Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok!

Sajnos nem sikerült megoldani véglegesen a problémát. Azóta hogy utoljára beszéltünk, ki lett pucolva az ADR szelep, vezérműszíj lecserélve. Mostanában többször előfordult hogy az autó elkezdett dadogni és leállt a motor. Volt hogy újra tudtam indítani, de ekkor csak össze-vissza járt, a fordulatot nem vette. Ezt már két alkalommal is eljátszotta velem. Kb 40-50 perces indítgatás után mintha mi sem történt volna, gyönyörűen ment tovább. Legutóbb az udvarról sem tudtam kiállni, mert ugyanezt a hibát már hidegen is hozta. Erről tennék föl nektek videót. 0500-as hibakódot lehet kivillogtatni, ami járműsebesség-jeladó funkció rendellenességet jelent. Kérlek titeket ha van valakinek ötlete a videó alapján, segítsen nekem.

Üdv

Gyuri

Adagoló?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

tudja valaki mi lehet annak az oka, ha néha elmegy az erő az autóból? csak ritkán csinálja, van hogy hetekig nem jelentkezik a hiba, van hogy egy nap többször is. pár másodpercre elmegy belőle az erő aztán magától visszajön. y20dth-ról van szó. hibajel nincs!

Link to comment
Megosztás:

Mi mindentől lehet? IIletve mire lehet készülni?

Ettől a hibatol megállhat az autó?

A vákumrendszerben keresd a hibát, sajnos elég sok csatlakozást és csövet tartalmaz, de a turbó wastegate szelepénél lesz valahol a hiba, ezért van magasabb töltőnyomásod valszeg.

27545_ocqnba7e2.jpg

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

sziasztok!

tudja valaki mi lehet annak az oka, ha néha elmegy az erő az autóból? csak ritkán csinálja, van hogy hetekig nem jelentkezik a hiba, van hogy egy nap többször is. pár másodpercre elmegy belőle az erő aztán magától visszajön. y20dth-ról van szó. hibajel nincs!

Üzemanyagszűrő volt cserélve mostanság?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajnos nem sikerült megoldani véglegesen a problémát. Azóta hogy utoljára beszéltünk, ki lett pucolva az ADR szelep, vezérműszíj lecserélve. Mostanában többször előfordult hogy az autó elkezdett dadogni és leállt a motor. Volt hogy újra tudtam indítani, de ekkor csak össze-vissza járt, a fordulatot nem vette. Ezt már két alkalommal is eljátszotta velem. Kb 40-50 perces indítgatás után mintha mi sem történt volna, gyönyörűen ment tovább. Legutóbb az udvarról sem tudtam kiállni, mert ugyanezt a hibát már hidegen is hozta. Erről tennék föl nektek videót. 0500-as hibakódot lehet kivillogtatni, ami járműsebesség-jeladó funkció rendellenességet jelent. Kérlek titeket ha van valakinek ötlete a videó alapján, segítsen nekem.

Üdv

Gyuri

Az AGR szelep és nem ADR...az egy kicsit más. :)

A jeladót én cserélném, másrészt körülnéznék a vezérlőegység fő elektromos csatlakozási pontjainál.

Vedd le a csatikat (óvatosan, ne törd el, műanyag) és nézd meg nem áznak-e az érintkezői gázolajban.

Ha vezérlő gondod lesz, Debrecenben van egy komám, aki ilyenek javításával foglalkozik.

Az adagoló hibát egyelőre kizárnám, nagyon ritka betegség az isuzuknál.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az AGR szelep és nem ADR...az egy kicsit más. :)

A jeladót én cserélném, másrészt körülnéznék a vezérlőegység fő elektromos csatlakozási pontjainál.

Vedd le a csatikat (óvatosan, ne törd el, műanyag) és nézd meg nem áznak-e az érintkezői gázolajban.

Ha vezérlő gondod lesz, Debrecenben van egy komám, aki ilyenek javításával foglalkozik.

Az adagoló hibát egyelőre kizárnám, nagyon ritka betegség az isuzuknál.

Köszönöm !

Pontosítanád nekem ezt a " Fő elektromos csatlakozási pontot " ? Azt a dobozt amiben néhány nagyobb méretű bizti van a motortérben, és a melette lévőt ,amiben még néhány relé szerű, azt átnéztem, pucováltam, stb. Ha másra gondolsz légyszi magyarázd el.

Egyébként ,mi köze lehet a sebesség mérő jeladójának, a dadogáshoz. ? ( Biztos van, csak nekem magas ) És azt honnan tudom meg ,ha vezérlő hiba van ?

Link to comment
Megosztás:

y17dt-1-51181.jpg

A 7-es területen lévőket nézd át, elvileg az az adagoló vezérlőegység.

A sebjeladót pedig csak ki kellene cserélni, ha már egyszer hozza ahibát, esetleg a kábelét átnézni, lehet csak az sérült meg vagy kontaktos.

A dadogáshoz sok köze nem lehet szerintem.

Üzemanyagszűrő volt cserélve mostanság?

Milyen gázolajat itatsz vele?

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

http://data.motor-talk.de/data/galleries/1022422/3710343/y17dt-1-51181.jpg

A 7-es területen lévőket nézd át, elvileg az az adagoló vezérlőegység.

A sebjeladót pedig csak ki kellene cserélni, ha már egyszer hozza ahibát, esetleg a kábelét átnézni, lehet csak az sérült meg vagy kontaktos.

A dadogáshoz sok köze nem lehet szerintem.

Üzemanyagszűrő volt cserélve mostanság?

Milyen gázolajat itatsz vele?

A szűrőt a videofelvétel előtt cseréltem 20 perccel, de ami benne volt sem ment 500 km nél többet. Tankolni általában az Auchan benzinkútnál szoktam. A sebjeladót merre kell keresnem ?

Légyszi ne idézzél képpel! - tgabika

Módosítva : tgabika76
Link to comment
Megosztás:

Azta milyen polír motortér :) Az enyém kevésbé tiszta. :D Megtudja valaki mondani a keretezett alkatrész micsoda? Valami vákuum szelep szerűség. Ma teljesen erőtlen volt az autó és dobott egy p0400 hibakódot. Már kezdtem volna keresni rajta az EGR-t mert fogalmam sincs hol helyezkedik el a motoron de észre vettem hogy valami kis genya rágcsáló megcsócsálta a vezetékeit ennek az alkatrésznek és az egyik szálat teljesen átharapta. Vezeték kijavítva hiba kitörölve nem jött vissza. Újra van erő a gépben. :)

2013-05-20_16.29.32_www.kepfeltoltes.hu_

Link to comment
Megosztás:

Azta milyen polír motortér :) Az enyém kevésbé tiszta. :D Megtudja valaki mondani a keretezett alkatrész micsoda? Valami vákuum szelep szerűség. Ma teljesen erőtlen volt az autó és dobott egy p0400 hibakódot. Már kezdtem volna keresni rajta az EGR-t mert fogalmam sincs hol helyezkedik el a motoron de észre vettem hogy valami kis genya rágcsáló megcsócsálta a vezetékeit ennek az alkatrésznek és az egyik szálat teljesen átharapta. Vezeték kijavítva hiba kitörölve nem jött vissza. Újra van erő a gépben. :)

Nekem ilyen kütyüke nincsen a szekér mociján.

K_p293_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nekem ilyen kütyüke nincsen a szekér mociján.

K_p293_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Lehet hogy eredetileg nem ott helyezkedik el mert csak egy kábelkötegelő fogja oda a helyére. Minden esetre örülök hogy nem kellett az egr-el szenvedni. Amúgy hol van ez nálunk? Fellűlről semmit nem látok. Aknából kellene keresnem?

Link to comment
Megosztás:

A vákumrendszerben keresd a hibát, sajnos elég sok csatlakozást és csövet tartalmaz, de a turbó wastegate szelepénél lesz valahol a hiba, ezért van magasabb töltőnyomásod valszeg.

27545_ocqnba7e2.jpg

A hiba vasárnap fennált. Hétfőn nem ment a kocsi, ma kipróbáltam kicsit oda léptem neki, mert vasárnap is akkor hozta a hibát. De semmi. Hibakód sincs már benne. Pénteken megyek egy hosszabb útra, előtte átnézem a csöveket, lehet valahol elernyedtek...... THX!

Egyébként azóta nincs hiba, még tárolt hibakód sem. Az utóbbi pár napba nem volt forgatva a kocsi, lehet lekokszolódott, és azért írta?

Lehet valami nagyobb galiba ebből egxébként? Lassan megy vezérlés cserére, akkor úgyis szét lesz "bombázva" akkor minden féle takarítást is kap ( szívó sor stb.) 1000 - 1500 km dúrván.

Gondolom ha addig nem írja a hibát és nem jön ki an kis sárga kulcs akkor csak valami pillanatnyi zavarról lehetett szó?

Link to comment
Megosztás:

Grat :) szép ez a moci látom gondos gazdája van, most az enyém is így néz ki, hála nekem, mert a szerelőtől úgy kaptam vissza, hogy tiszta olaj volt, pedig csak egy AGR szelep tisztítás és egy szelepfedél tömítés csere volt, persze a porlasztók csövein már nem húzták meg a csavart, nem központosították, a gázolaj is folyt, vákum csöveket kicseréltem 9 évesen körbe volt repedezve, falsot szívott, 110 km-nél dobálta a villáskulcsot, vészüzem mod :) Mindenki cserélje le 400 Ft egy méter szövet erősített cső a képen a 10-es szám környékén van, generátortól indul és hátra megy az adagoló alá, közvetlen a pálca mellett kanyarodik el CSERÉLJÉTEK LE !!!!

y17dt-1-51181.jpg

A 7-es területen lévőket nézd át, elvileg az az adagoló vezérlőegység.

A sebjeladót pedig csak ki kellene cserélni, ha már egyszer hozza ahibát, esetleg a kábelét átnézni, lehet csak az sérült meg vagy kontaktos.

A dadogáshoz sok köze nem lehet szerintem.

Üzemanyagszűrő volt cserélve mostanság?

Milyen gázolajat itatsz vele?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!Bal első kerékcsapágy csere előtt állok(y17dt,kombi,abs).Régebben itt a fórumon olvastam,hogy valamelyik utángyártott darabbal gond volt a jeladó miatt.Próbálom a keresőt,de most nem találok semmit a témában.....

Van valakinek tapasztalata a témában?Csak kompletten aggyal együtt lehet cserélni,vagy csapágycserével megoldható?

Köszi! Jantek

Ja és 320 ezer kilóméter van a kocsiban,ebből 240 ezer vezetett..... :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Lehet hogy eredetileg nem ott helyezkedik el mert csak egy kábelkötegelő fogja oda a helyére. Minden esetre örülök hogy nem kellett az egr-el szenvedni. Amúgy hol van ez nálunk? Fellűlről semmit nem látok. Aknából kellene keresnem?

Passz..,nem tudom mi lehet az?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.