g öninditózásra nem mindig indul mindegy h hidegen vagy melegen 2-ba téve tolásra indul kedves barátom elmondása szerint: csak teker az önindító és semmi , lökésre meg vagy kettőt fordul a kerék 2. ba téve , önindítózva ugy beröffen! szervizbe volt bután álltak a kérdés előtt! Cseréltek benne injektort meg magasnyomású szivattyút! ha valakinek van tipp megöszönöm!

Link to comment
Megosztás:

üd mindenkinek z17dtl 2004 astra g öninditózásra nem mindig indul mindegy h hidegen vagy melegen 2-ba téve tolásra indul kedves barátom elmondása szerint: csak teker az önindító és semmi , lökésre meg vagy kettőt fordul a kerék 2. ba téve , önindítózva ugy beröffen! szervizbe volt bután álltak a kérdés előtt! Cseréltek benne injektort meg magasnyomású szivattyút! ha valakinek van tipp megöszönöm!

Főtengely holtpont jeladó esetleg?

Link to comment
Megosztás:

üd mindenkinek z17dtl 2004 astra g öninditózásra nem mindig indul mindegy h hidegen vagy melegen 2-ba téve tolásra indul kedves barátom elmondása szerint: csak teker az önindító és semmi , lökésre meg vagy kettőt fordul a kerék 2. ba téve , önindítózva ugy beröffen! szervizbe volt bután álltak a kérdés előtt! Cseréltek benne injektort meg magasnyomású szivattyút! ha valakinek van tipp megöszönöm!

Miért cseréltek szivattyút? Ezért? Ha tolásra indul akkor biztos nem ott a baj. Én valami feszültségesésre gondolok, hisz az indítás sokat felemészt. Bikázva mit csinál? akkusaruk, testkábelek? Indítózás közben nem melegszik valami? Indítómotort máshonnan megtáplálni?

Ha tolásra indul akkor valami pite probléma lesz az.

Link to comment
Megosztás:

A vezérlés a helyén,az adagolóvezérlő próbapadon leelenőrizve ,érdekes viszont,hogy nem mindegyik gázadásnál kopog,10-ből kb 2-er szép a hangja,mindha valami időközönként megszorolna majd felenged

Szevasz.

Nekem is volt már igy, nekem a fordulatszám jeladó volt rosz,az öninditó alat ,én is mire rá jöttem el telt vagy 3-4 hónap. Be vittem az Opelba megnézték semmi hiba,elindultam 1-2Km után csinálta,vissza mentem megint semmi.Szerintem a fordulatszám jeladó vacakol,ha tudsz egy másikat szerezni próbáld ki azzal .

Link to comment
Megosztás:

Berci, nekem is ezt csinálta még régebben és a főtengely jeladó volt a ludas, jó bele az Olasz is kb 2500 Ft, de nem biztos rég volt azóta szar lett a forint :) Nagyon rossz helyen van az én kontáromnak vagy fél óra volt mire kicserélte :)

Link to comment
Megosztás:

Miért cseréltek szivattyút? Ezért? Ha tolásra indul akkor biztos nem ott a baj. Én valami feszültségesésre gondolok, hisz az indítás sokat felemészt. Bikázva mit csinál? akkusaruk, testkábelek? Indítózás közben nem melegszik valami? Indítómotort máshonnan megtáplálni?

Ha tolásra indul akkor valami pite probléma lesz az.

köszi a tippeket mindennek utánna járok! ha nemhaladok akk ujra irok :) szivattyú elvileg beszart legalábbis én már igy értesülte róla én is kérdeztem aztmondták h az is tönkrement !

Link to comment
Megosztás:

Szevasz.

Nekem is volt már igy, nekem a fordulatszám jeladó volt rosz,az öninditó alat ,én is mire rá jöttem el telt vagy 3-4 hónap. Be vittem az Opelba megnézték semmi hiba,elindultam 1-2Km után csinálta,vissza mentem megint semmi.Szerintem a fordulatszám jeladó vacakol,ha tudsz egy másikat szerezni próbáld ki azzal .

De mikor nézem a paramétereket diagnosztikán,a számítógép látja a motor fordulatot is meg az adagoló fordulatát is szepen követi

Link to comment
Megosztás:

szevasztok! van nekem is egy 1.7 dti g astrám. meg is vagyok elégedve vele azért. Voltak problémák az adagoloval ,meg kerék csapátyad kellet már cserélni ketöt, a két elsöt. Most van egy olyan hogy elsö gyujtáskor tovább kell alaszolnom,Meg van mikor már késöbben is mikor zugot is. Tavaj télen még ezt nem csinálta mindig szinte percre gyuladt. Olyan mintha egyik pilanatrol a másikra történt volna. De mikor már többet megyek vele vagyis kellö hömérsékletre melekszik egyböl gyulad. Olyat is szokot csinálni hogy olyankor, az öninditö bekereg alaszerozás közben. Kihatással lehet e az önindito a betyujtásra? Electronikára gondolok. Vagy van olyan is hogy tavaj mikor szervizben volt a kocsi vezérmü cserén,akkor lett egy olyan hogy a föténgely végén lévö balansz sujt szinte leverte a szerelö,vagy is hogy késöbb az le is eset onnan. Köze lehet e ennek is a tyijtáshoz. Megjegyzem a motor jó nem füstöl hasonlok. hibakodod sem jelez. köszönöm elöre is a válaszokat!!

Link to comment
Megosztás:

Berci, nekem is ezt csinálta még régebben és a főtengely jeladó volt a ludas, jó bele az Olasz is kb 2500 Ft, de nem biztos rég volt azóta szar lett a forint :) Nagyon rossz helyen van az én kontáromnak vagy fél óra volt mire kicserélte :)

nagyon vigyázz a 2500ft.-s fötengelyhelyzet jeladoval én is vettem 2 honapig jo volt utána vettem egy használtat bontostol fél éve azota jo
Link to comment
Megosztás:

nagyon vigyázz a 2500ft.-s fötengelyhelyzet jeladoval én is vettem 2 honapig jo volt utána vettem egy használtat bontostol fél éve azota jo

ok lehet, hogy nem 2500 pénz volt nem emlékszem, azt tudom, hogy olasz és ez volt a leg ólcsóbb, amúgy két éve cserélték és semmi gondom vele. A légtömegmérőm is cserélték kb fél éve magnetic marelli, és az is jó, 16 000 Ft-ér megérte, ha beszarik veszek Boshc-t 21 000 Ft-ért :)

Link to comment
Megosztás:

szevasztok! A fötengelyhelyzet jeladonak mi is a szerepe pontossan? A gyujtáshoz van köze?

Ahhoz is. Ebből tudja a motorvezérlő, hogy a főtengely hol tart épp a forgással, és mikor kell gyújtást csinálni és befecskendezni. Dízelnék inkább csak a befecskendezést intézi ez alapján. Persze kell hozzá a vezérműtengely jeladó jele is, mert egyébként nem tudná a vezérlő, hogy most épp sűrítést csinál a dugattyú, vagy pedig kipufogást.

Link to comment
Megosztás:

Ahhoz is. Ebből tudja a motorvezérlő, hogy a főtengely hol tart épp a forgással, és mikor kell gyújtást csinálni és befecskendezni. Dízelnék inkább csak a befecskendezést intézi ez alapján. Persze kell hozzá a vezérműtengely jeladó jele is, mert egyébként nem tudná a vezérlő, hogy most épp sűrítést csinál a dugattyú, vagy pedig kipufogást.

ha pl meghibásodna,vagy elromolna

a jelado akkor be sem gyuladna?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.