Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

köszi a választ de az 1cm vastag lemez az ugye csak 1mm. az a baj hogy nem vagyok szerelö és hozzáértö nélkül nem szeretnék nekiállni, félek hogy elrontok valamit.

az egy centiméter, és van rajta egy 1mm es vas tömítés is ez adja a mintát a lyukfúráshoz ha van kedved hozzá.

nincs mit elcseszni csak a tömítésekre figyelj oda, nekem cserélve lett de elcseszte a szaki horvátba menet úgy fütyült mint egy rigó oda vissza :D

a korom felhő amit húztam nem volt semmi, mint egy agyonhúzott 1.9tdi

a fekete kocsin mégfeketébb volt a korom lerakódás simán látszódott.

Link to comment
Megosztás:

az egy centiméter, és van rajta egy 1mm es vas tömítés is ez adja a mintát a lyukfúráshoz ha van kedved hozzá.

nincs mit elcseszni csak a tömítésekre figyelj oda, nekem cserélve lett de elcseszte a szaki horvátba menet úgy fütyült mint egy rigó oda vissza :D

a korom felhő amit húztam nem volt semmi, mint egy agyonhúzott 1.9tdi

a fekete kocsin mégfeketébb volt a korom lerakódás simán látszódott.

szia köszi a választ, de egyedül nem állok neki valszeg WESSZ lesz a vége de majd április közepén valamikor.

Link to comment
Megosztás:

Az ajtókereten is fólia van. Kimondottan autó fólia, melegen nyújtható, matt fekete. A fóliás tudja, hogy milyen kell.

A helyi fóliás barátom csinálta az autót, - Esztergom-Kertváros - profi srác, LLUMAR fóliával dolgozik. Az első ablakon is van, kerámia fólia, ami 100% UV védős és hőkinttartós. A képen annyira nem látszik, de más szinű ha figyeled. Ez halvány kék fólia. Lemértük és a gyári zöld üveggel együtt 66% fényáteresztése van (a mengengedett 70%). Úgy van szabva, hogy nem is látod, hogy fóliás.

Köszi az infót.(Nem tudtam bejelentkezni 3 napig,mert egy munkagép leszagatta a kábeleket,és nem volt net se tv.Most csatornáznak mifelénk.)Én a fóliadealernél csináltatom.25 ezret mondott a srác B oszlotól hátrafelé.Az első oldalüvegeket is beakarom átlátszóra.Megbeszélem vele az ajtókeretek feketítését is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Gondolkodom egy 2000 évjáratú, 2.0 dti motoros astra vételén!

(Elméletileg) 200 000 km van benne.

Állítólag ez a motor nem túl megbízható! Mik ennek a motornak a típushibái, vagy miért vannak róla rossz véleménnyel?

Válaszokat előre is köszönöm!

Módosítva : SuSu1992
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Dízeles Cartársak, mit hallottatok az egy tank gázolajhoz 1 dl 2T olajat öntsünk módszerről?

Állítólag a kénes gázolaj miatt, kell a 2T olaj, hogy kenje az adagolót illetve a porlasztó csúcsokat. Ismerőnsek Off Renault 1.5 dci On ajánlották SZAKSZERVÍZBEN, miután 2x cseréltek neki garanciába adagolót meg porasztó csúcsokat. Azóta így használja és semmi nem jött elő.

Vélemény?

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Dízeles Cartársak, mit hallottatok az egy tank gázolajhoz 1 dl 2T olajat öntsünk módszerről?

Állítólag a kénes gázolaj miatt, kell a 2T olaj, hogy kenje az adagolót illetve a porlasztó csúcsokat. Ismerőnsek Off Renault 1.5 dci On ajánlották SZAKSZERVÍZBEN, miután 2x cseréltek neki garanciába adagolót meg porasztó csúcsokat. Azóta így használja és semmi nem jött elő.

Vélemény?

A ken hianya miat kell ,ezert szarazabb a gazolaj es nincs kenes .Es egy tank gazolajhoz mehet nyugodtan 1/2 liter olaj. En igy hasznalom mar 2 eve. Vigyazat a szintetikus olaj vagy felszintetikus nem jo

Link to comment
Megosztás:

A ken hianya miat kell ,ezert szarazabb a gazolaj es nincs kenes .Es egy tank gazolajhoz mehet nyugodtan 1/2 liter olaj. En igy hasznalom mar 2 eve. Vigyazat a szintetikus olaj vagy felszintetikus nem jo

Ha használok adalékot akkor is kell?

2T-ből milyet? Mindegy a márka?

Vagy lehet akár eper illatú mint a cross motoroknál? :) :)

Link to comment
Megosztás:

Én nem hiszem hogy jó ötlet a 2T olaj adagolása

hacsak nem az a cél hogy elkokszosisd a motort ,a katalizátort , a kipufrendszert.....

szerintem ;)

Szerintem se túl jó ötlet, Elég ha normális kúton tankolsz.

Amúgy lehet hogy azért kellett többször szétszedni cserélni javítani azt az 1.5dci-t mert lehet hogy nem tisztították ki rendesen a rendszert, tankot. Szerintem.

Én biztos nem fogok 2T olajat öntögetni a dti-be.

Link to comment
Megosztás:

Ha használok adalékot akkor is kell?

2T-ből milyet? Mindegy a márka?

Vagy lehet akár eper illatú mint a cross motoroknál? :) :)

Az adalek is hasonlo anyagbol van . Es mehet az eper illatu is :) , Markat most nem tudok mondani, de a lenyeg az hogy nem szabad szintetikus legyen vagy felszint.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem se túl jó ötlet, Elég ha normális kúton tankolsz.

Amúgy lehet hogy azért kellett többször szétszedni cserélni javítani azt az 1.5dci-t mert lehet hogy nem tisztították ki rendesen a rendszert, tankot. Szerintem.

Én biztos nem fogok 2T olajat öntögetni a dti-be.

En adagolokat is javitok azert mondtam. Ha hulyeseg lett volna biztos nem ajanlom. Olvas utana esteleg kerdezd meg a teher autosokat akik literekel tesznek a tankba. Es ha gond van a muszakin a fust miat akkor nyugotan bele tehetsz 1/2 lieterel egy tankba es az auto gond nelkul atmegy. Azon kivul az 1.5dcti motor adagolojanak van egy olyan betegsege ,hogy forgacs kepzodik (rossz tervezes miat) az adagolo alacsony nyomas reszebe .

Módosítva : rolland
Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Dízeles Cartársak, mit hallottatok az egy tank gázolajhoz 1 dl 2T olajat öntsünk módszerről?

Állítólag a kénes gázolaj miatt, kell a 2T olaj, hogy kenje az adagolót illetve a porlasztó csúcsokat. Ismerőnsek Off Renault 1.5 dci On ajánlották SZAKSZERVÍZBEN, miután 2x cseréltek neki garanciába adagolót meg porasztó csúcsokat. Azóta így használja és semmi nem jött elő.

Vélemény?

Szia!

Ahol vettem az autót anno,ott is azt mondta a srác,hogy lehet önteni hozzá pár decit,illetve az autószerelőmet kérdeztem,és Ő is ajánlotta.

Persze gondolom nem agyba-főbe kell locsolni a cuccot,ha jól emlékszem 3-4 tankolásokként mondták,de öregszem,ezért már felejtek néha :)

Módosítva : bocs
Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!!

A kérdésem az lenne hogy találkozott e már valaki 1.7cdti 80 lovas z17DTL G astránál olyannal vagy hasonlóval, hogy menet közben egyszercsak kivágja a kisautó villáskulcsal jelet és egyszerűen leáll a motor!!!félre állok gyujtás ráad ismét hiba bentvan indítózok kb 3- 4szer utóbbinál indul rendben ,jel 2 mp ig még kinnvan majd elalszik és az autó megy tovább rendesen,nemrángat semmi tünet.Ezt 10km alatt vagy 5-6szor eljátszotta,kínos volt mindíg kinlódani az út szélén de többszöri indítás után beindul és rendben megy tovább...ahogy észrevettem inkább akkor jött elő a baj ha jobban odaléptem neki hogy haladjunk,szép lassan normális tempóval semmibaj nemvolt..ma teszteltem és SEHOGY nem jött elő a baj...se lassan se gyorsan,meghajtva sem..

a kérdésem még az lenne hogy a hibatároló eltárolja e az ilyen jellegű hibakódot ami korábban kijött? jelenleg ugye nem ad ki semmit.

tudom diagra vele holnap elviszem,meglátjuk eltárolta e hogy mi lehetett.

Esetleg valakinek ötlete?

ha lesz fejlemény írok majd...üdv

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ajálotta az itteni szaki hogy egy tankhoz 1, 1.5 dl jóminőségű olajat tegyek.

Nekem meg pont aszonta hogy szintetikus legyen ne ásványi.nagy a kén tartalma vagy mi és emiatt száraz,valahogy így magyarázta.hát nemtom hogy a CR dízelnek jó e a plusz olaj vagy egyátalán érdemes-e beletenni,mindenesetre és vettem 1 litert és néha még teszek is bele,ha eszembe jut..:)

Szia!

Ahol vettem az autót anno,ott is azt mondta a srác,hogy lehet önteni hozzá pár decit,illetve az autószerelőmet kérdeztem,és Ő is ajánlotta.

Persze gondolom nem agyba-főbe kell locsolni a cuccot,ha jól emlékszem 3-4 tankolásokként mondták,de öregszem,ezért már felejtek néha :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ajálotta az itteni szaki hogy egy tankhoz 1, 1.5 dl jóminőségű olajat tegyek.

Nekem meg pont aszonta hogy szintetikus legyen ne ásványi.nagy a kén tartalma vagy mi és emiatt száraz,valahogy így magyarázta.hát nemtom hogy a CR dízelnek jó e a plusz olaj vagy egyátalán érdemes-e beletenni,mindenesetre és vettem 1 litert és néha még teszek is bele,ha eszembe jut.. :)

Ahoz ,hogy a szivotorok is tiszta maradjon ,es itt ertem az olyan autokra amelyek rovid varosi utakat jarnak ,hogy asvanyi olajat tegyetek. A felszintetikus is elmegy de azt inkab a cdti motoroknak ajanlom. Sot ha adagolo javitas utan vagytok mehet akar 1 liter is egy tankhoz.

Link to comment
Megosztás:

akkor pl egy full szintetikus olaj már nem is jó a CR dízelnek???csak azért mert akkor maradok a fél szintetikusnál max.

Ahoz ,hogy a szivotorok is tiszta maradjon ,es itt ertem az olyan autokra amelyek rovid varosi utakat jarnak ,hogy asvanyi olajat tegyetek. A felszintetikus is elmegy de azt inkab a cdti motoroknak ajanlom. Sot ha adagolo javitas utan vagytok mehet akar 1 liter is egy tankhoz.

Link to comment
Megosztás:

En adagolokat is javitok azert mondtam. Ha hulyeseg lett volna biztos nem ajanlom. Olvas utana esteleg kerdezd meg a teher autosokat akik literekel tesznek a tankba. Es ha gond van a muszakin a fust miat akkor nyugotan bele tehetsz 1/2 lieterel egy tankba es az auto gond nelkul atmegy. Azon kivul az 1.5dcti motor adagolojanak van egy olyan betegsege ,hogy forgacs kepzodik (rossz tervezes miat) az adagolo alacsony nyomas reszebe .

15dcti nem inkább 1.5dci? Tudtommal az 1.5dci nem adagolós, hanem nagynyomású szivattyús. Én kamionosokkal vagyok körbevéve nap mint nap, de még senkit nem hallottam, hogy liter számra öntötte volna a gázolajba a 2T olajat. Inkább kiszívják a tankból a belevalót, nem még hogy öntenének bele... Ha véletlenül lenne valami a nagynyomású szivattyúval, vagy a a közös csöves rendszerrel, egyből mintát vesznek a tankból garancia miatt, hogy milyen minőségű gázolajjal használja a sofőr a kamiont. Én csak minőségi gázolajat használok, lengőszűrőn keresztül öntöm a tankba. 10Ekm-enként gázolaj szűrőcsere (MANN filter), 50Ekm-enként benézek a tankba (mikor megvettem az autót kitakarítottam a tankot, és a benne lévő szűrőt, ülepítőt). Sose volt semmi bajom 2T motorolaj nélkül az üzemanyag rendszerrel, második Astra G dízelt fogyasztom, az első CDTI, mostani DTI. Az első még most is probléma mentesen fut, rokonom vette meg tőlem nem kevés km-el.

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlök mindenkit!!

A kérdésem az lenne hogy találkozott e már valaki 1.7cdti 80 lovas z17DTL G astránál olyannal vagy hasonlóval, hogy menet közben egyszercsak kivágja a kisautó villáskulcsal jelet és egyszerűen leáll a motor!!!félre állok gyujtás ráad ismét hiba bentvan indítózok kb 3- 4szer utóbbinál indul rendben ,jel 2 mp ig még kinnvan majd elalszik és az autó megy tovább rendesen,nemrángat semmi tünet.Ezt 10km alatt vagy 5-6szor eljátszotta,kínos volt mindíg kinlódani az út szélén de többszöri indítás után beindul és rendben megy tovább...ahogy észrevettem inkább akkor jött elő a baj ha jobban odaléptem neki hogy haladjunk,szép lassan normális tempóval semmibaj nemvolt..ma teszteltem és SEHOGY nem jött elő a baj...se lassan se gyorsan,meghajtva sem..

a kérdésem még az lenne hogy a hibatároló eltárolja e az ilyen jellegű hibakódot ami korábban kijött? jelenleg ugye nem ad ki semmit.

tudom diagra vele holnap elviszem,meglátjuk eltárolta e hogy mi lehetett.

Esetleg valakinek ötlete?

ha lesz fejlemény írok majd...üdv

Szia!

Nagy a valószínűsége, hogy haldoklik a főtengely helyzet jeladód. Olvasátok ki a hiba tárolót.

Link to comment
Megosztás:

Szia!
Ugyan ezek a tüneteim voltak kb 1 éve. Ugyanúgy z17dtl-em van. Főtengelyholtpont jeladó a gond. 2000-es fordulat fölé viszed rövid időn belül megáll az autó. Ha 2000 alatt tartod a fordulatszámot az 80/km/h 5.ben a világból kimész vele... Csak ez sovány vigasz! :)
Ki kell cserélni a jeladót. Motor hátulja önindító alatt. 1db csavar tartja (azt hiszem 10-es kulcs megy rá) van rajta egy kb 15 cm-es kábel és a motorra van rögzítve műanyag patenttal a csatija. Kicsit bajos kiszedni de nem vészes. Gyári alkatrészt javaslom. Ha kicseréled pöpec lesz a kisautód :) bár egy z17dtl mindig is pöpec ;)

Üdvözlök mindenkit!!

A kérdésem az lenne hogy találkozott e már valaki 1.7cdti 80 lovas z17DTL G astránál olyannal vagy hasonlóval, hogy menet közben egyszercsak kivágja a kisautó villáskulcsal jelet és egyszerűen leáll a motor!!!félre állok gyujtás ráad ismét hiba bentvan indítózok kb 3- 4szer utóbbinál indul rendben ,jel 2 mp ig még kinnvan majd elalszik és az autó megy tovább rendesen,nemrángat semmi tünet.Ezt 10km alatt vagy 5-6szor eljátszotta,kínos volt mindíg kinlódani az út szélén de többszöri indítás után beindul és rendben megy tovább...ahogy észrevettem inkább akkor jött elő a baj ha jobban odaléptem neki hogy haladjunk,szép lassan normális tempóval semmibaj nemvolt..ma teszteltem és SEHOGY nem jött elő a baj...se lassan se gyorsan,meghajtva sem..

a kérdésem még az lenne hogy a hibatároló eltárolja e az ilyen jellegű hibakódot ami korábban kijött? jelenleg ugye nem ad ki semmit.

tudom diagra vele holnap elviszem,meglátjuk eltárolta e hogy mi lehetett.

Esetleg valakinek ötlete?

ha lesz fejlemény írok majd...üdv

Link to comment
Megosztás:

15dcti nem inkább 1.5dci? Tudtommal az 1.5dci nem adagolós, hanem nagynyomású szivattyús. Én kamionosokkal vagyok körbevéve nap mint nap, de még senkit nem hallottam, hogy liter számra öntötte volna a gázolajba a 2T olajat. Inkább kiszívják a tankból a belevalót, nem még hogy öntenének bele... Ha véletlenül lenne valami a nagynyomású szivattyúval, vagy a a közös csöves rendszerrel, egyből mintát vesznek a tankból garancia miatt, hogy milyen minőségű gázolajjal használja a sofőr a kamiont. Én csak minőségi gázolajat használok, lengőszűrőn keresztül öntöm a tankba. 10Ekm-enként gázolaj szűrőcsere (MANN filter), 50Ekm-enként benézek a tankba (mikor megvettem az autót kitakarítottam a tankot, és a benne lévő szűrőt, ülepítőt). Sose volt semmi bajom 2T motorolaj nélkül az üzemanyag rendszerrel, második Astra G dízelt fogyasztom, az első CDTI, mostani DTI. Az első még most is probléma mentesen fut, rokonom vette meg tőlem nem kevés km-el.

"Tudtommal az 1.5dci nem adagolós, hanem nagynyomású szivattyús." Ezzel egyet ertek ,en tevedtem a fogalmazasba. Az olajal kapcsolatosan senki nem kotelez ,hogy tegyel. De ha majd javitasz adagolot akkor meg fogod latni ,hogy art vagy nem. A TIR-esekbol kerdezd meg egy Torokot vagy akarmilyen keleti orszagbol jovot.Es valoba nem mindenki teszi. Apropo a szurokrol beszelve, az uzemanyag milyent hasznalsz? Itt az Astra-ra ertem?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ugyan ezek a tüneteim voltak kb 1 éve. Ugyanúgy z17dtl-em van. Főtengelyholtpont jeladó a gond. 2000-es fordulat fölé viszed rövid időn belül megáll az autó. Ha 2000 alatt tartod a fordulatszámot az 80/km/h 5.ben a világból kimész vele... Csak ez sovány vigasz! :)

Ki kell cserélni a jeladót. Motor hátulja önindító alatt. 1db csavar tartja (azt hiszem 10-es kulcs megy rá) van rajta egy kb 15 cm-es kábel és a motorra van rögzítve műanyag patenttal a csatija. Kicsit bajos kiszedni de nem vészes. Gyári alkatrészt javaslom. Ha kicseréled pöpec lesz a kisautód :) bár egy z17dtl mindig is pöpec ;)

üdvözletem!!

megtörtént a hibatároló kiolvasás a következőket hozta ki:

P1335

P1190

ezek voltak bent az első problémás alkalom után.Kilett törölve majd meghajtottam és elő is jött a gond megint de most csak a P1190 jött be más hibakód nem!

valóban ha 2000 fölé pörgetem akkor jön ki a gond"szépen közlekedve" semmi baj...!!!

Aki tud segítsen már hogy miklehetnek a kódok... merre kéne elindulni hogy rendbejöjjön.a főengely jeladóra gondolok énis csak feleslegesen nem akarom a pénzt kidobálni.

ÉN leginkább az üzemanyag rendszer hibára gondolok,azon belül pl a szivattyún levő szabályzó szelepre vagy a rail csőben levő érzékelő,vagy a mechanikus szelep hibályára.Kinek mi a véleménye?

na hát ezek vannak sajnos.

Módosítva : SohajdaTomi
Link to comment
Megosztás:

Üzemanyagrendszer problémára ad hibakódot. Rail csövön lévő nyomás szabályzó szelepet irja rossznak. Én kicseréltem a railcsövet kompletten mielőtt kicseréltem a jeladót. Továbbra is ugyanezek a hibakódok voltak. Amig nem cseréled ki a főtengely holtpont jeladót addig a railcsövön lévő nyomás szabályzó szelep hibakódot fogja bedobálni folyamatosan. Én közel voltam ahoz, hogy benzin-öngyújtó kombót alkalmazzam...

Kicseréltem a holtpont jeladót azóta szalad az autó.

Persze egyéb más problémák vannak és voltak de a jeladó az frankó azóta is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Váltoolajat szeretnék cserélni a verdába (y17dt) a leeresztő csavart hol találom,illetve a feltöltésnek van vmi trükkje?Ha jol tudom 1,8lityo a feltöltési menny. és 75w90 való bele..Köszönöm!

Leeresztő csavar nincs. Vedd le az alját, de akkor tömítést is kell majd cserélned...

Feltölteni a szellőzőjén lehet, de érdemesebb az akksit kivenni hozzá, jobban hozzáférni úgy. Az oldalán a féltengely magaságában van egy nívó csavar.

Link to comment
Megosztás:

"Tudtommal az 1.5dci nem adagolós, hanem nagynyomású szivattyús." Ezzel egyet ertek ,en tevedtem a fogalmazasba. Az olajal kapcsolatosan senki nem kotelez ,hogy tegyel. De ha majd javitasz adagolot akkor meg fogod latni ,hogy art vagy nem. A TIR-esekbol kerdezd meg egy Torokot vagy akarmilyen keleti orszagbol jovot.Es valoba nem mindenki teszi. Apropo a szurokrol beszelve, az uzemanyag milyent hasznalsz? Itt az Astra-ra ertem?

Az autóba (Astra G 1.7DTI) Mann filtert használok. Gázolaj beöntéshez a tankba "kotyogós" szilinkoncsőbe átlátszó műanyag házas lengőszűrőt raktam. Az Unixnál veszem holnap tudok cikkszámot írni róla és képet is tudok neked felrakni róla. Török, vagy keleti kamionos nem nagyon jár hozzánk, mert ömlesztett folyadékot visznek tőlünk,, Jumbo-t vagy tartálykonténert vontatva (Révész, Transtank, Hoyer, Canil, Bertschi) szállítmányozó cégek 0 - max.3 éves (Daf, Man, Mercedes, Iveco) vontatókkal.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.