Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

sziasztok:(

sajnálatos dolog történt velünk a velünk a napokban....

munkába menet a Opelünk gondolt egyet és hatalmas csattanás következtében leállt!

Azóta sajnos nem sikerült beindítani de már nem is próbálkozunk nehogy több kárt csináljunk vele mint hasznot....

néhány szerelővel már beszéltem és arra jutottunk h a motor felújítása helyett költséghatékonyabb lenne egy bontott motor vásárlása és beszereltetése....

Kérdésem az volna, hogy esetleg nem tudtok vagy ismertek Nagykáta és 40 km-eres vonzáskörzetében bontót és megbízható autószerelőt??

Sajnos tényleg szűk a költségvetés 200 - 250 ezer Ft-om van az egészre.....

a jármű amiről szó van :

Opel Astra Caravan 2.0 dti

évjárat: 2003

motorkód :Y20DTH

Megtisztelő segítségeteket Köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok:(

sajnálatos dolog történt velünk a velünk a napokban....

munkába menet a Opelünk gondolt egyet és hatalmas csattanás következtében leállt!

Azóta sajnos nem sikerült beindítani de már nem is próbálkozunk nehogy több kárt csináljunk vele mint hasznot....

néhány szerelővel már beszéltem és arra jutottunk h a motor felújítása helyett költséghatékonyabb lenne egy bontott motor vásárlása és beszereltetése....

Kérdésem az volna, hogy esetleg nem tudtok vagy ismertek Nagykáta és 40 km-eres vonzáskörzetében bontót és megbízható autószerelőt??

Sajnos tényleg szűk a költségvetés 200 - 250 ezer Ft-om van az egészre.....

a jármű amiről szó van :

Opel Astra Caravan 2.0 dti

évjárat: 2003

motorkód :Y20DTH

Megtisztelő segítségeteket Köszönöm!!

az összeget ne nagyon hangoztasd mert belefuthatsz egy nagy lehúzásba

csupasz blokkot kel venni hengerfejjel semmi mást nekem anno 120volt a moci +

csere pedig 20E ha jól emlékszem . most már tuti jóval olcsóbban kapsz motort .

a forgalmidba motorkód van írva akkor mákod van a szerveknek nem kell tudniuk a motorcseréről

nem ártana egy pontos hiba feltárás, lehet nem akkora a gond

Link to comment
Megosztás:

Hy! Ha valakinek x20dtl-es gépe van fedélzetivel írja meg légyszi, hogy alapjáraton mennyi a fogyasztás. ?Lter/óra

Sikerült vennem egy működő mid-et ami nem csak a megtehető távot mutatja, de z18x-e be volt és lehet kódolni kellene.

Módosítva : Zulu
Link to comment
Megosztás:

Hy! Ha valakinek x20dtl-es gépe van fedélzetivel írja meg légyszi, hogy alapjáraton mennyi a fogyasztás. ?Lter/óra

Sikerült vennem egy működő mid-et ami nem csak a megtehető távot mutatja, de z18x-e be volt és lehet kódolni kellene.

Szia attól függ hogyha nincs semmi fogyasztó akkor 0.6 világítás+ klíma 0.7-0.8

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szia attól függ hogyha nincs semmi fogyasztó akkor 0.6 világítás+ klíma 0.7-0.8

Köszi!

Én is ennyit tippeltem. Az x16xel-em is ennyit mutatott.

Bár most hogy szarakodott állítólag az adagolósok felhúzták a mennyiséget és az előtöltést is. Most 1,9 indításkor és 1,7-1,8 ig esik vissza. Bár a kijelző z18xe-ből való.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eddig tartott az örörm az Y20DTH-val. Ma megálltam egy ismerősnél, megcsodálta az autót, felajánlottam neki, hogy menjen vele egy próbakört. Elindult, majd lefulladt a motor, és töbet nem indult. Az előremenő csövekből jön a gázolaj, a résolajcsövekbe viszont nem jut el. Hogyan létezhet ez? Sem indítózásra, sem húzásra nem jelenik meg a résolajcsőnél semmi. Most hazahúztuk, itt áll az udvarban, valamit kéne vele kezdenem, hogy legalább egy Opelos szerelőhöz eljussak vele. Gondoltam a résolajcsövek és a T-idomok cseréjére első körben. Okozhat egy ott jelen levő tömítetlenség ekkora zűrzavart? Illetve ha ledugózóm ezeket a csöveket átmenetileg tesztelés képpen, azzal okozhatok bajt? Egyáltalán ha ledugózom, akkor beindulhat az autó? Sajnos semmi tapasztalatom, és rálátásom nincs a nagynyomású dízelekre, mondhatni, totál hülye vagyok hozzá. Előre is köszönöm a segítségeket!

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Én is ennyit tippeltem. Az x16xel-em is ennyit mutatott.

Bár most hogy szarakodott állítólag az adagolósok felhúzták a mennyiséget és az előtöltést is. Most 1,9 indításkor és 1,7-1,8 ig esik vissza. Bár a kijelző z18xe-ből való.

Nem az adagolobol jon a helytelen info-d a fogyasztasbol ,hanem a MID-bol es TECH 2 -vel ujra kell programozni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eddig tartott az örörm az Y20DTH-val. Ma megálltam egy ismerősnél, megcsodálta az autót, felajánlottam neki, hogy menjen vele egy próbakört. Elindult, majd lefulladt a motor, és töbet nem indult. Az előremenő csövekből jön a gázolaj, a résolajcsövekbe viszont nem jut el. Hogyan létezhet ez? Sem indítózásra, sem húzásra nem jelenik meg a résolajcsőnél semmi. Most hazahúztuk, itt áll az udvarban, valamit kéne vele kezdenem, hogy legalább egy Opelos szerelőhöz eljussak vele. Gondoltam a résolajcsövek és a T-idomok cseréjére első körben. Okozhat egy ott jelen levő tömítetlenség ekkora zűrzavart? Illetve ha ledugózóm ezeket a csöveket átmenetileg tesztelés képpen, azzal okozhatok bajt? Egyáltalán ha ledugózom, akkor beindulhat az autó? Sajnos semmi tapasztalatom, és rálátásom nincs a nagynyomású dízelekre, mondhatni, totál hülye vagyok hozzá. Előre is köszönöm a segítségeket!

Egy diagnozist kellene csinalni. Szerintem vagy jellado az adagolobol (P1345 hibakod) vagy a szamitogep mehetet meg (P1630, P1631).

Módosítva : rolland
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Üdv! Van egy g astrám x20DTL motorral amin meghalt az adagoló! 003-as végű van rajta én most szereztem egy komplett ugyan ilyen motort de azon 002-es végű adagoló van! Nem akarom a komplett motort kicserélni, csak az adagolót, megoldható ez?

A 002 nem talal a 003 -al . Tehat csak 003-ast tehetsz ,vagy ha akkarsz 002 akkor ket valtozatod van : 1 ujra programozni az ECU-t TECh 2-vel vagy meg vasarolni az adagoloval az ECU-t is .mind a ket esetbe kell a CAR PASS (kod). Ha csak az elektronika halt meg akkor az javithato. Milyen hibakod jellenik meg?

Módosítva : rolland
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A 002 nem talal a 003 -al . Tehat csak 003-ast tehetsz ,vagy ha akkarsz 002 akkor ket valtozatod van : 1 ujra programozni az ECU-t TECh 2-vel vagy meg vasarolni az adagoloval az ECU-t is .mind a ket esetbe kell a CAR PASS (kod). Ha csak az elektronika halt meg akkor az javithato. Milyen hibakod jellenik meg?

Üdv rolland! Már írtál a hibámra megoldást, nekem van a melegen nem induló astrám, amit ha leöntök vízzel egyből indul! Te azt írtad hogy a hőmérő jeladó ami szalagkábelon van az elektronikán az a rossz, én elküldtem adagoló elektronikáshoz aki letesztelte és azt mondta hogy tökéletes az elektronikám, 90% hogy a mágnesszelep rossz az adagoló oldalába... most vettem donornak egy komplett vectrát 128-ezer km-rel, nagyon szép motorral, de ha megoldható nem akarom a komplett motort át tenni. Gondoltam arra is hogy csak a mágnesszelepet teszem át próba képen... Viszont az adagoló 002-es ahogy írtam! Szóval a motorvezérlőt (ECU) is át kell tennem az adagolóval és akkor jó? Mert nekem egy ismerős azt mondta ha egybe átrakom úgy jó! Szerinted? Előre is köszii!!!!

Link to comment
Megosztás:

Egy diagnozist kellene csinalni. Szerintem vagy jellado az adagolobol (P1345 hibakod) vagy a szamitogep mehetet meg (P1630, P1631).

Mai délután eredménye:

Üzemanyag ellátás van. A tank visszafolyó csövéig is elmegy a gázolaj. Indítózásnál a kipufogónak szaga van. Főtengely holtpont jeladó kimérve, jó. A diagnosztika kommunikál valamelyest az autóval, pl érzi a gázpedál állását, de múlt héten még elmondta, milyen motorvezérlő, milyen alvázszám, motorszám(még nem tudja, hogy át lettek ütve :D ), stb. Jelenleg ismeretlen vezérlőt ír, hülyeségeket a MAP jelhez. Wessz mesterrel egyeztettem telefonon, az általa elmondottak alapján kiderült, hogy az ECU 39-es lábán kéne gyújtás pozitívnak lenni, na, ez ott nincs. Holnap adunk neki tápot máshonnan, megnézzük. Ha ez a baj, akkor nagy valószínűséggel a riasztó, vagy a gondos előző tulaj által pluszban belerakatott Tatu immobilizer szívat. Ez mondjuk nem katasztrófa, mert akkor már tudok menni az autóval, ami azt jelenti, hogy eljutok egy villamosságihoz, aki kiszerelei ezeket a sz@rokat belőle. Egyelőre csak annyi lenne a lényeg, hogy vagy tudjam meg a hibáját, vagy egyszer induljon be, meg sem állok Törökbálintig. Azért 70km-t vontatni nem lenne jó szervizig, de közelebb meg nem tudok olyat, akire rá merném bízni az autót.

Ami még eltérés a megszokotthoz képest, hogy a villáskulcsos lámpa ég gyújtás ráadáskor, indítózáskor kialszik, majd megint ég, viszont a másik motorhibajelző (MIL?) lámpa nem gyullad fel gyújtás ráadására, pedig eddig még megtette.

Holnap délután újabb kör, de bármilyen ötletet szívesen veszek addig is!

(de jó lett volna leműszakiztatni a Skodát... Na mindegy, úgyis van már vagy 4 éve, hogy vonatoztam...)

Link to comment
Megosztás:

Üdv rolland! Már írtál a hibámra megoldást, nekem van a melegen nem induló astrám, amit ha leöntök vízzel egyből indul! Te azt írtad hogy a hőmérő jeladó ami szalagkábelon van az elektronikán az a rossz, én elküldtem adagoló elektronikáshoz aki letesztelte és azt mondta hogy tökéletes az elektronikám, 90% hogy a mágnesszelep rossz az adagoló oldalába... most vettem donornak egy komplett vectrát 128-ezer km-rel, nagyon szép motorral, de ha megoldható nem akarom a komplett motort át tenni. Gondoltam arra is hogy csak a mágnesszelepet teszem át próba képen... Viszont az adagoló 002-es ahogy írtam! Szóval a motorvezérlőt (ECU) is át kell tennem az adagolóval és akkor jó? Mert nekem egy ismerős azt mondta ha egybe átrakom úgy jó! Szerinted? Előre is köszii!!!!

Szerintem a magnesszelep ilyen hibat nem okoz . Ha a magnesszellepel lenne gond akkor ; pl. az alsoval meg jellene a P1220 hiba . Ha a felso lenne hibas akkor az auto meg se indul. Az also magnesszellep ohmikus ellenalasa 9 OHM es a felsonek ami az eloszto fejbe van 0.9 OHM. Az ellenorzest csak ugy tudod 100 % hogy el vagod a drotokat (el kell old a szamitogeptol) pl az also magnes szellep esetebe es betaplalva impulzusokba 6-8 votal (egyenaramal) es ha katog akkor a szellep jo . A felso esetebe (ami az eloszto fejbe van) szelepet ki kell venni a helyerol es egy 8mm furot vagy akkarmilyen acel tengelyt kell be helyezni. Miutan betaplaltad (vigyazat csak rovid idore) a szellepet ,a tengelyt ki nyomja a szellep kozepebol. Az elektronikaval sincs baj (a szamitogepel) szerintem . Ha fol tesszel egy diagnozis kabelt (pl. OP-COM -ot) akkor a mert adatoknal a 2-ik oldalon meglathatod ,hogy az uzzemanyag homersekletenel hulyeseget mer. Mivel egy tokozatba ket erzekelo van belefoglalva vagyis a jelladoba bene van a homero is tobb mint valoszinu, latva ,hogy a fordulatot az adagolo olvasa nem lattak ,hogy a homerseklet helytelen. Ezert ,ha meg akkarsz gyozodni kell egy diagnozist csinalni.

Az atultetes esete : Ha te a 002 akkarod felszerelni akkor az ECU-t is at kell ultesd. Szerintem tul sok munka es ezert ajanlom ,hogy inkabb a regibe gondolkoz.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Eddig tartott az örörm az Y20DTH-val. Ma megálltam egy ismerősnél, megcsodálta az autót, felajánlottam neki, hogy menjen vele egy próbakört. Elindult, majd lefulladt a motor, és töbet nem indult. Az előremenő csövekből jön a gázolaj, a résolajcsövekbe viszont nem jut el. Hogyan létezhet ez? Sem indítózásra, sem húzásra nem jelenik meg a résolajcsőnél semmi. Most hazahúztuk, itt áll az udvarban, valamit kéne vele kezdenem, hogy legalább egy Opelos szerelőhöz eljussak vele. Gondoltam a résolajcsövek és a T-idomok cseréjére első körben. Okozhat egy ott jelen levő tömítetlenség ekkora zűrzavart? Illetve ha ledugózóm ezeket a csöveket átmenetileg tesztelés képpen, azzal okozhatok bajt? Egyáltalán ha ledugózom, akkor beindulhat az autó? Sajnos semmi tapasztalatom, és rálátásom nincs a nagynyomású dízelekre, mondhatni, totál hülye vagyok hozzá. Előre is köszönöm a segítségeket!

Nekem x20dtl-em van. Reggelre nem indult. Indulás csak drasztikusan ment reggelente. Karter cső le, féktisztító befúj.

Résolaj nincs, adagolósok szerint nem gáz ha nincs mivel jó a porlasztó és jól van beállítva az adagoló is.

Én mentem vele 1km-t úgy hogy egy flakonba volt vezetve leszabályzósan. Semmi nem jött.

Húzd szét az adagolóból visszatérőt a gázolaj szűrő mellet és dugj bele egy 8-as átlátszó csövet. Szívd fel a gázolajat. Nem gyorsan jön, mert a kijövő áteresz csavarba egy pici lyuk van amin át tudod szívni ha nem vagy finnyás és birod a gázolaj ízét.

Résolaj cső csere nem egyördöngős dolog de a ford 3,6mm-est ajánlom. Külsőleg vékonyabb, de könnyebben rámegy mint a vastag ATE-s. Én megszívtam vele. ATE-sat adtak az opelbe (ingyen). "T"-t lista áron 1500Ft-körül adnak gyárit. Hidraulika boltba van fém 4-es átmérővel. (így tömít is rendesen) A Lincosba vettem kézi pumpát, de vékonyabb a csatlakozója amit a gázolaj szűrőbe megy 4 tizeddel és falsot szívott. Megfújtam a szürő csőcsatlakozóit zsírsprével azóta indul, kis dadogással 2. fordításra. A szűrőház kupakja 16ezer Ft lista áron a pohár szintúgy. Most vettem egy L200 kézipumpás szűrőt a bárdiba JDH011 (dobozon csak DH011-van)és SP-903 szűrőt 7000Ft kap 4 bilincset meg 2db csövet oszt csá! Ja és semilyen hibakódot nem írt ki a diag. Sok sikert és kitartást!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

tiszteletem. gáz-fék-gyujtás-al az 1514 kodot dobja ki mert ég a kisauto vajon mit jelent.ugy keletkezett hogy leállitás után inditoztam és mintha nem kapna gasoilt ,nem akart indulni,depár mp.után elindult,s azota jó. beindulás után elalszik a kis auto. y17dtm van lambdaszonda ugy tudom nincs benne. köszi a választ . két hete cseréltem légtömegméröt, /gyári/,mert lusta volt attol kezdve mint akit seggbe durrantottak ugy megy.

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

tiszteletem. gáz-fék-gyujtás-al az 1514 kodot dobja ki mert ég a kisauto vajon mit jelent.ugy keletkezett hogy leállitás után inditoztam és mintha nem kapna gasoilt ,nem akart indulni,depár mp.után elindult,s azota jó. beindulás után elalszik a kis auto. y17dtm van lambdaszonda ugy tudom nincs benne. köszi a választ . két hete cseréltem légtömegméröt, /gyári/,mert lusta volt attol kezdve mint akit seggbe durrantottak ugy megy.

A 1514-es hibakódott akkor dobja ha a beszívott levegő mennyisége (MAF szenzor alapján) nem egyezik meg a fojtószelep állása szerinti értékkel.

Elvileg lehet MAF szenzor hiba, koszos fojtószelepház, hibás fojtószelep, rossz kontakt a fojtószelepházon és hasonlók.

Link to comment
Megosztás:

A 1514-es hibakódott akkor dobja ha a beszívott levegő mennyisége (MAF szenzor alapján) nem egyezik meg a fojtószelep állása szerinti értékkel.

Elvileg lehet MAF szenzor hiba, koszos fojtószelepház, hibás fojtószelep, rossz kontakt a fojtószelepházon és hasonlók.

kösz a választ. a folytoszelep merre találhato ? nagyon szét kell szedni a motort? MAF szenzor merre van?

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségetek szeretném kérni. 2.0 DTI Zafirám (Y20DTH motorral) ma megőrült egy pöppet.
Tavaly nyár óta nem a saját elektronikus adagolója ketyeg benne, hanem egy utólag beépített mechanikus, mert a előbb említett feladta, és túl drága lett volna az új vagy a felújítás. A mai napig semmi gond a motorral nem is volt, de ma egy sokadik, random elindulásnál érzem, hogy nem akar húzni.
Hideg vagy meleg motor, egy kutya, egyszerűen érezhetően erőtlen a gép. Szó szerint semmi módosítás, belenyúlás, szerelés, semmi nem történt vele, menet közben meggondolta magát és most gyenge. Mellékel még olyan hibát azóta, hogy néha a pirosnál a fordulatszám is leesik egy ~100 1/min -el, de ezt csak ritkán csinálja. Viszont előtte azt se csinálta.
Mit gondoltok, mi lehet ennek az oka? Kihez forduljak, vagy mit ellenőrizzek első körben rajta? Gyanakszom az adagolóra (hogy esetleg valami elállítódott hirtelen) és esetlegesen a turbóra is, mert ha az nem tölt, akkor is léphet fel ilyen gyengeség. Viszont elképzelésem szerint annak a következménye nem jönne egyik pillanatról a másikra.
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A segítségetek szeretném kérni. 2.0 DTI Zafirám (Y20DTH motorral) ma megőrült egy pöppet.

Tavaly nyár óta nem a saját elektronikus adagolója ketyeg benne, hanem egy utólag beépített mechanikus, mert a előbb említett feladta, és túl drága lett volna az új vagy a felújítás. A mai napig semmi gond a motorral nem is volt, de ma egy sokadik, random elindulásnál érzem, hogy nem akar húzni.

Hideg vagy meleg motor, egy kutya, egyszerűen érezhetően erőtlen a gép. Szó szerint semmi módosítás, belenyúlás, szerelés, semmi nem történt vele, menet közben meggondolta magát és most gyenge. Mellékel még olyan hibát azóta, hogy néha a pirosnál a fordulatszám is leesik egy ~100 1/min -el, de ezt csak ritkán csinálja. Viszont előtte azt se csinálta.

Mit gondoltok, mi lehet ennek az oka? Kihez forduljak, vagy mit ellenőrizzek első körben rajta? Gyanakszom az adagolóra (hogy esetleg valami elállítódott hirtelen) és esetlegesen a turbóra is, mert ha az nem tölt, akkor is léphet fel ilyen gyengeség. Viszont elképzelésem szerint annak a következménye nem jönne egyik pillanatról a másikra.

Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!

Ellenorizd le a vakum vonalat ,lehet hogy a Westgate tengely a turbonal nics behuzva. A fordulat leesesevel kacsolatosan ket ok lehet : 1. a ket szall amely megy le a motor fordulat jeladojahoz ,a szigeteles hianyzik es zarlatba kerul (legtobszor motort erinti el az egyik szal) .; vagy 2 eset a jelado adja meg magat.

Azert nem artana egy diagnozist csinalni neki.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni 1,7 DTI motorral kapcsolatban.

Röviden: víz kerül az olajba. A szerelő szerint repedt a hengerfej, vagy a turbónál kerül be a víz. Van ötlet, tapasztalat ezzel kapcsolatban?

Nagyon köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni 1,7 DTI motorral kapcsolatban.

Röviden: víz kerül az olajba. A szerelő szerint repedt a hengerfej, vagy a turbónál kerül be a víz. Van ötlet, tapasztalat ezzel kapcsolatban?

Nagyon köszönöm a segítséget.

A hokicserelonel szokot ezzeknel a tipusoknal gond lenni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.