Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Még 80km eltudsz vele menni! Ennyi a biztos! :-)

hmm ha valakinek 42 megy csak bele az azt jelenti hogy 18 van a tankban....azt nem igazán hinném. Szerintem inkább az 52.

Én ugy tudom hogy 60l a tank.

80km.. azt meg kevésnak tartom..ám lehetséges.

negyed tanknál nulláztam egyet...200km és még nem ugy állt a mutató hogy kifog gyulladni. ebből a 80km hihetőbb...

akkor 5literes a fogyasztás. ha 18 akkor meg igen jó lenne, mert alig enne a kocsi :)

Link to comment
Megosztás:

hmm ha valakinek 42 megy csak bele az azt jelenti hogy 18 van a tankban....azt nem igazán hinném. Szerintem inkább az 52.

Én ugy tudom hogy 60l a tank.

80km.. azt meg kevésnak tartom..ám lehetséges.

negyed tanknál nulláztam egyet...200km és még nem ugy állt a mutató hogy kifog gyulladni. ebből a 80km hihetőbb...

akkor 5literes a fogyasztás. ha 18 akkor meg igen jó lenne, mert alig enne a kocsi :)

szia rosszul tudod mert 52l-es a tank .de ha nem hiszel nézd meg a feltöltési mennyiségek táblázatot.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Y17DT 5 liter alatt csak autópályán, hosszú távon megy el, és akkor sem rommá forgatva.

Vegyes használatba 5,2 - 5,5 amit kihoztam belőle eddig. ( 150 000 km alatt)

Én nem tudom kinek milyen a vezetési stílusa, de aki alapból 5 alatt tartja az mondja már el mit csinál.

Minden tankolásnál használok adalékot, ha tehetem OMV-n tankolok.

Olajcsere kotta 10 000-ként, összes szűrő cserélve. Néha kicsit kikormolva, elforgatva átlagon felül.

Klasszikus hibákon kívül más gond nincs vele. Ha nem lennének a gyári problémái már már tökéletes lenne. De így is jó, teszi a dolgát.

Én úgy vagyok vele, hogy amíg a motorhoz ( blokk ) nem kell hozzányúlni marad.

Most a szoftver optimalizáláson gondolkodok, van valakinek tapasztalata ezzel?

szia. nekem is y17dt-m 2007 ota folyamatos autopályán lehet 4,15 l kihozni belöle de itt a városban és környékén 5,15 alá nem megy a fogyasztás ,de az sem mindegy hogy milyen a gasoil osztrák -horvát mind klasszisal jobb mint a hazai.ui most hidegebb van nagyobb a fogyi. .

Hát nekem sem sikerült még az 5 liter alatti.Megpróbáltam a pályát is ( 500km ), max 120-125 km/h de nem ment alá. Lehet, hogy még hideg van hozzá. Igaz 6 liter fölé sem tudtam kergetni még helyben sem.

Bár autópályán ha 120-125 körüli tempót tartottam, akkor előjött egy P0335 hibakód Bp - Debrecen vonalon háromszor is. Visszafelé 80-110 volt a tempó köd miatt, itt nem jelentkezett hiba egyszer sem. :huh: Még érthetetlen a dolog.

Link to comment
Megosztás:

Y17DT 5 liter alatt csak autópályán, hosszú távon megy el, és akkor sem rommá forgatva.

Vegyes használatba 5,2 - 5,5 amit kihoztam belőle eddig. ( 150 000 km alatt)

Én nem tudom kinek milyen a vezetési stílusa, de aki alapból 5 alatt tartja az mondja már el mit csinál.

Minden tankolásnál használok adalékot, ha tehetem OMV-n tankolok.

Olajcsere kotta 10 000-ként, összes szűrő cserélve. Néha kicsit kikormolva, elforgatva átlagon felül.

Klasszikus hibákon kívül más gond nincs vele. Ha nem lennének a gyári problémái már már tökéletes lenne. De így is jó, teszi a dolgát.

Én úgy vagyok vele, hogy amíg a motorhoz ( blokk ) nem kell hozzányúlni marad.

Most a szoftver optimalizáláson gondolkodok, van valakinek tapasztalata ezzel?

Hát nekem sem sikerült még az 5 liter alatti.Megpróbáltam a pályát is ( 500km ), max 120-125 km/h de nem ment alá. Lehet, hogy még hideg van hozzá. Igaz 6 liter fölé sem tudtam kergetni még helyben sem.

Bár autópályán ha 120-125 körüli tempót tartottam, akkor előjött egy P0335 hibakód Bp - Debrecen vonalon háromszor is. Visszafelé 80-110 volt a tempó köd miatt, itt nem jelentkezett hiba egyszer sem. :huh: Még érthetetlen a dolog.

Szia!

Én 2013 November elején Veszprém-Budapest (M7),keresztül Budapesten Kocsordig (Mátészalkától 10 km) (M3),aztán visszafelé (szintén M3 pálya),Vácon tankoltam (de még akkor sem jelzett a szegénység jelzőm),5,2-re jött ki a fogyim,pályán 120-125km/h-s tempóval.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hmm Tehát akkor ha az y17dt caravan 52l tankkal bír. Akkor viszont nagyon jol fogyaszt nekem. Lehet olyan 4,2 4,3 max.

persze ez közeli érték csak.

tele kell tankolnom és megnéznem a foygasztást.

pont negydnél nulláztam.

200km után rátankoltam, még nem világított 17l.

és éppen félig lett a tank

tehát kb még volt benne 8 liter.

az 4 liter alatti fogyasztás..hm

na meglátom ha teletankolom....

szia rosszul tudod mert 52l-es a tank .de ha nem hiszel nézd meg a feltöltési mennyiségek táblázatot.

Link to comment
Megosztás:

valóban 52 liter az üzemanyag tank...Hm

Ebben az esetben még jobb a fogyasztás értéke....Én ugy számoltam hogy 60 liter.

tele tank volt...600 km elhagytam mikor a felénél jártam.. ugy számoltam, hogy kb 30 liter evett..azaz 5 liter. de igy akkor csak 26 kb. 4,3-4...

Link to comment
Megosztás:

egy tank üzemanyag 1027 km volt elég köln és osztrák reptérnél lévő benzinkút közöt

100 tempomat felmotyózva

kifele padló végig ami a csövön kifért 830km re volt elég

horvátba kifele szintén fullon volt a kocsi 5 ember teli motyóval

szintén 1000km fölött teljesített itt is 100 tempomat

most hidegben városi+nemkímélős pálya 5.7/100km

ugyan ez nyáron 5.3

tiszta város 5-6 l között

országúti 5l

4,9nél nem evett kevesebbet soha szerintem

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

Üdv! x20dtl motoros astra g-m sajnos rosszalkodik, üzem melegen ha leállítom 10 percre rá nem indul el! Öntök egy kis vizet az adagoló elektronikai fedelére és utána indul normálisan! Valaki tud valami hasznos infót mondani, nagyon örülnék neki!!! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

valóban 52 liter az üzemanyag tank...Hm

Ebben az esetben még jobb a fogyasztás értéke....Én ugy számoltam hogy 60 liter.

tele tank volt...600 km elhagytam mikor a felénél jártam.. ugy számoltam, hogy kb 30 liter evett..azaz 5 liter. de igy akkor csak 26 kb. 4,3-4...

Ez szép eredmény, csakhogy így nem lehet számolni, ugyanis a mutató mozgása nem lineáris. A "második fél tanknyi" üzemanyaggal (mármint üzemanyagszintjelző szerint) majdnem biztos hogy nem fogsz tudni megtenni újabb 600km-t.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ez szép eredmény, csakhogy így nem lehet számolni, ugyanis a mutató mozgása nem lineáris. A "második fél tanknyi" üzemanyaggal (mármint üzemanyagszintjelző szerint) majdnem biztos hogy nem fogsz tudni megtenni újabb 600km-t.

Ezt tanúsíthatom. Teletankolás után alig mozdul meg a mutató, ha eléri a felet, akkor pedig szinte zuhan.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv! x20dtl motoros astra g-m sajnos rosszalkodik, üzem melegen ha leállítom 10 percre rá nem indul el! Öntök egy kis vizet az adagoló elektronikai fedelére és utána indul normálisan! Valaki tud valami hasznos infót mondani, nagyon örülnék neki!!! :icon1:

A jeladot ami olvasa az adagolo fordulatat ki kell cserelni . Ez igazabol ugy van csinalva ,hogy egy tokozatba van ket erzekelo a jel ado es az uzemanyag homerseklet meroje. Neked a masodikal van gondod. Ha esteleg csinalsz egy diagnosztikat a mert ertkeknel meglathatod ,hogy a homerseklet amit mer az hamis. Ahoz ,hogy kicsereld a jeladot le kell szerelni a szivotorkot es a szamitogepet ami az adagolon van (6 csavar tarja M6-os) utana van 2db M3 csavar amivel fel van fogva a jelado.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A jeladot ami olvasa az adagolo fordulatat ki kell cserelni . Ez igazabol ugy van csinalva ,hogy egy tokozatba van ket erzekelo a jel ado es az uzemanyag homerseklet meroje. Neked a masodikal van gondod. Ha esteleg csinalsz egy diagnosztikat a mert ertkeknel meglathatod ,hogy a homerseklet amit mer az hamis. Ahoz ,hogy kicsereld a jeladot le kell szerelni a szivotorkot es a szamitogepet ami az adagolon van (6 csavar tarja M6-os) utana van 2db M3 csavar amivel fel van fogva a jelado.

Üdv! Előre is köszi az infót! Mennyire biztos hogy ettől jó lesz a kocsim? Csak mert eddig mindenki azt mondta cseréljek adagolót, ami nem olcsó mulatság.... :S Szedtem már szét az adagoló elektronikáját, mert mondtak tranzisztor cserés megoldást is, de nem jött össze.. viszont arra emlékszek hogy ez egy szalagvezetékkel volt rákötve a panelra, ez leköthető vagy csak forrasztással cserélhető? És hol lehet kapni ilyen jeladót, vagy csak bontottan van? Előre is köszi a választ!!!!

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Előre is köszi az infót! Mennyire biztos hogy ettől jó lesz a kocsim? Csak mert eddig mindenki azt mondta cseréljek adagolót, ami nem olcsó mulatság.... :S Szedtem már szét az adagoló elektronikáját, mert mondtak tranzisztor cserés megoldást is, de nem jött össze.. viszont arra emlékszek hogy ez egy szalagvezetékkel volt rákötve a panelra, ez leköthető vagy csak forrasztással cserélhető? És hol lehet kapni ilyen jeladót, vagy csak bontottan van? Előre is köszi a választ!!!!

Ugy van ,tehat szalagvezetekkel van az osszekotes a jelado es a szamitogep kozot . A bosch kirendeltesegeknel keresd es az ar kb 140 euro. Le kell vedd a panelt ,utana le valasztod a ket tekercset , es kicsavarod a ket csavart amivel fel van fogva a jelado. Vigyaz hasznalj magneses csavarhuzot mert ha a csavar bele esik az adagoloba azt nem vesszed ki.De mielot neki fognal ennek a mutetnek egy OP-Com segitsegevel ellenorizd le az adatokat. A tranzisztor cserevel en is foglalkoztam es eddig az osszes mukodik. Ott nagyon lenyeges ,hogy a "kapu"-t (gate) ne melegitsd tul.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ugy van ,tehat szalagvezetekkel van az osszekotes a jelado es a szamitogep kozot . A bosch kirendeltesegeknel keresd es az ar kb 140 euro. Le kell vedd a panelt ,utana le valasztod a ket tekercset , es kicsavarod a ket csavart amivel fel van fogva a jelado. Vigyaz hasznalj magneses csavarhuzot mert ha a csavar bele esik az adagoloba azt nem vesszed ki.De mielot neki fognal ennek a mutetnek egy OP-Com segitsegevel ellenorizd le az adatokat. A tranzisztor cserevel en is foglalkoztam es eddig az osszes mukodik. Ott nagyon lenyeges ,hogy a "kapu"-t (gate) ne melegitsd tul.

Nem nagyon találok ilyen jeladót külön a neten....? vlmi oldalt nem tudsz esetleg? Ha vennék egy bontott komplett elektronikát jeladóval együtt és rátenném azt az úgy működne szerinted? Előre is köszi!!!!

Link to comment
Megosztás:

Nem nagyon találok ilyen jeladót külön a neten....? vlmi oldalt nem tudsz esetleg? Ha vennék egy bontott komplett elektronikát jeladóval együtt és rátenném azt az úgy működne szerinted? Előre is köszi!!!!

Nem is fogsz mert ezzeknek kulon Bosch kodjaik vanak. Ha kiszereled az eredetit es elmesz a Bosch-hoz pont olyant adnak mint a tied. Van egy szam pont ahol olvasa a jellet altalaba ez 1-8 ig megy es a szalagon is van egy kod. Ha bontott-ba gondolkozol akkor az adagolo kodja kell talaljon ,vagyis az utolso harom szam (bele van utve az aluminium hazba). Vegyel egy tukrot es olvasd le a kodot .Az Astrakba vagy 011 ,015,016 kodal vanak (utolso harom szam). Ha ugyan az a kod van az adagolon akkor leszereled es atulteted. Maskep Ecu-t is kell cserelni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.