Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Dízel motorokkal kapcsolatos kérdések


Guest Anonymous

Recommended Posts

Sziasztok! Friss olvasoja vagyok a forumnak es ezt a reszt at is olvastam,de sajnos az en problememmal eddig meg senki sem talalkozott.

Az auto Astra G Caravan 1.7 cdti, a hibajelenseg pedig az, hogy barmikor (hideg vagy meleg allapotaban) ha hatramenetbe kapcsolsz, szinte azonnal leall az auto es nem lehet ujrainditani. Teker de nem indul. Teljesen veletlenszerü idö mulva aztan (2-10 perc varakozas) beindul ujra pöccre. Tolatni akkor sem kell :-)

A helyzet mara sulyosbodott, most mar szinte 100% -os eselyel all le, amig ezt 1-2 honappal ezelöttig csak szorvanyosan tette.

Hibakod nincs! (kodolvasoval) Illetve volt,de folytoszelep cserevel megoldodott. Mindez egy hivatalos csornai szakszervizes vezermüszijj csere utan, ahol a motort lemostak es a folytoszelepet tönkretettek. (hibat nem elismerve)

Most mar MIL lampa nem vilagit, hibatarolo üres,de ez a csak elöre üzemmod sulyosbodott.

Tolatolampa kapcsolot lehuztam, es ugy is elöfordul azonnal. (zarlatra gyanakodtam)

Ha valakinek van tippe (tapasztalaton alapulo) azt nagyon megköszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

segítséget szereném kérni.

Opel astrag 1.7DTI, Hibajelenség leállitás után nem indul el adagoló vez megnézve donorral kiprobálva motorvezérlő is.Nem kap valami miatt üzemanyagot.

Áram van adva a fejszelepnek elindul.Tudna valaki segíteni mihez fogjunk neki mert már tele van a t....vele.

Előzmény nehezen indult utána eggyáltalán nem.

Link to comment
Megosztás:

y17dt edu-ba mit kell cserélni ha rángat és mire?

köszi.

Sziasztok! akkor nics erre egy leirás vagy link, mert már egyre jobban csinálja. nem akarok én senki üzletébe beleronditani, csak a magamét akarnám megcsinálni. a végzettségem meg a szerszámozottságom megvan hozzá, szerintem.(rtv műszeréssz, elektroműszerész), csak egy kis támpont kéne hozzá, no meg most nincs rá több tizezer forintom. köszönöm ha segit valaki. no meg egy vidéki kisvárosban nem hiszem hogy nagy lennene egy ilyen után a kereslet.

Módosítva : mirra1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! akkor nics erre egy leirás vagy link, mert már egyre jobban csinálja. nem akarok én senki üzletébe beleronditani, csak a magamét akarnám megcsinálni. a végzettségem meg a szerszámozottságom megvan hozzá, szerintem.(rtv műszeréssz, elektroműszerész), csak egy kis támpont kéne hozzá, no meg most nincs rá több tizezer forintom. köszönöm ha segit valaki. no meg egy vidéki kisvárosban nem hiszem hogy nagy lennene egy ilyen után a kereslet.

nézd meg a forrasztásokat az elektronikába, de hogy tőkéletes legyen a fejszelepet is cserélni kell mert a hibát az csinálja hogy a szelepbe bekerül valami szutyok és nehezebben müködik és tul melegszik az elekronika és elenged a forrasztás.ezt nem magamtol tudom wessz a kutfeje az egésznek rá hallgatva ki lett cserélve a fejszelep azota nincs gond NA MEGCSINÁLTAD? :omg: :hiya: :hiya: :evilgrin::válasz??????????????????????????

Módosítva : astra
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

van egy 2001-es 2.0-s kombim. P1220-s hibakodot ad mikor felvillan a lampaja es rant egyet amint lekapcsol veszuzembe. A lampa villan es alszik vagy neha jon a rantas e nelkul is. Leginkabb 90 vagy afolott fordul ez elo. Sajnos nagyon valoszinu, hogy az adagoloval van a problema. Ismeri valaki az Euro electricet, van vele tapasztalat, hogy milyen? Vagy Szeged kornyeki jo muhelyet ahol foglalkoznak ilyennel?

koszi a valaszt

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

van egy 2001-es 2.0-s kombim. P1220-s hibakodot ad mikor felvillan a lampaja es rant egyet amint lekapcsol veszuzembe. A lampa villan es alszik vagy neha jon a rantas e nelkul is. Leginkabb 90 vagy afolott fordul ez elo. Sajnos nagyon valoszinu, hogy az adagoloval van a problema. Ismeri valaki az Euro electricet, van vele tapasztalat, hogy milyen? Vagy Szeged kornyeki jo muhelyet ahol foglalkoznak ilyennel?

koszi a valaszt

A P1220 hibakod a kovetkezo esetekbe jellenik meg : 1. az eloadagolo dugatyu az adagolobol ragad meg

2. Ha az uzzemanyag szuro vagy az uzzemanyag vonal el van dugulva es nem tud eleg uzzemanyagot szivni.

3. Az also elektromagneses szeleprol a szigeteles le van menve es zarlatba kerul a ket szal . (ez a legroszabb ami lehet mert az adagolo szamitogepet is meg nyomja nemsokara)

4. A 3 pontnal leirt magneses szelepnel van egy szuro (szita) .Ez ha meg van telve piszokal.

Minden esetre adagolo a hiba es nemsokara uton fog hagyni

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A P1220 hibakod a kovetkezo esetekbe jellenik meg : 1. az eloadagolo dugatyu az adagolobol ragad meg

2. Ha az uzzemanyag szuro vagy az uzzemanyag vonal el van dugulva es nem tud eleg uzzemanyagot szivni.

3. Az also elektromagneses szeleprol a szigeteles le van menve es zarlatba kerul a ket szal . (ez a legroszabb ami lehet mert az adagolo szamitogepet is meg nyomja nemsokara)

4. A 3 pontnal leirt magneses szelepnel van egy szuro (szita) .Ez ha meg van telve piszokal.

Minden esetre adagolo a hiba es nemsokara uton fog hagyni

Egyik jobban hangzik mint a masik :) Koszi a valaszt. Raktunk mar bele ketszer adalekot, hatha kitisztitja, nem sikerult az biztos.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Adagoló cserélve, működik az autó. De van egy olyan tünet, hogy az olajhűtő alján fagyálló van, és fogy is a tartályból a víz. Az olaj nem vizes, víz nem olajos. Merre keressem a hibát? Köszi!

Ha az olajhűtő alján fagyálló van, akkor az olaj mégiscsak vizes, nem?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok, az a kérdésem, az Y17dt motort ki lehet cserelni y22dt-re? Meg mindig folyik az olajam a hutovizbe.... Minden tömítés teljesen új.

Altalaba az olaj a vizzel enel a tipusnal az olajhutonel tortenik. Probald meg kiiktatni az olajhutot es nezd meg ha akkor is a jellenseg meg van. Ha igen akkor a hengerfej repedt vagy akkar a pakolas van el van menve.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan kérdésem van, hogy tempomatot szeretnék a 2.0 dt Astrámba. Tettem bele kapcsolót és a vezetékelés is meg van benne. De a kapcsoló és a kocsi is 'apa' csatlakozóval van szerelve. Ha kicserélem az egyiket anyára az nem okozhat hibát az Ecu-ban? Mert gondolom nem ok nélkül van így csinálva.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok dízelesek! :)

Van nekem egy 2001-es 2.0 DTi-m, ami megállt.

Elsőnek csak nekiállt ingadozni az alajárat, beremegett az egész kocsi, majd megjavult.

Aztán következő nap, mintha elfogyott volna a gázolaj, dadogott, és hirtelen leállt.

Akkor még vissza indult, megint normális lett. Másnap reggel viszont se kép se hang.

Motor jel világít, egy kolléga megnézte a hibakódokat, fordulatszám jeladó hiba. Vettünk bele, kicseréltük, de az autó ugyanúgy nem indul. A hiba jelzés elmúlt, most semmi hibakód nincs.

Teker rendesen, fordulatszám mérő 150-en kb, de nincs brumm. :D

Furcsaságképp, az izzítás mintha nem működne, mert csak felvillan a visszajelzője(eddig jó volt), de a relét megnéztük ház nélkül és behúz és úgy is marad ameddig le nem veszem a gyújtást.

Lenne valami tippetek?

Üdv.

Gabi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Olyan kérdésem van, hogy tempomatot szeretnék a 2.0 dt Astrámba. Tettem bele kapcsolót és a vezetékelés is meg van benne. De a kapcsoló és a kocsi is 'apa' csatlakozóval van szerelve. Ha kicserélem az egyiket anyára az nem okozhat hibát az Ecu-ban? Mert gondolom nem ok nélkül van így csinálva.

Cserelheted nyugodtan, nem lessz semmi baj.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok dízelesek! :)

Van nekem egy 2001-es 2.0 DTi-m, ami megállt.

Elsőnek csak nekiállt ingadozni az alajárat, beremegett az egész kocsi, majd megjavult.

Aztán következő nap, mintha elfogyott volna a gázolaj, dadogott, és hirtelen leállt.

Akkor még vissza indult, megint normális lett. Másnap reggel viszont se kép se hang.

Motor jel világít, egy kolléga megnézte a hibakódokat, fordulatszám jeladó hiba. Vettünk bele, kicseréltük, de az autó ugyanúgy nem indul. A hiba jelzés elmúlt, most semmi hibakód nincs.

Teker rendesen, fordulatszám mérő 150-en kb, de nincs brumm. :D

Furcsaságképp, az izzítás mintha nem működne, mert csak felvillan a visszajelzője(eddig jó volt), de a relét megnéztük ház nélkül és behúz és úgy is marad ameddig le nem veszem a gyújtást.

Lenne valami tippetek?

Üdv.

Gabi

Gondolom ,hogy P1345 -os hibat dob. Egy OP-COM es a mert adatoknal 3-ik oldalon nezd meg ha oninditozas kozbe mer vagy nem fordulatot (felet kell merjen a motor fordukatahoza kepest). Ha nem akkor vagy az erzekelo amit be szereltel rossz vagy a stabilizator resze a szamitogepnek ami az adagolon van meghalt. Ami azt jellenti hogy a szallagkabel egyik labjanal ahol kene 5 volt legyen , nincs csak 3 volt korul. De ekkor meg kell jellenjen altalaba a P1630 vagy P1631

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Altalaba az olaj a vizzel enel a tipusnal az olajhutonel tortenik. Probald meg kiiktatni az olajhutot es nezd meg ha akkor is a jellenseg meg van. Ha igen akkor a hengerfej repedt vagy akkar a pakolas van el van menve.

Szia!

A porlasztó hővédő hüvelynél cseréltél "O" gyűrűt? Ott is átengedhet: http://www.opelforum.hu/topic/109-astra-g-dizel/page-206#entry811853

Link to comment
Megosztás:

Gondolom ,hogy P1345 -os hibat dob. Egy OP-COM es a mert adatoknal 3-ik oldalon nezd meg ha oninditozas kozbe mer vagy nem fordulatot (felet kell merjen a motor fordukatahoza kepest). Ha nem akkor vagy az erzekelo amit be szereltel rossz vagy a stabilizator resze a szamitogepnek ami az adagolon van meghalt. Ami azt jellenti hogy a szallagkabel egyik labjanal ahol kene 5 volt legyen , nincs csak 3 volt korul. De ekkor meg kell jellenjen altalaba a P1630 vagy P1631

Szia,

Az eredeti kiolvasott hibaüzenetek:

P0725, és P1335 és P0400. Ezek miatt cseréltünk jeladót. Megnéztük OP-COM-al és méri a fordulat számot. Mielőtt kicseréltük a szenzort a műszerfalon nem lehetett látni, de most az is jó lett.

Most megmérjük az adagolót, h mi van vele. Nem döglött-e meg teljesen.

Azt is meg kéne lesnünk, h van-e egyáltalán üzemanyag rendesen.

Nekem sajna eddig benzines dolgaim voltak, ezért nem nagyon értek hozzá. :D Hogyha fellevegősödött a rendszer, azt hogyan tudom megállapítani?

Üdv.

Link to comment
Megosztás:

Heló!

Két emberes feladat fel kell lazítani a nyomócsöveket a porlasztóknál majd egy ember önindítózik a másik figyeli hogy "köpködi"-e a gázolajat az összes porlasztónál ha igen akkor a csöveket visszahúz és mehet is!

(én járó motornál is felszoktam lazítani egyesével de ezt nem muszáj.)

Kérdés: Hogyna tudom könnyen lelégteleníteni a gázolaj rendszert a 2.0 DTi motorkódú Astra-nál?

Elnézést, de eddig benzines autóim voltak...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.