Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Nem is fogsz mert ezzeknek kulon Bosch kodjaik vanak. Ha kiszereled az eredetit es elmesz a Bosch-hoz pont olyant adnak mint a tied. Van egy szam pont ahol olvasa a jellet altalaba ez 1-8 ig megy es a szalagon is van egy kod. Ha bontott-ba gondolkozol akkor az adagolo kodja kell talaljon ,vagyis az utolso harom szam (bele van utve az aluminium hazba). Vegyel egy tukrot es olvasd le a kodot .Az Astrakba vagy 011 ,015,016 kodal vanak (utolso harom szam). Ha ugyan az a kod van az adagolon akkor leszereled es atulteted. Maskep Ecu-t is kell cserelni.

Értem! Köszönöm a segítséget, remélem jó lesz ha kicserélem! Amúgy amikor előjött ez a hiba, voltam vele egy autóvillamossági ismerősömnél aki rádugta a gépét és azt a hibát dobta ki hogy meleg az üzemanyag, úgy hogy elég valószínű hogy ez lesz a gond, csak eddig ezt nekem egyik szerelő sem tudta megmondani....

Link to comment
Megosztás:

hmm.. Majd én is akkor mesélek igazábol, ha mérek egy full tank....full tankot.

Egyébként nálam ugy néz ki, hogy...autó indul 2 percet ketyeg..aztan 2000ig tojás gázzal, elváltogatva. 1 km mulva kint vagyok lakott területen kívül, ez 23km . 2db 50re lassitás(ez két falu de csak érintve épphogy ) aztán ujra 90es tempo. ha már üzemmeleg akkor kigyorsításnál 2500-3000közé forgatva.

Városba beérve átcsorogva rajt szépen lightosan 6-7 km. Es leállit. Ezt visszafelé.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Értem! Köszönöm a segítséget, remélem jó lesz ha kicserélem! Amúgy amikor előjött ez a hiba, voltam vele egy autóvillamossági ismerősömnél aki rádugta a gépét és azt a hibát dobta ki hogy meleg az üzemanyag, úgy hogy elég valószínű hogy ez lesz a gond, csak eddig ezt nekem egyik szerelő sem tudta megmondani....

Meglehet ,hogy nem ertenek hozza ,vagy nem javitotak adagolot. en ilyen esetel mar 2 -szer talakoztam

Link to comment
Megosztás:

uraim .y17dt-m van kuplung csere volt az auton azota nehezebb a váltás azt szeretném tudni hogy a váltorudazaton tudott-e a szer. valamit elbazilikázni mert a kuplung kiemel és mégis nehéz a váltás még ugy is hogy elötte 2-esbe teszem és ugy 1-esbe lehet e valamit állitani .ui. uj vátoolaj ment bele./ piros/.

Link to comment
Megosztás:

uraim .y17dt-m van kuplung csere volt az auton azota nehezebb a váltás azt szeretném tudni hogy a váltorudazaton tudott-e a szer. valamit elbazilikázni mert a kuplung kiemel és mégis nehéz a váltás még ugy is hogy elötte 2-esbe teszem és ugy 1-esbe lehet e valamit állitani .ui. uj vátoolaj ment bele./ piros/.

lehet finom állítani a kocsi alatt. nekem az egyes kicsit nehézkes (megszoktam)

be állíttattam az 1est 5dik volt nehézkes vissza állítottuk azóta ilyen .

de van valami rudazat felújító készlet állítólag ha semmi nem használ.

közel 300Ekm után elfogadható ennyi kopás.

Link to comment
Megosztás:

Nekem eddigi legjobb fogyasztás telitankot kikocsikázva átlagban 4,7l/100km volt és ahol csak lehetett tempomattal! És szigorúan betartottam a sebesség korlátozásokat!

De szerintem 5 literrel bármikor elmegy!

hmm.. Majd én is akkor mesélek igazábol, ha mérek egy full tank....full tankot.

Egyébként nálam ugy néz ki, hogy...autó indul 2 percet ketyeg..aztan 2000ig tojás gázzal, elváltogatva. 1 km mulva kint vagyok lakott területen kívül, ez 23km . 2db 50re lassitás(ez két falu de csak érintve épphogy ) aztán ujra 90es tempo. ha már üzemmeleg akkor kigyorsításnál 2500-3000közé forgatva.

Városba beérve átcsorogva rajt szépen lightosan 6-7 km. Es leállit. Ezt visszafelé.

Link to comment
Megosztás:

lehet finom állítani a kocsi alatt. nekem az egyes kicsit nehézkes (megszoktam)

be állíttattam az 1est 5dik volt nehézkes vissza állítottuk azóta ilyen .

de van valami rudazat felújító készlet állítólag ha semmi nem használ.

közel 300Ekm után elfogadható ennyi kopás.

az a baj hogy a szerelés elött jobb volt .

Link to comment
Megosztás:

Hy!
Megtudná mondani valaki, hogy az x20dtl/82 lovas és az y20dt 101Lovas turbó között mi a különbség? Mindegyik Garett T15, a száma csak a nyomócső csatlakozója miatt más? Vagy nagyobbat nyom? Melyik mekkora nyomáson dolgozik?
Jah! és az előtöltést hogy lehet állítani x20dtl-en? Szerintem irtó lomha, és eléggé keményen kopogós. 130e van benne, új porlasztók /az előző tulaj cseréltette/, 6900Km-nél annó gariba az adagolót cserélték.

Módosítva : Zulu
Link to comment
Megosztás:

Hy!

Megtudná mondani valaki, hogy az x20dtl/82 lovas és az y20dt 101Lovas turbó között mi a különbség? Mindegyik Garett T15, a száma csak a nyomócső csatlakozója miatt más? Vagy nagyobbat nyom? Melyik mekkora nyomáson dolgozik?

Jah! és az előtöltést hogy lehet állítani x20dtl-en? Szerintem irtó lomha, és eléggé keményen kopogós. 130e van benne, új porlasztók /az előző tulaj cseréltette/, 6900Km-nél annó gariba az adagolót cserélték.

Ha 2000 fordulatig csak lomha akkor meg lehet ,hogy a hozzam mero el van faradva. Keveset mer . Egy OP-com segitsegevel le tudod ellenorizni. Mert adatok elso oldal utolso eloti pozicio ,az autot megazolod ,hogy a fordulat menjen fol 3000 -re es a mert mennyiseg 650-700 mg kell legyen ha nincs akkor a hozzamemero kuka.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Y17DT isuzu dízelem van. A kérdésem az lenne, hogy mostanában furán viselkedik az autó. Folyamatos közlekedés alatt van amikor nagyon megy és van amikor alig. Kb. egy hete mentem vele hosszabb távon és 2 autó ment előttem az elsőt simán megelőztem és besoroltam elé, picit fékeztem majd meg akartam előzni a másodikat és alig bírtam. ( nem azért mert szívatott a másik autó) Van amikor elég normálisan viselkedik de van amikor sík úton 5.ik fokozatban 2db kb 60kg-os személlyel 120km/h volt a vége, és innen irtózatosan lassan gyorsult padlógázon. Szerintem ez borzalmasan rossz érték egy kombi G Astrától.

Mitől lehet hogy néha "normálisan" néha viszont abszolult nem akar menni?

A másik kérdés hogy jó-e ha az egr szelep 75% van nyitva alapjáraton?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Y17DT isuzu dízelem van. A kérdésem az lenne, hogy mostanában furán viselkedik az autó. Folyamatos közlekedés alatt van amikor nagyon megy és van amikor alig. Kb. egy hete mentem vele hosszabb távon és 2 autó ment előttem az elsőt simán megelőztem és besoroltam elé, picit fékeztem majd meg akartam előzni a másodikat és alig bírtam. ( nem azért mert szívatott a másik autó) Van amikor elég normálisan viselkedik de van amikor sík úton 5.ik fokozatban 2db kb 60kg-os személlyel 120km/h volt a vége, és innen irtózatosan lassan gyorsult padlógázon. Szerintem ez borzalmasan rossz érték egy kombi G Astrától.

Mitől lehet hogy néha "normálisan" néha viszont abszolult nem akar menni?

A másik kérdés hogy jó-e ha az egr szelep 75% van nyitva alapjáraton?

Köszönöm

Üdv!

Két dolog lehet, néha nálam is előjön.

Légtömegmérőt pucold ki, vagy cserélni kell. Adagoló elektronika döglődik. Esetleg nézd meg, hogy a motorvezérlő elektronikának a csatijába nincs-e gázolaj, attól is lehet.

Újabban nálam az elektromos gázpedál szarakodik néha, ki kellene pucolni az érzékelőt a pedálnál, valaki csinált már ilyet????

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két napja van nálam egy 2003-as Caravan Y20DTH. Az autó nagyon tetszik, mentem is már vele 200km-t.
Ami furcsaságok vannak vele:

- A TID-en 58-69 Celsius fok közötti külső hőmérsékleti értékeket látok.
- Néha indítás után pár percig világít a villáskulcsos autós ikon.

Kiolvasott hibakódok:

A hibakódok száma: 3

U2103 - <Ismeretlen hibakód>
(07) - Jelen van

P0070 - Külsõ levegõ hõmérséklet alacsony bemenet
(02) - Jelen van

P0380 - Izzítógyertya áramkör
(0B) - Nincs jelen

A hibakódokat kitörölve az első (U2103) eltűnt. A villáskulcsos ikon világítása nyilván az izzítógyertyás hibára utal. Na de vajon milyen hibák lehetnek ezek pontosabban és hogyan lehetne orvosolni őket?

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két napja van nálam egy 2003-as Caravan Y20DTH. Az autó nagyon tetszik, mentem is már vele 200km-t.

Ami furcsaságok vannak vele:

- A TID-en 58-69 Celsius fok közötti külső hőmérsékleti értékeket látok.

- Néha indítás után pár percig világít a villáskulcsos autós ikon.

Kiolvasott hibakódok:

A hibakódok száma: 3

U2103 - <Ismeretlen hibakód>

(07) - Jelen van

P0070 - Külsõ levegõ hõmérséklet alacsony bemenet

(02) - Jelen van

P0380 - Izzítógyertya áramkör

(0B) - Nincs jelen

A hibakódokat kitörölve az első (U2103) eltűnt. A villáskulcsos ikon világítása nyilván az izzítógyertyás hibára utal. Na de vajon milyen hibák lehetnek ezek pontosabban és hogyan lehetne orvosolni őket?

Köszönöm!

Ellenorizd le az izzogyertyakat 0.9 ohm az ertek . A P0070 -re ,a huto elot van egy homerod,ott vagy a csatlakozoba rosz kontakt van, vagy a homero rosz.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Okosok segítsetek!

Reggel nem indult el az autóm. x20dtl

Hibakód nincs. 0 fok volt reggel, ablak befagyva. Izzít indít, bár nem a max 2 fordulat után 500 ig dadogva "felpörög" majd megáll. Diag rádug hibakód nincs. :blink: Izzító relé kimérve, jó. Izzító gyertyák 2-3Ohm. Gázolaj felszív a visszatérőn az adagolón és a szűrőn keresztül, egy slukkra. Szerintem nem folyt vissza és a csőbe is volt mikor széthúztam. Délbe 6 fok volt. Izítás nélkül is kellene valamit pöffennie. Az escortom legalább is azt csinálta izzítás nélkül jól felhúzva elindult de itt semmi.
Meló után hazamegyek még a nyomó csöveket lelazítom nyom-e az adagoló, veszek átlátszó csövet megnézem a résolajakat. A porlasztókat az osztrák tulaj cseréltette van benn 10.000KM. az autóban 130ekm. :blush: A gázolajba van TDA.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Okosok segítsetek!

Reggel nem indult el az autóm. x20dtl

Hibakód nincs. 0 fok volt reggel, ablak befagyva. Izzít indít, bár nem a max 2 fordulat után 500 ig dadogva "felpörög" majd megáll. Diag rádug hibakód nincs. :blink: Izzító relé kimérve, jó. Izzító gyertyák 2-3Ohm. Gázolaj felszív a visszatérőn az adagolón és a szűrőn keresztül, egy slukkra. Szerintem nem folyt vissza és a csőbe is volt mikor széthúztam. Délbe 6 fok volt. Izítás nélkül is kellene valamit pöffennie. Az escortom legalább is azt csinálta izzítás nélkül jól felhúzva elindult de itt semmi.

Meló után hazamegyek még a nyomó csöveket lelazítom nyom-e az adagoló, veszek átlátszó csövet megnézem a résolajakat. A porlasztókat az osztrák tulaj cseréltette van benn 10.000KM. az autóban 130ekm. :blush: A gázolajba van TDA.

Nyomas tesztel ki szurheted a problemat.Ha vissza nezzed valahol mar leirtam ,hogy mibol all. A lenyeg az ,hogy 1 ora utan is a nyomast kell tartja. Ha nem meg nezzed hol vesziti az uzzemanyagot. Ha nincs sehol uzzemanyag vesszites akkor mar csak porlasztó tartó hüvely gumigyűrű maradt .

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Két dolog lehet, néha nálam is előjön.

Légtömegmérőt pucold ki, vagy cserélni kell. Adagoló elektronika döglődik. Esetleg nézd meg, hogy a motorvezérlő elektronikának a csatijába nincs-e gázolaj, attól is lehet.

Újabban nálam az elektromos gázpedál szarakodik néha, ki kellene pucolni az érzékelőt a pedálnál, valaki csinált már ilyet????

sziasztok . valaki csinált már ilyet?????

Link to comment
Megosztás:

sziasztok . valaki csinált már ilyet?????

Az az igazság, hogy nekem egy ismerősöm már csinálta. Oktató Zafirán. Szintén elektromos gázpedál. Behalt. Szétszedte, mert vagy 100 000 a csere. Azt mondta egyre kell figyelni, hogy van valami rugó, amit ugyan úgy kell visszatenni, hogy minden jó legyen. Kimérték a két oldal érzékelőt, nem volt szakadt, kipucolták, mert eléggé el volt retkelődve, visszatették és minden frankó.

Valakinek akinek van egy bontott, nem tudná szétkapni, lefényképezni, hogy és miként lehet megbontani, kipucolni. Sajna nekem a kocsi napi használatba van, nem szeretném szétbarmolni a pedált, hogy aztán álljak. :(

De lehet egy ilyen tutor is hasznos lenne.

Nálam érezhető, pl. azon, ha hirtelen parkettázom gyorsítás céljából akkor csak lomhán megy, viszont ha fokozatosan nyomom a pedált, akkor szépen gyorsul. Mind1 hogy 2000 fordulatnál, vagy 1200 fordulatról van szó. Tudom, turbólyuk, de 2000 már a turbónak nyomni kéne, de akkor sem gyorsul úgy.

176 ezernél már elképzelem, hogy azok az érintkezők elretkelődtek.....szerintem....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.